Bekkema hoopt op contract bij SC Heerenveen: ''Zit eraan te komen''

9
Bekkema hoopt op contract bij SC Heerenveen: ''Zit eraan te komen''

Jan Bekkema hoopt binnenkort een contract te mogen tekenen bij SC Heerenveen. De 24-jarige doelman mocht na een mislukt avontuur in Duitsland meetrainen bij de Friezen en nu ligt een contract in het verschiet.

"Het zit eraan te komen. Daar ben ik heel blij mee. Vooral in deze tijd waarin het lastig is elders aan de slag te komen. En het blijft toch mijn clubje", vertelt Bekkema in gesprek met het Friesch Dagblad. De sluitpost zal samen met Jaimy Kroesen het doel van SC Heerenveen onder 21 moeten verdedigen.

Dat klinkt raar voor een doelman van 24 jaar. "Ik heb dispensatie tot het jaar waarin ik 25 jaar oud ben geworden", legt Bekkema uit. "Ik hoop zoveel mogelijk minuten te mogen maken bij onder-21 en vaak op de bank bij het eerste te mogen zitten."

SC Heerenveen heeft Erwin Mulder als eerste doelman en zoekt nog een tweede keeper. Bekkema schiet zich in zijn rol daarachter. "Er is eigenlijk niets mooiers dan om dit te mogen doen. Het is lastig om in de toekomst te kijken, maar je wilt natuurlijk proberen om dit zo lang mogelijk vol te houden", geeft hij aan. "Als dat bij Heerenveen is, dat zou hartstikke mooi zijn, want dat is lekker dicht bij huis."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Aug 2020 om 10:26
    • Quote van 6 Aug 2020 om 10:17
      Is hier ook al een competitieschema van bekend?
    Bij de KNVB alleen nog een speeldagenplan en indeling. Nog geen exacte wedstrijddata.
  • 6 Aug 2020 om 10:17
    • Quote van 5 Aug 2020 om 14:38
      Aangezien -21 regelmatig gelijktijdig of op dezelfde dag zal spelen als het eerste, hebben ze 4 doelmannen nodig voor beide teams. Er zal dus naast Mulder nog een doelman worden aangetrokken.
    Is hier ook al een competitieschema van bekend?
  • 5 Aug 2020 om 16:22
    • Quote van 5 Aug 2020 om 15:58
      Voor de duidelijkheid, het beloftenelftal is nu toch de O21? Dus Kroesen of Bekkema gaat daar keepen en de ander op de bank.
    Ja, mijn fout. Beloften is nu Onder21.
    Met wat Pes5 hieronder zegt; omdat dat elftal in principe op zaterdag speelt, zal de daar spelende keeper waarschijnlijk niet ook als 3e keeper met het eerste mee gaan.
  • 5 Aug 2020 om 15:58
    • Quote van 5 Aug 2020 om 14:34
      Hij hoopt vaak op de bank bij het eerste te mogen zitten heh, het is geen statement dat ie er vaak gaat zitten :)
      Kroesen is idd de 3e keeper en zal waarschijnlijk vooral minuten maken in het beloften elftal en Bekkema in O21. Als Kroesen en/of de nog aan te trekken 2e keeper wegvallen, dan is hij aan de beurt.
    Voor de duidelijkheid, het beloftenelftal is nu toch de O21? Dus Kroesen of Bekkema gaat daar keepen en de ander op de bank.
  • 5 Aug 2020 om 14:38
    Aangezien -21 regelmatig gelijktijdig of op dezelfde dag zal spelen als het eerste, hebben ze 4 doelmannen nodig voor beide teams. Er zal dus naast Mulder nog een doelman worden aangetrokken.
  • 5 Aug 2020 om 14:34
    • Quote van 5 Aug 2020 om 12:26
      Vaag, club had aangegeven dat Kroesen 3e doelman is. Lijkt me niet dat Bekkema 2e keeper gaat worden?
    Hij hoopt vaak op de bank bij het eerste te mogen zitten heh, het is geen statement dat ie er vaak gaat zitten :)
    Kroesen is idd de 3e keeper en zal waarschijnlijk vooral minuten maken in het beloften elftal en Bekkema in O21. Als Kroesen en/of de nog aan te trekken 2e keeper wegvallen, dan is hij aan de beurt.
  • 5 Aug 2020 om 14:21
    Als een andere keeper wordt aangetrokken zal Bekkema bedankt worden voor zijn diensten en kan hij bij Harkema oid vast aan de bak...
  • 5 Aug 2020 om 12:26
    Vaag, club had aangegeven dat Kroesen 3e doelman is. Lijkt me niet dat Bekkema 2e keeper gaat worden?
  • 5 Aug 2020 om 11:33
    Lijkt mij voor alle partijen het beste. Bekkema zal je niet horen klagen als hij jaren hier 3e doelman is. Relatief goedkoop en een man van de club.
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›