OFFICIEEL | Arka Gdynia verlost SC Heerenveen van Mihajlovic Jansen bevestigt: Bruijn in de spits tegen Feyenoord Zweeds talent (18) legt aanbieding van SC Heerenveen naast zich neer BREAKING | NOS: 'Lang verkiest FC Twente boven SC Heerenveen' ''Lang heeft donderdagavond een afspraak gehad bij Heerenveen''

Oude blessure tart Espejord: ''Dat is absoluut een tegenvaller''

( 30 reacties)
Oude blessure tart Espejord: ''Dat is absoluut een tegenvaller''

Toen Jens Odgaard vier tot vijf weken uitgeschakeld bleek te zijn met een enkelblessure, leek de weg vrij voor Runar Espejord om zijn debuut te maken tegen Feyenoord. De 23-jarige Noor heeft echter op zijn beurt ook enkelklachten en moest noodgedwongen een stapje terug doen.

"Toen hij nog in Noorwegen speelde had hij al last en omdat de laatste wedstrijden belangrijk waren heeft hij doorgespeeld met een probleem aan de enkel", vertelt hoofdtrainer Johnny Jansen in gesprek met het Friesch Dagblad. "Daarna heeft hij vakantie gehouden en rust genomen. En fysiek niet veel gedaan."

Dat heeft hem opgebroken bij zijn start in Heerenveen, want al snel keerden de klachten weer terug. Zodoende komt Feyenoord-uit voor hem zeker te vroeg. "Dat is absoluut een tegenvaller. Hij heeft dinsdag twee keer getraind en donderdag sluit hij weer helemaal bij de groep aan."

"Het zou mooi zijn als hij mee kan naar Feyenoord, maar het is niet reëel dat hij al heel snel gaat spelen", aldus Jansen, die voor de spitspositie nu lijkt te gaan kiezen tussen Jordy Bruijn of Alen Halilovic.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2020 om 22:00
    Hajal maar in de spits!
  • 15 Jan 2020 om 17:30
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:50
      Ik ben wel benieuwd naar Halilovic in de spits, misschien pakt dat wel goed uit.
    Zal het optimaal doen ..áls hij in de spits staat ....wissel 'm dan maar eens in een volgende wedstrijd !?
  • 15 Jan 2020 om 17:02
    Zal echt niet nog een spits komen, vind ook dat je als derde optie altijd eigen jeugd moet inpassen, jammer dan. Ook geen geld voor... Ondertussen betaalt Curacao 2mln en een betaald trainingskamp om op mouw van Ajax te staan... verhoudingen zijn compleet zoek. Maar goed, waarom zouden die bij Heerenveen uitkomen
  • 15 Jan 2020 om 14:35
    Nee Johnny Jansen moet het hiermee doen, nog een spits halen is bij Hamstra heus niet aan de orde.
  • 15 Jan 2020 om 12:54
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:57
      Kostas Mitroglou
    Is ook niet fit, daarom valt ie bij PSV buiten de boot.
  • 15 Jan 2020 om 12:36
    Armenteros?
  • 15 Jan 2020 om 12:18
    Zou Alain Deschamps iets kunnen zijn?
  • 15 Jan 2020 om 11:57
    Kostas Mitroglou
  • 15 Jan 2020 om 11:30
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:23
      Is Fred Friday niet iets? Is nu transfer vrij
    Dat is niet voor niks zo zullen we maar zeggen.
  • 15 Jan 2020 om 11:29
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:25
      Ze wilden Veldwijk niet maar Espejord en die is zelfs voor het openen van de transfermarkt al vastgelegd. Over 'wachten tot het laatste moment' gesproken... ;)
    Sterker nog, hij was in de zomer al in beeld!

    Maarja, als de feiten niet in het plaatje passen, gaat men er maar van alles omheen verzinnen. ;)
  • 15 Jan 2020 om 11:27
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:10
      Is deze speler niet medisch gekeurd? Hamstra heeft aangegeven dat zij op zoek zijn naar een spits die er gelijk zal staan, dit is hem deze zomer niet gelukt, maar blijkt dat het nu weer niet is gelukt. Ik wil niet te negatief zijn, maar ik verwacht niet veel van deze speler. Gevalletje Dalgaard. Jammer, want dit is een belangrijke week. Je weet het van te voren natuurlijk nooit, maar met een goede spits, hadden wij wel wat plekken hoger kunnen staan.
    Déze blessure kon Hamstra natuurlijk niet overzien. Dat kan ieder weldenkend mens begrijpen, want hij heeft keurig 2 weken rust gehad maar dat bleek achteraf toch niet goed te zijn. Bovendien denk ik dat Johnny Jansen ook een duidelijke eigen mening heeft, en zich hier aan houdt (denk aan de situatie rondom Floranus/Van Rhijn/Woudenberg), en hij er graag met Halilovic of Bruijn wil spelen.
  • 15 Jan 2020 om 11:25
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:03
      Hal veel eerder gemoeten. Altijd maar wachten tot laatste moment.
    Ze wilden Veldwijk niet maar Espejord en die is zelfs voor het openen van de transfermarkt al vastgelegd. Over 'wachten tot het laatste moment' gesproken... ;)
  • 15 Jan 2020 om 11:23
    Is Fred Friday niet iets? Is nu transfer vrij
  • 15 Jan 2020 om 11:17
    • Quote van 15 Jan 2020 om 09:56
      Niet fitte spelers kopen?? Haal er dan nog een speler bij, Veldwijk..
    Hou nou eens op met je Veldwijk man.
  • 15 Jan 2020 om 11:12
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:31
      Gelukkig is hij niet blessuregevoelig en is hij vast wel weer snel op en top fit. Hou toch op man. Wat een miskoop eerste klas. Ik hoop dat ik het mis heb en dat hij de sterren van de hemel speelt, maar zijn historie helpt hem niet echt
    Lekker Negatief gelijk weer, ik snap de teleurstelling. Maar om deze jongen nou direct een "miskoop eerste klas" te noemen vind ik wel bijzonder.
  • 15 Jan 2020 om 11:10
    Is deze speler niet medisch gekeurd? Hamstra heeft aangegeven dat zij op zoek zijn naar een spits die er gelijk zal staan, dit is hem deze zomer niet gelukt, maar blijkt dat het nu weer niet is gelukt. Ik wil niet te negatief zijn, maar ik verwacht niet veel van deze speler. Gevalletje Dalgaard. Jammer, want dit is een belangrijke week. Je weet het van te voren natuurlijk nooit, maar met een goede spits, hadden wij wel wat plekken hoger kunnen staan.
  • 15 Jan 2020 om 11:09
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:03
      Hal veel eerder gemoeten. Altijd maar wachten tot laatste moment.
    Hoezo had dat eerder gemoeten als Heerenveen niet eens geintereseerd was in Veldwijk..
  • 15 Jan 2020 om 11:03
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:30
      Waarom begin je wéér over veldwijk? Die heeft inmiddels al een paar dagen geleden in Zuid-Korea getekend.
      Namen droppen, prima.. maar zorg dan wel dat je een beetje op de hoogte bent. ;)
    Hal veel eerder gemoeten. Altijd maar wachten tot laatste moment.
  • 15 Jan 2020 om 11:02
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:03
      Wat kansloos zeg!
    Het ziet er inderdaad niet helemaal lekker uit haha hopelijk valt het mee en kan hij snel weer spelen

    Met Willem 2 /feyenoord/AZ staan er 3 wedstrijden voor de boeg waar we waarschijnlijk het moeten hebben van snelle uitbraken waar odgard/espejord eerlijk gezegd niet in floreren door hun gebrek aan startsnelheid. als Johnny Jansen halilovic/bruin gaat opstellen is dit voor deze jongens waarschijnlijk de laatste/ultieme kans om alsnog te slagen bij ons, hopelijk pakken 1 van deze 2 jongens deze met 2 handen aan

    Forza sc heerenveen
  • 15 Jan 2020 om 10:53
    Het is spijtig dat hij er zaterdag niet bij is, maar hopelijk dan wel tegen AZ over een week. Als ik het goed begrijp is Odgaard ook nog wel drie weken onder de pannen voordat hij wedstrijdfit is.
  • 15 Jan 2020 om 10:50
    Ik ben wel benieuwd naar Halilovic in de spits, misschien pakt dat wel goed uit.
  • 15 Jan 2020 om 10:45
    Het komt allemaal een beetje "ongelukkig" over. Ze zullen er vast goed over nagedacht hebben want volgen hem al langer, ik hoop dan ook maar dat dit de enige tegenslag zal zijn en dat ie dadelijk een gouden greep blijkt...
  • 15 Jan 2020 om 10:32
    Waarom is hij niet gekeurd voor hij een contract tekende?
  • 15 Jan 2020 om 10:31
    Gelukkig is hij niet blessuregevoelig en is hij vast wel weer snel op en top fit. Hou toch op man. Wat een miskoop eerste klas. Ik hoop dat ik het mis heb en dat hij de sterren van de hemel speelt, maar zijn historie helpt hem niet echt
  • 15 Jan 2020 om 10:30
    • Quote van 15 Jan 2020 om 09:56
      Niet fitte spelers kopen?? Haal er dan nog een speler bij, Veldwijk..
    Waarom begin je wéér over veldwijk? Die heeft inmiddels al een paar dagen geleden in Zuid-Korea getekend.
    Namen droppen, prima.. maar zorg dan wel dat je een beetje op de hoogte bent. ;)
  • 15 Jan 2020 om 10:14
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:11
      Ik heb liever een niet fitte speler die uiteindelijk een meerwaarde is dan een fitte speler die het net niet is, zoals Veldwijk. Het is wat knullig dat hij nu geblesseerd is, maar in die zin kan je dat altijd gebeuren. Eerste seizoenshelft hebben we gewoon veel geluk gehad dat er nagenoeg niemand geblesseerd raakte(van de basiself). Deze jongen heeft even tijd nodig, normaal was dat niet zo’n probleem als Odgard fit was, nu komt het slecht uit. Maar om daarom een andere speler te kopen ipv je gewenste speler lijkt me niet handig.
    Nou, dat kan als je een spits hébt. Met zo'n week voor de boeg, zonder spits... Ik wordt er niet blij van..
  • 15 Jan 2020 om 10:11
    • Quote van 15 Jan 2020 om 09:56
      Niet fitte spelers kopen?? Haal er dan nog een speler bij, Veldwijk..
    Ik heb liever een niet fitte speler die uiteindelijk een meerwaarde is dan een fitte speler die het net niet is, zoals Veldwijk. Het is wat knullig dat hij nu geblesseerd is, maar in die zin kan je dat altijd gebeuren. Eerste seizoenshelft hebben we gewoon veel geluk gehad dat er nagenoeg niemand geblesseerd raakte(van de basiself). Deze jongen heeft even tijd nodig, normaal was dat niet zo’n probleem als Odgard fit was, nu komt het slecht uit. Maar om daarom een andere speler te kopen ipv je gewenste speler lijkt me niet handig.
  • 15 Jan 2020 om 10:08
    Niet best dit. Alleen al met ook op Willem 2 voor beker. Ook voor Feyenoord en AZ zou een verrassend veel scorende spits erg prettig zijn .
  • 15 Jan 2020 om 10:03
    Wat kansloos zeg!
  • 15 Jan 2020 om 09:56
    Niet fitte spelers kopen?? Haal er dan nog een speler bij, Veldwijk..
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›