'Jansen dubt voor duel met ADO nog tussen Dresevic en Hajal'

13
'Jansen dubt voor duel met ADO nog tussen Dresevic en Hajal'

Door de schorsing van Sieben Dewaele en de nog niet herstelde Oliver Batista Meier moet trainer Johnny Jansen in elk geval op het middenveld een wijziging doorvoeren tegen ADO Den Haag. Volgens het Friesch Dagblad gaat de strijd tussen Rami Hajal en Ibrahim Dresevic.

Eén van de twee zou moet het middenveld met Rodney Kongolo en Joey Veerman gaan complementeren. Afgaande op het vorige duel met RKC Waalwijk lijkt Dresevic de beste kans te maken, aangezien hij na de rode kaart van Dewaele in het veld kwam voor aanvaller Benjamin Nygren.

Hoewel Dresevic ook over aanvallende kwaliteiten beschikt, wordt hij echter vooral gebruikt als centrale verdediger of controlerende middenvelder. In dat geval zou Veerman wat dieper kunnen gaan spelen. Met het inbrengen van Hajal is het voordeel dat er verder weinig verandert aan het middenveld.

De jonge Zweed kan goed uit de voeten op de positie van aanvallende middenvelder, maar is een speler die veel op gevoel speelt. Jansen liet recent bij Radio Camataru nog weten dat hij op het vlak van discipline en inzicht nog veel te leren heeft.

De trainer van SC Heerenveen liet vrijdag weten dat er nog enkele twijfelgevallen zijn in zijn selectie, maar om welke spelers het gaat is nog niet bekend.

Vermoedelijke opstelling: Mulder; Floranus, Van Hecke, Bochniewicz, Woudenberg; Kongolo, Dresevic (Hajal), Veerman; Nygren, Veerman, Van Bergen.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Nov 2020 om 19:32
    • Quote van 28 Nov 2020 om 19:03
      Helaas Dresecic speelt, ik hoop dat het goed gaat.
    Twee teams die niet zelf willen voetballen. Ben benieuwd en heb goede hoop.
  • 28 Nov 2020 om 19:12
    Heeft Johnny een abonnement op het FD? En haalt hij daar zijn tactische wijsheid vandaan?
  • 28 Nov 2020 om 19:03
    Helaas Dresecic speelt, ik hoop dat het goed gaat.
  • 28 Nov 2020 om 18:43
    • Quote van 28 Nov 2020 om 16:12
      Dresevic heeft m.i. niet laten zien waarom hij zou moeten spelen. Iedere keer als hij op het middenveld komt te spelen, komt Veerman minder aan de bal en kruipt Dresevic iedere keer tussen zijn centrale verdedigers in.
      Geef Hajal nu gewoon de kans. Je speelt verdorie tegen een laagvlieger die in de touwen hangt.
    Helemaal mee eens!
  • 28 Nov 2020 om 18:19
    Ik denk dat hij Veerman dichter bij de goal wil hebben en dus met Dresevic gaat beginnen. Ook omdat ik verwacht dat Ado heel erg compact gaat spelen en ingezakt waardoor we niet onder druk komen te staan bij de opbouw en je dus Veerman wat hogerop zou kunnen laten spelen.
  • 28 Nov 2020 om 17:49
    Dan weet ik wel wie het wordt na deze woorden.
  • 28 Nov 2020 om 17:02
    Met een verdeigende middenbelder erbij kun je dus verdedigend wel kwetsbaarder worden. Zie tegen RKC.
  • 28 Nov 2020 om 16:28
    Als je niet een aanvallende middenvelder erbij zet, wordt het gat tussen de voorste linies veel te groot om voor Henk te belopen.. dus ik zou wel met Hajal beginnen of Nygren om Henk heen en Dryouech op rechtsvoor.
  • 28 Nov 2020 om 16:12
    Dresevic heeft m.i. niet laten zien waarom hij zou moeten spelen. Iedere keer als hij op het middenveld komt te spelen, komt Veerman minder aan de bal en kruipt Dresevic iedere keer tussen zijn centrale verdedigers in.
    Geef Hajal nu gewoon de kans. Je speelt verdorie tegen een laagvlieger die in de touwen hangt.
  • 28 Nov 2020 om 16:08
    Lood om oud ijzer, vrees ik. Dresevic loopt alleen maar in de weg op het middenveld, dus dan zou ik zelf wel kiezen voor Hajal die nog enigszins creatief kan zijn en iets dieper staat dan Dresevic. Heeft alleen een zeer beperkt overzicht en kan niet goed in teamverband spelen en heeft nog wel een flinke stap te maken tot hij een vaste basisspeler kan worden.
  • 28 Nov 2020 om 15:48
    Met Hajal natuurlijk. Waarom defensief willen spelen tegen ADO.. Daarnaast vind ik Dresevic op het middenveld niet erg bijzonder lijdt vaak slordig balverlies.
  • 28 Nov 2020 om 15:44