''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt''

10
''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt''

Johnny Jansen is trots dat SC Heerenveen een zege heeft geboekt op bezoek bij RKC Waalwijk. De oefenmeester zag hoe de Friezen het wel even lastig hadden en in de slotfase pas de zege over de streep trokken.

"Wij zijn een club die het publiek vermaakt, en dat doen we uit en thuis", begint Jansen tegenover Omrop Fryslân. "We komen in een situatie waarin we onder druk komen te staan, en dan moeten we juist meer voetballen. Daar baal ik wel een beetje van, want we hadden gewoon de wedstrijd uit kunnen spelen."

Jansen denkt dat SC Heerenveen de verdiende overwinnaar is. "Je start heel goed, maar dan ebt het weg. De tweede helft vond ik ons minder, en dat ontstaat misschien wel doordat er een beetje angst in de ploeg kruipt. Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Dec 2019 om 09:34
    • Quote van 9 Dec 2019 om 04:34
      Kun jij dingen wel positief benaderen Abe Lenstra , wat zie jij als vermaak want de sfeer was geweldig de laatste thuiswedstrijden , het spel was gewoon goed en het resultaat ook. De enige wedstrijd dat ik thuis dit seizoen met chagrijn naar huis ging was tegen Groningen. Je kunt ook teveel willen , blijkbaar ben jij iemand die nooit tevreden is. Natuurlijk is het spel niet altijd oogstrelend maar als je dat wilt moet je naar ploegen als Barca kijken en niet naar de eredivisie. Mensen die terug verlangen naar bijvoorbeeld de Foppe glorie tijd moeten zich gaan beseffen dat de eredivisie dusdanig veranderd is , ploegen graven zich in , spelen defensief etc waardoor je ook geen ruimte hebt om zoals onder Foppe aanvallend te spelen.
    Terechtwijzing !? Hou je toch eens bij het voetbal inplaats van iedere keer maar weer mensen op hún interpretatie aan te moeten spreken. Wat mij betreft..sterke prima wedstijd gespeeld en nú Willem 2.
  • 9 Dec 2019 om 04:34
    • Quote van 8 Dec 2019 om 19:39
      "We vermaken thuis het publiek" aldus Johnny. Nou dat valt wel mee. En geen andere doelstelling dan rust in de tent. Ook bijzonder Even zo goed knap vijfde benieuwd naar vrijdag
    Kun jij dingen wel positief benaderen Abe Lenstra , wat zie jij als vermaak want de sfeer was geweldig de laatste thuiswedstrijden , het spel was gewoon goed en het resultaat ook. De enige wedstrijd dat ik thuis dit seizoen met chagrijn naar huis ging was tegen Groningen. Je kunt ook teveel willen , blijkbaar ben jij iemand die nooit tevreden is. Natuurlijk is het spel niet altijd oogstrelend maar als je dat wilt moet je naar ploegen als Barca kijken en niet naar de eredivisie. Mensen die terug verlangen naar bijvoorbeeld de Foppe glorie tijd moeten zich gaan beseffen dat de eredivisie dusdanig veranderd is , ploegen graven zich in , spelen defensief etc waardoor je ook geen ruimte hebt om zoals onder Foppe aanvallend te spelen.
  • 8 Dec 2019 om 22:56
    Het is een hele tijd geleden dat ik dit heb gezegd, maar wat heb ik super veel zin in vrijdag, we gaan er vol voor de winst tegen WII
  • 8 Dec 2019 om 22:31
    • Quote van 8 Dec 2019 om 21:48
      Na zijn wissel vallen er wel doelpunten en volgt de winst. Niet de eerste keer dit seizoen.
    Exact. Vorige week tegen Vitesse deden de wissels van Jansen de wedstrijd ook kantelen.
  • 8 Dec 2019 om 21:48
    • Quote van 8 Dec 2019 om 21:45
      ok veel minder dan voorgaande jaren kan ook haast niet. Maar er wordt nog genoeg "gebreid" en ze starten vaak minder (vandaag dan niet). Daarnaast vind ik dat Jansen tactisch nog zeker niet de sterkste is maar goed zal moeten blijken hoe leerbaar hij is
    Na zijn wissel vallen er wel doelpunten en volgt de winst. Niet de eerste keer dit seizoen.
  • 8 Dec 2019 om 21:45
    • Quote van 8 Dec 2019 om 20:07
      Ik vind de thuiswedstrijden op zich wel beter dan de laatste twee jaar. En helemaal omdat het vededigend beter staat. Thuis mag je niet zo gigantisch veel goals tegen krijgen
    ok veel minder dan voorgaande jaren kan ook haast niet. Maar er wordt nog genoeg "gebreid" en ze starten vaak minder (vandaag dan niet). Daarnaast vind ik dat Jansen tactisch nog zeker niet de sterkste is maar goed zal moeten blijken hoe leerbaar hij is
  • 8 Dec 2019 om 20:51
    • Quote van 8 Dec 2019 om 20:38
      Nou ik heb dit jaar nog niet (of misschien 1 keer) het gevoel gehad dat ik 7 uur van mijn leven weggegooid heb die ik nooit meer terugkrijg. Dat was onder JOR en vooral het 2e jaar onder Streppel wel anders. Daar had je af en toe echt het gevoel dat “kijken hoe verf droogt” leuker is dan waar je in het stadion naar keek. Nu ga ik iedere keer met plezier naar het stadion en vaak ook met plezier naar huis...
    Precies. Er zijn nog genoeg verbeterpunten, maar er staat een gretige groep die vanuit een stabiele basis en positieve gedachte resultaten haalt. Daarnaast hebben de jongens onze steun ook gewoon keihard nodig. Nog drie mooie thuisduels en dan is Hamstra weer aan zet. Kijken of er nog een buitenkansje rondloopt en of we onze zwakke plekken kunnen versterken. Als dat lukt, kunnen we echt voor de 3e plek gaan en zeker voor top5.
  • 8 Dec 2019 om 20:38