VIDEO | Samenvatting: Tiental SC Heerenveen pakt punt bij RKC

21
VIDEO | Samenvatting: Tiental SC Heerenveen pakt punt bij RKC

SC Heerenveen heeft zondag een punt gepakt in de Eredivisie. De Friezen, die meer dan een helft met tien man speelden, kwamen niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen RKC Waalwijk.

SC Heerenveen werd vanaf het begin af aan achteruit gedrongen door RKC Waalwijk. Na een lange bal van achteruit en een puike aanname van Henk Veerman wist de topschutter af te rondden en de Friezen op voorsprong te zetten. Sieben Dewaele moest voor de rust nog met een rode kaart het veld verlaten. De Belg kwam met een gestrekt been in op een spelers van RKC Waalwijk en kreeg de rode kaart te zien.

De tweede helft was voor RKC Waalwijk, dat met een man meer de druk erop hield. Erwin Mulder was een aantal keer belangrijk met geweldige reddingen. Een kleine tien minuten voor tijd was het alsnog gelijk voor de Brabanders. Vitalie Damascan scoorde na een mooi overstapje waardoor de SC Heerenveen-verdediging op het verkeerde been stond.

Opstelling SC Heerenveen: Mulder; Floranus, Van Hecke, Bochniewicz, Woudenberg; Kongolo, Dewaele, J. Veerman; Nygren (46' Dresevic), H. Veerman, Van Bergen.

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Nov 2020 om 15:00
    Mi hebben we al tijden moeite om spel te maken tegen op papier zwakkere tegenstander, zeker hele wedstrijd. Misschien dat Siem her een verbetering in is. Kongolo wordt wat onderschat qua defensieve arbeid mi. Concurrentie is iig nog niet goed genoeg blijkbaar anders zou ik toch s wat basisspelers eruit laten..
  • 22 Nov 2020 om 21:54
    • Quote van 22 Nov 2020 om 21:27
      Ik bedoelde dat we vorig seizoen twee balvaste en technisch vaardige spelers met overzicht op het middenveld hadden staan (Joey Veerman en Hicham Faik) en dat dat dit seizoen maar één speler is (alleen Joey). Op termijn zou Batista Meier dat wellicht kunnen, maar zover is hij dit seizoen nog niet.
    Op die fiets.
    OBM moet idd nog wel wat stappen zetten. Wellicht zou Nygren op '10' dat kunnen.
    Maar dan moet of Van der Heide weer fit zijn, of Llanez moet het op de heupen krijgen zodat Van Bergen weer naar de rechtsbuiten positie kan.
    Of die Shopov moet een wereldtalent zijn. :)
    Hajal durf ik niet zoveel over te zeggen, maar ik neig er naar om te zeggen dat ie ook niet de meest balvaste middenvelder in de selectie is.
    Misschien Dewaele? Maar die zou ik dan weer niet op 10 zetten.
  • 22 Nov 2020 om 21:27
    • Quote van 22 Nov 2020 om 21:14
      Joey stond toch vaak vóór Faik en dan was het stuivertje gooien of Kongolo naast Veerman of naast Faik stond (puntje naar voren of naar achter)?

      Of bedoelde je niet letterlijk "naast Joey"? :)
    Ik bedoelde dat we vorig seizoen twee balvaste en technisch vaardige spelers met overzicht op het middenveld hadden staan (Joey Veerman en Hicham Faik) en dat dat dit seizoen maar één speler is (alleen Joey). Op termijn zou Batista Meier dat wellicht kunnen, maar zover is hij dit seizoen nog niet.
  • 22 Nov 2020 om 21:14
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:03
      Ik begin mij zo langzamerhand wel zorgen te maken om ons spel in balbezit. En ik twijfel of we met deze selectie wel echt verbetering zullen zien als het gaat om het voetbal in balbezit. Spelers als Woudenberg, Kongolo en Floranus hebben niet de rust, techniek, handelingssnelheid en inzicht om de bal goed bij een medespeler te krijgen. We missen op het middenveld een tweede speler die de bal in de ploeg kan houden. Vorig seizoen hadden we daar, naast Joey Veerman, nog een Faik staan. Een dergelijke speler missen we echt in mijn optiek. Net zoals we twee voetballende backs missen in ons elftal.
    Joey stond toch vaak vóór Faik en dan was het stuivertje gooien of Kongolo naast Veerman of naast Faik stond (puntje naar voren of naar achter)?

    Of bedoelde je niet letterlijk "naast Joey"? :)
  • 22 Nov 2020 om 21:08
    • Quote van 22 Nov 2020 om 20:48
      Misschien eens vers bloed in de basis zetten. Op rechts Driouech ipv v.d. Bergen. Een aanvallende middenvelder Hajal of Shopov ipv Kongolo. Voor de posities Woudenberg en Floranus hebben we volgens mij niets achter de hand. We hebben idd een smalle selectie. Denk dat we met het beetje geld dat we hebben, toch in de winterstop moeten proberen wat binnen te halen. Als Bochniewicz of v. Hecke wegvalt hebben we een probleem.
    Je had nog niet door dat Van Bergen al een tijdje op links speelt?
    Dat je met Hajal/Shopov 2 aanvallende middenvelders speelt en omdat Joey ook niet echt kan verdedigen dat je verdediging dan behoorlijk verzwakt?

    Als Bochniewicz of v. Hecke wegvalt hebben we Dresevic nog. En mocht er nood aan de man zijn; Timo Zaal.
  • 22 Nov 2020 om 20:48
    Misschien eens vers bloed in de basis zetten. Op rechts Driouech ipv v.d. Bergen. Een aanvallende middenvelder Hajal of Shopov ipv Kongolo. Voor de posities Woudenberg en Floranus hebben we volgens mij niets achter de hand. We hebben idd een smalle selectie. Denk dat we met het beetje geld dat we hebben, toch in de winterstop moeten proberen wat binnen te halen. Als Bochniewicz of v. Hecke wegvalt hebben we een probleem.
  • 22 Nov 2020 om 20:40
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:12
      Bedankt DeWaele.
    Lekker makkelijk..
  • 22 Nov 2020 om 20:35
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:03
      Ik begin mij zo langzamerhand wel zorgen te maken om ons spel in balbezit. En ik twijfel of we met deze selectie wel echt verbetering zullen zien als het gaat om het voetbal in balbezit. Spelers als Woudenberg, Kongolo en Floranus hebben niet de rust, techniek, handelingssnelheid en inzicht om de bal goed bij een medespeler te krijgen. We missen op het middenveld een tweede speler die de bal in de ploeg kan houden. Vorig seizoen hadden we daar, naast Joey Veerman, nog een Faik staan. Een dergelijke speler missen we echt in mijn optiek. Net zoals we twee voetballende backs missen in ons elftal.
    Precies de vinger op de zere plek.
  • 22 Nov 2020 om 20:17
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:57
      Jongbloed was een keeper.
    Vers
  • 22 Nov 2020 om 20:08
    Volgende week als het goed is nog geen Batista Meier én geen Dewaele, zou dan Hajal eens dr kans krijgen? Ik hoop het, helemaal tegen ADO, maar ik ben bang dat Dresevic gaat spelen dan. Tefen ADO moet je aanvallen, zet dan ook spelers erin die dat kunnen. En van Bergen moet echt gaan trainen op afwerken, dat moet toch wel helpen zou je zeggen.
  • 22 Nov 2020 om 19:54
    Dit was niet best vandaag, maar dan nog kreeg je ook met 10 man dikke kansen. Van Bergen is echt het scoren verleerd. Na die domme rode kaart van Dewaele is het heel veel achteruitlopen. De wissel van Jansen vind ik dan ook wel wat angstig en je haalt meteen de angel uit het eigen aanvalsspel. We hebben echter ook niet echt iets om te wisselen. Het is echt heel smal en broos in alle linies.Maar goed. Voorheen verloor je deze duels vaak en nu op karakter toch een punt. Volgende week bij ADO moet er echter wel gewonnen worden.
  • 22 Nov 2020 om 19:51
    Conclusie na deze wedstrijd is idd dat er geen balans op het middenveld is. Zowel Batista Meier al Dewaele voegen weinig toe. Verder is Kongolo een goede balafpakker en is Veerman defensief niet echt sterk. Dan brengen ze Drecevic in die ook achterin gast spelen.
    Daarmee is er geen middenveld meer en lopen Henk en Mitchel op een eiland. Steeds ontbreekt aansluiting met het middenveld.
    Er mist gewoon een goede centrale middenvelder. Dewaele is het niet, daarvoor stel ik liever een jeugdspeler op.
    Verder lopen ze veel te veel naar achteren, dat is ook tactiek schijnbaar krijgt onze trainer dat niet voor elkaar. Zonde want dit hadden gewoon 3 punten moeten zijn. Ook met 10 man mag het matige RKC niet zoveel kansen krijgen.
  • 22 Nov 2020 om 19:22
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:03
      Ik begin mij zo langzamerhand wel zorgen te maken om ons spel in balbezit. En ik twijfel of we met deze selectie wel echt verbetering zullen zien als het gaat om het voetbal in balbezit. Spelers als Woudenberg, Kongolo en Floranus hebben niet de rust, techniek, handelingssnelheid en inzicht om de bal goed bij een medespeler te krijgen. We missen op het middenveld een tweede speler die de bal in de ploeg kan houden. Vorig seizoen hadden we daar, naast Joey Veerman, nog een Faik staan. Een dergelijke speler missen we echt in mijn optiek. Net zoals we twee voetballende backs missen in ons elftal.
    Helemaal eens, ik had het niet beter kunnen zeggen, al ga ik dan wel voor een betere versie ban Faik.
  • 22 Nov 2020 om 19:16
    Te passief, teveel achterbover geleund en maar afgeeacht op de goal van RKC die logischerwijs ook kwam. Zelf niet meer gevoetbald na de rode kaart maar alsnog had het gekund (vooral Van Bergen, Veerman). Onnodig al met al.
  • 22 Nov 2020 om 19:12
    Bedankt DeWaele.
  • 22 Nov 2020 om 19:05
    Zolangzamerhand klaar met van Bergen. Vandaag weer twee keer vrij voor de keeper missen. Je verdediging staat constant onder druk. Maak je kansen eens af man. Het wordt echt zielig. Dat missen 1 op 1 voor de goal. En de TS kan wellicht iets beter gaan coachen. Houd constant iemand voorin. Dam valt er iets te counteren....is niet heel moeilijk te bedenken.
  • 22 Nov 2020 om 19:03
    Ik begin mij zo langzamerhand wel zorgen te maken om ons spel in balbezit. En ik twijfel of we met deze selectie wel echt verbetering zullen zien als het gaat om het voetbal in balbezit. Spelers als Woudenberg, Kongolo en Floranus hebben niet de rust, techniek, handelingssnelheid en inzicht om de bal goed bij een medespeler te krijgen. We missen op het middenveld een tweede speler die de bal in de ploeg kan houden. Vorig seizoen hadden we daar, naast Joey Veerman, nog een Faik staan. Een dergelijke speler missen we echt in mijn optiek. Net zoals we twee voetballende backs missen in ons elftal.
  • 22 Nov 2020 om 18:57
    Ja, we hadden een man minder, maar dit gelijkspel hebben we ook zelf afgedwongen. Na de rode kaart op misschien drie momenten na de bal bij de juiste kleur gekregen. Dat was in de eerste helft ook al sporadisch het geval. Dat is gewoon erg slecht gedaan. Van Bergen had ik na de zoveelste opgelegde kans er ook uitgehaald. Ongelooflijk dat je denkt een transfer te kunnen maken met zo'n traptechniek.
  • 22 Nov 2020 om 18:57
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:44
      Ik snap dat we een karige bank hebben, maar 1 wissel in deze uitputtingsslag? Jong bloed had misschien nog wat kunnen doen voorin
    Jongbloed was een keeper.
  • 22 Nov 2020 om 18:53
    Heerenveen pakt helemaal geen punt. We verliezen er 2 tegen RKC Waalwijk. Als we met Feanonline leden een team opstellen winnen we nog van die 11 droeftoeters.
  • 22 Nov 2020 om 18:44
    Ik snap dat we een karige bank hebben, maar 1 wissel in deze uitputtingsslag? Jong bloed had misschien nog wat kunnen doen voorin
zondag 6 december 2020
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›