''Er moeten betere spelers komen, iedereen roept dat binnen de club''

32
''Er moeten betere spelers komen, iedereen roept dat binnen de club''

Joey Veerman snapt niet hoe SC Heerenveen zaterdag met 5-1 van De Graafschap heeft verloren. De middenvelder van de Friezen erkent dat de Superboeren veel beter waren dan de bezoekende club.

"Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, hoe wij vandaag de goals tegen krijgen. Vooral het verdedigende deel was heel erg matig. Het is echt een schande", begint Veerman bij Omrop Fryslân. "Ik snap er echt helemaal niks van. Ik ben mezelf aardig aan het inhouden nu."

Veerman weet waar op dit moment het probleem ligt. "Er moeten betere spelers komen. Iedereen roept dat binnen de club. Ik ben er ook wel van overtuigd dat dat nog gaat gebeuren. Maar het is jammer, zo begin je niet lekker aan het seizoen. De Graafschap was gewoon veel beter, en dat is zorgwekkend."

32 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Aug 2020 om 23:55
    • Quote van 16 Aug 2020 om 13:16
      Op het moment dat meerdere scouts vertrekken om Hamstra, dan wordt het tijd dat Hamstra eens na gaat denken over zijn functioneren/baan.
    Hamstra zijn aanstelling en verlenging is de grootste fout die de club in haar historie heeft gemaakt. De man is totaal ongeschikt, heeft geen netwerk denkt dat je met huurconstructies alles kunt oplossen,, huurt spelers die het niet kunnen en willen brengen en heeft heel af en toe een pareltje die hem aangereikt wordt. Echter altijd te laat en door anderen ingefluisterd.
  • 16 Aug 2020 om 14:57
    • Quote van 16 Aug 2020 om 14:45
      Precies, even geduld hebben en we kunnen nog wel wat verwachten qua kwaliteitsimpuls. Wat het ook niet makkelijk maakt is dat we Ejuke nog niet hebben verkocht. De verwachting is een transferbedrag van 15 miljoen. Realiseer je dat daadwerkelijk kun je echt gaan shoppen. Ik neem aan dat iedereen zich hier realiseert dat het wel een heleboel uitmaakt dat je nu met een lege portemonnee niet zo veel kan terwijl bij verkoop van Ejuke ineens veel meer mogelijk wordt. Het is dan ook weer veel te makkelijk om Gerry Hamstra de zwarte piet toe te schuiven. Echt jongens.
    Ik denk dat de hoop is om 15 miljoen te vangen voor Ejuke, niet de verwachting. Dan zlu hij afgelopen seizoen meer assists moeten hebben gegeven en bijv Europese wedstrijden achter de kiezen hebben. Een bedrag in de dubbele cijfers is prachtig maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
  • 16 Aug 2020 om 14:45
    • Quote van 16 Aug 2020 om 12:31
      Het vertrek van die scouts is zonde. Discussie was er over methodiek, benutten van beelden en statistieken naast het veldwerk. Sommige scouts zijn eigenwijs en Hamstra ook dus dat botst. Zonde dat dat niet is opgelost. Duidelijk is in ieder geval dat Woudenberg echt niet meer kan. Daar komt Fernandez te staan als er een centrale verdediger bij komt. Een spits is noodzaak al was daar in de twwede helft al veel meer actie dan voor rust. Creatieve middenvelder is zeer welkom. En we zijn verdedigend toch weer heel kwetsbaar. Dus wat meer karakter en koppie koppie zou goed zijn. Op middenveld of rechts achterin.
    Precies, even geduld hebben en we kunnen nog wel wat verwachten qua kwaliteitsimpuls. Wat het ook niet makkelijk maakt is dat we Ejuke nog niet hebben verkocht. De verwachting is een transferbedrag van 15 miljoen. Realiseer je dat daadwerkelijk kun je echt gaan shoppen. Ik neem aan dat iedereen zich hier realiseert dat het wel een heleboel uitmaakt dat je nu met een lege portemonnee niet zo veel kan terwijl bij verkoop van Ejuke ineens veel meer mogelijk wordt. Het is dan ook weer veel te makkelijk om Gerry Hamstra de zwarte piet toe te schuiven. Echt jongens.
  • 16 Aug 2020 om 13:16
    Op het moment dat meerdere scouts vertrekken om Hamstra, dan wordt het tijd dat Hamstra eens na gaat denken over zijn functioneren/baan.
  • 16 Aug 2020 om 12:31
    Het vertrek van die scouts is zonde. Discussie was er over methodiek, benutten van beelden en statistieken naast het veldwerk. Sommige scouts zijn eigenwijs en Hamstra ook dus dat botst. Zonde dat dat niet is opgelost. Duidelijk is in ieder geval dat Woudenberg echt niet meer kan. Daar komt Fernandez te staan als er een centrale verdediger bij komt. Een spits is noodzaak al was daar in de twwede helft al veel meer actie dan voor rust. Creatieve middenvelder is zeer welkom. En we zijn verdedigend toch weer heel kwetsbaar. Dus wat meer karakter en koppie koppie zou goed zijn. Op middenveld of rechts achterin.
  • 16 Aug 2020 om 12:21
    • Quote van 16 Aug 2020 om 11:33
      Er vertrekken steeds meer scouts bij Heerenveen. Recent zijn Peter Maas, Bert Pijffers, Ate van der Meulen, Ko Nederhoed, en Herman Wegereef vertrokken. Zij zijn vertrokken uit onvrede omdat er vele discussies waren tussen Hamstra en de scouts. Hamstra wilde bepaalde spelers hebben. De eerder genoemde scouts bekeken ze. De scouts zagen het niet zitten. Toch haalde Hamstra deze spelers . Ongetwijfeld zullen er een paar interessante spelers tussen lopen. Maar merendeel is te licht of past gewoonweg niet bij Heerenveen. Is gewoon jammer dat je het advies van ervaren scouts niet overneemt. Enkele scouts hadden een gigantisch netwerk in Scandinavië en de Balkan. Zij werken nu bij NAC en Ajax. Dag kennis. Is gewoon zonde.
    Is Espejord toevallig ook voornamelijk op basis van Gerry z'n overtuiging gehaald? Of Odgaard? Het zo veel verklaren. Wat als een paal boven water staat is dat er weer te laat gehandeld wordt zodat je pas op het laatst in de voorbereiding je spelersgroep compleet hebt waardoor de voorbereiding pas begint als de 1e competitiewedstrijden gespeeld worden. Het lijkt me voor iedereen ook wel duidelijk dat er eerst iemand verkocht zal moeten worden voordat er kwalitatief goede spelers gehaald kunnen worden. Ik zou nog maar eens het gesprek aan gaan met Hoegh als ik Gerry was.
  • 16 Aug 2020 om 12:01
    • Quote van 16 Aug 2020 om 11:33
      Er vertrekken steeds meer scouts bij Heerenveen. Recent zijn Peter Maas, Bert Pijffers, Ate van der Meulen, Ko Nederhoed, en Herman Wegereef vertrokken. Zij zijn vertrokken uit onvrede omdat er vele discussies waren tussen Hamstra en de scouts. Hamstra wilde bepaalde spelers hebben. De eerder genoemde scouts bekeken ze. De scouts zagen het niet zitten. Toch haalde Hamstra deze spelers . Ongetwijfeld zullen er een paar interessante spelers tussen lopen. Maar merendeel is te licht of past gewoonweg niet bij Heerenveen. Is gewoon jammer dat je het advies van ervaren scouts niet overneemt. Enkele scouts hadden een gigantisch netwerk in Scandinavië en de Balkan. Zij werken nu bij NAC en Ajax. Dag kennis. Is gewoon zonde.
    Hmm dat wist ik niet. Zou ook weer lekker kortzichtig zijn, dat zijn nu juist de mensen die je keihard nodig hebt. Eigenwijze td hebben we ook niks aan. Doe nou eens dingen samen :(
  • 16 Aug 2020 om 11:58
    • Quote van 16 Aug 2020 om 11:32
      Sulejmani is transfervrij
    Zou mooi zijn, maar ik betwijfel of hij terug zou keren op dit moment
  • 16 Aug 2020 om 11:33
    • Quote van 16 Aug 2020 om 10:52
      Hamstra scout juist in mijn optiek prima spelers met ook een aantal mindere. Maar dat was voor Hamstra ook al zo en is bij andere vergelijkbare cubs als de onze net zo. We zijn maar een kleine club namelijk met beperkte middelen.
    Er vertrekken steeds meer scouts bij Heerenveen. Recent zijn Peter Maas, Bert Pijffers, Ate van der Meulen, Ko Nederhoed, en Herman Wegereef vertrokken. Zij zijn vertrokken uit onvrede omdat er vele discussies waren tussen Hamstra en de scouts. Hamstra wilde bepaalde spelers hebben. De eerder genoemde scouts bekeken ze. De scouts zagen het niet zitten. Toch haalde Hamstra deze spelers . Ongetwijfeld zullen er een paar interessante spelers tussen lopen. Maar merendeel is te licht of past gewoonweg niet bij Heerenveen. Is gewoon jammer dat je het advies van ervaren scouts niet overneemt. Enkele scouts hadden een gigantisch netwerk in Scandinavië en de Balkan. Zij werken nu bij NAC en Ajax. Dag kennis. Is gewoon zonde.
  • 16 Aug 2020 om 11:32
    Sulejmani is transfervrij
  • 16 Aug 2020 om 10:57
    Jongens jongens er gebeurt letterlijk Helemaal niks qua geruchten en transfer de afgelopen 2 weken Alle buiten kansjes zijn straks zowat weg en met deze selectie zie ik het dit jaar niet goed komen Hopelijk doet hamstra het goed Maar er moet snel wat gebeuren!!
  • 16 Aug 2020 om 10:52
    • Quote van 16 Aug 2020 om 10:35
      Ja zo moeilijk is het niet. Ik heb soms ook twijfels bij onze scouting. In het verleden werden er goede spelers gescout. Nu zijn het allemaal middelmatige spelers. Je huurt een speler uit Italie, Odgaard. Die heeft nauwelijk toegevoegde waarde gehad. Het huren kostte Heerenveen bijna 4 ton. Gooi er 6 ton bij, en je hebt echt wel een leuke spits die zichzelf terugbetaald in de toekomst.
    Hamstra scout juist in mijn optiek prima spelers met ook een aantal mindere. Maar dat was voor Hamstra ook al zo en is bij andere vergelijkbare cubs als de onze net zo. We zijn maar een kleine club namelijk met beperkte middelen.
  • 16 Aug 2020 om 10:35
    • Quote van 16 Aug 2020 om 00:40
      Tsja.. Als het zo makkelijk was.
    Ja zo moeilijk is het niet. Ik heb soms ook twijfels bij onze scouting. In het verleden werden er goede spelers gescout. Nu zijn het allemaal middelmatige spelers. Je huurt een speler uit Italie, Odgaard. Die heeft nauwelijk toegevoegde waarde gehad. Het huren kostte Heerenveen bijna 4 ton. Gooi er 6 ton bij, en je hebt echt wel een leuke spits die zichzelf terugbetaald in de toekomst.
  • 16 Aug 2020 om 10:22
    • Quote van 16 Aug 2020 om 10:04
      Dit is in het algemeen niet best natuurlijk. Over Floranus blijven we ook maar discussieren trouwens, is het toch een blijvend twijfel geval ?
    Hij is vel in de duels stuk beter dan Woudenberg die dr bij loopt als een zoutzak
  • 16 Aug 2020 om 10:22
    • Quote van 16 Aug 2020 om 10:04
      Dit is in het algemeen niet best natuurlijk. Over Floranus blijven we ook maar discussieren trouwens, is het toch een blijvend twijfel geval ?
    Hij is vel in de duels stuk beter dan Woudenberg die dr bij loopt als een zoutzak
  • 16 Aug 2020 om 10:04
    • Quote van 16 Aug 2020 om 08:59
      Alleen graafschap spelers liepen elkaar te coachen. Heerenspelers lieten elkaar verzuipen. Zag je met bal floranus ook bij bal achterlijn niemand in de buurt en hij gleed bal woest over achterlijn bijna in eigen goal.
    Dit is in het algemeen niet best natuurlijk. Over Floranus blijven we ook maar discussieren trouwens, is het toch een blijvend twijfel geval ?
  • 16 Aug 2020 om 08:59
    Alleen graafschap spelers liepen elkaar te coachen. Heerenspelers lieten elkaar verzuipen. Zag je met bal floranus ook bij bal achterlijn niemand in de buurt en hij gleed bal woest over achterlijn bijna in eigen goal.
  • 16 Aug 2020 om 00:58
    Ik vind het juist erg goedkoop wat hier gezegd wordt door onze aanvoerder! Je kan wel zeuren om aankopen, maar ook zonder die aankopen had je nooit met deze cijfers hoeven te verliezen.. iets meer inzet en enthousiasme had het verschil al gemaakt! En van een tactisch plan heb ik nog niets kunnen ontdekken deze voorbereiding, dus werk aan de winkel selectie en staff!! En je nu niet verschuilen achter aankopen die er niet zijn, kijk eerst in de spiegel, daar moet het veranderen!! Als makke lammetjes naar de slachtbank vandaag... 0 discipline en power gezien!
  • 16 Aug 2020 om 00:42
    Weinig te besteden dan moet je kijkeb naar transfervrije spelers en ook is er ervaring nodig je kan ze niet allemaal halen maar ik noem een de guzman, wolfswinkel en vd hoorn zo’n speler is er nodig
  • 16 Aug 2020 om 00:40
    • Quote van 15 Aug 2020 om 23:35
      Eerder ook al geroepen. Heerenveen moet de portemonnee opentrekken, en op zoek naar een goede sterke spits. Als je voorhoede hebt, die goals maakt, komt het vertrouwen vanzelf. Ik snap nog steeds niet wie Runar gescout heeft.
    Tsja.. Als het zo makkelijk was.
  • 15 Aug 2020 om 23:35
    Eerder ook al geroepen. Heerenveen moet de portemonnee opentrekken, en op zoek naar een goede sterke spits. Als je voorhoede hebt, die goals maakt, komt het vertrouwen vanzelf. Ik snap nog steeds niet wie Runar gescout heeft.
  • 15 Aug 2020 om 23:11
    Goed zo Veerman. Noem man en paard. Niet dat slappe, politiek correcte gelul. Een spits, een goede middenverder en een linksback halen.
  • 15 Aug 2020 om 23:02
    Ik mag hier wel over. Eerlijk en fatsoenlijk praat. Werk aan de winkel. Op alle vlakken binnen de club.kop op!
  • 15 Aug 2020 om 22:54
    • Quote van 15 Aug 2020 om 21:17
      Mooie tv maar deze jongen is te emotioneel en onervaren om aanvoerder te zijn. Roelof die rook z’n kans!
    Beter dan dat politiek correcte ge-emmer. Mag zeggen wat iedereen weet: te weinig kwaliteit ingekocht....
  • 15 Aug 2020 om 22:18
    • Quote van 15 Aug 2020 om 22:00
      Als iedereen gewoon zijn best doet,inzet toont,wordt het geen 5-1, tenminste niet op zo'n lijdzame en kansloze wijze.
    Het heeft allemaal met ervaring te maken Een keeper van 17 jaar Fernandez moet een half jaar wennen die staat er niet direct Ons belgje idem dito Als onze jeugdspelers ze hebben talant maar heeft tijd nodig. Een spits vind ik zorgwekkend. Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen. Kristoffer Peterson misschien
  • 15 Aug 2020 om 22:00
    Als iedereen gewoon zijn best doet,inzet toont,wordt het geen 5-1, tenminste niet op zo'n lijdzame en kansloze wijze.
  • 15 Aug 2020 om 22:00
    Ik heb vandaag door werk nog niks kunnen zien. Maar schrik wel van deze uitslag..en wat betreft Veerman. Wat hij vandaag verbaal heeft gezegd, straalt hij al weken non-verbaal uit. Tuurlijk is het ff shit nu, maar morgen zullen de schouders er weer onder moeten!
  • 15 Aug 2020 om 21:36
    • Quote van 15 Aug 2020 om 21:17
      Mooie tv maar deze jongen is te emotioneel en onervaren om aanvoerder te zijn. Roelof die rook z’n kans!
    Aub.. liever dit, met het hart op de tong.. dan die geïnstrueerde interviews
  • 15 Aug 2020 om 21:17
    Mooie tv maar deze jongen is te emotioneel en onervaren om aanvoerder te zijn. Roelof die rook z’n kans!
  • 15 Aug 2020 om 20:59
    Heel goed dat hij streng is inderdaad, maar hij laat wel heel erg zijn koppie hangen. Nu hij aanvoerder is, moet hij zijn ploeg ook meenemen en stimuleren om er iets moois van te maken. Hij is een van onze beste, zo niet onze beste, spelers, maar als hij er al zo negatief in staat... Er is nu natuurlijk ook weinig om positief over te zijn, maar in het veld mag hij de groep wel wat meer aanzetten ipv de kop te laten hangen wat mij betreft.
  • 15 Aug 2020 om 20:59
    Heel goed dat hij streng is inderdaad, maar hij laat wel heel erg zijn koppie hangen. Nu hij aanvoerder is, moet hij zijn ploeg ook meenemen en stimuleren om er iets moois van te maken. Hij is een van onze beste, zo niet onze beste, spelers, maar als hij er al zo negatief in staat... Er is nu natuurlijk ook weinig om positief over te zijn, maar in het veld mag hij de groep wel wat meer aanzetten ipv de kop te laten hangen wat mij betreft.
  • 15 Aug 2020 om 20:52
    Harde uitspraken! Mooi dat ook de spelers dit uitspreken. Toch heb ik goede hoop, over het algemeen wordt er redelijk kwaliteit in gekocht in plaats van kwantiteit. Goed over na praten deze wedstrijd en dan snel vergeten! Gas dr op, komt wel goed. Wel erg pijnlijk om dit interview zo aan te horen..
zaterdag 24 oktober 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›