Jansen beseft: ''Op dit moment komen we gewoon kwaliteit tekort''

85
Jansen beseft: ''Op dit moment komen we gewoon kwaliteit tekort''

SC Heerenveen ging zaterdag met 5-1 onderuit tegen De Graafschap. Johnny Jansen, trainer van de Friezen, erkent dat de Friezen nog lang niet op de goede weg is nu ook de derde oefenwedstrijd verloren is gegaan.

"We hebben het slecht gedaan vandaag. Daar baal ik enorm van. Ik had verwacht dat we verder zouden zijn. Of het zorgwekkend is? Wat we vandaag hebben laten zien wel. We moeten natuurlijk nog gewoon een maand en er komen nog mensen bij, maar dit was gewoon slecht", zo begint Jansen bij Omrop Fryslân.

Jansen hoopt dat er snel versterkingen bijkomen voor SC Heerenveen. "Op dit moment komen we gewoon kwaliteit tekort. In elke linie moet er nog iemand bij. Het lijstje is wel bekend; er moeten versterkingen komen. Elke dag heb ik daar contact over. Er is nog een hoop werk aan de winkel."

Foto: Erik Grooters

85 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Aug 2020 om 13:04
    • Quote van 17 Aug 2020 om 12:24
      Het is tekort ipv te kort. Verder zeg ik niks :):)
    Er zit ook een knop op deze site om je reactie verwijderen. Ipv continu dubbel te posten.
    Verder zeg ik niks :P :P XD XD XD :") :D:D:D:D:D?!!!
  • 17 Aug 2020 om 12:24
    • Quote van 17 Aug 2020 om 12:03
      Knap dat dit alles over mij zegt. We zitten in corona tijden en moeten bezuinigen we hebben JAARLIJKS TE KORT! Maar goed, jouw opmerking is duidelijk niet de slimste, dit zegt ook meteen alles over jou!
    Het is tekort ipv te kort. Verder zeg ik niks :):)
  • 17 Aug 2020 om 12:24
    • Quote van 17 Aug 2020 om 12:03
      Knap dat dit alles over mij zegt. We zitten in corona tijden en moeten bezuinigen we hebben JAARLIJKS TE KORT! Maar goed, jouw opmerking is duidelijk niet de slimste, dit zegt ook meteen alles over jou!
    Het is tekort ipv te kort. Verder zeg ik niks :):)
  • 17 Aug 2020 om 12:04
    • Quote van 17 Aug 2020 om 09:35
      Laten we anti depressiva gaan aanbieden via de Feanshop. Tsjonge jonge zeg. Wordt es volwassen en wat stabieler.
    Jij zou het bestellen he? Je kan het niet aan om het te lezen dat anderen iets minder positief gestemd zijn dan jij en daar wordt jij depressief van he? Arme jongen toch...
  • 17 Aug 2020 om 12:03
    • Quote van 17 Aug 2020 om 11:27
      Je mag het wel zeggen alleen is het niet echt een hele slimme opmerking. Dit zegt alles over jou.
    Knap dat dit alles over mij zegt. We zitten in corona tijden en moeten bezuinigen we hebben JAARLIJKS TE KORT! Maar goed, jouw opmerking is duidelijk niet de slimste, dit zegt ook meteen alles over jou!
  • 17 Aug 2020 om 11:44
    • Quote van 17 Aug 2020 om 09:35
      Laten we anti depressiva gaan aanbieden via de Feanshop. Tsjonge jonge zeg. Wordt es volwassen en wat stabieler.
    Een azijn/antidepressiva cocktail in een authentiek kruikje met pompeblêden er op!
    Ik zie kansen om het tekort met enkele tonnen te verlagen :D
  • 17 Aug 2020 om 11:27
    • Quote van 17 Aug 2020 om 11:03
      Helemaal mee eens. Ze kunnen ook wel wat gaan snijden in het salaris van hamstra. Zo’n iemand hoeft geen tonnen te verdienen!
      Totaal geen topsport kwaliteiten.

      Maar goed dat mag je hier weer niet zeggen...
    Je mag het wel zeggen alleen is het niet echt een hele slimme opmerking. Dit zegt alles over jou.
  • 17 Aug 2020 om 11:27
    • Quote van 17 Aug 2020 om 11:03
      Helemaal mee eens. Ze kunnen ook wel wat gaan snijden in het salaris van hamstra. Zo’n iemand hoeft geen tonnen te verdienen!
      Totaal geen topsport kwaliteiten.

      Maar goed dat mag je hier weer niet zeggen...
    Je mag het wel zeggen alleen is het niet echt een hele slimme opmerking. Dit zegt alles over jou.
  • 17 Aug 2020 om 11:03
    • Quote van 17 Aug 2020 om 10:28
      Valt weinig van te zien in het veld.. Maar straks als de competitie begint staan ze er, zoals vele hier denken. Kom op zeg vanaf maart de tijd gehad en nu is er opeens paniek! Ze wisten in maart ook dat er geen geld was, wees creatief! Ik mis al enkele jaren een topsport mentaliteit.
    Helemaal mee eens. Ze kunnen ook wel wat gaan snijden in het salaris van hamstra. Zo’n iemand hoeft geen tonnen te verdienen!
    Totaal geen topsport kwaliteiten.

    Maar goed dat mag je hier weer niet zeggen...
  • 17 Aug 2020 om 10:29
    • Quote van 17 Aug 2020 om 08:47
      Kom nou. Het hele eredivisie transfer circus moet nog op gang komen. Vlak voor de competitiestart dus op de valreep komen er ook nog nog vaak spelers afijn. Even geduld nog.
    Zodra de EL en de CL afgelopen zijn dan zullen de grote clubs de portemonee gaan trekken voor spelers. Dan begint het echt te lopen denk ik.
  • 17 Aug 2020 om 10:28
    • Quote van 16 Aug 2020 om 18:40
      Dan ken je Johnny Jansen overduidelijk niet. Ga eens een paar keer bij een training kijken. Praat eens met hem over voetbal. Hij heeft eenheel uitgesproken idee over voetbal en kan dat prima over brengen op spelers.
    Valt weinig van te zien in het veld.. Maar straks als de competitie begint staan ze er, zoals vele hier denken. Kom op zeg vanaf maart de tijd gehad en nu is er opeens paniek! Ze wisten in maart ook dat er geen geld was, wees creatief! Ik mis al enkele jaren een topsport mentaliteit.
  • 17 Aug 2020 om 09:35
    Laten we anti depressiva gaan aanbieden via de Feanshop. Tsjonge jonge zeg. Wordt es volwassen en wat stabieler.
  • 17 Aug 2020 om 09:34
    • Quote van 17 Aug 2020 om 09:00
      Lachwekkend deze reacties! Seizoen is nog niet eens begonnen.
    Is er een moderator die gekke kreten ff kan weghalen? Gaat helemaal nergens over, beetje om ontslag roepen
  • 17 Aug 2020 om 09:00
    Lachwekkend deze reacties! Seizoen is nog niet eens begonnen.
  • 17 Aug 2020 om 08:57
    • Quote van 17 Aug 2020 om 08:29
      Exit Hamstra en JJ!!
    Het is nog geen 9.00 uur en de trollen zijn alweer present. My goodness.
  • 17 Aug 2020 om 08:57
    • Quote van 17 Aug 2020 om 08:29
      Exit Hamstra en JJ!!
    Het is nog geen 9.00 en de trollen zijn alweer present. My goodness.
  • 17 Aug 2020 om 08:47
    Kom nou. Het hele eredivisie transfer circus moet nog op gang komen. Vlak voor de competitiestart dus op de valreep komen er ook nog nog vaak spelers afijn. Even geduld nog.
  • 17 Aug 2020 om 08:41
    Tsjonge jonge JJ en Hamstra eruit nav en oefenpotje... In het jaar van de bekerwinst verloren we met 4-0 van Eindhoven...doe even kalm.
  • 17 Aug 2020 om 08:29
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:30
      Met andere woorden we hebben aan Hamstra geen zak. Al 3 seizoenen niet.....wanneer mogen we eindelijk een td verwelkomen die echt een netwerk heeft? Huurstra in ieder geval niet #exithamstra
    Exit Hamstra en JJ!!
  • 17 Aug 2020 om 07:37
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:47
      duh. Een ongelooflijke blunder. Deze jongen had je moeten kopen en niet huren. Wanprestatie 1e klas. Ajax heeft hem nu verkocht en wij krijgen een schamel loontje. Je had Botman moeten kopen er was vorig jaar al geen uitzicht op een basisplaats bij Ajax en dat zou het ook niet gaan worden, gezien de concurrentie. En wat blijkt..... Huursta laat zich in de luren leggen.
    Precies zo doe ik het ook altijd bij football manager. En ik heb daar echt altijd succes. Zo moeilijk kan het niet zijn.
  • 17 Aug 2020 om 07:30
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:49
      Due eigenlijks is het Hoofd Scouting: Karel Brandsma (Prof) en Marten van der Kamp (Jeugd) en Internationale Scouting: Dirk Jan Derksen (Duitsland/België) en Dragi Putevski (Kroatië/Slovenië). En dan aangevuld met tipgevers en zaakwaarnemers.
    Ja, qua jeugd zijn er volgens mij iets van 30 vrijwilligers die de regio afstruinen en een paar in het westen van Nederland. Verder doet Hamstra zelf veel in de scouting.
  • 17 Aug 2020 om 07:19
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:47
      duh. Een ongelooflijke blunder. Deze jongen had je moeten kopen en niet huren. Wanprestatie 1e klas. Ajax heeft hem nu verkocht en wij krijgen een schamel loontje. Je had Botman moeten kopen er was vorig jaar al geen uitzicht op een basisplaats bij Ajax en dat zou het ook niet gaan worden, gezien de concurrentie. En wat blijkt..... Huursta laat zich in de luren leggen.
    Zoveel onkunde in 1 post... Het is eigenlijk wel knap... 1: Ajax wilde Botman NIET verkopen, Hamstra heeft dit geprobeerd, dat heeft hij aangegeven bij Radio Camataru. 2: Wat denk je dat de vraagprijs zou zijn geweest van een jonge talentvolle verdediger van de halve finalist van de Champions League in het pre Corona tijdperk. En hadden we dat kunnen betalen? Nee dat weet ik wel zeker van niet. Ik ben geen voorstander van huren omdat je dan veel minder controle en inkomsten hebt, maar Botman had je NOOIT kunnen kopen.
  • 17 Aug 2020 om 00:04
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:50
      Want Botman kon je wel even oppikken voor 250/500K ofzo........
    Niet op reageren, is voor iedereen beter ;)
  • 16 Aug 2020 om 23:50
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:47
      duh. Een ongelooflijke blunder. Deze jongen had je moeten kopen en niet huren. Wanprestatie 1e klas. Ajax heeft hem nu verkocht en wij krijgen een schamel loontje. Je had Botman moeten kopen er was vorig jaar al geen uitzicht op een basisplaats bij Ajax en dat zou het ook niet gaan worden, gezien de concurrentie. En wat blijkt..... Huursta laat zich in de luren leggen.
    Want Botman kon je wel even oppikken voor 250/500K ofzo........
  • 16 Aug 2020 om 23:49
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:37
      Er zijn vast meer, maar die hebben geen vast dienstverband.
      Tis een soort van vrijwilligerswerk of op provisie basis.

      Ik meende dat Derksen vooral België en Duitsland deed, maar zeker weet ik het niet.
    Due eigenlijks is het Hoofd Scouting: Karel Brandsma (Prof) en Marten van der Kamp (Jeugd) en Internationale Scouting: Dirk Jan Derksen (Duitsland/België) en Dragi Putevski (Kroatië/Slovenië). En dan aangevuld met tipgevers en zaakwaarnemers.
  • 16 Aug 2020 om 23:47
    • Quote van 16 Aug 2020 om 14:46
      Precies het huren van Botman was een meesterzet van Hamstra !
    duh. Een ongelooflijke blunder. Deze jongen had je moeten kopen en niet huren. Wanprestatie 1e klas. Ajax heeft hem nu verkocht en wij krijgen een schamel loontje. Je had Botman moeten kopen er was vorig jaar al geen uitzicht op een basisplaats bij Ajax en dat zou het ook niet gaan worden, gezien de concurrentie. En wat blijkt..... Huursta laat zich in de luren leggen.
  • 16 Aug 2020 om 23:43
    • Quote van 16 Aug 2020 om 15:11
      Je kan het allemaal proberen goed te praten en zeggen dat het allemaal wel goed komt.. ik zie dat niet gebeuren met deze instelling en deze veel te jonge selectie. De paar meer ervaren spelers die je dan hebt zoals Espejord en Woudenberg kunnen er dan weer niet zoveel van en dat zorgt er voor dat de jonkies zich daar niet aan omhoog kunnen trekken. Wat denkt Hamstra, dat we het gaan redden met 16 en 17 jarigen? Die gasten moeten zich in de luwte kunnen ontwikkelen, en dat kan alleen als ze rustig gebracht kunnen worden. Talenten huren van topclubs lijkt me niet de oplossing, want jonge gastjes hebben we al zat. Ik hoop maar dat er toch meer mogelijk is dan dat Hamstra doet laat geloven, vorig jaar was er ook nauwelijks iets mogelijk en opeens wordt Ejuke gehaald voor circa twee miljoen. In elke linie iemand erbij van rond de 30 zou prima zijn. Een lcv zodat Fernandez naar linksback kan, een centrale middenvelder die kan samenspelen met Veerman en Kongolo en een spits die een bal vast kan houden en er tussen de 10 en 20 in schiet per seizoen.
    Hamstra is gewoon ongeschikt. Deze man kan al 3 seizoenen niet 1 goede spits scouten en toevoegen. Laat staan wat hij via gelukkige omstandigheden de afgelopen jaren op het laatst kon toevoegen. Hamstra is ongeschikt!
  • 16 Aug 2020 om 23:37
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:31
      Zouden er momenteel echt niet meer zijn? Lijkt me niet dat je zomaar op je LinkedIn/Instagram zet dat je scout bent bij Heerenveen. Weet jij ook waar Dirk Jan Derksen scout? Heb zelf een beetje het gevoel dat Dirk Jan Derksen West-Europa doet en Dragi Putevski Oost-Europa als zij inderdaad de enige scouts zijn naast de hoofd scouts. En dat één van hun dan samen met Brandsma en Hamstra gaat kijken na data en video te hebben bekeken.
    Er zijn vast meer, maar die hebben geen vast dienstverband.
    Tis een soort van vrijwilligerswerk of op provisie basis.

    Ik meende dat Derksen vooral België en Duitsland deed, maar zeker weet ik het niet.
  • 16 Aug 2020 om 23:32
    • Quote van 16 Aug 2020 om 18:42
      Waarom staat Jansen nu in het begin van het interview met een grijns op zijn gezicht? Kan ik zo slecht tegen. Hoe staat zo iemand voor de groep na zo'n blamage? Als je met 5-1 klop krijgt, dan is alleen enorme chagrijn toepasselijk. Ik vind het tekenend voor het gebrek aan topsportklimaat.
    topsportklimaat is er al jaren niet!
  • 16 Aug 2020 om 23:31
    • Quote van 16 Aug 2020 om 23:21
      Huidige bezetting.
      Hoofd scouting: Karel Brandsma
      Hoofd Jeugdscouting: Marten van der KampScout internationaal: Dragi PutevskiScout internationaal: Dirk Jan Derksen
    Zouden er momenteel echt niet meer zijn? Lijkt me niet dat je zomaar op je LinkedIn/Instagram zet dat je scout bent bij Heerenveen. Weet jij ook waar Dirk Jan Derksen scout? Heb zelf een beetje het gevoel dat Dirk Jan Derksen West-Europa doet en Dragi Putevski Oost-Europa als zij inderdaad de enige scouts zijn naast de hoofd scouts. En dat één van hun dan samen met Brandsma en Hamstra gaat kijken na data en video te hebben bekeken.
  • 16 Aug 2020 om 23:30
    • Quote van 16 Aug 2020 om 20:07
      JJ heeft nu helaas heel erg mstig materiaal en dat gaat ook niet beter worden. Ondanks enkele rasoptimisten wordt dit een heel lastig seizoen. V bergen die eigenlijk weg wil, ejuke idem, dresevic kan niet beter, espejord wordt kopie van Odgaard als ie dan eindelijk eens fit wordt na maaaaaaaanden, fernandez moet nog maanden aanpassen, veerman speelt vooral tegen zichzelf, floranus en woudenberg lopen al lange tijd achter de feiten aan, de jonkies moeten zich uberhaupt nog bewijzen en Mulder valt ook nog niet mee. Blijf hopen op Hamstra maar verwacht niet veel gezien geringe budget.
    Met andere woorden we hebben aan Hamstra geen zak. Al 3 seizoenen niet.....wanneer mogen we eindelijk een td verwelkomen die echt een netwerk heeft? Huurstra in ieder geval niet #exithamstra
  • 16 Aug 2020 om 23:23
    HAMSTRA!!! Waar ben je? Niet op vakantie hoop ik? Ik roep al 3 seizoenen dat je er niet veel van bakt. Bewijs nu een mijn ongelijk. HAMSTRA!!!!
  • 16 Aug 2020 om 23:21
    Huidige bezetting.
    Hoofd scouting: Karel Brandsma
    Hoofd Jeugdscouting: Marten van der KampScout internationaal: Dragi PutevskiScout internationaal: Dirk Jan Derksen
  • 16 Aug 2020 om 23:20
    • Quote van 16 Aug 2020 om 22:21
      Volgens mij zijn de door jou genoemde scouts niet meer actief voor de club. Zijn veel scouts gestopt, omdat ze het niet eens zijn met het beleid. Zo weet ik dat Bert Pfijffers gestopt is, omdat hij het niet kon vinden met HAmstra en is Maas naar NAC. Verder is er vorig jaar een hoofd jeugd opleidingen aangetrokken (V/d Kamp).
    Karel Brandsma, Marten vd Kamp, Dragi Putevski (Balkanregio) en Dirk Jan Derksen (iemand een idee waar hij scout?) zijn sowieso (hoofd)scouts. Alexander Wilkinson, Klaas Atema, Antoon Germeys en Sören Frederiksen ben ik niet zeker van maar de interesse zit wel vaak in die hoek en Noorwegen/Zweden. Alexander Wilkinson ben ik ook vrij zeker van maar de rest niet.
  • 16 Aug 2020 om 23:20
    • Quote van 16 Aug 2020 om 22:21
      Volgens mij zijn de door jou genoemde scouts niet meer actief voor de club. Zijn veel scouts gestopt, omdat ze het niet eens zijn met het beleid. Zo weet ik dat Bert Pfijffers gestopt is, omdat hij het niet kon vinden met HAmstra en is Maas naar NAC. Verder is er vorig jaar een hoofd jeugd opleidingen aangetrokken (V/d Kamp).
    Peter Maas is door Eisinga weggeplukt en kon promotie maken; van scout naar hoofdscout vlak bij huis.
    De anderen uit onvrede.
    Meer info: https://www.omropfryslan.nl/nijs/894056-sc-hearrenfean-ferliest-opnij-ien-fan-har-skouts
  • 16 Aug 2020 om 22:21
    Volgens mij zijn de door jou genoemde scouts niet meer actief voor de club. Zijn veel scouts gestopt, omdat ze het niet eens zijn met het beleid. Zo weet ik dat Bert Pfijffers gestopt is, omdat hij het niet kon vinden met HAmstra en is Maas naar NAC. Verder is er vorig jaar een hoofd jeugd opleidingen aangetrokken (V/d Kamp).
  • 16 Aug 2020 om 21:31
    Even over de scouting. Ik heb even wat onderzoek gedaan en denk ook te weten hoe Fernández hier terecht gekomen is: Thomas Long. Hij schrijft scouting rapportages over spelers uit Europa en Zuid-Amerika en had ook iets met Fernández op zijn LinkedIn staan en dat was een bericht van Heerenveen dacht ik. Hij doet alles zelfstandig en staat niet onder contract bij Heerenveen ofzo. Verder ben ik ook nog uitgekomen bij Klaas Atema. Hij spreekt ook Italiaans, Spaans en Portugees. Misschien dat hij ook wel de scout van Odgaard en die spits uit Spanje en keeper van Benfica is. Volgensmij werkt hij ook echt voor Heerenveen als scout. In het VK lijkt Alexander Wilkinson voor ons actief te zijn. Hij heeft naast LinkedIn ook nog Instagram. Daar zou de interesse in Engelse spelers en misschien Kongolo vandaan kunnen komen. Hij is blijkbaar part-time scout voor Heerenveen. Antoon Germeys is volgensmij scout in Limburggebied/België (Faik en Dewaele misschien). Daarnaast heeft Sören Frederiksen (vader van Emil) eerder ook al aangegeven te scouten in Denemarken. Dirk Jan Derksen en Dragi Putevski zijn volgensmij wel bekend bij de mensen hier en zij staan ook op de website van Heerenveen. Weet iemand verder nog anderen die voor de club scouten? Noorwegen, Zweden bijvoorbeeld.
    Je kan al die namen die ik heb genoemd op LinkedIn vinden trouwens. Als je geen LinkedIn hebt (zoals ik) kan je de personen via Google of DuckDuckGo ofzo opzoeken en die link dan kopiëren en plakken in search.google.com/test/mobile-friendly en dan heb je boven de screenshot (dat mobieltje) HTML staan. Als je daarop klikt en die code dan kopieert en in codebeautifyer plakt en op Run klikt kan je het profiel gewoon bekijken (maar ziet er wel lelijk uit).
  • 16 Aug 2020 om 21:26
    • Quote van 16 Aug 2020 om 20:34
      Motivatie is iets wat in spelers moet zitten. Een trainer kan ze stimuleren. Supporters kunnen dat niet overnemen, nee. Maar ze kunnen wel aan de poten van een trainer zagen. Club en trainer zijngebaat bij steun van de supporters. In de periode Foppe hadden we eens een moeilijke periode aan het begin van het seizoen. Bestuur en supporters steunden Foppe voor de volle 100% en vrij vlot werd de crisis bedwongen. Dat is wat we wel kunnen doen. Rust en steun.
    Dat is nou echt fan zijn
  • 16 Aug 2020 om 20:48
    Vond het tot december prima staan. Verdedigend solide, gaven weinig weg. Misten alleen aanvallende stootkracht (spits, aanvallende middenvelder die bijsloot) en slimmigheid en inzicht vanaf de vleugels. In de poging dat te verbeteren sneuvelde de verdedigende degelijkheid. Mede omdat de backs minder presteerden en Botman zijn mindere dagen had. Maar het idee achter het voetbal vond ik altijd helder. Het lag meer aan de uitvoering.
  • 16 Aug 2020 om 20:42
    • Quote van 16 Aug 2020 om 19:39
      Ik heb van alles wat je zegt het afgelopen seizoen niets op het veld gezien.
    Ben het wel met je eens, zit geen structuur in het spel, ook vorig seizoen niet.
  • 16 Aug 2020 om 20:34
    Motivatie is iets wat in spelers moet zitten. Een trainer kan ze stimuleren. Supporters kunnen dat niet overnemen, nee. Maar ze kunnen wel aan de poten van een trainer zagen. Club en trainer zijngebaat bij steun van de supporters. In de periode Foppe hadden we eens een moeilijke periode aan het begin van het seizoen. Bestuur en supporters steunden Foppe voor de volle 100% en vrij vlot werd de crisis bedwongen. Dat is wat we wel kunnen doen. Rust en steun.
  • 16 Aug 2020 om 20:33
    • Quote van 16 Aug 2020 om 15:35
      Als er 13 spelers vertrekken en er komen er slechts 3 voor terug dan ben ik het er mee eens dat er nog wel wat bij mag. Aan de andere kant speel je gisteren gewoon met je beoogde verdediging, heb je op het middenveld de over gehypte Veerman lopen samen met de vervanger van Faik en voorin speel je me je beoogde aanval met oa Ejuke die voor 15 miljoen pas weg zou mogen en Van Bergen. Je mag dan toch wel iets van tegenstand bieden aan De Graafschap? Helemaal verrassend was deze uitslag niet want ik zie de hele voorbereiding nog geen enkel automatisme en zijn het vooral de broekies die nog iets van inzet en spelplezier tonen. Zo lieten de jonkies in de eerst wedstrijd tegen NAC in korte tijd meer zien dan de dikbetaalde vedetten en viel gister ook Rein Smit in positieve zin op. Espejord heeft een half jaar fit mogen worden maar moet er nu staan. Ik had echter meteen met vele andere gezien dat dit hem nooit gaat worden. Wie heeft deze man gescout??? Smit is nu al verder, die mag het wat mij betreft gewoon laten zien zolang er geen nieuwe spits bij is gekomen.
      Deze groep heeft een paar goede spelers nodig, liefst met lengte, gif, body en persoonlijkheid, het is allemaal te lief. Een leider op het veld zou mooi zijn, iemand die de kar trekt. Prima dat je Faik en Bruijn laat vertrekken maar dan moet je wel goede vervangers voorhanden hebben. We zullen het zullen moeten zoeken in transfervrije spelers of huur, tenzij we nog een speler voor miljoenen verkopen. Als ik Ejuke zoals gister zie spelen denk ik dat je nog blij mag zijn met 5/6 miljoen.
      Affelay is transfervrij maar die is gezien zijn leeftijd en blessuregevoeligheid een te groot risico, anders was ie als 10 wel een optie geweest lijkt me, afgezien nog wat hij als salaris zou vragen. Hamstra doet zijn werk over het algemeen goed maar hij is wel verrekte traag met het aantrekken van spelers. Soms mag het wel iets doortastender en sneller. Vorig seizoen visten we achter het net met Matusiwa (nu miljoenen waard) en kwam hij aanzetten met Faik. Dat die nu mag vertrekken zegt ook wel weer genoeg, maar haal dan een goede vervanger. Dewale staat er ook nog lang niet.


    Ik kon het niet beter verwoorden. Die Matusiwa viel het seizoen hiervoor al positief op toen ie tegen Heerenveen speelde. De supporters zagen het maar waarom ziet Hamstra dat dan niet?
  • 16 Aug 2020 om 20:12
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:32
      Johnny zit er boven op. Je mag van de jongens wat meer plezier en inspiratie verwachten na zo lang niet gespeeld te hebben. Jebent toch ook liefhebber naast prof? Laten we invredesnaam Johhny hierin steunen anders zijn we nog verder van huis.
    Das raar gedacht. Johnny moet toch in staat zijn om zijn team te stimuleren daar zijn wij niet voor.
  • 16 Aug 2020 om 20:11
    • Quote van 16 Aug 2020 om 20:07
      JJ heeft nu helaas heel erg mstig materiaal en dat gaat ook niet beter worden. Ondanks enkele rasoptimisten wordt dit een heel lastig seizoen. V bergen die eigenlijk weg wil, ejuke idem, dresevic kan niet beter, espejord wordt kopie van Odgaard als ie dan eindelijk eens fit wordt na maaaaaaaanden, fernandez moet nog maanden aanpassen, veerman speelt vooral tegen zichzelf, floranus en woudenberg lopen al lange tijd achter de feiten aan, de jonkies moeten zich uberhaupt nog bewijzen en Mulder valt ook nog niet mee. Blijf hopen op Hamstra maar verwacht niet veel gezien geringe budget.
    Mulder heeft welgeteld 1 wedstrijd gespeeld.
  • 16 Aug 2020 om 20:07
    JJ heeft nu helaas heel erg mstig materiaal en dat gaat ook niet beter worden. Ondanks enkele rasoptimisten wordt dit een heel lastig seizoen. V bergen die eigenlijk weg wil, ejuke idem, dresevic kan niet beter, espejord wordt kopie van Odgaard als ie dan eindelijk eens fit wordt na maaaaaaaanden, fernandez moet nog maanden aanpassen, veerman speelt vooral tegen zichzelf, floranus en woudenberg lopen al lange tijd achter de feiten aan, de jonkies moeten zich uberhaupt nog bewijzen en Mulder valt ook nog niet mee. Blijf hopen op Hamstra maar verwacht niet veel gezien geringe budget.
  • 16 Aug 2020 om 19:49
    JJ had het vorig seizoen in het begin alles prima voor elkaar echter eind november ging hij dingen proberen en dat werkte echt minder. Hopelijk heeft JJ daarvan geleerd. Begint hij weer goed door compact te spelen.
  • 16 Aug 2020 om 19:39
    • Quote van 16 Aug 2020 om 18:40
      Dan ken je Johnny Jansen overduidelijk niet. Ga eens een paar keer bij een training kijken. Praat eens met hem over voetbal. Hij heeft eenheel uitgesproken idee over voetbal en kan dat prima over brengen op spelers.
    Ik heb van alles wat je zegt het afgelopen seizoen niets op het veld gezien.
  • 16 Aug 2020 om 18:42
    Waarom staat Jansen nu in het begin van het interview met een grijns op zijn gezicht? Kan ik zo slecht tegen. Hoe staat zo iemand voor de groep na zo'n blamage? Als je met 5-1 klop krijgt, dan is alleen enorme chagrijn toepasselijk. Ik vind het tekenend voor het gebrek aan topsportklimaat.
  • 16 Aug 2020 om 18:40
    • Quote van 16 Aug 2020 om 17:49
      Wat deze ploeg nodig heeft, is een coach met visie die ideeen heeft over hoe je spelers neerzet, en inspiratie geeft. JJ heeft niet laten zien zo’n coach te zijn.
    Dan ken je Johnny Jansen overduidelijk niet. Ga eens een paar keer bij een training kijken. Praat eens met hem over voetbal. Hij heeft eenheel uitgesproken idee over voetbal en kan dat prima over brengen op spelers.
  • 16 Aug 2020 om 18:36
    Wat een paniek om niets hier.. manman doe eens rustig!
  • 16 Aug 2020 om 17:50
    • Quote van 16 Aug 2020 om 17:27
      Neem zelf niet alles zo letterlijk, er had ook 10 miljoen kunnen staan. Wou alleen maar aangeven dat met het huidige materiaal het ook wel een stuk beter moet kunnen dan wat ze gisteren lieten zien. En na 3 zwakke oefenpotjes met als dieptepunt de wedstrijd van gister mag je je toch wel een beetje zorgen maken?
    Ik denk dat iedereen het eens is dat het beter kon. Maar laten we wachten tot de competitie begint. Dan moeten die 9 en 10 er iniedergeval wel zijn. De rest zal meer breedte zijn gok ik. En dan moet het ook echt goed staan.
  • 16 Aug 2020 om 17:49
    • Quote van 16 Aug 2020 om 15:35
      Als er 13 spelers vertrekken en er komen er slechts 3 voor terug dan ben ik het er mee eens dat er nog wel wat bij mag. Aan de andere kant speel je gisteren gewoon met je beoogde verdediging, heb je op het middenveld de over gehypte Veerman lopen samen met de vervanger van Faik en voorin speel je me je beoogde aanval met oa Ejuke die voor 15 miljoen pas weg zou mogen en Van Bergen. Je mag dan toch wel iets van tegenstand bieden aan De Graafschap? Helemaal verrassend was deze uitslag niet want ik zie de hele voorbereiding nog geen enkel automatisme en zijn het vooral de broekies die nog iets van inzet en spelplezier tonen. Zo lieten de jonkies in de eerst wedstrijd tegen NAC in korte tijd meer zien dan de dikbetaalde vedetten en viel gister ook Rein Smit in positieve zin op. Espejord heeft een half jaar fit mogen worden maar moet er nu staan. Ik had echter meteen met vele andere gezien dat dit hem nooit gaat worden. Wie heeft deze man gescout??? Smit is nu al verder, die mag het wat mij betreft gewoon laten zien zolang er geen nieuwe spits bij is gekomen.
      Deze groep heeft een paar goede spelers nodig, liefst met lengte, gif, body en persoonlijkheid, het is allemaal te lief. Een leider op het veld zou mooi zijn, iemand die de kar trekt. Prima dat je Faik en Bruijn laat vertrekken maar dan moet je wel goede vervangers voorhanden hebben. We zullen het zullen moeten zoeken in transfervrije spelers of huur, tenzij we nog een speler voor miljoenen verkopen. Als ik Ejuke zoals gister zie spelen denk ik dat je nog blij mag zijn met 5/6 miljoen.
      Affelay is transfervrij maar die is gezien zijn leeftijd en blessuregevoeligheid een te groot risico, anders was ie als 10 wel een optie geweest lijkt me, afgezien nog wat hij als salaris zou vragen. Hamstra doet zijn werk over het algemeen goed maar hij is wel verrekte traag met het aantrekken van spelers. Soms mag het wel iets doortastender en sneller. Vorig seizoen visten we achter het net met Matusiwa (nu miljoenen waard) en kwam hij aanzetten met Faik. Dat die nu mag vertrekken zegt ook wel weer genoeg, maar haal dan een goede vervanger. Dewale staat er ook nog lang niet.


    Wat deze ploeg nodig heeft, is een coach met visie die ideeen heeft over hoe je spelers neerzet, en inspiratie geeft. JJ heeft niet laten zien zo’n coach te zijn.
  • 16 Aug 2020 om 17:49
    • Quote van 16 Aug 2020 om 15:35
      Als er 13 spelers vertrekken en er komen er slechts 3 voor terug dan ben ik het er mee eens dat er nog wel wat bij mag. Aan de andere kant speel je gisteren gewoon met je beoogde verdediging, heb je op het middenveld de over gehypte Veerman lopen samen met de vervanger van Faik en voorin speel je me je beoogde aanval met oa Ejuke die voor 15 miljoen pas weg zou mogen en Van Bergen. Je mag dan toch wel iets van tegenstand bieden aan De Graafschap? Helemaal verrassend was deze uitslag niet want ik zie de hele voorbereiding nog geen enkel automatisme en zijn het vooral de broekies die nog iets van inzet en spelplezier tonen. Zo lieten de jonkies in de eerst wedstrijd tegen NAC in korte tijd meer zien dan de dikbetaalde vedetten en viel gister ook Rein Smit in positieve zin op. Espejord heeft een half jaar fit mogen worden maar moet er nu staan. Ik had echter meteen met vele andere gezien dat dit hem nooit gaat worden. Wie heeft deze man gescout??? Smit is nu al verder, die mag het wat mij betreft gewoon laten zien zolang er geen nieuwe spits bij is gekomen.
      Deze groep heeft een paar goede spelers nodig, liefst met lengte, gif, body en persoonlijkheid, het is allemaal te lief. Een leider op het veld zou mooi zijn, iemand die de kar trekt. Prima dat je Faik en Bruijn laat vertrekken maar dan moet je wel goede vervangers voorhanden hebben. We zullen het zullen moeten zoeken in transfervrije spelers of huur, tenzij we nog een speler voor miljoenen verkopen. Als ik Ejuke zoals gister zie spelen denk ik dat je nog blij mag zijn met 5/6 miljoen.
      Affelay is transfervrij maar die is gezien zijn leeftijd en blessuregevoeligheid een te groot risico, anders was ie als 10 wel een optie geweest lijkt me, afgezien nog wat hij als salaris zou vragen. Hamstra doet zijn werk over het algemeen goed maar hij is wel verrekte traag met het aantrekken van spelers. Soms mag het wel iets doortastender en sneller. Vorig seizoen visten we achter het net met Matusiwa (nu miljoenen waard) en kwam hij aanzetten met Faik. Dat die nu mag vertrekken zegt ook wel weer genoeg, maar haal dan een goede vervanger. Dewale staat er ook nog lang niet.


    Wat deze ploeg nodig heeft, is een coach met visie die ideeen heeft over hoe je spelers neerzet, en inspiratie geeft. JJ heeft niet laten zien zo’n coach te zijn.
  • 16 Aug 2020 om 17:27
    • Quote van 16 Aug 2020 om 16:23
      Ik lach me hier helemaal kapot. Dennis Johnsen???? Waarom zouden we? En dan ook namen als van Wolfswinkel en Affelay die voorbij komen........ Ff series xD En dat van Ejuke die 15 miljoen zou moeten kosten laat ook maar weer zien hoe snel dingen kunnen worden verspreid op het internet en hoe iedereen het maar weer geloofd. Dat is gebaseerd op een tweet van SecondSCH en toen overgenomen is door één of andere Nigeriaanse site waardoor het opeens iets echts leek ofzo. Op basis van wat zou Ejuke 15 miljoen moeten kosten? 6-8 miljoen max. Wij kunnen helemaal niet 15 miljoen voor een speler vragen. Ik verbaas me regelmatig over hoever mensen van de realiteit staan. Spelers worden afgeschreven op basis van een paar wedstrijdjes en wanneer je een paar leuke acties doet moet je opeens een kans krijgen (Driouech en Nunumete maar ook die Hamdaoui van de Graafschap). Bij Espejord is het waarschijnlijk zo gegaan dat hij op SciSports een hele goede potentiele SciSkill heeft ofzo maar dat de livescouts het misschien wel niks vonden (want dat kan iedereen zien). Toen heeft Hamstra hem alsnog gehaald omdat er toch wat bij moet en die het gokje durfde te nemen (hij kostte ook niks volgensmij). Iedereen roept hier ook dat Hauge moet komen zonder dat ze hem waarschijnlijk ooit gezien hebben...... Daarnaast mag het inmiddels wel bekend zijn dat Hamstra heel lang wacht en dat trainers en spitsen ook niet zijn sterkste punt zijn (of van de scouting). De betere spelers zijn sinds hij in dienst is altijd later gekomen volgensmij omdat ze dan vaak afvallen bij hun club of dat er verder geen opties bijgekomen zijn. Is iedereen dit vergeten ofzo? Het is elk jaar weer dezelfde paniek. Ik dacht dat Friezen nuchter waren.
    Neem zelf niet alles zo letterlijk, er had ook 10 miljoen kunnen staan. Wou alleen maar aangeven dat met het huidige materiaal het ook wel een stuk beter moet kunnen dan wat ze gisteren lieten zien. En na 3 zwakke oefenpotjes met als dieptepunt de wedstrijd van gister mag je je toch wel een beetje zorgen maken?
  • 16 Aug 2020 om 16:53
    • Quote van 16 Aug 2020 om 16:46
      Kan me in heel veel dingen vinden. Maar ejuke gaat echt wel weg voor 10 mln. Als ik zie wat sommige clubs betalen voor spelers dan gaat ejuke zeker veel opbrengen. En bij niet een goed bod kunnen wij nog lekker genieten van onze Ejuke!
    Ik hoop het maar weet niet of dat realistisch is. Zou het er zelf niet voor betalen. Maarja, weet niet wat zijn potentie is. Ik hou gewoon rekening met 6-8 miljoen en meer is altijd mooi.
  • 16 Aug 2020 om 16:46
    • Quote van 16 Aug 2020 om 16:23
      Ik lach me hier helemaal kapot. Dennis Johnsen???? Waarom zouden we? En dan ook namen als van Wolfswinkel en Affelay die voorbij komen........ Ff series xD En dat van Ejuke die 15 miljoen zou moeten kosten laat ook maar weer zien hoe snel dingen kunnen worden verspreid op het internet en hoe iedereen het maar weer geloofd. Dat is gebaseerd op een tweet van SecondSCH en toen overgenomen is door één of andere Nigeriaanse site waardoor het opeens iets echts leek ofzo. Op basis van wat zou Ejuke 15 miljoen moeten kosten? 6-8 miljoen max. Wij kunnen helemaal niet 15 miljoen voor een speler vragen. Ik verbaas me regelmatig over hoever mensen van de realiteit staan. Spelers worden afgeschreven op basis van een paar wedstrijdjes en wanneer je een paar leuke acties doet moet je opeens een kans krijgen (Driouech en Nunumete maar ook die Hamdaoui van de Graafschap). Bij Espejord is het waarschijnlijk zo gegaan dat hij op SciSports een hele goede potentiele SciSkill heeft ofzo maar dat de livescouts het misschien wel niks vonden (want dat kan iedereen zien). Toen heeft Hamstra hem alsnog gehaald omdat er toch wat bij moet en die het gokje durfde te nemen (hij kostte ook niks volgensmij). Iedereen roept hier ook dat Hauge moet komen zonder dat ze hem waarschijnlijk ooit gezien hebben...... Daarnaast mag het inmiddels wel bekend zijn dat Hamstra heel lang wacht en dat trainers en spitsen ook niet zijn sterkste punt zijn (of van de scouting). De betere spelers zijn sinds hij in dienst is altijd later gekomen volgensmij omdat ze dan vaak afvallen bij hun club of dat er verder geen opties bijgekomen zijn. Is iedereen dit vergeten ofzo? Het is elk jaar weer dezelfde paniek. Ik dacht dat Friezen nuchter waren.
    Kan me in heel veel dingen vinden. Maar ejuke gaat echt wel weg voor 10 mln. Als ik zie wat sommige clubs betalen voor spelers dan gaat ejuke zeker veel opbrengen. En bij niet een goed bod kunnen wij nog lekker genieten van onze Ejuke!
  • 16 Aug 2020 om 16:46
    • Quote van 16 Aug 2020 om 16:23
      Ik lach me hier helemaal kapot. Dennis Johnsen???? Waarom zouden we? En dan ook namen als van Wolfswinkel en Affelay die voorbij komen........ Ff series xD En dat van Ejuke die 15 miljoen zou moeten kosten laat ook maar weer zien hoe snel dingen kunnen worden verspreid op het internet en hoe iedereen het maar weer geloofd. Dat is gebaseerd op een tweet van SecondSCH en toen overgenomen is door één of andere Nigeriaanse site waardoor het opeens iets echts leek ofzo. Op basis van wat zou Ejuke 15 miljoen moeten kosten? 6-8 miljoen max. Wij kunnen helemaal niet 15 miljoen voor een speler vragen. Ik verbaas me regelmatig over hoever mensen van de realiteit staan. Spelers worden afgeschreven op basis van een paar wedstrijdjes en wanneer je een paar leuke acties doet moet je opeens een kans krijgen (Driouech en Nunumete maar ook die Hamdaoui van de Graafschap). Bij Espejord is het waarschijnlijk zo gegaan dat hij op SciSports een hele goede potentiele SciSkill heeft ofzo maar dat de livescouts het misschien wel niks vonden (want dat kan iedereen zien). Toen heeft Hamstra hem alsnog gehaald omdat er toch wat bij moet en die het gokje durfde te nemen (hij kostte ook niks volgensmij). Iedereen roept hier ook dat Hauge moet komen zonder dat ze hem waarschijnlijk ooit gezien hebben...... Daarnaast mag het inmiddels wel bekend zijn dat Hamstra heel lang wacht en dat trainers en spitsen ook niet zijn sterkste punt zijn (of van de scouting). De betere spelers zijn sinds hij in dienst is altijd later gekomen volgensmij omdat ze dan vaak afvallen bij hun club of dat er verder geen opties bijgekomen zijn. Is iedereen dit vergeten ofzo? Het is elk jaar weer dezelfde paniek. Ik dacht dat Friezen nuchter waren.
    Kan me in heel veel dingen vinden. Maar ejuke gaat echt wel weg voor 10 mln. Als ik zie wat sommige clubs betalen voor spelers dan gaat ejuke zeker veel opbrengen. En bij niet een goed bod kunnen wij nog lekker genieten van onze Ejuke!
  • 16 Aug 2020 om 16:45
    • Quote van 16 Aug 2020 om 16:23
      Ik lach me hier helemaal kapot. Dennis Johnsen???? Waarom zouden we? En dan ook namen als van Wolfswinkel en Affelay die voorbij komen........ Ff series xD En dat van Ejuke die 15 miljoen zou moeten kosten laat ook maar weer zien hoe snel dingen kunnen worden verspreid op het internet en hoe iedereen het maar weer geloofd. Dat is gebaseerd op een tweet van SecondSCH en toen overgenomen is door één of andere Nigeriaanse site waardoor het opeens iets echts leek ofzo. Op basis van wat zou Ejuke 15 miljoen moeten kosten? 6-8 miljoen max. Wij kunnen helemaal niet 15 miljoen voor een speler vragen. Ik verbaas me regelmatig over hoever mensen van de realiteit staan. Spelers worden afgeschreven op basis van een paar wedstrijdjes en wanneer je een paar leuke acties doet moet je opeens een kans krijgen (Driouech en Nunumete maar ook die Hamdaoui van de Graafschap). Bij Espejord is het waarschijnlijk zo gegaan dat hij op SciSports een hele goede potentiele SciSkill heeft ofzo maar dat de livescouts het misschien wel niks vonden (want dat kan iedereen zien). Toen heeft Hamstra hem alsnog gehaald omdat er toch wat bij moet en die het gokje durfde te nemen (hij kostte ook niks volgensmij). Iedereen roept hier ook dat Hauge moet komen zonder dat ze hem waarschijnlijk ooit gezien hebben...... Daarnaast mag het inmiddels wel bekend zijn dat Hamstra heel lang wacht en dat trainers en spitsen ook niet zijn sterkste punt zijn (of van de scouting). De betere spelers zijn sinds hij in dienst is altijd later gekomen volgensmij omdat ze dan vaak afvallen bij hun club of dat er verder geen opties bijgekomen zijn. Is iedereen dit vergeten ofzo? Het is elk jaar weer dezelfde paniek. Ik dacht dat Friezen nuchter waren.
    Helemaal met je eens laat eerst trainingskamp voorbij zijn dan conclusies trekken
  • 16 Aug 2020 om 16:23
    Ik lach me hier helemaal kapot. Dennis Johnsen???? Waarom zouden we? En dan ook namen als van Wolfswinkel en Affelay die voorbij komen........ Ff series xD En dat van Ejuke die 15 miljoen zou moeten kosten laat ook maar weer zien hoe snel dingen kunnen worden verspreid op het internet en hoe iedereen het maar weer geloofd. Dat is gebaseerd op een tweet van SecondSCH en toen overgenomen is door één of andere Nigeriaanse site waardoor het opeens iets echts leek ofzo. Op basis van wat zou Ejuke 15 miljoen moeten kosten? 6-8 miljoen max. Wij kunnen helemaal niet 15 miljoen voor een speler vragen. Ik verbaas me regelmatig over hoever mensen van de realiteit staan. Spelers worden afgeschreven op basis van een paar wedstrijdjes en wanneer je een paar leuke acties doet moet je opeens een kans krijgen (Driouech en Nunumete maar ook die Hamdaoui van de Graafschap). Bij Espejord is het waarschijnlijk zo gegaan dat hij op SciSports een hele goede potentiele SciSkill heeft ofzo maar dat de livescouts het misschien wel niks vonden (want dat kan iedereen zien). Toen heeft Hamstra hem alsnog gehaald omdat er toch wat bij moet en die het gokje durfde te nemen (hij kostte ook niks volgensmij). Iedereen roept hier ook dat Hauge moet komen zonder dat ze hem waarschijnlijk ooit gezien hebben...... Daarnaast mag het inmiddels wel bekend zijn dat Hamstra heel lang wacht en dat trainers en spitsen ook niet zijn sterkste punt zijn (of van de scouting). De betere spelers zijn sinds hij in dienst is altijd later gekomen volgensmij omdat ze dan vaak afvallen bij hun club of dat er verder geen opties bijgekomen zijn. Is iedereen dit vergeten ofzo? Het is elk jaar weer dezelfde paniek. Ik dacht dat Friezen nuchter waren.
  • 16 Aug 2020 om 16:07
    Onze beroerde financiële sitiatie wordt steeds meer een sportief nadeel. Clubs als Emmen en Heracles hebben meer bestedingsruimte om spelers te halen. Wij moeten eerst verkopen, een deel van de opbrengst gebruiken voor de dagelijkse operatie en kunnen dan wat uitgeven aan versterkingen.
  • 16 Aug 2020 om 16:02
    • Quote van 16 Aug 2020 om 14:33
      Zo is het maar net! De fouten van gisteren en vorige 2 wedstrijden zag je ook afgelopen jaren tegen de amateurs waar we normaliter tegen spelen in de voorbereiding, het verschil is dat toen de fouten niet werd den afgestraft. Sowieso moet er nog veel gebeuren, dat is evident. Het komt sowieso goed, de kwaliteit is er. Er moeten ook wat spelers bij maar dat komt ook goed. Vergeet niet dat we in vergelijking in de maand Juli zitten tijdens een normale voorbereiding. Kijk naar vorige seizoenen, dan zie je dat er enorm veel gebeurde in de maanden Juli en Augustus (dit jaar Augustus en September) op kwalitatief en kwantitatief gebied . De transfermarkt duurt nu nog tot begin Oktober dus er kan nog van alles gebeuren. Veerman en Van Bergen werden destijds ook pas laat in Augustus aangetrokken.
    Maar de tegenstanders hebben toch dezelfde problemen? Die moeten ook wachten tot bij hogere clubs iets vrijkomt, hebben weinig gespeeld en zitten dus in hetzelfde schuitje. Ze zijn bovendien van een, normaliter, lager niveau. En natuurlijk speelt elke ploeg nog niet te pannen van het dak en gaat er meer fout dan normaal, maar je zakt nu tegen een KKD-ploeg wel enorm door het ijs. Daarnaast had je de beschikking over onze beste spelers: Ejuke, Van Bergen, Veerman en Dresevic, aangevuld met krachten als Floranus, Woudenberg en een huurling van Anderlecht. Van zo'n jongen als Fernandrz begrijp ik het uiteraard prima, maar een 5-1 gaat veel te ver. Heeft dan ook niets met kwaliteiten te maken zoals Veerman en Jansen hier beweren, want het surplus aan kwaliteit tov een De Graafschap is er al, juist in de vorm van Veerman zelf. Hij moet ook zelf meer invloed uitoefenen op het spel, iets dat hij ook te weinig doet. Goed komt het altijd wel, maar alleen niet vanzelf.
  • 16 Aug 2020 om 15:35
    Als er 13 spelers vertrekken en er komen er slechts 3 voor terug dan ben ik het er mee eens dat er nog wel wat bij mag. Aan de andere kant speel je gisteren gewoon met je beoogde verdediging, heb je op het middenveld de over gehypte Veerman lopen samen met de vervanger van Faik en voorin speel je me je beoogde aanval met oa Ejuke die voor 15 miljoen pas weg zou mogen en Van Bergen. Je mag dan toch wel iets van tegenstand bieden aan De Graafschap? Helemaal verrassend was deze uitslag niet want ik zie de hele voorbereiding nog geen enkel automatisme en zijn het vooral de broekies die nog iets van inzet en spelplezier tonen. Zo lieten de jonkies in de eerst wedstrijd tegen NAC in korte tijd meer zien dan de dikbetaalde vedetten en viel gister ook Rein Smit in positieve zin op. Espejord heeft een half jaar fit mogen worden maar moet er nu staan. Ik had echter meteen met vele andere gezien dat dit hem nooit gaat worden. Wie heeft deze man gescout??? Smit is nu al verder, die mag het wat mij betreft gewoon laten zien zolang er geen nieuwe spits bij is gekomen.
    Deze groep heeft een paar goede spelers nodig, liefst met lengte, gif, body en persoonlijkheid, het is allemaal te lief. Een leider op het veld zou mooi zijn, iemand die de kar trekt. Prima dat je Faik en Bruijn laat vertrekken maar dan moet je wel goede vervangers voorhanden hebben. We zullen het zullen moeten zoeken in transfervrije spelers of huur, tenzij we nog een speler voor miljoenen verkopen. Als ik Ejuke zoals gister zie spelen denk ik dat je nog blij mag zijn met 5/6 miljoen.
    Affelay is transfervrij maar die is gezien zijn leeftijd en blessuregevoeligheid een te groot risico, anders was ie als 10 wel een optie geweest lijkt me, afgezien nog wat hij als salaris zou vragen. Hamstra doet zijn werk over het algemeen goed maar hij is wel verrekte traag met het aantrekken van spelers. Soms mag het wel iets doortastender en sneller. Vorig seizoen visten we achter het net met Matusiwa (nu miljoenen waard) en kwam hij aanzetten met Faik. Dat die nu mag vertrekken zegt ook wel weer genoeg, maar haal dan een goede vervanger. Dewale staat er ook nog lang niet.


  • 16 Aug 2020 om 15:11
    Je kan het allemaal proberen goed te praten en zeggen dat het allemaal wel goed komt.. ik zie dat niet gebeuren met deze instelling en deze veel te jonge selectie. De paar meer ervaren spelers die je dan hebt zoals Espejord en Woudenberg kunnen er dan weer niet zoveel van en dat zorgt er voor dat de jonkies zich daar niet aan omhoog kunnen trekken. Wat denkt Hamstra, dat we het gaan redden met 16 en 17 jarigen? Die gasten moeten zich in de luwte kunnen ontwikkelen, en dat kan alleen als ze rustig gebracht kunnen worden. Talenten huren van topclubs lijkt me niet de oplossing, want jonge gastjes hebben we al zat. Ik hoop maar dat er toch meer mogelijk is dan dat Hamstra doet laat geloven, vorig jaar was er ook nauwelijks iets mogelijk en opeens wordt Ejuke gehaald voor circa twee miljoen. In elke linie iemand erbij van rond de 30 zou prima zijn. Een lcv zodat Fernandez naar linksback kan, een centrale middenvelder die kan samenspelen met Veerman en Kongolo en een spits die een bal vast kan houden en er tussen de 10 en 20 in schiet per seizoen.
  • 16 Aug 2020 om 15:11
    Je kan het allemaal proberen goed te praten en zeggen dat het allemaal wel goed komt.. ik zie dat niet gebeuren met deze instelling en deze veel te jonge selectie. De paar meer ervaren spelers die je dan hebt zoals Espejord en Woudenberg kunnen er dan weer niet zoveel van en dat zorgt er voor dat de jonkies zich daar niet aan omhoog kunnen trekken. Wat denkt Hamstra, dat we het gaan redden met 16 en 17 jarigen? Die gasten moeten zich in de luwte kunnen ontwikkelen, en dat kan alleen als ze rustig gebracht kunnen worden. Talenten huren van topclubs lijkt me niet de oplossing, want jonge gastjes hebben we al zat. Ik hoop maar dat er toch meer mogelijk is dan dat Hamstra doet laat geloven, vorig jaar was er ook nauwelijks iets mogelijk en opeens wordt Ejuke gehaald voor circa twee miljoen. In elke linie iemand erbij van rond de 30 zou prima zijn. Een lcv zodat Fernandez naar linksback kan, een centrale middenvelder die kan samenspelen met Veerman en Kongolo en een spits die een bal vast kan houden en er tussen de 10 en 20 in schiet per seizoen.
  • 16 Aug 2020 om 15:04
    • Quote van 16 Aug 2020 om 14:55
      Ik zou zeggen, kijk nu eens naar fox, de wedstrijd tussen Feyenoord en Twente, ook niet om aan te gluren. Niveau Eredivisie is er niet op vooruit gegaan tijdens de Corona stop. Wat betreft de woorden van Hamstra, als er nog wel een potje is met geld, gaat hij dat natuurlijk ook niet te hard roepen in de media. Maar een transfer van bijvb Van Bergen zou wel helpen. Wat mij betreft mogen Van Bergen en Dresevic wel verkocht worden. Als je daar in totaal 6-7 miljoen voor kunt krijgen, heb je wellicht weer een beetje ruimte om zelf wat extra’s te doen!
    Ben het niet helemaal met je eens dresevic houden
  • 16 Aug 2020 om 14:55
    Ik zou zeggen, kijk nu eens naar fox, de wedstrijd tussen Feyenoord en Twente, ook niet om aan te gluren. Niveau Eredivisie is er niet op vooruit gegaan tijdens de Corona stop. Wat betreft de woorden van Hamstra, als er nog wel een potje is met geld, gaat hij dat natuurlijk ook niet te hard roepen in de media. Maar een transfer van bijvb Van Bergen zou wel helpen. Wat mij betreft mogen Van Bergen en Dresevic wel verkocht worden. Als je daar in totaal 6-7 miljoen voor kunt krijgen, heb je wellicht weer een beetje ruimte om zelf wat extra’s te doen!
  • 16 Aug 2020 om 14:53
    • Quote van 16 Aug 2020 om 14:41
      Nee, 40% huren met Botman constructie is niet zo gek als je geen budget hebt, nada, niets (zoals Hamstra vorige week stelde) Daarbij: de talenten die we vroeger haalden zitten allang bij topclubs id opleiding. Concurrentie daar is zo enorm dat er spelers af moeten vallen die dan gewoon contract bij Heerenveen kunnen krijgen, echt tientallen voorbeelden. Bewaar het geld dan maar voor gerichte (top) aankopen in de as vh team. Prima beleid lijkt me (zie Twente, Groningen, Vitesse, Willem II)
    Botman is de enige tot nu toe geweest waar je wat aan verdient hebt in euro's qua huur constructie. En hoeveel huurspelers hebben we de afgelopen 2 a 3 jaar gehad?
    En elke x maar de slachtoffer spelen dat de talenten bij de grote clubs zitten moeten we ook mee ophouden. Er loopt genoeg talent rond je moet creatief zijn. Veerman was ook prima gescout. Was niet duur. En dan snap ik wel dat je niet elke x zo'n treffer hebt maar dat is net als met de huur constructie van Botman het ook lang niet elke x een treffer is.
    Botman was overigens een as speler he. Net als Odgaard dat ook was. Beide huur..
    En dat Hamstra geen budget heeft komt ook omdat hij eerst moet verkopen. Heerenveen moet altijd verkopen ivm verliezen. Alleen doordat we zoveel huurspelers hebben gehad en nog niet echt een speler hebben verkocht voor miljoenen wordt het nu heel lastig.
    Gaan we wachten tot bv een Ejuke verkocht wordt en we kunnen investeren in nieuwe aankopen?
    Of gaan we nu toeslaan in de vorm van huurspelers? Prima als je voor huurspelers kiest, maar zorg dan dat je het seizoen daarop ( eigenlijk dit seizoen dus al maar ja ) vervangers kan Kopen.
    Huren is prima als overbrugging maar elk jaar meer en meer huren lijkt mij niet de gewenste oplossing. Zeker als je weet dat wij jaarlijks tekorten hebben en we MOETEN verkopen om deze te korten te dichten.
  • 16 Aug 2020 om 14:50
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:04
      Leuke suggesties moet ik zeggen. Alleen gaf Hamstra week geleden aan dat er geen rooie cent is :( Maar goed, kun je nog creatief zijn met huurconstructies.
    Klopt weinig geld momenteel helaas. Wellicht dat een transfer van van Bergen ons daarom kan helpen. Met dat geld moet Johnsen makkelijk te halen zijn en moet er zeker nog een paar andere nuttige spelers gehaald kunnen worden
  • 16 Aug 2020 om 14:46
    • Quote van 16 Aug 2020 om 14:41
      Nee, 40% huren met Botman constructie is niet zo gek als je geen budget hebt, nada, niets (zoals Hamstra vorige week stelde) Daarbij: de talenten die we vroeger haalden zitten allang bij topclubs id opleiding. Concurrentie daar is zo enorm dat er spelers af moeten vallen die dan gewoon contract bij Heerenveen kunnen krijgen, echt tientallen voorbeelden. Bewaar het geld dan maar voor gerichte (top) aankopen in de as vh team. Prima beleid lijkt me (zie Twente, Groningen, Vitesse, Willem II)
    Precies het huren van Botman was een meesterzet van Hamstra !
  • 16 Aug 2020 om 14:41
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:40
      nog meer huren zodat je uit eindelijk elk jaar minder transfer opbrengsten hebt en de verliezen groter en groter worden.

      Heerenveen dicht al jaren haar te korten met transfers. Maar doordat wij steeds meer en meer huren verkoop je dus minder en lopen de te korten op.

      Nogmaals, Hamstra had hier al veel eerder op moeten inspelen. Hij wist vorig jaar al wat er grotendeels weg zou gaan. Een spits is al jaren een probleem etc etc.

      Maar goed, negatieve dingen mag je hier niet benoemen. Vroeg of laat krijgt Heerenveen de deksel op de neus.
    Nee, 40% huren met Botman constructie is niet zo gek als je geen budget hebt, nada, niets (zoals Hamstra vorige week stelde) Daarbij: de talenten die we vroeger haalden zitten allang bij topclubs id opleiding. Concurrentie daar is zo enorm dat er spelers af moeten vallen die dan gewoon contract bij Heerenveen kunnen krijgen, echt tientallen voorbeelden. Bewaar het geld dan maar voor gerichte (top) aankopen in de as vh team. Prima beleid lijkt me (zie Twente, Groningen, Vitesse, Willem II)
  • 16 Aug 2020 om 14:33
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:14
      Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
    Zo is het maar net! De fouten van gisteren en vorige 2 wedstrijden zag je ook afgelopen jaren tegen de amateurs waar we normaliter tegen spelen in de voorbereiding, het verschil is dat toen de fouten niet werd den afgestraft. Sowieso moet er nog veel gebeuren, dat is evident. Het komt sowieso goed, de kwaliteit is er. Er moeten ook wat spelers bij maar dat komt ook goed. Vergeet niet dat we in vergelijking in de maand Juli zitten tijdens een normale voorbereiding. Kijk naar vorige seizoenen, dan zie je dat er enorm veel gebeurde in de maanden Juli en Augustus (dit jaar Augustus en September) op kwalitatief en kwantitatief gebied . De transfermarkt duurt nu nog tot begin Oktober dus er kan nog van alles gebeuren. Veerman en Van Bergen werden destijds ook pas laat in Augustus aangetrokken.
  • 16 Aug 2020 om 14:14
    Veel ploegen zijn nog aan het klooien, technisch, qua samenspel. Ook blessures bjj diverse clubs. Mijn grootste zorg is de instelling van gisteren. Niet (willen) spelen naar je mogelijkheden. Die bal van die van de voet springt, die pass die onzuiver is , daar kan ik mee leven. Wetend dat dat even tijd vraagt. Maar het veld opstappen zonder de intentie er het beste van te maken, om beter te willen worden, dat vind ik zorgelijk. Dat Rein Smit wel hard wilt werken, dat Akujobi wel uitdeeltin de duels. Maar de meer ervaren jongens niet. Dat is niet goed.
  • 16 Aug 2020 om 13:45
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:14
      Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
    Eens en het positieve is dat de tekortkomingen zichtbaar zijn. Of daar naar gehandeld wordt en kan is de vraag.
  • 16 Aug 2020 om 13:45
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:14
      Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
    Eens en het positieve is dat de tekortkomingen zichtbaar zijn. Of daar naar gehandeld wordt en kan is de vraag.
  • 16 Aug 2020 om 13:45
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:14
      Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
    In de topsport moet je ALTIJD kritisch kijken anders word je nooit beter
  • 16 Aug 2020 om 13:30
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:14
      Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
    Andere ploegen niet dan???
  • 16 Aug 2020 om 13:22
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:14
      Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
    Exact!
  • 16 Aug 2020 om 13:14
    Wat een gejank allemaal. Zijn net begonnen in de voorbereiding. Normaal spelen ze nu tegen die flut selecties uit de regio. Iedereen maakt zich zorgen omdat Fox deze onzin zo groot maakt, maar we moeten pas kritisch kijken bij de laatste 2 oefenwedstrijden.
  • 16 Aug 2020 om 12:41
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:04
      Leuke suggesties moet ik zeggen. Alleen gaf Hamstra week geleden aan dat er geen rooie cent is :( Maar goed, kun je nog creatief zijn met huurconstructies.
    Vd Heijden is transfervrij toch?
  • 16 Aug 2020 om 12:41
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:04
      Leuke suggesties moet ik zeggen. Alleen gaf Hamstra week geleden aan dat er geen rooie cent is :( Maar goed, kun je nog creatief zijn met huurconstructies.
    Vd Heijden is transfervrij toch?
  • 16 Aug 2020 om 12:40
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:04
      Leuke suggesties moet ik zeggen. Alleen gaf Hamstra week geleden aan dat er geen rooie cent is :( Maar goed, kun je nog creatief zijn met huurconstructies.
    nog meer huren zodat je uit eindelijk elk jaar minder transfer opbrengsten hebt en de verliezen groter en groter worden.

    Heerenveen dicht al jaren haar te korten met transfers. Maar doordat wij steeds meer en meer huren verkoop je dus minder en lopen de te korten op.

    Nogmaals, Hamstra had hier al veel eerder op moeten inspelen. Hij wist vorig jaar al wat er grotendeels weg zou gaan. Een spits is al jaren een probleem etc etc.

    Maar goed, negatieve dingen mag je hier niet benoemen. Vroeg of laat krijgt Heerenveen de deksel op de neus.
  • 16 Aug 2020 om 12:32
    Johnny zit er boven op. Je mag van de jongens wat meer plezier en inspiratie verwachten na zo lang niet gespeeld te hebben. Jebent toch ook liefhebber naast prof? Laten we invredesnaam Johhny hierin steunen anders zijn we nog verder van huis.
  • 16 Aug 2020 om 12:10
    Vind het toch wonderlijk dat jansen niet verder is en niet de inspiratie kan overbrengen
  • 16 Aug 2020 om 12:04
    • Quote van 16 Aug 2020 om 11:50
      Hopelijk worden de spelers snel gehaald zodat ze nog een deel van de voorbereiding kunnen meemaken. Er is overduidelijk een spits nodig, maar ook een linksback en centrale verdediger moeten gewoon nog gehaald worden. Desnoods huren we weer een spits als Sam Lammers ipv een middelmatige spits kopen. Verder zou ik toch eens kijken naar Dennis Johnsen, geef die jongen nog eens een kans.. Jens Petter Hauge moet 100% zeker komen in de winter en dan moet van Bergen vertrekken. Wellicht wil Jan-Arie van der Heijden onze verdediging versterken? Joris van Overeem zou wellicht nog een mooie versterking zijn voor het middenveld, maar weet niet of Utrecht hem wil laten gaan..
    Leuke suggesties moet ik zeggen. Alleen gaf Hamstra week geleden aan dat er geen rooie cent is :( Maar goed, kun je nog creatief zijn met huurconstructies.
  • 16 Aug 2020 om 11:50
    Hopelijk worden de spelers snel gehaald zodat ze nog een deel van de voorbereiding kunnen meemaken. Er is overduidelijk een spits nodig, maar ook een linksback en centrale verdediger moeten gewoon nog gehaald worden. Desnoods huren we weer een spits als Sam Lammers ipv een middelmatige spits kopen. Verder zou ik toch eens kijken naar Dennis Johnsen, geef die jongen nog eens een kans.. Jens Petter Hauge moet 100% zeker komen in de winter en dan moet van Bergen vertrekken. Wellicht wil Jan-Arie van der Heijden onze verdediging versterken? Joris van Overeem zou wellicht nog een mooie versterking zijn voor het middenveld, maar weet niet of Utrecht hem wil laten gaan..
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›