Bochniewicz aan de kroket: ''Hij vroeg: wat is typisch Nederlands?''

16
Bochniewicz aan de kroket: ''Hij vroeg: wat is typisch Nederlands?''

Amper twee uur na zijn eerste komst naar Heerenveen zat verdediger Pawel Bochniewicz al op het terras in 't Friesche Haagje om een Nederlandse delicatesse uit te proberen: de kroket. Of het hem smaakte is onbekend, maar hij is er in elk geval niet minder van gaan voetballen.

Technisch manager Gerry Hamstra vertelde bij Radio Camataru hoe hij met Bochniewicz op het terras belandde. "We hebben geweldige vrijwilligers maar ik vind dat je buitenlandse spelers altijd zelf moet ophalen, dat vinden we ook een mate van gastvrijheid. Toen heb ik hem opgehaald van Eindhoven en hebben we twee uur in de auto gezeten met z'n tweeën."

"Dan heb je al snel hele andere gesprekken en leer je elkaar ook beter kennen", vervolgt Hamstra, die daarna met de Pool besloot te gaan lunchen in het centrum van Heerenveen. "We hebben bij La Fontaine gezeten en het was wel grappig, want de eigenaresse komt ook uit Polen. Toen vroeg hij aan mij: wat is typisch Nederlands? Toen zie iemand anders: kroketten!"

"Er zaten zelfs supporters naast ons en daar kwamen we ook nog mee in gesprek. Dus ik zei: het is niet het beste voedsel, maar ik kijk wel even de andere kant op de eerste keer", lacht Hamstra, die erg te spreken is over de instelling van Bochniewicz. "Hij zei ook direct tegen de receptioniste van: over drie maanden praat ik Nederlands met julie."

"Jongens als Bochniewicz zijn in eerste instantie goede spelers, maar passen ook geweldig als mens bij de club", besluit Hamstra tevreden.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Oct 2020 om 20:04
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:28
      Trieste sukkel die Petter. Voegt helemaal niks toe. Graag blokkeren zodat we die onzin niet hoeven te lezen.
    Praat maar lekker mee.
    Zelf weten hoor.
  • 17 Oct 2020 om 20:03
    • Quote van 17 Oct 2020 om 17:37
      Negen van de tien stemmetjes in jouw hoofd weten dat ook niet.
    Is goed hoor
  • 17 Oct 2020 om 19:28
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:08
      Ik ben blij dat zwarte piet weg is. Wij nemen het hier zo over in dit land. Ik vind sommige van jullie ook racisten. Wij als marokkaans en Turkse mensen hebben veel meer met Erdogan. Dan met Rutte. Wij luisteren alleen naar Erdogan en Allah.
    Trieste sukkel die Petter. Voegt helemaal niks toe. Graag blokkeren zodat we die onzin niet hoeven te lezen.
  • 17 Oct 2020 om 17:37
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:38
      Je weet niet eens waar het over gaat.
    Negen van de tien stemmetjes in jouw hoofd weten dat ook niet.
  • 17 Oct 2020 om 15:08
    • Quote van 17 Oct 2020 om 14:51
      pilletjes , of problemen met van de fles afblijven het blijft inderdaad triest om te zien hoe hij deze site maar kan blijven vervuilen met zijn oneliners
    Ik ben blij dat zwarte piet weg is. Wij nemen het hier zo over in dit land. Ik vind sommige van jullie ook racisten. Wij als marokkaans en Turkse mensen hebben veel meer met Erdogan. Dan met Rutte. Wij luisteren alleen naar Erdogan en Allah.
  • 17 Oct 2020 om 14:51
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:35
      Wat ben en blijf jij een triest figuur op deze site. Je pilletjes weer vergeten in te nemen?
    pilletjes , of problemen met van de fles afblijven het blijft inderdaad triest om te zien hoe hij deze site maar kan blijven vervuilen met zijn oneliners
  • 17 Oct 2020 om 14:38
    • Quote van 17 Oct 2020 om 14:04
      Cees zou nog net kunnen, maar de burgemeester? Dat wordt lastig hoor!

    Ik ben marokkaans stem ook PVDA. Ik hoef nog geen Nederlands te leren. Zorg heb ik gratis. Heb mooi huis gekregen. En heb een uitkering. Gelukkig komen er steeds meer Marokkanen en Turkse mensen in Heerenveen wonnen. Wij hebben ons eigen cultuur. En wij nemen steeds meer kinderen. Tot wij de meerderheid hebben. Ik ben supporter van Heerenveen geworden. Ik ga zo eerst even naar de moskee. Tot zo
  • 17 Oct 2020 om 14:04
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:22
      Mooi toch. Kruip jij Cees maar lekker in de kont . Of de burgemeester van Heerenveen. Dat vinden ze geweldig. Je stemt zeker nu ook PVDA. De partij voor de buitenlanders. Je bent goed bezig.
    Cees zou nog net kunnen, maar de burgemeester? Dat wordt lastig hoor!

  • 17 Oct 2020 om 13:38
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:35
      Wat ben en blijf jij een triest figuur op deze site. Je pilletjes weer vergeten in te nemen?
    Je weet niet eens waar het over gaat.
  • 17 Oct 2020 om 13:35
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:22
      Mooi toch. Kruip jij Cees maar lekker in de kont . Of de burgemeester van Heerenveen. Dat vinden ze geweldig. Je stemt zeker nu ook PVDA. De partij voor de buitenlanders. Je bent goed bezig.
    Wat ben en blijf jij een triest figuur op deze site. Je pilletjes weer vergeten in te nemen?
  • 17 Oct 2020 om 13:22
    • Quote van 17 Oct 2020 om 11:48
      Het wordt er inderdaad met zulke figuren niet leesbaarder op.
    Mooi toch. Kruip jij Cees maar lekker in de kont . Of de burgemeester van Heerenveen. Dat vinden ze geweldig. Je stemt zeker nu ook PVDA. De partij voor de buitenlanders. Je bent goed bezig.
  • 17 Oct 2020 om 11:48
    • Quote van 17 Oct 2020 om 10:28
      ?...ik dacht al vreemde reactie, die kan ik niet rijmen! Vandaar...
    Het wordt er inderdaad met zulke figuren niet leesbaarder op.
  • 17 Oct 2020 om 10:28
    • Quote van 17 Oct 2020 om 08:22
      Petterke heeft zeker zijn oneline berichtjes weer verwijdert?
    ?...ik dacht al vreemde reactie, die kan ik niet rijmen! Vandaar...
  • 17 Oct 2020 om 08:22
    • Quote van 16 Oct 2020 om 18:41
      Waar lees jij dat het uitmaakt?
    Petterke heeft zeker zijn oneline berichtjes weer verwijdert?
  • 16 Oct 2020 om 18:41
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Waar lees jij dat het uitmaakt?
  • 16 Oct 2020 om 18:33
    De nieuwe Hoegh zou je bijna zeggen. Als dat zo is dan is hij straks onze aanvoerder denk ik. Klinkt positief in elk geval.
zaterdag 24 oktober 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›