Hamstra: ''Als we die buitenkans krijgen, dan gaan wij daar voor'' ''Waar maak ik mij eigenlijk druk om? Het zijn allebei Friezen'' Derksen haalt uit: ''Die middenmoot is maar voor één ding bang'' Het voetbalhart van De Haan huilt: ''Man, ik mis het spelletje zo'' Swart: ''Leuk om een keertje naar SC Heerenveen te gaan''

Jansen is 'leeg': ''Het was een beetje slaapvoetbal''

31
Jansen is 'leeg': ''Het was een beetje slaapvoetbal''

SC Heerenveen verloor zaterdag in het eigen Abe Lenstra Stadion met 1-2 van AZ. Johnny Jansen zag dat zijn ploeg het lastig had tegen de nummer twee van de Eredivisie.

"Het liep niet. We waren de bal te snel kwijt, waardoor je erachteraan moet. Dat vreet energie, zeker met die 120 minuten van woensdag nog in de benen. Het was een beetje slaapvoetbal in de eerste helft", begint Jansen bij FOX Sports.

SC Heerenveen kwam na rust nog wel op gelijke hoogte. "Een geweldige goal. Toen voelden we ook: er valt echt iets te halen. Maar dat is niet gebeurd, want uiteindelijk geef je ook die tweede goal veel te makkelijk weg, dat is gewoon echt balen."

De wedstrijd stond onder extra lading vanwege het overlijden van Jong Heerenveen-trainer Chris de Wagt. "Er zat extra lading op de wedstrijd vandaag. We hebben verloren, maar ik ben blij dat het erop zit, ik voel me leeg."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Jan 2020 om 21:52
    • Quote van 26 Jan 2020 om 13:44
      Sinds het nieuwe scansysteem weten ze precies hoeveel mensen in het stadion zijn. En die aantallen worden ook gecommuniceerd.
    Plus een paar honderd voor de beeldvorming.
  • 26 Jan 2020 om 19:59
    • Quote van 26 Jan 2020 om 18:51
      Inderdaad zo is het! Ben bang dat rhijn een grote mond heeft als het er op aan komt en daar kan een Jansen (denk nóg) niet mee handelen. Heb ook geen idee wat v rhijn als meerwaarde heeft...letterlijk en figuurlijk. Jij ?
    Woudenberg is ook niet zo goed, maar zou hem toch wel weer eens zien en Floranus op rechts.
  • 26 Jan 2020 om 19:02
    • Quote van 26 Jan 2020 om 18:14
      Toevallig afgelopen week ook weer een over gebeld. Moet kunnen, is kwestie van programmeren van de ticketing omgeving. Overigens,dat verhaal die seizoenkaarthouders op de hoofdtribune uitnodigen heb ik ook nooit meer iets van gehoord iemand anders al eens een belletje van Cees gehad..?
    Daar kon je je vorig jaar voor opgeven. Ik kreeg een uitnodiging en ken zeker drie anderen die dat ook kregen.
  • 26 Jan 2020 om 18:51
    • Quote van 26 Jan 2020 om 13:59
      Waarom moeten we 3 keer raden, zeg het gewoon dan kunnen we erover discussiëren maar nu niet.
      Persoonlijk denk ik dat Jansen makkelijker Woudenberg op de bank durft te zetten. Heb ik het goed geraden? ;)
    Inderdaad zo is het! Ben bang dat rhijn een grote mond heeft als het er op aan komt en daar kan een Jansen (denk nóg) niet mee handelen. Heb ook geen idee wat v rhijn als meerwaarde heeft...letterlijk en figuurlijk. Jij ?
  • 26 Jan 2020 om 18:14
    • Quote van 26 Jan 2020 om 14:02
      Wel erg irritant hoor die seizoenskaarthouders die nooit komen. Heb naast mij ook een plek van een seizoenskaarthouder die er nooit is. Ik zou graag wel eens iemand willen meenemen die daar kan zitten maar dat kan niet omdat die plek online bezet is. En helaas kan je ook niet gratis ergens anders zitten als je iemand mee wilt nemen en naastr lkaar wil zitten. Misschien kunnen ze hier nog eens iets op verzinnen?
    Toevallig afgelopen week ook weer een over gebeld. Moet kunnen, is kwestie van programmeren van de ticketing omgeving. Overigens,dat verhaal die seizoenkaarthouders op de hoofdtribune uitnodigen heb ik ook nooit meer iets van gehoord iemand anders al eens een belletje van Cees gehad..?
  • 26 Jan 2020 om 16:35
    • Quote van 26 Jan 2020 om 09:33
      van Rhijn en Dresevic zijn de laatste tijd te laconiek in het verdedigen. Zet ze maar eens op de bank. Laatste 4 wedstrijden 1 punt. Stadion wordt leger en leger.... Hoofdsponsor ?
    Leger en leger? Hoe kom je daar nou weer bij? Alle getallen zeggen dat het juist voller wordt.
  • 26 Jan 2020 om 15:19
    Ook Jansen heeft zo zijn blinde vlekken .... meer dan één ...
  • 26 Jan 2020 om 14:44
    • Quote van 26 Jan 2020 om 13:16
      Op papier 19000 en nog wat, maar die zaten er niet omdat heel veel vaste seizoenkaart houders niet meer komen maar die tellen ze wel mee. Dan nog de gratis kaartjes die ze weggeven , zaten een paar honderd kinderen met ouders gratis exct exct. Ik zat gisteren en afgelopen woensdag in het stadion en het wordt leger en leger daar is niks stemmingsmakend aan. Vindt het gewoon jammer , 26000 toeschouwers in het mooie stadion is het mooiste wat er is. Maar de tijd zal het leren maar goed gaat het niet qua toeschouwers aantallen en ook niet met de punten de afgelopen vier wedstrijden. Fijn weekend.
    Met het blote oog was gister zelfs te zien dat er meer mensen zaten dan gemiddeld dit seizoen. Op zuid en noord waren aanmerkelijk minder lege plekken te zien dan we gewend zijn de laatste jaren. En de cijfers bevestigen dat ook. Het is bovendien niet reëel om te kijken naar toeschouwersaantallen van jaren terug. Het is het meest eerlijk om de cijfers van dit seizoen te vergelijken met de cijfers van afgelopen seizoen. En dan doen we het de laatste wedstrijden niet zo slecht. Met nog thuiswedstrijden tegen Ajax, PSV en Emmen (waar toch wel bovengemiddelde toeschouwersaantallen zijn te verwachten) bestaat nog altijd de kans dat we gemiddeld meer toeschouwers zullen trekken dan afgelopen seizoen.
  • 26 Jan 2020 om 14:18
    • Quote van 26 Jan 2020 om 14:02
      Wel erg irritant hoor die seizoenskaarthouders die nooit komen. Heb naast mij ook een plek van een seizoenskaarthouder die er nooit is. Ik zou graag wel eens iemand willen meenemen die daar kan zitten maar dat kan niet omdat die plek online bezet is. En helaas kan je ook niet gratis ergens anders zitten als je iemand mee wilt nemen en naastr lkaar wil zitten. Misschien kunnen ze hier nog eens iets op verzinnen?
    Je kunt toch een kaart halen in hetzelfde vak en dan die kennis naast je laten zitten? Aangezien je buurman er nooit is, kan dat makkelijk.


    Daarnaast is er het systeem van secondary ticketing, maar ik heb het idee dat weinig mensen daarop hun kaart aanbieden.
  • 26 Jan 2020 om 14:16
    • Quote van 26 Jan 2020 om 13:16
      Op papier 19000 en nog wat, maar die zaten er niet omdat heel veel vaste seizoenkaart houders niet meer komen maar die tellen ze wel mee. Dan nog de gratis kaartjes die ze weggeven , zaten een paar honderd kinderen met ouders gratis exct exct. Ik zat gisteren en afgelopen woensdag in het stadion en het wordt leger en leger daar is niks stemmingsmakend aan. Vindt het gewoon jammer , 26000 toeschouwers in het mooie stadion is het mooiste wat er is. Maar de tijd zal het leren maar goed gaat het niet qua toeschouwers aantallen en ook niet met de punten de afgelopen vier wedstrijden. Fijn weekend.
    Bullshit wat je hier meldt over gecommuniceerde aantallen.


    Sinds het nieuwe scansysteem, communiceert Heerenveen, itt veel andere clubs, de exacte aantallen aanwezigen.
  • 26 Jan 2020 om 14:15
    Sommige zaken beginnen echt te irriteren. Hoe kan het dat Jansen ze niet scherp meer krijgt? Het is thuis vaak erg slap de eerste helft. En dan worden ze de tweede wakker. Waarom van Rhijn nog? Nul passie en eerste helft veel balverlies. En een middenveld met Veerman en Faik is te traag.
    Maar het gebrek aan scherpte is het meest zorgelijk. Vinden ze plek 8 wel prima?
  • 26 Jan 2020 om 14:02
    • Quote van 26 Jan 2020 om 13:16
      Op papier 19000 en nog wat, maar die zaten er niet omdat heel veel vaste seizoenkaart houders niet meer komen maar die tellen ze wel mee. Dan nog de gratis kaartjes die ze weggeven , zaten een paar honderd kinderen met ouders gratis exct exct. Ik zat gisteren en afgelopen woensdag in het stadion en het wordt leger en leger daar is niks stemmingsmakend aan. Vindt het gewoon jammer , 26000 toeschouwers in het mooie stadion is het mooiste wat er is. Maar de tijd zal het leren maar goed gaat het niet qua toeschouwers aantallen en ook niet met de punten de afgelopen vier wedstrijden. Fijn weekend.
    Wel erg irritant hoor die seizoenskaarthouders die nooit komen. Heb naast mij ook een plek van een seizoenskaarthouder die er nooit is. Ik zou graag wel eens iemand willen meenemen die daar kan zitten maar dat kan niet omdat die plek online bezet is. En helaas kan je ook niet gratis ergens anders zitten als je iemand mee wilt nemen en naastr lkaar wil zitten. Misschien kunnen ze hier nog eens iets op verzinnen?
  • 26 Jan 2020 om 13:59
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:23
      Van Rhijn...wie heeft dat bedacht om Woudenberg in te ruilen en Floranus op de andere kant te zetten.!? voor deze broodvoetballer...die er écht geen zin in heeft cq te slecht is om überhaupt aan een basisplaats te denken...? Juist ja !! Johhny Jansen en consorten !....En waarom ?..en kom niet aanzetten dat rhijn beter vooruit verdedigt , beter passed etcetc . Deze prietpraat gaat er bij mij niet meer in .Nee de werkelijke reden...drie keer raden !
    Waarom moeten we 3 keer raden, zeg het gewoon dan kunnen we erover discussiëren maar nu niet.
    Persoonlijk denk ik dat Jansen makkelijker Woudenberg op de bank durft te zetten. Heb ik het goed geraden? ;)
  • 26 Jan 2020 om 13:44
    • Quote van 26 Jan 2020 om 13:16
      Op papier 19000 en nog wat, maar die zaten er niet omdat heel veel vaste seizoenkaart houders niet meer komen maar die tellen ze wel mee. Dan nog de gratis kaartjes die ze weggeven , zaten een paar honderd kinderen met ouders gratis exct exct. Ik zat gisteren en afgelopen woensdag in het stadion en het wordt leger en leger daar is niks stemmingsmakend aan. Vindt het gewoon jammer , 26000 toeschouwers in het mooie stadion is het mooiste wat er is. Maar de tijd zal het leren maar goed gaat het niet qua toeschouwers aantallen en ook niet met de punten de afgelopen vier wedstrijden. Fijn weekend.
    Sinds het nieuwe scansysteem weten ze precies hoeveel mensen in het stadion zijn. En die aantallen worden ook gecommuniceerd.
  • 26 Jan 2020 om 13:37
    • Quote van 26 Jan 2020 om 12:35
      IK kan jou geen antwoord geven ...kandidaat..! Viool dat zelf nu eens uit. Het zal never nooit veranderen...hier.
    Vriendje van de vrouw van de voorzitter....?
  • 26 Jan 2020 om 13:16
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:38
      Van Rijn is de laatste weken niet best. Inderdaad te laconiek en te gemakzuchtig. Op het gebied van toeschouwersaantallen graag bij de feiten blijven en niet meedoen aan stemmingmakerij. Met 19.638 toeschouwers was het stadion gisteravond goed bezet. Met de laatste maanden een zichtbaar stijgende lijn in zowel toeschouwers- als sponsoraantallen raakt het stadion langzaam voller en voller. Helaas ontbreekt er inderdaad nog altijd een hoofdsponsor, maar achter de schermen zijn ze daar wel mee bezig. Hopelijk leidt dit ook eens tot resultaat. Nog even de cijfers: H'veen - Feyenoord: 18600 H'veen - Twente: 16328 H'veen - Fortuna: 15128 H'veen - Utrecht: 16593 H'veen - Zwolle: 16632 H'veen - Grunn: 22428 H'veen - Sparta: 18089 H'veen - Vitesse: 17883 H'veen - Willem II: 18121 H'veen - Heracles: 20424 H'veen - AZ: 19638
    Op papier 19000 en nog wat, maar die zaten er niet omdat heel veel vaste seizoenkaart houders niet meer komen maar die tellen ze wel mee. Dan nog de gratis kaartjes die ze weggeven , zaten een paar honderd kinderen met ouders gratis exct exct. Ik zat gisteren en afgelopen woensdag in het stadion en het wordt leger en leger daar is niks stemmingsmakend aan. Vindt het gewoon jammer , 26000 toeschouwers in het mooie stadion is het mooiste wat er is. Maar de tijd zal het leren maar goed gaat het niet qua toeschouwers aantallen en ook niet met de punten de afgelopen vier wedstrijden. Fijn weekend.
  • 26 Jan 2020 om 12:35
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:55
      Tijd is om helaas.. geef het antwoord maar quizmaster..
    IK kan jou geen antwoord geven ...kandidaat..! Viool dat zelf nu eens uit. Het zal never nooit veranderen...hier.
  • 26 Jan 2020 om 12:32
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:34
      Zie ook mijn vraagtekens. Beter lezen!
    "Sneu gelul" '...was het maar zo simplistisch.
  • 26 Jan 2020 om 12:28
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:23
      Van Rhijn...wie heeft dat bedacht om Woudenberg in te ruilen en Floranus op de andere kant te zetten.!? voor deze broodvoetballer...die er écht geen zin in heeft cq te slecht is om überhaupt aan een basisplaats te denken...? Juist ja !! Johhny Jansen en consorten !....En waarom ?..en kom niet aanzetten dat rhijn beter vooruit verdedigt , beter passed etcetc . Deze prietpraat gaat er bij mij niet meer in .Nee de werkelijke reden...drie keer raden !
    Ik heb na aanleiding van het commentaar op van Rijn hem vandaag eens gevolgd, en idd hij oogt ongeïnteresseerd gaat duels uit de weg, is vaak te laat.
  • 26 Jan 2020 om 11:55
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:15
      Vriendje voorzitter ...waar staat dat? Heb ik niet beweert hoor. Beter lezen en goed nadenken.
    Tijd is om helaas.. geef het antwoord maar quizmaster..
  • 26 Jan 2020 om 11:34
    • Quote van 26 Jan 2020 om 11:15
      Vriendje voorzitter ...waar staat dat? Heb ik niet beweert hoor. Beter lezen en goed nadenken.
    Zie ook mijn vraagtekens. Beter lezen!
  • 26 Jan 2020 om 11:15
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:32
      Van Rhijn is een vriendje van de voorzitter?? Wat een sneu gelul allemaal weer. Wederom niet weggespeeld en hadden meer verdiend. Jammer maar helaas. Dat krijg je met een jong elftal dan sluipen er wel wat foutjes in. Op naar de volgende pot!
    Vriendje voorzitter ...waar staat dat? Heb ik niet beweert hoor. Beter lezen en goed nadenken.
  • 26 Jan 2020 om 11:09
    • Quote van 26 Jan 2020 om 00:19
      wat hebben ze een goede trainingskamp gehad in Spanje
    Ja in de zon liggen en denken dat het allemaal wel goed komt
  • 26 Jan 2020 om 11:09
    Dan moet je daar wat aan doen Jansen! Totaal geen spirit in het team en je verschuilen achter allerlei oorzaken... Verdedigen kan Heerenveen ook niet zoals gisteravond werd gedaan door Botman
  • 26 Jan 2020 om 10:53
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:38
      Van Rijn is de laatste weken niet best. Inderdaad te laconiek en te gemakzuchtig. Op het gebied van toeschouwersaantallen graag bij de feiten blijven en niet meedoen aan stemmingmakerij. Met 19.638 toeschouwers was het stadion gisteravond goed bezet. Met de laatste maanden een zichtbaar stijgende lijn in zowel toeschouwers- als sponsoraantallen raakt het stadion langzaam voller en voller. Helaas ontbreekt er inderdaad nog altijd een hoofdsponsor, maar achter de schermen zijn ze daar wel mee bezig. Hopelijk leidt dit ook eens tot resultaat. Nog even de cijfers: H'veen - Feyenoord: 18600 H'veen - Twente: 16328 H'veen - Fortuna: 15128 H'veen - Utrecht: 16593 H'veen - Zwolle: 16632 H'veen - Grunn: 22428 H'veen - Sparta: 18089 H'veen - Vitesse: 17883 H'veen - Willem II: 18121 H'veen - Heracles: 20424 H'veen - AZ: 19638
    Laten we het eens andersom bekijken. Met een stijgende lijn in toeschouwers en aan sponsoren wordt het juist aantrekkelijk om onze club te sponsoren en gaat de tijd om deze plaats dringen. Want als bedrijf a dit niet inziet, ziet bedrijf b het wel ;)
  • 26 Jan 2020 om 10:38
    • Quote van 26 Jan 2020 om 09:33
      van Rhijn en Dresevic zijn de laatste tijd te laconiek in het verdedigen. Zet ze maar eens op de bank. Laatste 4 wedstrijden 1 punt. Stadion wordt leger en leger.... Hoofdsponsor ?
    Van Rijn is de laatste weken niet best. Inderdaad te laconiek en te gemakzuchtig. Op het gebied van toeschouwersaantallen graag bij de feiten blijven en niet meedoen aan stemmingmakerij. Met 19.638 toeschouwers was het stadion gisteravond goed bezet. Met de laatste maanden een zichtbaar stijgende lijn in zowel toeschouwers- als sponsoraantallen raakt het stadion langzaam voller en voller. Helaas ontbreekt er inderdaad nog altijd een hoofdsponsor, maar achter de schermen zijn ze daar wel mee bezig. Hopelijk leidt dit ook eens tot resultaat. Nog even de cijfers: H'veen - Feyenoord: 18600 H'veen - Twente: 16328 H'veen - Fortuna: 15128 H'veen - Utrecht: 16593 H'veen - Zwolle: 16632 H'veen - Grunn: 22428 H'veen - Sparta: 18089 H'veen - Vitesse: 17883 H'veen - Willem II: 18121 H'veen - Heracles: 20424 H'veen - AZ: 19638
  • 26 Jan 2020 om 10:32
    • Quote van 26 Jan 2020 om 10:23
      Van Rhijn...wie heeft dat bedacht om Woudenberg in te ruilen en Floranus op de andere kant te zetten.!? voor deze broodvoetballer...die er écht geen zin in heeft cq te slecht is om überhaupt aan een basisplaats te denken...? Juist ja !! Johhny Jansen en consorten !....En waarom ?..en kom niet aanzetten dat rhijn beter vooruit verdedigt , beter passed etcetc . Deze prietpraat gaat er bij mij niet meer in .Nee de werkelijke reden...drie keer raden !
    Van Rhijn is een vriendje van de voorzitter?? Wat een sneu gelul allemaal weer. Wederom niet weggespeeld en hadden meer verdiend. Jammer maar helaas. Dat krijg je met een jong elftal dan sluipen er wel wat foutjes in. Op naar de volgende pot!
  • 26 Jan 2020 om 10:23
    • Quote van 26 Jan 2020 om 09:33
      van Rhijn en Dresevic zijn de laatste tijd te laconiek in het verdedigen. Zet ze maar eens op de bank. Laatste 4 wedstrijden 1 punt. Stadion wordt leger en leger.... Hoofdsponsor ?
    Van Rhijn...wie heeft dat bedacht om Woudenberg in te ruilen en Floranus op de andere kant te zetten.!? voor deze broodvoetballer...die er écht geen zin in heeft cq te slecht is om überhaupt aan een basisplaats te denken...? Juist ja !! Johhny Jansen en consorten !....En waarom ?..en kom niet aanzetten dat rhijn beter vooruit verdedigt , beter passed etcetc . Deze prietpraat gaat er bij mij niet meer in .Nee de werkelijke reden...drie keer raden !
  • 26 Jan 2020 om 09:46
    • Quote van 26 Jan 2020 om 09:33
      van Rhijn en Dresevic zijn de laatste tijd te laconiek in het verdedigen. Zet ze maar eens op de bank. Laatste 4 wedstrijden 1 punt. Stadion wordt leger en leger.... Hoofdsponsor ?
    Valt wel mee dat het stadion leeg was voor de winterstop waren dat 16000 nu waren er goed 19600 dus valt wel mee.
  • 26 Jan 2020 om 09:33
    van Rhijn en Dresevic zijn de laatste tijd te laconiek in het verdedigen. Zet ze maar eens op de bank. Laatste 4 wedstrijden 1 punt. Stadion wordt leger en leger.... Hoofdsponsor ?
  • 26 Jan 2020 om 00:19
    wat hebben ze een goede trainingskamp gehad in Spanje