'FIFA legt laatste hand aan plan salarisverlaging spelers' KNVB laat supporters meebeslissen in cruciaal corona-overleg De Haan ziet vooruitgang: ''Er wordt anders gedacht en dat is goed'' 'Botman en Halilovic mogen blijven, exit voor Van Hau en Odgaard' Dubbel gevoel bij Jansen: ''Die beslissingen moeten anderen maken''

Veerman beseft: ''We zullen ook naar beneden moeten kijken nu''

9
Veerman beseft: ''We zullen ook naar beneden moeten kijken nu''

Joey Veerman is zichtbaar aangeslagen na het verlies van SC Heerenveen op bezoek bij Vitesse. "Ik voel me inderdaad niet zo best nu", zegt de middenvelder in gesprek met FOX Sports.

De nederlaag bij Vitesse is voor SC Heerenveen al de vierde na de winterstop. "We maken de laatste tijd veel individuele fouten. Dat gebeurde voor de winterstop een stuk minder", aldus Veerman. "Als je naar vandaag kijkt, dan heeft het wel met individuele fouten te maken. Voor de winterstop kregen we nul of één goal tegen, nu zijn het er vier." 

SC Heerenveen wist allereerst nog terug te komen van een achterstand. "Toen die 2-0 viel, dacht ik wel: shit, het gaat toch niet gebeuren dat we het zo snel weggeven. We herpakken ons dan wel goed en maken twee goede goals. Ook krijgen we nog mogelijkheden op de 3-2, maar dan maken we voor de goal verkeerde keuzes. In de tweede helft zat het er niet meer in."

Met het verlies bij Vitesse komt de degradatiestreep voor SC Heerenveen steeds dichterbij. "We zullen ook naar beneden moeten kijken nu. Volgende week heb je tegen ADO een hele belangrijke pot. Het is voor ons hopen dat Groningen niet blijft winnen. Bovenal moeten we nu gewoon punten gaan pakken." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Feb 2020 om 03:21
    Het lijkt ook wel of de trainers van de laatste jaren moeite hebben om in te grijpen en spelers op de bank te zetten. Als een speler als ejuke het verdomt om af te spelen waardoor iemand kan scoren, moet hij maar een keer op de bank. Falende spitsen idem dito. Dan maar een jeugdspeler er in. Veel slechter kan het niet worden. Middenveld idemdito. Zet er maar eens wat anders neer. Ze zeggen altijd de spekers moeten in de spiegel kijken. Dat geldt ook voor trainers en
  • 16 Feb 2020 om 23:15
    • Quote van 16 Feb 2020 om 18:11
      Heerenveen heeft in Nederland en Noord Europa een bepaald podium. Een podium waarop je je als speler kunt profileren en een betere voetballer kunt worden. Opleiden en handelshuis Heerenveen zijn 1. Zoals het de laatste jaren gaat, ondanks hard en intelligent werken van Hamstra en de staf, verliezen wij podium en imago. Geen tweede knuffelclub van Nederland meer en erger nog, alleen spelers van tweede garnituur kunnen, kunnen en willen nog naar de sc Heerenveen. Innovatie is vereist en dat mag de algemeen directeur zich aantrekken. Een weifelend en twijfelend beleid hierin draagt bij tot afbraak in alle geledingen.
    Dit is precies hoe het is. Het wordt met de jaren slechter, als je een grafiek maakt van de afgelopen 20 jaar is de trend neerwaarts. Vroeger plekje 5/6 en in top jaren zelfs 2de, 3de of 4de. Daarna jaren gehad met 6 t/m 8ste. Play offs was minimaal en heel soms rechtstreeks zelfs. Inmiddels is play offs uniek en doen we mee van 8ste tot 12de. Ben bang waar deze lijn ons naartoe gaat leiden want ik zie geen beleid die tot verandering leidt. Er worden geen keuzes gemaakt, er wordt omgeklooid met sponsors en geld is belangrijker dan de veiligheid van de supporters. Al jaren hoor ik investeren in de jeugd maar we zien echt niks! Als dit de ingeslagen weg is, maak dan artikelen dat de jeugd kampioen is geworden of er spelers door gaan breken binnen 2 jaar. Er is geen beleid!
  • 16 Feb 2020 om 19:14
    Het is kwaliteit. Van Vitesse kun je verliezen. Met te weinig kwaliteit en scorend vermogen haal je t ook niet tegen knokploegen als Fortuna en VVV. Aankopen hebben allang niet meer de kwaliteit van vroeger, pure marktwerking en concurrentie. Wellicht investeren in scouting en slimmer spelers halen (type Botman is niet zo moeilijk bijv, gewoonste afvallers bij Ajax en PSV id gaten houden) paar sterkhouders erbij en je komt heel eind. Enfin, zoals ah begin van seizoen al gesteld: we hebben selectie voor plaats 8-12, goed is 8, slecht is 12, enorm slecht 13-15. Meer is t niet en meer zal t niet snel meer worden
  • 16 Feb 2020 om 18:11
    • Quote van 16 Feb 2020 om 17:47
      Ideale schoonzonen horen bij Heerenveen. Daar selecteren ze op. Vorig jaar was om te janken wat dat betreft en we hebben nu weer veelal slappe hap. Als ik Faik, van Rhijn, Dresevic, Veerman, van Bergen en Odgaard duels zien aangaan, dan vraag ik me af wat ze nu willen.
    Heerenveen heeft in Nederland en Noord Europa een bepaald podium. Een podium waarop je je als speler kunt profileren en een betere voetballer kunt worden. Opleiden en handelshuis Heerenveen zijn 1. Zoals het de laatste jaren gaat, ondanks hard en intelligent werken van Hamstra en de staf, verliezen wij podium en imago. Geen tweede knuffelclub van Nederland meer en erger nog, alleen spelers van tweede garnituur kunnen, kunnen en willen nog naar de sc Heerenveen. Innovatie is vereist en dat mag de algemeen directeur zich aantrekken. Een weifelend en twijfelend beleid hierin draagt bij tot afbraak in alle geledingen.
  • 16 Feb 2020 om 17:47
    Ideale schoonzonen horen bij Heerenveen. Daar selecteren ze op. Vorig jaar was om te janken wat dat betreft en we hebben nu weer veelal slappe hap. Als ik Faik, van Rhijn, Dresevic, Veerman, van Bergen en Odgaard duels zien aangaan, dan vraag ik me af wat ze nu willen.
  • 16 Feb 2020 om 17:45
    • Quote van 16 Feb 2020 om 17:35
      Te lang aangemodderd met een niet werkende formatie. En dan nu de druk er nog meer op komt te staan eindelijk de boel omgooien, op Odgaard na, die ook vandaag weer op verdomd weinig goeds te betrappen was. Ik vraag me af of Johnny het besef wel helemaal heeft dat het stuk klantenbinding wat er tot en met oktober geweest is nu met volle kracht weer uitgeflikkerd wordt. Het seizoen is zo goed als over. Als er hele wedstrijden geknokt moet worden laten onze jongens het helaad afweten. Uithuilen en volgend seizoen opnieuw beginnen. Met wat er overblijft...
    Goede voetballers hebben we, maar om goed voetbal te kunnen spelen is meer nodig. Een gifkikker met schijt aan tegen- én medespelers. Een Wouters- of nog liever een Nobby Stlles-type. Nobby Stiles, Engeland wereldbeker winnaar, dansend met in de ene hand de wereldbeker en in zijn andere zijn kunstgebit. Een over-mijn-death-body-type. Hoe vind je die!
  • 16 Feb 2020 om 17:35
    Te lang aangemodderd met een niet werkende formatie. En dan nu de druk er nog meer op komt te staan eindelijk de boel omgooien, op Odgaard na, die ook vandaag weer op verdomd weinig goeds te betrappen was. Ik vraag me af of Johnny het besef wel helemaal heeft dat het stuk klantenbinding wat er tot en met oktober geweest is nu met volle kracht weer uitgeflikkerd wordt. Het seizoen is zo goed als over. Als er hele wedstrijden geknokt moet worden laten onze jongens het helaad afweten. Uithuilen en volgend seizoen opnieuw beginnen. Met wat er overblijft...
  • 16 Feb 2020 om 17:17
    De tijd van de “ideale schoonzonen” moet voorbij zijn. “De bek op it stjoer en traapje blinder”.
  • 16 Feb 2020 om 17:05
    Tenenkrommend voetbal dit jaar, waar is die spirit van begin van het seizoen?
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›