Jansen: ''Irritatie is een groot woord, maar Rodney kan beter''

10
Jansen: ''Irritatie is een groot woord, maar Rodney kan beter''

Door de komst van Siem de Jong én Tibor Halilovic lijkt met name Rodney Kongolo te moeten vrezen voor zijn basisplaats op het middenveld. De 23-jarige middenvelder verkeert niet in zijn beste vorm, maar vervult ondertussen wel een belangrijke rol in het elftal.

Als meest verdedigend ingestelde middenvelder moet hij de balans bewaken en ingrijpen waar nodig. "Ik vind dat Rodje daar ook een goede rol in speelt, maar die heeft op dit moment ook een iets mindere fase. Maar Rodney is gewoon een type die dat gewoon goed kan invullen", legt trainer Johnny Jansen uit in de Sportcast van Omrop Fryslân.

Sportverslaggever Roelof de Vries moest erkennen dat hij zich tegen Fortuna Sittard flink had geïrriteerd aan Kongolo. Jansen wil zo ver in zijn bewoordingen niet gaan: "Irritatie is een groot woord, maar ik vind dat Rodney beter kan dan hij nu laat zien. Dat zit er met name in dat hij juist een speler kan zijn dat wanneer het wat minder gaat, hij ballen kan winnen, duelleren, strijden en bikkelen."

"Dat is niet zijn allergrootse kwaliteit maar dat is wel een kwaliteit die hij aan ons kan toevoegen. Maar dat heeft hij op dit moment wat minder laten zien", erkent Jansen.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2021 om 16:38
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:07
      Als JJ Kongolo als meest controlerende middenvelder heeft staan, waarom zie ik JJ dan nooit langs de lijn Rodney op z’n kloten geven?? Kongolo speelt overal op het middenveld, en dus eigenlijk nergens. En natuurlijk heeft hij een vormdip, maar ik vind het een taak van de trainer om die jongen dan ook echt terug te roepen in zijn controlerende rol. En dit is al meerdere weken gaande, dan kan je dat toch in een bespreking aangeven, of eventueel in een 1op1.. Daarom denk ik dus dat JJ die jongen teveel opdrachten geeft, dat Rodney zowel controlerend speelt én een box to box speler moet zijn.. En zoals we de laatste weken zien, werkt dat niet..
    Dat ben ik helemaal met je eens. Dus: als het niet werkt, dan moet je iets nieuws verzinnen. Of een andere tactiek, of betere instructies, of beter trainen, of het proberen met andere spelers.
  • 14 Jan 2021 om 15:07
    • Quote van 14 Jan 2021 om 14:11
      Wat ik bedoel is dat Kongolo waarschijnlijk niet snel op de bank komt te zitten. Daar is JJ te conservatief voor; of niet creatief genoeg voor. En het zal toch niet zo zijn dat Hamstra carte blanche heeft en lukraak boodschappen kan doen? Een aankoop zal toch zeker wel in overleg met de technische staf gedaan worden?
    Als JJ Kongolo als meest controlerende middenvelder heeft staan, waarom zie ik JJ dan nooit langs de lijn Rodney op z’n kloten geven?? Kongolo speelt overal op het middenveld, en dus eigenlijk nergens. En natuurlijk heeft hij een vormdip, maar ik vind het een taak van de trainer om die jongen dan ook echt terug te roepen in zijn controlerende rol. En dit is al meerdere weken gaande, dan kan je dat toch in een bespreking aangeven, of eventueel in een 1op1.. Daarom denk ik dus dat JJ die jongen teveel opdrachten geeft, dat Rodney zowel controlerend speelt én een box to box speler moet zijn.. En zoals we de laatste weken zien, werkt dat niet..
  • 14 Jan 2021 om 14:11
    • Quote van 14 Jan 2021 om 11:44
      Hier zegt JJ toch niks raars. Kongolo kan in die rol spelen maar is uit vorm. Is het wenselijk op je speler publiekelijk helemaal af te kraken... Ik vind dat hij dat gewoon goed doet. Kongolo zit straks gewoon op de bank maar hij kan natuurlijk wel in die rol spelen, mits in vorm. Alleen dat is Kongolo al tijden niet, maar wat moest JJ dan? Kongolo kon niet eerder op de bank zitten. Alleen Joey was een echte basisspeler (linkerrij) maar Kongolo en Batista Meier waren gewoon niet goed genoeg. Er waren geen andere kandidaten..
      Dus hij zegt toch niks raars. Er was misschien geen balans op het middenveld, maar dat kan er nu wel komen. Een ander middenveld had nooit gekund, want die spelers waren er niet. Nu zou het kunnen en misschien komt Kongolo wel weer in vorm. Logisch dat hij niet publiekelijk zijn speler helemaal af valt en rustig benoemt dat het minder is, hij probeert Kongolo ook wat vertrouwen te geven. Een tijdje op de bank is voor Kongolo niet verkeerd...
      Sommige beweren gelijk dat de trainer niet goed genoeg is. Kom op zeg... Kongolo heeft geen wazige rol, het is een kwaliteitsprobleem. Geef eerder Gerry de schuld voor het niet samenstellen van een linkerrijwaardig team. Dat zou ik dan eerder doen.....
    Wat ik bedoel is dat Kongolo waarschijnlijk niet snel op de bank komt te zitten. Daar is JJ te conservatief voor; of niet creatief genoeg voor. En het zal toch niet zo zijn dat Hamstra carte blanche heeft en lukraak boodschappen kan doen? Een aankoop zal toch zeker wel in overleg met de technische staf gedaan worden?
  • 14 Jan 2021 om 11:44
    Hier zegt JJ toch niks raars. Kongolo kan in die rol spelen maar is uit vorm. Is het wenselijk op je speler publiekelijk helemaal af te kraken... Ik vind dat hij dat gewoon goed doet. Kongolo zit straks gewoon op de bank maar hij kan natuurlijk wel in die rol spelen, mits in vorm. Alleen dat is Kongolo al tijden niet, maar wat moest JJ dan? Kongolo kon niet eerder op de bank zitten. Alleen Joey was een echte basisspeler (linkerrij) maar Kongolo en Batista Meier waren gewoon niet goed genoeg. Er waren geen andere kandidaten..
    Dus hij zegt toch niks raars. Er was misschien geen balans op het middenveld, maar dat kan er nu wel komen. Een ander middenveld had nooit gekund, want die spelers waren er niet. Nu zou het kunnen en misschien komt Kongolo wel weer in vorm. Logisch dat hij niet publiekelijk zijn speler helemaal af valt en rustig benoemt dat het minder is, hij probeert Kongolo ook wat vertrouwen te geven. Een tijdje op de bank is voor Kongolo niet verkeerd...
    Sommige beweren gelijk dat de trainer niet goed genoeg is. Kom op zeg... Kongolo heeft geen wazige rol, het is een kwaliteitsprobleem. Geef eerder Gerry de schuld voor het niet samenstellen van een linkerrijwaardig team. Dat zou ik dan eerder doen.....
  • 14 Jan 2021 om 11:27
    Roelof bedoelt waarschijnlijk dat hij zich heeft geërgerd. Irriteren kan niet wederkerig worden gebruikt. Uit dergelijke teksten van JJ concludeer ik voorzichtig dat Kongolo gewoon door zal gaan met verzuipen in de wazige rol die de trainer voor hem heeft bedacht.
  • 14 Jan 2021 om 09:53
    • Quote van 14 Jan 2021 om 09:37
      Halilovic zal kunnen invallen, ik verwacht Kaib niet. Lijkt mij nog niet dat hij heeft meegetraind.
    Kaib is nog niet speelgerechtigd heb ik begrepen
  • 14 Jan 2021 om 09:37
    • Quote van 14 Jan 2021 om 08:54
      Doen er vanavond al nieuwelingen mee?
    Halilovic zal kunnen invallen, ik verwacht Kaib niet. Lijkt mij nog niet dat hij heeft meegetraind.
  • 14 Jan 2021 om 09:31
    Balans zegt JJ..
    Ik begin mij ook steeds meer te irriteren aan JJ met zijn domme uitspraken.Kongolo zorgt voor balans en hij is de meeste verdedigende middenvelder en moet dus voor balans bewaken. Kongolo verdedigt nooit een man maar altijd een zone.
    JJ ziet dingen echt totaal anders dan ik ze zie. En komt met dingen aanzetten terwijl het kwaad al geschied is..
    Het zal wel negatief klinken wat ik zeg maar nogmaals ik begin mij echt meer en meer te irriteren aan de analyses van JJ. Ik snap wel dat we niet meer vooruit gaan als groep. JJ heeft namelijk geen flauw idee meer. Hij doet maar wat
  • 14 Jan 2021 om 08:58
    Kongolo maar even een paar wedstrijden laten banken, gooi Tibor maar voor de leeuwen.
  • 14 Jan 2021 om 08:54
    Doen er vanavond al nieuwelingen mee?
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›