Jansen bevestigt: Bruijn in de spits tegen Feyenoord Zweeds talent (18) legt aanbieding van SC Heerenveen naast zich neer BREAKING | NOS: 'Lang verkiest FC Twente boven SC Heerenveen' ''Lang heeft donderdagavond een afspraak gehad bij Heerenveen'' ''Daarom lijkt het me logischer dat hij naar FC Twente gaat''

VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen pakt drie punten in Waalwijk

( 24 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen pakt drie punten in Waalwijk

SC Heerenveen heeft zondag een zwaarbevochten zege geboekt op bezoek bij RKC Waalwijk. De Friezen liepen in het laatste kwartier uit naar een 3-1 overwinning. 

SC Heerenveen kwam uitstekend uit de startblokken en zorgde in de beginfase via Chedera Ejuke en Mitchell van Bergen meerdere keren voor gevaar. Na 26 minuten spelen openden de Friezen de score in Waalwijk. Rodney Kongolo was het eindstation van een fraaie aanval over meerdere schijven. 

In het restant van de eerste helft liet SC Heerenveen de thuisclub meer in de wedstrijd komen. RKC omsingelde tot kort voor rust met regelmaat het doel van de Friezen en was met een schot van Saïd Bakari dicht bij de gelijkmaker.

Na rust nam SC Heerenveen weer het heft in handen, maar verzuimde het om de score in Waalwijk verder uit te breiden. Met name de eindpass was bij de Friezen vaak niet goed. Het doelpunt viel dan ook aan de andere kant. Stijn Spierings nam de bal van een meter of dertig fantastisch op de slof en zag zijn inzet binnenkant lat binnenvliegen.

Na de gelijkmaker van RKC leek SC Heerenveen even van slag en kwamen de Friezen ook nog bijna op achterstand. Warner Hahn werd echter gered door de lat. Waar RKC telkens aanvallender ging spelen, profiteerde SC Heerenveen van de ruimte die de Waalwijkers lieten liggen. Jens Odgaard wist een counter van de Friezen knap te promoveren tot een doelpunt.

Met de 2-1 voor SC Heerenveen was de wedstrijd echter nog niet gespeeld. Via Darren Maatsen was RKC vijf minuten voor tijd opnieuw heel dicht bij de gelijkmaker en ook in de slotfase bleef het spannend. Met het doelpunt van Andreas Dreyer in de blessuretijd werd de Friese zege pas veiliggesteld. De Deen bepaalde de eindstand met een fraai schot op 3-1 in het voordeel van SC Heerenveen.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus; Kongolo, Faik, Veerman (84' Bruijn); Van Bergen, Odgaard, Ejuke (73' Dreyer).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Dec 2019 om 11:21
    • Quote van 8 Dec 2019 om 20:36
      Wat ik positief vind is dat we dit seizoen ook van de “ slechtere” of lagere teams winnen. Was voorheen vaak dat we juist daar problemen mee hadden!
    Tegen emmen en het laatste half uur tegen RKC was het niet goed. Ja We doen het echt super dit jaar. Dit had geen een verwacht.
  • 8 Dec 2019 om 22:18
    • Quote van 8 Dec 2019 om 21:35
      Weet iemand hoeveel plaatsen we boven groningen moet eindigen om die 9 ton weer terug te claimen?
    Twee geloof ik. Zou ook 3 kunnen zijn.
    En Heracles liever ook om ze op een afstandje te houden
  • 8 Dec 2019 om 21:35
    Weet iemand hoeveel plaatsen we boven groningen moet eindigen om die 9 ton weer terug te claimen?
  • 8 Dec 2019 om 20:36
    • Quote van 8 Dec 2019 om 18:11
      En door? Mogen we vandaag er niet even van genieten Frank? En morgen kan ik daar ook nog wel van genieten.. Maar het zou helemaal heerlijk worden als we vrijdag 3 punten pakken. Plekje 4 is inzicht, ongeloofelijk, waar velen verwachten dat we rond plek 15 zouden staan rond de winterstop.
    Ik geniet ook nog steeds hoor! Met ‘en door’ doel ik op de aanstaande wedstrijden tegen concurrenten als Heracles en Willem2. Ben heel benieuwd hoe we daar uit gaan komen.
  • 8 Dec 2019 om 20:36
    Wat ik positief vind is dat we dit seizoen ook van de “ slechtere” of lagere teams winnen. Was voorheen vaak dat we juist daar problemen mee hadden!
  • 8 Dec 2019 om 19:46
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:38
      Ik ben ook wel benieuwd of het wat loopt met de halve-seizoenskaarten. We staan er momenteel echt goed op dus wie weet zijn er heel wat verkocht. Ik hoop het.
    In mijn vriendenkring zijn er al 5 mensen die een halve seizoenkaart aangeschafd hebben.
  • 8 Dec 2019 om 18:17
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:42
      Als het nu niet voller loopt dan hebben we.een struktureel supporters probleem....
    Heeft bijna 75% van de eredivisie niet hetzelfde probleem ??? Door beroerde tijdstippen en het gemak van thuis op de bank of via het internet de wedstrijd te kunnen volgens is er gewoon minder belangstelling voor live wedstrijden , resultaten van de teams even buiten beschouwing gelaten..
  • 8 Dec 2019 om 18:17
    Klasse jongens, punten in de pocket. Op naar 3 mooie thuis wedstrijden.
  • 8 Dec 2019 om 18:11
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:47
      Lekker weer drie punten! En door!
    En door? Mogen we vandaag er niet even van genieten Frank? En morgen kan ik daar ook nog wel van genieten.. Maar het zou helemaal heerlijk worden als we vrijdag 3 punten pakken. Plekje 4 is inzicht, ongeloofelijk, waar velen verwachten dat we rond plek 15 zouden staan rond de winterstop.
  • 8 Dec 2019 om 17:42
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:38
      Ik ben ook wel benieuwd of het wat loopt met de halve-seizoenskaarten. We staan er momenteel echt goed op dus wie weet zijn er heel wat verkocht. Ik hoop het.
    Als het nu niet voller loopt dan hebben we.een struktureel supporters probleem....
  • 8 Dec 2019 om 17:21
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:41
      Goede analyse hierboven beschreven. Ze maken het zichzelf zo moeilijk en dat kan straks niet bij Willem2 en Heracles.
    Willem 2 ben ik helemaal met je eens , maar ze werden ook wel een beetje in slaap gesust door een slecht RKC beetje gemakzucht etc Ik denk en hoop dat de instelling van de ploeg automatisch anders zal zijn bij een sterkere tegenstander.
  • 8 Dec 2019 om 17:11
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:41
      Goede analyse hierboven beschreven. Ze maken het zichzelf zo moeilijk en dat kan straks niet bij Willem2 en Heracles.
    Ik vond dat we het te makkelijk opvatten op een gegeven moment. Maar dat zal tegen Willem2 idd. echt veel en veel geconcentreerder moeten allemaal.
  • 8 Dec 2019 om 16:47
    Lekker weer drie punten! En door!
  • 8 Dec 2019 om 16:44
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:42
      Inderdaad. Aan de andere kant was deze wedstrijd verder niet erg moeilijk om te fluiten. Geen speciale gevallen. Behalve de goal van Odgaard, maar dat is een taak voor de VAR.
    Ik kan me joey kooi zijn debuut nog herinneren zelfde type wedstrijd maar totaal onlogische beslissingen , bij een debuut komt vaak ook een bepaalde druk kijken , ik vond nachtegaal echt goed fluiten en communiceren met de spelers totaal geen zenuwen leek het wel.
  • 8 Dec 2019 om 16:42
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:36
      Wat ook wel eens benoemd mag worden is de scheidsrechter. Die jonge jongen maakte zijn debuut in de eredivisie maar vond hem heel sterk fluiten.
    Ik ben het helemaal met je eens , als de scheidsrechter zo blijft fluiten en niet teveel druk en dwang krijgt van de KNVB is dit echt een aanwinst voor de Eredivisie.
  • 8 Dec 2019 om 16:42
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:36
      Wat ook wel eens benoemd mag worden is de scheidsrechter. Die jonge jongen maakte zijn debuut in de eredivisie maar vond hem heel sterk fluiten.
    Inderdaad. Aan de andere kant was deze wedstrijd verder niet erg moeilijk om te fluiten. Geen speciale gevallen. Behalve de goal van Odgaard, maar dat is een taak voor de VAR.
  • 8 Dec 2019 om 16:42
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:30
      Uiteindelijk toch wel belangrijk die Odgaard. Inderdaad niet geweldig gespeeld wederom. Maar wel belangrijk met zijn 1-2 en belangrijk bij de 1-3. Gelukkig wel gewonnen vandaag. Volgende week volle bak voor de 4e plek!
    Hij heeft eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd afgeleverd. Staat ook constant te zeiken, terwijl hij zelf ook debet is aan het feit dat hij weinig de bal krijgt. Maar wel weer een goal en ook een knappe, het blijft dan ook een rare speler.
  • 8 Dec 2019 om 16:41
    Goede analyse hierboven beschreven. Ze maken het zichzelf zo moeilijk en dat kan straks niet bij Willem2 en Heracles.
  • 8 Dec 2019 om 16:38
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:27
      3x stadion vol volgende week. Iedereen.erheen ,alles wat voetbalt derhinne..
    Ik ben ook wel benieuwd of het wat loopt met de halve-seizoenskaarten. We staan er momenteel echt goed op dus wie weet zijn er heel wat verkocht. Ik hoop het.
  • 8 Dec 2019 om 16:36
    Wat ook wel eens benoemd mag worden is de scheidsrechter. Die jonge jongen maakte zijn debuut in de eredivisie maar vond hem heel sterk fluiten.
  • 8 Dec 2019 om 16:34
    Nog twee keer thuis tegen directe concurrenten Willem II en Heracles. Thuis twee keer winnen en je staat er halverwege meer dan uitstekend voor.
  • 8 Dec 2019 om 16:30
    Uiteindelijk toch wel belangrijk die Odgaard. Inderdaad niet geweldig gespeeld wederom. Maar wel belangrijk met zijn 1-2 en belangrijk bij de 1-3. Gelukkig wel gewonnen vandaag. Volgende week volle bak voor de 4e plek!
  • 8 Dec 2019 om 16:29
    Niet verwacht dat we deze nog zouden winnen na de 1-1, heerlijk dit!
  • 8 Dec 2019 om 16:27
    3x stadion vol volgende week. Iedereen.erheen ,alles wat voetbalt derhinne..