Hamstra: ''Als we die buitenkans krijgen, dan gaan wij daar voor'' ''Waar maak ik mij eigenlijk druk om? Het zijn allebei Friezen'' Derksen haalt uit: ''Die middenmoot is maar voor één ding bang'' Het voetbalhart van De Haan huilt: ''Man, ik mis het spelletje zo'' Swart: ''Leuk om een keertje naar SC Heerenveen te gaan''

Vraagtekens rond Espejord: ''Misschien is hij minder fit dan gedacht''

12
Vraagtekens rond Espejord: ''Misschien is hij minder fit dan gedacht''

Het lijkt er voorlopig nog niet op dat winterversterking Runar Espejord zaterdag al zijn basisdebuut kan gaan maken tegen Feyenoord. Trainer Johnny Jansen kon al niet beschikken over Jens Odgaard en zal nu centraal in de voorhoede moeten improviseren.

"De grote vraag is nu wie er tegen Feyenoord in de spits zal staan", begint sportverslaggever Arjen de Boer in de Sportcast van Omrop Fryslân. "Nieuweling Runar Espejord is nog niet helemaal wedstrijdfit. Jens Odgaard is nog geblesseerd en dus zal hij naar verwachting met Jordy Bruijn gaan spelen."

"Op het trainingskamp probeerde Jansen het met Bruijn en dinsdagmiddag oefenen ze opnieuw, dan tegen Heracles Almelo. Dan zal hij wel gaan spelen met de basis die zaterdag ook zal gaan spelen", vermoedt De Boer, die bijval krijgt van collega Roelof de Vries. "Ik denk nu (voor het oefenduel met Heracles, red.) dat hij voor Jordy Bruijn kiest."

"Espejord is de enige spits in de selectie, dus dan is het logisch dat hij gaat spelen als hij fit is", aldus De Vries, die net als De Boer nog niet echt een indruk heeft gekregen van Espejord. "Hij heeft natuurlijk heel lang niet gevoetbald vanwege de winterstop daar in Scandinavië. Hij moet dus nu opgetraind geworden. Ik ben benieuwd hoe fit en hoe ver hij nu is."

"Ik had een beetje de verwachting en het idee dat toen ze hem aantrokken, dat hij tegen Feyenoord zijn debuut zou gaan maken", vervolgt De Boer. "Nu zeggen ze dat hij nog niet wedstrijdfit is, dus misschien is hij minder fit dan ze gedacht hadden. En dus moeten ze nu een plan B bedenken."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2020 om 12:35
    Weet iemand hoe het met Armenteros gaat (Wikipedia zegt mij niets) is hij een optie ?
  • 14 Jan 2020 om 20:53
    • Quote van 14 Jan 2020 om 20:29
      Kan me niet voorstellen dat het met Odgaard een kwestie van 'optrainen' is, want anders had hij in elk geval een 30-45 minuten kunnen invallen tegen Heracles? Wellicht dat hij tegen beter weten in bij Tromsø met een blessure heeft doorgespeeld? Ze speelden tegen degradatie, dus dan zeg je toch ook minder snel 'nee'.
    Ik vul Espejord in waar je Odgaard zei. Stop de tijd.
  • 14 Jan 2020 om 20:29
    Kan me niet voorstellen dat het met Odgaard een kwestie van 'optrainen' is, want anders had hij in elk geval een 30-45 minuten kunnen invallen tegen Heracles? Wellicht dat hij tegen beter weten in bij Tromsø met een blessure heeft doorgespeeld? Ze speelden tegen degradatie, dus dan zeg je toch ook minder snel 'nee'.
  • 14 Jan 2020 om 19:41
    • Quote van 14 Jan 2020 om 18:53
      Die is net naar Zuid Korea verhuisd. Kansloos dus
    Gelukkig.... mooi daar laten blijven. Gaat bij ons niks toevoegen speltechnisch gezien. Dan liever die jonge spits uit het 2e een kans geven..
  • 14 Jan 2020 om 18:53
    • Quote van 14 Jan 2020 om 16:37
      Veldwijk halen....anders einde seizoen hen je nog geen spits.
    Die is net naar Zuid Korea verhuisd. Kansloos dus
  • 14 Jan 2020 om 18:14
    Hamstra en spitsen is ook helemaal geen goede combinatie. Dit blijft een lastig verhaal. Deze speler gaat het ook niet bij ons maken en is op voorhand al afgeschreven. Dit blijkt uit zijn statistieken, blessures en nu ook niet fit. Het is was belangrijk geweest om een spits te halen die er meteen in de winterstop zou staan. Nu heb je als selectie alweer een probleem en moet er worden geïmproviseerd.
  • 14 Jan 2020 om 18:13
    Halilovic of bruijn er in en dan een soort 4-3-1-2 gaan spelen
  • 14 Jan 2020 om 16:37
    Veldwijk halen....anders einde seizoen hen je nog geen spits.
  • 14 Jan 2020 om 15:39
    FC Utrecht versterk zich met Jeroen Zoet, Jensen nog steeds in belangstelling van Heerenveen bij een vertrek van Warner Hahn.
  • 14 Jan 2020 om 15:33
    Slechte zaak dit. Halve seizoen heb je 1 spits. Die raakt geblesseerd en je weet dat hij zeker de eerste pot(jes?) gaat missen. Haal je een extra spits die niet fit is en die dus sowieso eerst wedstrijdritme moet opdoen in het 2de. Terwijl Odgaard dat daar vermoedelijk rond dezelfde tijd ook gaat doen. Probleem is nu nog steeds niet opgelost..half jaar verder.
  • 14 Jan 2020 om 15:09
    • Quote van 14 Jan 2020 om 14:58
      Nu nogniet wedstrijdfit??
    Dat snap ik ook niet.
  • 14 Jan 2020 om 14:58
    Nu nogniet wedstrijdfit??
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›