''Hij zou wel een echte SC Heerenveen-spits kunnen gaan worden''

20
''Hij zou wel een echte SC Heerenveen-spits kunnen gaan worden''

Zolang er nog geen opvolger is gevonden voor Jens Odgaard, zullen Runar Espejord (24) en Rein Smit (19) de kans krijgen om zich centraal in de voorhoede te laten zien. Smit maakte vorig seizoen in december zijn debuut tegen Heracles Almelo.

Zijn voormalige jeugdtrainer Wilco Hellinga, die de Onder 17 onder zijn hoede had, denkt dat Smit wel de kwaliteiten heeft om tot een echte SC Heerenveen-spits uit te groeien. "Dat zou hij wel kunnen gaan worden", begint Hellinga bij Radio Camataru. "Ik denk zeker in de manier waarop wij druk willen zetten en den ballen voorin vast willen houden."

"Gerald (Sibon, red.) was bijvoorbeeld heel goed als een aanspeelpunt. Die kon scoren maar ook anderen in scoringspositie brengen. Ik denk dat voor Rein dat laatste nog lastig is, maar hij kan wel goed de bal vasthouden en een doelpuntje meepikken", vervolgt Hellinga. "Het is nog een hele jonge jongen, maar ik denk dat die al hoopt op wat meer speelminuten komend seizoen."

Hellinga denkt dat het publiek in het Abe Lenstra Stadion een type als Smit ook erg kan waarderen. "Hij is zeer energiek en wil het team graag helpen om hogerop te kunnen voetballen."

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Aug 2020 om 12:39
    Zes goals in 24 potten in de KK-divisie bij Almere. Nu niet echt daverende statistieken.
  • 7 Aug 2020 om 12:07
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:51
      Bron?
    Nee geen bron..
  • 7 Aug 2020 om 11:51
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:48
      Nick Venema schijnt in beeld te zijn
    Bron?
  • 7 Aug 2020 om 11:48
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:33
      heb ook niet het gevoel dat hij het gaat halen. Ik zie het gewoon niet in hem. Hoop echt dat we nog een 1e spits gaan halen zodat Smit verhuurd kan worden en hij speel minuten kan gaan maken.
    Nick Venema schijnt in beeld te zijn
  • 7 Aug 2020 om 11:48
    Zijn er nu echt mensen die Smit na 20 minuten al afserveren. Wat een onnozelheid. Ongelooflijk. Een talent moet minuten maken en mag soms 'falen'. 100x liever een jeugdspeler die nog moet groeien dan een Deen uit Italie die er niks van bakte.
  • 7 Aug 2020 om 11:35
    • Quote van 7 Aug 2020 om 11:17
      Is die niet al vertrokken naar een club uit Duitsland?
    Ik heb niks meer over hem gehoord sinds de voorbereiding is begonnen. Heb niet het idee dat hij bij Heerenveen onder contract staat.
  • 7 Aug 2020 om 11:33
    heb ook niet het gevoel dat hij het gaat halen. Ik zie het gewoon niet in hem. Hoop echt dat we nog een 1e spits gaan halen zodat Smit verhuurd kan worden en hij speel minuten kan gaan maken.
  • 7 Aug 2020 om 11:17
    • Quote van 7 Aug 2020 om 09:49
      Hoe staat het eigenlijk met Progon Maloku? Die begon ooit wel leuk bij de beloften, is hij klaar om door te schuiven naar het eerste elftal?
    Is die niet al vertrokken naar een club uit Duitsland?
  • 7 Aug 2020 om 11:05
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:53
      Waaruit blijkt dat hij het dit seizoen wel gaat redden? Verhuur van talenten die nog niet in aanmerking komen voor een plek in het 1e lijkt me dan beter
    Waaruit blijkt dat hij het niet gaat redden? Op basis van die 20 minuten afgelopen seizoen? Schrijf spelers niet zo snel af en geef ze de tijd om te groeien.
  • 7 Aug 2020 om 11:03
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:17
      Is op zich best wel een leuke voetballer. Hij is alleen wel klein, met 1.75m 2 cm groter dan bijvoorbeeld Mjhajlovic. Voor een spits lijkt me dat wat aan de kleine kant. Ik kan me zo geen redelijke eredivisie spitsen voor de geest halen met deze lengte.
    Hij is 183 cm dus valt wel mee
  • 7 Aug 2020 om 11:00
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:40
      Niet in de eredivisie maar hij is even lang als neymar en 5 cm langer als Messi en zelf 10 cm langer als Maradona.
    Dat zijn idd ook allemaal typische spitsen geschikt voor de speelstijl die onze club doorgaans speelt... En Maradona praktisch altijd een spits voor zich en speelde zelf als aanvallende middenvelder...
  • 7 Aug 2020 om 10:54
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:38
      Is er ooit wel eens iets positiefs uit jou gekomen?
    Zeker! Dat Faik nu met winst vertrekt is prima opgelost op deze manier.
  • 7 Aug 2020 om 10:53
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:36
      Tja zo’n jongen kan natuurlijk niet groeien of beter worden. Smit komt net kijken maar is bij deze alweer door het zonnetje in huis gelijk afgeschreven. Love it.
    Waaruit blijkt dat hij het dit seizoen wel gaat redden? Verhuur van talenten die nog niet in aanmerking komen voor een plek in het 1e lijkt me dan beter
  • 7 Aug 2020 om 10:40
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:17
      Is op zich best wel een leuke voetballer. Hij is alleen wel klein, met 1.75m 2 cm groter dan bijvoorbeeld Mjhajlovic. Voor een spits lijkt me dat wat aan de kleine kant. Ik kan me zo geen redelijke eredivisie spitsen voor de geest halen met deze lengte.
    Niet in de eredivisie maar hij is even lang als neymar en 5 cm langer als Messi en zelf 10 cm langer als Maradona.
  • 7 Aug 2020 om 10:38
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:30
      Zal het niet redden die Smit, heeft vorig jaar niets laten zien. Dit soort spelers gewoon verhuren en ervaring laten opdoen in de KKD bv...
    Is er ooit wel eens iets positiefs uit jou gekomen?
  • 7 Aug 2020 om 10:36
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:30
      Zal het niet redden die Smit, heeft vorig jaar niets laten zien. Dit soort spelers gewoon verhuren en ervaring laten opdoen in de KKD bv...
    Tja zo’n jongen kan natuurlijk niet groeien of beter worden. Smit komt net kijken maar is bij deze alweer door het zonnetje in huis gelijk afgeschreven. Love it.
  • 7 Aug 2020 om 10:30
    Zal het niet redden die Smit, heeft vorig jaar niets laten zien. Dit soort spelers gewoon verhuren en ervaring laten opdoen in de KKD bv...
  • 7 Aug 2020 om 10:29
    • Quote van 7 Aug 2020 om 10:17
      Is op zich best wel een leuke voetballer. Hij is alleen wel klein, met 1.75m 2 cm groter dan bijvoorbeeld Mjhajlovic. Voor een spits lijkt me dat wat aan de kleine kant. Ik kan me zo geen redelijke eredivisie spitsen voor de geest halen met deze lengte.
    Dries Mertens met 1.69 :p
  • 7 Aug 2020 om 10:17
    • Quote van 7 Aug 2020 om 09:49
      Hoe staat het eigenlijk met Progon Maloku? Die begon ooit wel leuk bij de beloften, is hij klaar om door te schuiven naar het eerste elftal?
    Is op zich best wel een leuke voetballer. Hij is alleen wel klein, met 1.75m 2 cm groter dan bijvoorbeeld Mjhajlovic. Voor een spits lijkt me dat wat aan de kleine kant. Ik kan me zo geen redelijke eredivisie spitsen voor de geest halen met deze lengte.
  • 7 Aug 2020 om 09:49
    Hoe staat het eigenlijk met Progon Maloku? Die begon ooit wel leuk bij de beloften, is hij klaar om door te schuiven naar het eerste elftal?
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›