'FIFA legt laatste hand aan plan salarisverlaging spelers' KNVB laat supporters meebeslissen in cruciaal corona-overleg De Haan ziet vooruitgang: ''Er wordt anders gedacht en dat is goed'' 'Botman en Halilovic mogen blijven, exit voor Van Hau en Odgaard' Dubbel gevoel bij Jansen: ''Die beslissingen moeten anderen maken''

Jansen blijft rustig: ''Of het crisis is? Nee, zeker niet''

22
Jansen blijft rustig: ''Of het crisis is? Nee, zeker niet''

SC Heerenveen krijgt zaterdagavond bezoek van ADO Den Haag. Johnny Jansen hunkert naar de eerste driepunter van 2020 tegen de nummer zeventien van Nederland.

"Dat er op dit moment een aantal dingen niet goed gaat, is duidelijk. Twee punten uit zeven duels is te weinig. Of het crisis is? Nee, zeker niet. We hebben een jong elftal, met veel talent. Vergeleken met hoe we er begin dit seizoen op stonden, hebben we echt stappen gemaakt. We worden beter, maar dat gaat met vallen en opstaan", begint Jansen op de officiële website van SC Heerenveen.

Jansen verwacht niets te gaan wijzigen in zijn basisopstelling. "Ik weet wie er gaan starten, maar dat vertel ik nog niet. Ik moet de jongens eerst zelf nog inlichten. De boel totaal overhoop gooien, doe ik niet. Dat zorgt voornamelijk voor onrust. We houden vast aan het voetbalplan. Deze situatie vraagt eerder om verbeteringen dan veranderingen."

De oefenmeester vindt ADO Den Haag een ploeg die SC Heerenveen moet pakken. "Door goed te zijn in balbezit en ervoor zorgen dat de restverdediging staat. Dat is tegen ADO cruciaal. We kijken vooral naar onszelf. Hoe kunnen we onze kwaliteiten zo optimaal mogelijk benutten en daarmee de zege binnen te halen? Geloven in de dingen waar we goed in zijn. Met die instelling en door veel energie in ons spel te leggen, moeten we drie punten gaan pakken."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Feb 2020 om 18:46
    • Quote van 22 Feb 2020 om 16:28
      Helemaal eens dat het tijd is voor een paar veranderingen. Maar tm december heb ik leuk voetbal gezien. En nu schreeuwen er een aantal dat de coach weg moet ook omdat die de jaren ervoor ook zat toen het minder ging. Nou dat gaat er bij mij niet in. Johnny heeft laten zien dat die het elftal leuk kan laten voetballen, brengt de glimlach weer terug bij de meeste alleen valt na de winter het kwartje vaak net verkeerd.
    Kwartje ??
  • 22 Feb 2020 om 16:28
    • Quote van 22 Feb 2020 om 10:18
      De waarheid ligt zoals zovaak ergens in het midden. Maar zelfs de grootste kop in het zand steker (lees: optimist) kan niet ontkennen dat er wijzigingen in het team moeten plaatsvinden. De basiself heeft inmiddels op langere termijn aangetoond dat het onvoldoende is wat zij brengen maar dat door de trainer wel erg lang de hand boven het hoofd wordt gehouden. Diezelfde trainer komt elke wedstrijd rond de dezelfde minuut met voorspelbare wissels (en laat ook nog weleens wisselmogelijkheden onbenut). Dat toont in mijn ogen weinig professionaliteit.
    Helemaal eens dat het tijd is voor een paar veranderingen. Maar tm december heb ik leuk voetbal gezien. En nu schreeuwen er een aantal dat de coach weg moet ook omdat die de jaren ervoor ook zat toen het minder ging. Nou dat gaat er bij mij niet in. Johnny heeft laten zien dat die het elftal leuk kan laten voetballen, brengt de glimlach weer terug bij de meeste alleen valt na de winter het kwartje vaak net verkeerd.
  • 22 Feb 2020 om 16:25
    Het is weer fijn langs de lijn want de sfeer is er weer. De strijd om de goals is de strijd om de eer. HUP Heerenveen
  • 22 Feb 2020 om 15:48
    • Quote van 22 Feb 2020 om 09:46
      Het wordt 7-0 vanavond. Alles valt op zijn plaats. Hatrick odgaard en de storm gaat weer liggen in hveen.
    Wat heb jij gedronken?
  • 22 Feb 2020 om 15:37
    • Quote van 22 Feb 2020 om 12:06
      Ja dacht ga even op jullie niveau zitten.
    Dus 1x niet lekker koken staat gelijk aan 3 seizoenen prutswerk? Mooie vergelijking. Knap hoor
  • 22 Feb 2020 om 12:17
    • Quote van 22 Feb 2020 om 11:27
      Ik heb medelijden met je eventuele partner. Een keer niet lekker koken of de dop op de tube tandpasta vergeten en hup gelijk partner eruit en nieuwe partner erin.
    Ja joh....vast.
  • 22 Feb 2020 om 12:06
    • Quote van 22 Feb 2020 om 12:02
      Vreemde vergelijking die kant nog wal raakt.
    Ja dacht ga even op jullie niveau zitten.
  • 22 Feb 2020 om 12:02
    • Quote van 22 Feb 2020 om 11:27
      Ik heb medelijden met je eventuele partner. Een keer niet lekker koken of de dop op de tube tandpasta vergeten en hup gelijk partner eruit en nieuwe partner erin.
    Vreemde vergelijking die kant nog wal raakt.
  • 22 Feb 2020 om 11:27
    • Quote van 22 Feb 2020 om 08:56
      "Speler speelt goed tot dan en kan van het ene moment op het andere moment op de bank gaan zitten". En wordt (god betere) vervangen door de eerste de beste prutser/ broodvoetballer met (gelukkig) een eenjarig contract. "Er loopt bbij de eigen opleiding een talentvolle spits die op meerdere momenten scoort en toch laat je de grootste prutsspits ter meerdere glorie maar staan. ....zeg het maar wié is nu het evenbeeld van voorgaande trainers !? Kom eens met En verfrissende hélemaal nieuwe man ...zal tijd worden.
    Ik heb medelijden met je eventuele partner. Een keer niet lekker koken of de dop op de tube tandpasta vergeten en hup gelijk partner eruit en nieuwe partner erin.
  • 22 Feb 2020 om 10:57
    • Quote van 21 Feb 2020 om 19:10
      Sjonnie is een kopie van al zijn voorgangers waar hij als assistent werkzaam voor was, zelfde slappe hap. Als hij niemand achter de hand heeft voor odgaard aan wie ligt dat? Verder is het morgen wel crisis als er weer verloren wordt of wordt gelijkgespeeld ( ik verwacht wederom 1-1).... Verder straalt de hele organisatie geen passie en ambitie uit! Het blijft allemaal maar lief en hetzelfde als jaren terug. Ik had liever een jong fris iemand de kar zien trekken met nieuwe creatieve ideeen! Maargoed we blijven klappen als we achter staan....
    Nee joh beter nog, we gaan schelden, negatief doen, de tent afbreken en onze club naar beneden halen, zodat nog meer mensen zich kunnen identificeren met onze club. Dat negatieve gejank alleen al heeft heel wat supporters gekost. Wat je uitstraald krijg je dubbel en dwars terug. Jij bent diegene die dat om kan etten of laat je het aan een ander over. Omdenken graag.
  • 22 Feb 2020 om 10:18
    • Quote van 22 Feb 2020 om 08:10
      Liever zoals jij het noemt kop in het zand steken dan iemand die volledig de realiteit kwijt is. Maar daar hebben er wel meer mensen last van hier. Gaat het even niet goed hup de coach eruit. Verdediger maakt een fout hup wegdoen en nieuwe halen. Ja dat is allemaal heel reeel hoor.
    De waarheid ligt zoals zovaak ergens in het midden. Maar zelfs de grootste kop in het zand steker (lees: optimist) kan niet ontkennen dat er wijzigingen in het team moeten plaatsvinden. De basiself heeft inmiddels op langere termijn aangetoond dat het onvoldoende is wat zij brengen maar dat door de trainer wel erg lang de hand boven het hoofd wordt gehouden. Diezelfde trainer komt elke wedstrijd rond de dezelfde minuut met voorspelbare wissels (en laat ook nog weleens wisselmogelijkheden onbenut). Dat toont in mijn ogen weinig professionaliteit.
  • 22 Feb 2020 om 09:46
    Het wordt 7-0 vanavond. Alles valt op zijn plaats. Hatrick odgaard en de storm gaat weer liggen in hveen.
  • 22 Feb 2020 om 09:30
    • Quote van 22 Feb 2020 om 08:56
      "Speler speelt goed tot dan en kan van het ene moment op het andere moment op de bank gaan zitten". En wordt (god betere) vervangen door de eerste de beste prutser/ broodvoetballer met (gelukkig) een eenjarig contract. "Er loopt bbij de eigen opleiding een talentvolle spits die op meerdere momenten scoort en toch laat je de grootste prutsspits ter meerdere glorie maar staan. ....zeg het maar wié is nu het evenbeeld van voorgaande trainers !? Kom eens met En verfrissende hélemaal nieuwe man ...zal tijd worden.
    Ik vond JJ in de begin maanden lang eigenlijk verfrissend en een prima uithangbord voor de club, aansprekend voetbal etc. Maar wat is er dan opeens totaal veranderd vraag ik me af ?
  • 22 Feb 2020 om 08:56
    • Quote van 22 Feb 2020 om 08:10
      Liever zoals jij het noemt kop in het zand steken dan iemand die volledig de realiteit kwijt is. Maar daar hebben er wel meer mensen last van hier. Gaat het even niet goed hup de coach eruit. Verdediger maakt een fout hup wegdoen en nieuwe halen. Ja dat is allemaal heel reeel hoor.
    "Speler speelt goed tot dan en kan van het ene moment op het andere moment op de bank gaan zitten". En wordt (god betere) vervangen door de eerste de beste prutser/ broodvoetballer met (gelukkig) een eenjarig contract. "Er loopt bbij de eigen opleiding een talentvolle spits die op meerdere momenten scoort en toch laat je de grootste prutsspits ter meerdere glorie maar staan. ....zeg het maar wié is nu het evenbeeld van voorgaande trainers !? Kom eens met En verfrissende hélemaal nieuwe man ...zal tijd worden.
  • 22 Feb 2020 om 08:10
    • Quote van 22 Feb 2020 om 00:01
      De spijker op zijn kop. Zo zit het precies. Dat is nu hopelijk wel duidelijk. ...En diegene die het over jankerds heeft ...ach joh, steek je kop lekker nóg dieper in het zand ....ben je wel gewend toch !?
    Liever zoals jij het noemt kop in het zand steken dan iemand die volledig de realiteit kwijt is. Maar daar hebben er wel meer mensen last van hier. Gaat het even niet goed hup de coach eruit. Verdediger maakt een fout hup wegdoen en nieuwe halen. Ja dat is allemaal heel reeel hoor.
  • 22 Feb 2020 om 05:21
    JJ mist ook het lef om in te grijpen. Wat is er mis met het inbrengen van rein smit. Ten opzichte van odgaard kan hij niet slechter zijn. Het is hetzelfde vergoelijkend praat over vertrouwen geven. Onzin. Ze worden betaald om te presteren. Om bij wijze te spreken het gras op te vreten, qua mentaliteit. Zet maar eens een paar op de bank. Bij woudenberg kon hij dat ook. Toon zelf ook lef johnny
  • 22 Feb 2020 om 00:05
    • Quote van 21 Feb 2020 om 19:10
      Sjonnie is een kopie van al zijn voorgangers waar hij als assistent werkzaam voor was, zelfde slappe hap. Als hij niemand achter de hand heeft voor odgaard aan wie ligt dat? Verder is het morgen wel crisis als er weer verloren wordt of wordt gelijkgespeeld ( ik verwacht wederom 1-1).... Verder straalt de hele organisatie geen passie en ambitie uit! Het blijft allemaal maar lief en hetzelfde als jaren terug. Ik had liever een jong fris iemand de kar zien trekken met nieuwe creatieve ideeen! Maargoed we blijven klappen als we achter staan....
    Mee eens
  • 22 Feb 2020 om 00:01
    • Quote van 21 Feb 2020 om 19:26
      Ik krijg de indruk dat JJ al die jaren als assistent al veel invloed heeft gehad. Het spel is exacte kopie van eerdere jaren.
    De spijker op zijn kop. Zo zit het precies. Dat is nu hopelijk wel duidelijk. ...En diegene die het over jankerds heeft ...ach joh, steek je kop lekker nóg dieper in het zand ....ben je wel gewend toch !?
  • 21 Feb 2020 om 22:10
    Wat een gejank weer hier.
  • 21 Feb 2020 om 20:09
    Ik blijf de eerste 5 minuten binnen, dat is mijn protest.wordt t weer een kut wedstrijd, tja dan weet ik nu even niet meer,witte doeken misschien??????????????
  • 21 Feb 2020 om 19:26
    Ik krijg de indruk dat JJ al die jaren als assistent al veel invloed heeft gehad. Het spel is exacte kopie van eerdere jaren.
  • 21 Feb 2020 om 19:10
    Sjonnie is een kopie van al zijn voorgangers waar hij als assistent werkzaam voor was, zelfde slappe hap. Als hij niemand achter de hand heeft voor odgaard aan wie ligt dat? Verder is het morgen wel crisis als er weer verloren wordt of wordt gelijkgespeeld ( ik verwacht wederom 1-1).... Verder straalt de hele organisatie geen passie en ambitie uit! Het blijft allemaal maar lief en hetzelfde als jaren terug. Ik had liever een jong fris iemand de kar zien trekken met nieuwe creatieve ideeen! Maargoed we blijven klappen als we achter staan....
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›