Jansen keihard na nederlaag: ''Die doelpunten geef je gewoon weg''

8
Jansen keihard na nederlaag: ''Die doelpunten geef je gewoon weg''

Johnny Jansen is allesbehalve te spreken over het optreden van SC Heerenveen tegen Ajax. De oefenmeester zag hoe zijn ploeg werd overlopen en al snel met 3-0 achter stond in de Johan Cruijff ArenA.

"Kijk alleen naar onze eerste tegengoal. Dat heeft helemaal niks met tactiek te maken. In zo’n situatie moet je druk op de bal houden. Moeten spelers elkaar helpen. En eigenlijk was het bij de derde- en vijfde tegentreffer hetzelfde verhaal. Die doelpunten geef je gewoon weg", begint Jansen bij de Leeuwarder Courant.

"We waren gewoon te naïef. Zeker in de eerste helft", zo vervolgde Jansen zijn analyse over de wedstrijd. "We zetten op beslissende momenten geen druk op de bal. Daar ben ik enorm teleurgesteld over", vervolgt Jansen, die zag dat er voor zijn ploeg ook in de eerste helft nog kansen kwamen.

SC Heerenveen leek terug te komen in de wedstrijd, maar al snel werd het 4-1 voor Ajax. "Na de 3-1 van Henk Veerman had ik wel het gevoel: nu gaan we terugkomen in de wedstrijd. Maar goed, toen kwam er weer een VAR-moment dat leidde tot een penalty."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Oct 2020 om 19:13
    Van Hecke, Mulder en Woudenberg enige kleine voldoendes in dit team zondag. Joey kleurloos, Henkie machteloos, Bochniewicz strijdend ten onder. De rest liep te zwemmen. Geen enkele overtreding in de eerste 25 min door SCH gemaakt. Datzegt zoveel..... We missen een ijzervreter die erop knalt en de rest meeneemt. Type Maarten, Schaars of GJV. Teveel ‘mooie’ voetballers....
  • 19 Oct 2020 om 13:09
    • Quote van 19 Oct 2020 om 12:51
      De tegengoals had ALLES met tactiek te maken. Doordat we met 5 man achterin stonden wisten de verdedigers vaak niet van elkaar wie wie pakte en wie doorschoof.
      Heel vaak als ajax de bal rond onze 16 had stonden er 3 van ons compleet lucht te dekken.
      Dan klopt je tactiek gewoon niet. Die 5man achterin had dus totaal geen nut.
      Dit is kritiek maar dit soort foutjes mag JJ van mij nog wel maken, zolang hij er maar van leert. Voordat mensen mij weer afbranden dat ik negatief ben. Het is niet negatief bedoeld het is slechts een kritische noot.
    Inderdaad, bij het spelen met 5 achterin komt veel meer kijken dan alleen een extra verdediger erbij. Als je dan toch wat meer terughoudender wil spelen zou ik Dresevic naast Kongolo zetten, kort voor de verdediging en Joey daarvoor. Jammer dat vd Heide er niet was. Die levert ook altijd verdedigend veel arbeid. Maar goed JJ probeert wat en het is mislukt. Tegen Ajax is dat nog niet zo'n ramp.
  • 19 Oct 2020 om 12:51
    De tegengoals had ALLES met tactiek te maken. Doordat we met 5 man achterin stonden wisten de verdedigers vaak niet van elkaar wie wie pakte en wie doorschoof.
    Heel vaak als ajax de bal rond onze 16 had stonden er 3 van ons compleet lucht te dekken.
    Dan klopt je tactiek gewoon niet. Die 5man achterin had dus totaal geen nut.
    Dit is kritiek maar dit soort foutjes mag JJ van mij nog wel maken, zolang hij er maar van leert. Voordat mensen mij weer afbranden dat ik negatief ben. Het is niet negatief bedoeld het is slechts een kritische noot.
  • 19 Oct 2020 om 12:36
    • Quote van 18 Oct 2020 om 19:32
      Deze nederlaag is aan Jansen zelf te danken. Waarom zo schijterig met een 5-3-2opstelling aantreden tegen ajax? Dan kom je ook niet om te voetballen of wel? De beuk erin! En had die floranus na de 2e goal er uit gehaald man. Hij had er een extra aanvaller er in moeten zetten. Dan maar met 8-3 strijdend ten onder maar dit was echt bagger.
    Yep...
  • 18 Oct 2020 om 19:49
    Wat slecht zeg vergeleken met de vorige wedstrijden waren het makke schapen zeg. Zo win je nooit een wedstrijd
  • 18 Oct 2020 om 19:42
    • Quote van 18 Oct 2020 om 19:32
      Deze nederlaag is aan Jansen zelf te danken. Waarom zo schijterig met een 5-3-2opstelling aantreden tegen ajax? Dan kom je ook niet om te voetballen of wel? De beuk erin! En had die floranus na de 2e goal er uit gehaald man. Hij had er een extra aanvaller er in moeten zetten. Dan maar met 8-3 strijdend ten onder maar dit was echt bagger.
    Die 8-3 herinner ik me ook nog! ???? het is nooit wat in Amsterdam en zal nooit wat worden
  • 18 Oct 2020 om 19:32
    Deze nederlaag is aan Jansen zelf te danken. Waarom zo schijterig met een 5-3-2opstelling aantreden tegen ajax? Dan kom je ook niet om te voetballen of wel? De beuk erin! En had die floranus na de 2e goal er uit gehaald man. Hij had er een extra aanvaller er in moeten zetten. Dan maar met 8-3 strijdend ten onder maar dit was echt bagger.
  • 18 Oct 2020 om 19:17
    Geen druk op de bal..... Goeie analyse van de trainer (of niet Foppe86??). Maar een Floranus zet nooit druk op de bal. Dat kan hem vast wel eens geleerd worden.