MATCHDAY | SC Heerenveen zonder aanwinsten tegen NAC Breda

60
MATCHDAY | SC Heerenveen zonder aanwinsten tegen NAC Breda

Om 15:00 uur trapt SC Heerenveen in een oefenduel af bij en tegen NAC Breda. Dit moeten zij doen zonder aanwinsten Sieben Dewaele en Erwin Mulder.

Dewaerle werd gelopen week op huurbasis vastgelegd, maar is nog niet speelgerechtigd om dit weekend al in actie te komen. Ook Erwin Mulder, die vrijdag werd vastgelegd, zal tegen NAC nog niet in actie komen. Hicham Faik ontbreekt daarnaast vanwege persoonlijke redenen en Runar Espejord vanwege lichte klachten.

NAC Breda moet het zonder de geblesseerde Anouar Kali doen. Hij raakte in het oefenduel met Sparta Nijkerk geblesseerd en is de rest van de voorbereiding bezig met revalideren.

Opstelling NAC Breda: Olij, Schouten, Rösler, van Hecke, Mashart; Haye, Dogan, Azzagari; Hunte, van Hooijdonk, El Allouchi.

Opstelling SC Heerenveen: Kroesen; Floranus, Dresevic, Zaal, Woudenberg; Hajal, Akujobi, Veerman; Van Bergen, Ejuke, Van der Heide.

Reserves SC Heerenveen: Kongolo, Frederiksen, Bekkema, Smit, Driouech, Kjartansson, Nunumete, Offerhaus, Westra, Van der Zee, Boerhout.

60 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Aug 2020 om 23:57
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:39
      1-0 verliezen van een profclub (terwijl je dat zelf ook bent, en een veel betere) die al een stuk verder is in de voorbereiding (terwijl die maar één oefenwedstrijd meer gespeeld hebben). Je mag toch wel enige verwachtingen hebben? De 16-jarige Zaal speelde helemaal niet gek. Verder was het best een mogelijke basis als Faik wegvalt, want ook Van der Heide zal dit jaar moeten aanhaken bij de eerste selectie. En dus viel het me niet echt mee.
    Naja het middenveld had Veerman. En daarnaast "nieuwelingen" Hajal en Akujobi. En geen spits. Ejuke stond overal behalve in de spits. Dat verklaart ook waarom er zo moeilijk kansen werden gecreëerd. Volgende keer Ejuke weer op links. En een echte spits voor de goal. Eventueel Smit. Viel ook niet slecht in.
  • 1 Aug 2020 om 19:39
    • Quote van 1 Aug 2020 om 19:25
      Tja het is maar net hoe je het wil zien. Op basis van 1 oefenwedstrijd concluderen dat ze niet meer weten hoe ze moeten voetballen is gewoon een erg overdreven reactie. Bekijk het eens positief, we verliezen 1-0 van een prof club die al een stuk verder is in de voorbereiding dan ons terwijl we ook nog een half uur met een jeugdteam spelen. Zelfs in de "basis" hadden we een 16 jarige lopen die zich prima staande hield. Als dit tegen vv Aengwirden was geweest had ik je reactie begrepen, nu totaal niet.
    1-0 verliezen van een profclub (terwijl je dat zelf ook bent, en een veel betere) die al een stuk verder is in de voorbereiding (terwijl die maar één oefenwedstrijd meer gespeeld hebben). Je mag toch wel enige verwachtingen hebben? De 16-jarige Zaal speelde helemaal niet gek. Verder was het best een mogelijke basis als Faik wegvalt, want ook Van der Heide zal dit jaar moeten aanhaken bij de eerste selectie. En dus viel het me niet echt mee.
  • 1 Aug 2020 om 19:28
    • Quote van 1 Aug 2020 om 18:21
      Oh sorry dat ik zei waar het op stond. Direct weer op de kast. Het was super slecht, en dat is logisch. Na zoveel maanden zonder. Maar dat er hier weer van die jankerds lopen die er niet tegen kunnen dat ik dat zeg.......
    Op de kast krijgen is niet gelukt hoor. Beetje voorspellende reactie van je. En als we straks een slechte start hebben kun je trots zeggen dat je dat al voorspeld had.
  • 1 Aug 2020 om 19:25
    • Quote van 1 Aug 2020 om 18:21
      Oh sorry dat ik zei waar het op stond. Direct weer op de kast. Het was super slecht, en dat is logisch. Na zoveel maanden zonder. Maar dat er hier weer van die jankerds lopen die er niet tegen kunnen dat ik dat zeg.......
    Tja het is maar net hoe je het wil zien. Op basis van 1 oefenwedstrijd concluderen dat ze niet meer weten hoe ze moeten voetballen is gewoon een erg overdreven reactie. Bekijk het eens positief, we verliezen 1-0 van een prof club die al een stuk verder is in de voorbereiding dan ons terwijl we ook nog een half uur met een jeugdteam spelen. Zelfs in de "basis" hadden we een 16 jarige lopen die zich prima staande hield. Als dit tegen vv Aengwirden was geweest had ik je reactie begrepen, nu totaal niet.
  • 1 Aug 2020 om 18:48
    • Quote van 1 Aug 2020 om 17:28
      Nee, persoonlijke omstandigheden. Alleen Espejord een lichte rugblessure.
    Blessure is ook een persoonlijke omstandigheid, het is hoe je het bekijkt ;)
  • 1 Aug 2020 om 18:39
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:43
      Commentator zegt het nu ook, er is amper verschil met de "basis". Denk dat we ons de komende jaren geen zorgen hoeven te maken qua talent wat uit de jeugd door komt.
    Of dat de basis veel te matig is...
  • 1 Aug 2020 om 18:21
    Oh sorry dat ik zei waar het op stond. Direct weer op de kast. Het was super slecht, en dat is logisch. Na zoveel maanden zonder. Maar dat er hier weer van die jankerds lopen die er niet tegen kunnen dat ik dat zeg.......
  • 1 Aug 2020 om 17:57
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:52
      In 5 maanden zonder wedstrijden kun je dus het voetballen verleren... Er zat nog helemaal niks in.
      Mooi dat er zoveel jeugd op komst is. Het enige positieve vandaag.
    Cees moet weg, Johnny eruit en Hamstra laat zien dat die echt tekort komt. We gaan degraderen dat kan niet anders Sarcastische modus gaat weer uit :)
  • 1 Aug 2020 om 17:55
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:54
      Het is de eerste oefenwedstrijd, tegen een profclub die er al 2 achter de rug heeft. Maak je niet druk joh, gaat alleen om ritme opdoen en jonge jongens de kans geven.
    Wij hebben natuurlijk ook al een onderlinge oefenwedstrijd gespeeld, daarbij is er natuurlijk (als het goed is) een kwaliteitsverschil met NAC. Dit was wel heel erg weinig, twee keer op goal schieten is wel erg mager. Maar goed, het zijn inderdaad maar oefenwedstrijden, maar duidelijk is wel dat we nog wel een paar jongens nodig hebben (waarvan een tweetal al is gehaald natuurlijk).
  • 1 Aug 2020 om 17:28
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:27
      Lichte blessure
    Nee, persoonlijke omstandigheden. Alleen Espejord een lichte rugblessure.
  • 1 Aug 2020 om 17:17
    Leuk om die talenten ook eens te zien spelen. Zitten leuke spelers tussen. Maar is de jeugd zitten dus ook geen backs, aangezien nu Nunumete en Kjartansson daar speelden. Dacht dat dat middenvelders waren. De eerste selectie heeft nog wel qat versterking nodig. Ook al waren Mulder, Faik, Espejord en Dewaele er nog niet bij. Vooral een spits en achterin kunnen we nog wat gebruiken. En een echte 10 zou ook wel prettig zijn. Wat dat betreft is Dewaele wellicht overbodig, en hadden we beter een aanvallende middenvelder kunnen halen. Zie Veerman liever naast Faik (of een andere controleur).
  • 1 Aug 2020 om 16:57
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:53
      Jonkies speler leuker dan dan de eerste 60 minuten, frisser, meer combinatiespel, ondank de 1-0
    Echt zo!
  • 1 Aug 2020 om 16:55
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:53
      Maat, we zijn nog geen 2 weken begonnen. Nac moet over 3 weken alweer beginnen aan de competitie. Is toch logisch dat het niet allemaal natuurlijk verloopt.

    Amen, de verwachtingen liggen weer belachelijk hoog. Het is absoluut logisch dat het stroef gaat. Je moet niet veel waarde hechten aan deze pot.
  • 1 Aug 2020 om 16:54
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:52
      In 5 maanden zonder wedstrijden kun je dus het voetballen verleren... Er zat nog helemaal niks in.
      Mooi dat er zoveel jeugd op komst is. Het enige positieve vandaag.
    Het is de eerste oefenwedstrijd, tegen een profclub die er al 2 achter de rug heeft. Maak je niet druk joh, gaat alleen om ritme opdoen en jonge jongens de kans geven.
  • 1 Aug 2020 om 16:53
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:52
      In 5 maanden zonder wedstrijden kun je dus het voetballen verleren... Er zat nog helemaal niks in.
      Mooi dat er zoveel jeugd op komst is. Het enige positieve vandaag.
    Maat, we zijn nog geen 2 weken begonnen. Nac moet over 3 weken alweer beginnen aan de competitie. Is toch logisch dat het niet allemaal natuurlijk verloopt.

  • 1 Aug 2020 om 16:53
    Jonkies speler leuker dan dan de eerste 60 minuten, frisser, meer combinatiespel, ondank de 1-0
  • 1 Aug 2020 om 16:52
    In 5 maanden zonder wedstrijden kun je dus het voetballen verleren... Er zat nog helemaal niks in.
    Mooi dat er zoveel jeugd op komst is. Het enige positieve vandaag.
  • 1 Aug 2020 om 16:51
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:45
      Wie is die links buiten, vind ik aardig spelen
    Driouech, speelde aardig idd. Helaas wel verloren maar zijn absoluut positieve punten te vermelden. Zaal, Driouech en van der Heide allen een ruime voldoende wat mij betreft.
  • 1 Aug 2020 om 16:48
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:45
      Wie is die links buiten, vind ik aardig spelen
    Driouech
  • 1 Aug 2020 om 16:45
    Wie is die links buiten, vind ik aardig spelen
  • 1 Aug 2020 om 16:43
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:33
      Leuk spelertje, vind sowieso dat de "reserves" heerlijk fris spelen
    Commentator zegt het nu ook, er is amper verschil met de "basis". Denk dat we ons de komende jaren geen zorgen hoeven te maken qua talent wat uit de jeugd door komt.
  • 1 Aug 2020 om 16:42
    Deze jongena (vooral Driouech) doen het heel aardig. Zie je sowieso ieder jaar weer dat de 'tweede keus' het relatief beter doet dan de eerste keus in het begin vd voorbereiding.
  • 1 Aug 2020 om 16:33
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:26
      Boerhout, 15 jaar. Ben benieuwd!
    Leuk spelertje, vind sowieso dat de "reserves" heerlijk fris spelen
  • 1 Aug 2020 om 16:29
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:25
      Wat vinden we van vHooijdonk? Toekomstig (nationale) topper? Nu nog haalbaar, als ie er 20 inlegt zijn we te laat. En een vervanger voor Espefjord lijkt me heel verstandig. Komt er wat mij betreft nog niet helemaal uit maar lijkt me een trainbare spits die zich kan verbeteren
    Nee.
    Teert nog een beetje op z'n achternaam, maar dat niveau gaat ie echt niet halen.
  • 1 Aug 2020 om 16:28
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:15
      Waar is faik
    Joh, lees het artikel eens.
  • 1 Aug 2020 om 16:27
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:15
      Waar is faik
    Lichte blessure
  • 1 Aug 2020 om 16:26
    Van Hooijdonk komt niet verder dan middenmoot eredivisie. Leuke speler maar niet voor ons.
  • 1 Aug 2020 om 16:26
    Boerhout, 15 jaar. Ben benieuwd!
  • 1 Aug 2020 om 16:25
    Wat vinden we van vHooijdonk? Toekomstig (nationale) topper? Nu nog haalbaar, als ie er 20 inlegt zijn we te laat. En een vervanger voor Espefjord lijkt me heel verstandig. Komt er wat mij betreft nog niet helemaal uit maar lijkt me een trainbare spits die zich kan verbeteren
  • 1 Aug 2020 om 16:15
    Waar is faik
  • 1 Aug 2020 om 16:12
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:03
      Zaal enige lichtpuntje .geweldig hoe hij speelt voor een 16 jarige !
    nee ....... we gaan het al over lichtpuntjes hebben in de eerste oefenwedstrijd met spelers zonder ritme .....
  • 1 Aug 2020 om 16:09
    • Quote van 1 Aug 2020 om 16:07
      Waarom cam uur per wel live bij omrop fryslân en heerenveen niet?
    Omdat Fox de rechten heeft voor NAC - Heerenveen en niet voor Cambuur
  • 1 Aug 2020 om 16:07
    Waarom cam uur per wel live bij omrop fryslân en heerenveen niet?
  • 1 Aug 2020 om 16:03
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:40
      Zaal en vd Heide zijn tot nu toe wel lichtpuntjes. Vind ze beide vrij aardig spelen.
    Zaal enige lichtpuntje .geweldig hoe hij speelt voor een 16 jarige !
  • 1 Aug 2020 om 15:58
    Hoop ook stiekem dat de versterking in de verdediging niet bij alleen een linkercentrale verdediger blijft... Woudenberg was afgelopen seizoen in de weinige wedstrijden die hij speelde al heel matig, vond hem vandaag ook geen al te beste indruk achter laten. Al het gevaar kwam inderdaad aan zijn kant. Er is verder ook eigenlijk geen enkele backup op de beide backposities (Dewaele ‘kan’ het ook, maar is daar niet voor gehaald).
  • 1 Aug 2020 om 15:56
    Dat is na een zomervakantie van een week of 4 al het geval maar nu nog veel meer. In de eerste wedstrijden gaat het om individueel ritme opdoen en wedstrijdft te worden. Er zit zoals ieder jaar een idee en opboue achyer de voorbereiding. Dus nu niet druk maken om hoe het team speelt.
  • 1 Aug 2020 om 15:48
    Nu zie je wel wat zo’n break voor impact heeft op een voetbalteam. Ze moeten echt van heel ver komen. Die arme Nederlandse clubs die zo voorrondes Europa league moeten spelen, NL’se clubs hebben echt een mega achterstand opgelopen door niet door te mogen spelen.
  • 1 Aug 2020 om 15:47
    Anders stonden we in Bakhuizen te klagen dat 'het van ver moet komen', nu is op tv en tegen een heel andere tegenstander. Dit is de fase van ritme opdien en nog minder gericht op het spel. Dst is pas later inde voorbereiding het hoofddoel.
  • 1 Aug 2020 om 15:45
    1. Ejuke niet in de spits laten spelen2. Hajal ontzichtbaar3. Zaal sterk en goed spelinzicht4. Veerman lijkt mij een prima aanvoerder
  • 1 Aug 2020 om 15:43
    Woudenberg is wel heel erg matig vandaag. Al het gevaar van NAC komt van die kant.
  • 1 Aug 2020 om 15:42
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:38
      Is ook zeker zo, had misschien verwacht al iets verder te zijn. Die Zaal wel erg leuk trouwens!
    verder waarvoor beste jongen het is nog anderhalve maand tot het seizoen begint , normaal maskeren de oefenwedstrijden veel doordat je tegen amateurs speelt nu is het gewoon een tegenstander van een bijna gelijk niveau. Je wilt dit juist zien als trainer het geeft je veel meer data waar je aan moet werken.
  • 1 Aug 2020 om 15:40
    Zaal en vd Heide zijn tot nu toe wel lichtpuntjes. Vind ze beide vrij aardig spelen.
  • 1 Aug 2020 om 15:38
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:35
      Eerste oefenwedstrijd he. NAC heeft er al twee gespeeld dacht ik dat die commentator zei. En daarnaast is ons team nog lang niet compleet natuurlijk. En die van NAC denk ik ook niet.
    Is ook zeker zo, had misschien verwacht al iets verder te zijn. Die Zaal wel erg leuk trouwens!
  • 1 Aug 2020 om 15:35
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:23
      Noem mij ook maar pessimistisch maar het ziet er tot dus ver toch niet uit.
    Eerste oefenwedstrijd he. NAC heeft er al twee gespeeld dacht ik dat die commentator zei. En daarnaast is ons team nog lang niet compleet natuurlijk. En die van NAC denk ik ook niet.
  • 1 Aug 2020 om 15:34
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:23
      Noem mij ook maar pessimistisch maar het ziet er tot dus ver toch niet uit.
    pessimistisch of teveel eisend , je ziet dit bij alle wedstrijden tot nu toe , geen enkele ploeg speelt echt goed zou ook niet goed zijn tijdens een eerste oefenwedstrijd je moet het tijdens dit soort wedstrijden puur hebben van elkaar een beetje zoeken en vinden en een enkele spaarzame actie . Koert Westerman op deze wedstrijden zetten maakt het er ook niet beter op . Maar bv de eerste vervolg preseason wedstrijden in de NBA leken ook nergens op , maar als je dan de eerste echte wedstrijden ziet is dat ook een wereld van verschil.
  • 1 Aug 2020 om 15:33
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:25
      hij zegt wellicht met andere woorden hij speculeert op een blessure
    Klopte wel uiteindelijk. Lichte rugklachten, sluit maandag weer aan op de training.
  • 1 Aug 2020 om 15:33
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:25
      hij zegt wellicht met andere woorden hij speculeert op een blessure
    Klopte wel uiteindelijk. Lichte rugklachten, sluit maandag weer aan op de training.
  • 1 Aug 2020 om 15:25
    • Quote van 1 Aug 2020 om 14:53
      Die Espejord hangt ook van blessures aan elkaar.
    hij zegt wellicht met andere woorden hij speculeert op een blessure
  • 1 Aug 2020 om 15:23
    Noem mij ook maar pessimistisch maar het ziet er tot dus ver toch niet uit.
  • 1 Aug 2020 om 15:21
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:20
      Beetje te agressief, in de competitie was ie er gewoon afgegaan met twee keer geel.
    Ja eens! Dom gewoon
  • 1 Aug 2020 om 15:21
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:19
      Akujobi ook erg lekker! Lekker agressief. Edit; misschien toch iets te agressief
    Wel érg agressief, haha. Had voor zijn eerste overtreding (in minuut 7) ook rood kunnen krijgen en voor deze onnodige overtreding op het middenveld, had hij in een ‘echte wedstrijd’ zijn tweede gele kaart ontvangen in de 20e minuut.
  • 1 Aug 2020 om 15:20
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:19
      Akujobi ook erg lekker! Lekker agressief. Edit; misschien toch iets te agressief
    Beetje te agressief, in de competitie was ie er gewoon afgegaan met twee keer geel.
  • 1 Aug 2020 om 15:19
    • Quote van 1 Aug 2020 om 15:17
      1e kwartier valt mij alleen Van der Heide op. Lekker fel en wil zo te zien graag! Voor de rest is het nog matig
    Akujobi ook erg lekker! Lekker agressief. Edit; misschien toch iets te agressief
  • 1 Aug 2020 om 15:17
    1e kwartier valt mij alleen Van der Heide op. Lekker fel en wil zo te zien graag! Voor de rest is het nog matig
  • 1 Aug 2020 om 15:03
    Benieuwd of Hajal, van der heijde, zaal en/of Akujobi echt door kunnen breken dit seizoen!
  • 1 Aug 2020 om 14:53
    • Quote van 1 Aug 2020 om 14:46
      Nu blijkt dat Espejord en Faik helemaal niet aanwezig zijn (dus ook niet op de bank). Wellicht een lichte blessure.
    Die Espejord hangt ook van blessures aan elkaar.
  • 1 Aug 2020 om 14:53
    Erg benieuwd naar de jonge jongens, Zaal, Hajal, vd Heide en Akujobi. Hopelijk kunnen ze zich laten zien!
  • 1 Aug 2020 om 14:48
    Komgolo wel op de bank. Mooi voor jongens zoals Arjan van der Heide om zich te laten zien.
  • 1 Aug 2020 om 14:46
    Nu blijkt dat Espejord en Faik helemaal niet aanwezig zijn (dus ook niet op de bank). Wellicht een lichte blessure.
  • 1 Aug 2020 om 14:42
    Opvallende opstelling. Eigenlijk wel het eerste elftal, alleen Faik en Espejord opvallende afwezigen.
zaterdag 12 september 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›