Van der Heide kan geluk niet op: ''Als klein kind droomde ik hiervan''

9
Van der Heide kan geluk niet op: ''Als klein kind droomde ik hiervan''

Arjen van der Heide kende zaterdag een uitstekend basisdebuut in het shirt van SC Heerenveen. De 18-jarige aanvaller wekte een onvermoeibare indruk en droeg met een assist bij aan de overwinning van de Friezen op Willem II. 

"Het is een heel fijn gevoel om weer eens te winnen", zegt Van der Heide na afloop voor de camera van SC Heerenveen TV. "De voorbereiding ging natuurlijk niet al te goed, maar vandaag zie je wel dat we echt stappen hebben gemaak. We hebben karakter getoond." 

Over zijn debuut in de basis van SC Heerenveen is Van der Heide tevreden. "Het is voor mij natuurlijk een droom die uitkomt. Sinds ik een klein kind ben droom ik hier van. Dat mijn basisdebuut gepaard gaat met een overwinning en een assist, is natuurlijk heel mooi." 

Van der Heide denkt dat de strijdlust van SC Heerenveen zaterdag doorslaggevend was. "Ik denk dat we als team voor deze overwinning hebben gestreden. We hebben er veel arbeid ingestoken. Ik denk dat vandaag de sleutel naar succes was." 

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Sep 2020 om 21:04
    Had het moeilijk in de eerste 15 minuten, maar na zijn kans was hij los. Enorm hard gewerkt en prima voorzetten op Veerman en Dewaele. Had ook nog twee keer kunnen scoren, maar Veerman en Veerman gingen voor eigen kans.
  • 13 Sep 2020 om 18:45
    • Quote van 13 Sep 2020 om 17:22
      Ja haha
    Moet zeggen dat ik het wel jammer en sneu vind. Mooie voetballer om naar te kijken. Had best die ene goal mogen maken wanneer we thuis 6-1 winnen van Groningen. ;)
  • 13 Sep 2020 om 17:25
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:48
      In de voorbereiding totaal niet onder de indruk maar gisteren een prima pot, ga zo door!
    Respect op gegeven moment stond hij als een links back te verdedigen
  • 13 Sep 2020 om 17:22
    • Quote van 13 Sep 2020 om 17:17
      De hoop van Groningen al verdwenen. Robben al geblesseerd
    Ja haha
  • 13 Sep 2020 om 17:17
    In de voorbereiding zeker niet onder de indruk van deze jeugdspeler, maar tegen Willem II gewoon een keurige prestatie neergezet. Voetballend moet er nog veel vooruitgang worden gemaakt, maar qua inzet en discipline een meer dan verdienstelijke wedstrijd. Had absoluut een bijdrage in deze teamprestatie. Respect voor zijn optreden.
  • 13 Sep 2020 om 17:17
    De hoop van Groningen al verdwenen. Robben al geblesseerd
  • 13 Sep 2020 om 16:48
    In de voorbereiding totaal niet onder de indruk maar gisteren een prima pot, ga zo door!
  • 13 Sep 2020 om 16:48
    In de voorbereiding totaal niet onder de indruk maar gisteren een prima pot, ga zo door!
  • 13 Sep 2020 om 16:36
    Gevoetbald als een grote kerel. Met lef, inzet, niet bang om fouten te maken, verdedigend zijn werk gedaan. Stukken beter dan in de voorbereiding. Hij mag misschien een veel minder leuke voetballer zijn dan Ejuke, de bijdrage aan het team is misschien wel groter.