BREAKING | SC Heerenveen zet ook streep door FeanDei Doelman ADO Den Haag keept zich in de kijker van SC Heerenveen KNVB komt met steunpakket van elf miljoen: ''Alle clubs hard nodig'' Verbeek terug naar Nederland: ''Zorgen over eventuele lockdown'' ''Hoffenheim is een beetje het Heerenveen van de Bundesliga''

Natrappen Idrissi niet bestraft: ''Wij willen hier rode kaart zien''

16
Natrappen Idrissi niet bestraft: ''Wij willen hier rode kaart zien''

Als het aan scheidsrechtersbaas Reinold Wiedemeijer had gelegen was Oussama Idrissi voor rust met een rode kaart van het veld gestuurd. De aanvaller van AZ trapte na in een duel met Rodney Kongolo, maar zowel arbiter Kevin Blom als de VAR lieten het moment ongemoeid.

Volgens Wiedemeijer was dat een foute beslissing. "Wij willen hier wel een rode kaart zien. Wij weten dat het natrappen van vroeger er niet meer is. Vroeger was het bij een klein tikje al rood, maar dat is niet meer", stelt de oud-arbiter tegenover FOX Sports. "Er is wat opgeschaald."

"Het moet wat gemener zijn en harder gebeuren, maar wij vinden dit toch wel een voorbeeld van dit is te hard", aldus Wiedemeijer, die weet dat Idrissi desondanks geen schorsing zal krijgen. Omdat zowel Blom als de VAR de situatie al heeft beoordeeld, kan de aanklager betaald voetbal niets meer doen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jan 2020 om 10:29
    • Quote van 27 Jan 2020 om 15:02
      Je doet nu net alsof de handsregel nu duidelijk is.

      Kon Zeefuik er tegen Heerenveen wel iets aan doen? Kon Floranus er tegen Feyenoord wel iets aan doen? Hadden die heel andere onnatuurlijke bewegingen?


      Week in, week uit wordt bewezen dat de hele handsregel pure willekeur is en dat de VAR ook mensenwerk blijft in dit soort gevallen. Totaal geen duidelijke lijn.
    Zeefuik, ja hij kan er wel wat tegen doen. Hij weet waar de bal is. Wordt amper gehinderd door Ejuke. Slaat met hand naar de bal. Dus terechte penalty. Floranus, nee. Hij kon er niks aan doen. Zijn arm werd hard naar beneden getrokken, voor het evenwicht gaat automatisch je andere arm naar boven. Gebeurt altijd onbewust. Kortom, overtreding van Botteghin. Maar voor de rest ben ik het wel eens dat er met meerdere maten gemeten wordt met de VAR. Ieder mens kan het anders beoordelen, dat maakt het zo onbetrouwbaar. Het is de kunst om die verschillen in beoordelingen zo klein mogelijk te krijgen.
  • 27 Jan 2020 om 17:41
    Wat betreft het natrappen geen enkele discussie, is gewoon rood. Dan hadden we dat handsmoment hier niet meer besproken.
  • 27 Jan 2020 om 15:49
    Hou toch op man , elke bal die in het strafschopgebied op de hand komt is in potentie een strafschop , het ligt gewoon aan de scheids of ie hem geeft of niet. In 9 van de 10 gevallen steunt de VAR hem in zijn beslissing.En als je je arm gestekt horizontaal hebt zoals zaterdagavond , ik had het zicht erop, is dit niet een natuurlijke houding , wat Blom ook mag beweren..De hand was ook nog open om de verdedigende actie nog groter te maken.
  • 27 Jan 2020 om 15:02
    • Quote van 27 Jan 2020 om 14:05
      Dat is niet helemaal meer waar. De regels omtrent hands zijn veranderd voor het begin van dit seizoen. In de oude regels zou het inderdaad hands zijn maar met de nieuwe regels niet. Verdedigers worden nu meer beschermd, wat een goede zaak is. De verdediger kon niks doen om de bal niet tegen zijn arm/hand te krijgen. Dus geen hands.
    Je doet nu net alsof de handsregel nu duidelijk is.

    Kon Zeefuik er tegen Heerenveen wel iets aan doen? Kon Floranus er tegen Feyenoord wel iets aan doen? Hadden die heel andere onnatuurlijke bewegingen?


    Week in, week uit wordt bewezen dat de hele handsregel pure willekeur is en dat de VAR ook mensenwerk blijft in dit soort gevallen. Totaal geen duidelijke lijn.
  • 27 Jan 2020 om 14:48
    • Quote van 27 Jan 2020 om 09:56
      Ik vraag me werkelijk waar af hoe de VAR hier niets in ziet.
    Dat heet klasse justitie.
  • 27 Jan 2020 om 14:05
    • Quote van 27 Jan 2020 om 13:20
      Hands is hands. Als je blom krijgt weet je dat je het zwaar krijgt en altijd 2 of 3 moet scoren.. blommetje zorgt altijd wel dat hij de genoend wordt.
    Dat is niet helemaal meer waar. De regels omtrent hands zijn veranderd voor het begin van dit seizoen. In de oude regels zou het inderdaad hands zijn maar met de nieuwe regels niet. Verdedigers worden nu meer beschermd, wat een goede zaak is. De verdediger kon niks doen om de bal niet tegen zijn arm/hand te krijgen. Dus geen hands.
  • 27 Jan 2020 om 13:26
    • Quote van 27 Jan 2020 om 12:19
      Klopt maar dat staat los van dit moment. Blom is heel wispelturig en daarom onvoorspelbaar. Dit zag hij wel degelijk uitstekend. Andere momenten wat minder.
    Die andere momenten zag ie ook wel degelijk uitstekend, maar toen besloot ie de regeltjes anders te interpreteren.. Dan is bijna alles zwaarder.
  • 27 Jan 2020 om 13:20
    • Quote van 27 Jan 2020 om 12:19
      Klopt maar dat staat los van dit moment. Blom is heel wispelturig en daarom onvoorspelbaar. Dit zag hij wel degelijk uitstekend. Andere momenten wat minder.
    Hands is hands. Als je blom krijgt weet je dat je het zwaar krijgt en altijd 2 of 3 moet scoren.. blommetje zorgt altijd wel dat hij de genoend wordt.
  • 27 Jan 2020 om 12:19
    • Quote van 27 Jan 2020 om 12:15
      Ik kan me vergissen, maar volgens mij hebben we ook onder Blom wel eens vergelijkbare situaties gehad waarbij hij wel gewoon een kaart trekt en een penal geeft.
      Hard maken kun je 't natuurlijk nooit, maar de balans onder leiding van Blom slaat behoorlijk uit naar "benadeeld".
    Klopt maar dat staat los van dit moment. Blom is heel wispelturig en daarom onvoorspelbaar. Dit zag hij wel degelijk uitstekend. Andere momenten wat minder.
  • 27 Jan 2020 om 12:18
    In de beker woensdag zat het mee. En dat was de belangrijkste van de 3 partijen tot nu toe. ( vind ik)
  • 27 Jan 2020 om 12:15
    • Quote van 27 Jan 2020 om 10:28
      De handsbal was geen hands. Blom gaf de goede uitleg. De verdediger kon daar echt niks aan doen. Tevens had hij zijn arm in een natuurlijke positie.
    Ik kan me vergissen, maar volgens mij hebben we ook onder Blom wel eens vergelijkbare situaties gehad waarbij hij wel gewoon een kaart trekt en een penal geeft.
    Hard maken kun je 't natuurlijk nooit, maar de balans onder leiding van Blom slaat behoorlijk uit naar "benadeeld".
  • 27 Jan 2020 om 10:28
    • Quote van 27 Jan 2020 om 10:14
      Die handsbal was ook iets wat Blom niet wilde zien, terwijl het vasthouden van Ejuke nooit werd bestraft terwijl dit wel 15 keer plaatsvond en toen een SCH speler dit 1 keer deed er direct een gele kaart volgde.En de VAR?? Voegt weinig toe als er niet stevig wordt ingegrepen in de bezetting achter de monitoren.
    De handsbal was geen hands. Blom gaf de goede uitleg. De verdediger kon daar echt niks aan doen. Tevens had hij zijn arm in een natuurlijke positie.
  • 27 Jan 2020 om 10:14
    Die handsbal was ook iets wat Blom niet wilde zien, terwijl het vasthouden van Ejuke nooit werd bestraft terwijl dit wel 15 keer plaatsvond en toen een SCH speler dit 1 keer deed er direct een gele kaart volgde.En de VAR?? Voegt weinig toe als er niet stevig wordt ingegrepen in de bezetting achter de monitoren.
  • 27 Jan 2020 om 10:09
    We staan met Blom als scheidsrechter altijd al met 0-1 achter.
  • 27 Jan 2020 om 10:03
    Als ze dat niet zien kun je de VAR beter afschaffen.
  • 27 Jan 2020 om 09:56
    Ik vraag me werkelijk waar af hoe de VAR hier niets in ziet.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›