MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

117
MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

SC Heerenveen neemt het zondag in Waalwijk op tegen hekkensluiter RKC. De aftrap van het Eredivisie-duel is om 14.30 uur. 

Aan de kant van SC Heerenveen keert Chidera Ejuke terug in de basis. De Nigeriaan ontbrak vorige week vanwege ziekte op de linkervleugel. Ook Rodney Kongolo was vorige week tegen Vitesse niet voldoende fit om aan de aftrap te beginnen. Hij keert zondag weer terug op het middenveld. 

In de wedstrijdselectie van SC Heerenveen maakt Rein Smit zijn debuut. De 18-jarige aanvaller speelt normaliter zijn wedstrijden voor de beloften of de Onder 19 van de Friezen, maar mag zondag tegen RKC Waalwijk op de bank plaatsnemen bij de hoofdmacht.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Dresevic, Botman, Van Rhijn; Kongolo, Veerman, Faik; Ejuke, Odgaard, Van Bergen 

Wissels: Bednarek, Doornbusch, Woudenber, Hoegh, Halilovic, Bruijn, Skovgaard, Smit, Dreyer

117 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Dec 2019 om 00:21
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:50
      Het schijnt dat iedereen mij hier uitkotst als dit zo is dan hoor ik dit graag ik ben standvastig in mijn mening maar als iedereen mij uitkost zoals hahn stelt dan wil ik dit graag weten
    Nee hoor. Geen probleem. Ga zo door
  • 8 Dec 2019 om 20:04
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:31
      Dreyer is in Schotland ook mislukt trouwens, en verder komt hij echt niet in de buurt van het eerste elftal daar. Misschien wel een situatie zoals met Kongolo bij City. We zullen zien.
    Toch moet Hamstra een poging doen om hem vaste te leggen ! Ik vind hem erg goed.
  • 8 Dec 2019 om 19:27
    Mooie overwinning maar oh wat hebben we gezwijnd. Je kan het jezelf zo makkelijk maken maar maakt het jezelf zo verschrikkelijk moeilijk. Odgaard voor de tweede week op rij met de winnende goal. Vond hem vandaag voetballend ook behoorlijk spelen, hield de bal vaak in de ploeg waar hij de bal in dezelfde situaties in voorgaande wedstrijden vaak kwijt was. Lijkt ook wat meer overzicht te krijgen, probeert wat minder vaak te beginnen aan onmogelijke acties. Kongolo erg sterk, verdiende de goal die hij maakte. Veerman kan beter dan hij vandaag liet zien. Faik erg goed, ook in aanvallend opzicht. De buitenspelers waren dreigend maar op veel momenten erg slordig/ongelukkig. Beide backs sterk, er kwamen wel veel voorzetten van de kant van Floranus. Hahn foutloos. Centrale duo stond weer prima maar dat zijn we inmiddels van ze gewend. Bruijn viel sterk in. Dreyer man van de wedstrijd met een beslissende assist en goal. Jammer dat we de wedstrijd niet in de eerste helft beslisten, en een minpuntje vind ik het vele snelle balverlies in de omschakeling de tweede helft. Volgende week moet het beter, strijd om plek vier!!
  • 8 Dec 2019 om 19:05
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:26
      2,2 miljoen in een bank speler? Liever niet. En Brighton hoeft niks te verkopen. Die kunnen hem nog een paar jaar verhuren. Wordt het wat dan heb je een leuke speler, wordt het niks verkoop je hem dan...
    Is inderdaad natuurlijk knettergek en gaat niet gebeuren zoals je zegt Jelmer. Niet serieus te nemen z’on post. Dan heb je geen idee van de mogelijkheden.
  • 8 Dec 2019 om 19:02
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:50
      Het schijnt dat iedereen mij hier uitkotst als dit zo is dan hoor ik dit graag ik ben standvastig in mijn mening maar als iedereen mij uitkost zoals hahn stelt dan wil ik dit graag weten
    Absoluut niet Vries. Gewoon een aantal hier negeren. Lekker door discussieren. Doe je prima.
  • 8 Dec 2019 om 18:49
    • Quote van 8 Dec 2019 om 18:12
      Vries153@..Geniet van de 3 punten!!! die onze jongens mee nemen uit Waalwijk..pfff .
    Geniet jij er ook van Drachten. Fijne avond!
  • 8 Dec 2019 om 18:22
    • Quote van 8 Dec 2019 om 18:09
      Vries153@.....ik ben toch Drachten?...jij bent echt zielig kerel ben je nu zieltjes aan het winnen...laat mijn naam erbuiten ..en ow ja HAHN is de naam!!......grapjas.
    Was jij niet degene die die bewering deed dat iedereen mij uitkotst dan ?? Daarbij elke reactie toont wel verdomd veel gelijkenis met degene waarvan jij beweerd dat jij het niet bent . Maar zoals ik al in het vorige topic al zei ik ga niet meer op je reageren zou het erg op rpijs stellen als jij dan hetzelfde doet.
  • 8 Dec 2019 om 18:18
    Vries153@..fijne avond geniet van de wedstrijd zo meteen op Sport! ik ga dat zeker doen en Sibbele ook! ooow ja Hahn ook ..........................
  • 8 Dec 2019 om 18:12
    Vries153@..Geniet van de 3 punten!!! die onze jongens mee nemen uit Waalwijk..pfff .
  • 8 Dec 2019 om 18:09
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:52
      Nee joh. Er hangt hier gewoon vaak een negatieve sfeer. Helaas.
    Vries153@.....ik ben toch Drachten?...jij bent echt zielig kerel ben je nu zieltjes aan het winnen...laat mijn naam erbuiten ..en ow ja HAHN is de naam!!......grapjas.
  • 8 Dec 2019 om 18:01
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:31
      Dreyer is in Schotland ook mislukt trouwens, en verder komt hij echt niet in de buurt van het eerste elftal daar. Misschien wel een situatie zoals met Kongolo bij City. We zullen zien.
    City had Kongolo als jonge jeugdspeler gehaald en daar 8 ton aan verdiend. Wij hadden hem nooit voor 8 ton kunnen halen als City er 2,2 miljoen voor had betaald een paar jaar ervoor.
  • 8 Dec 2019 om 17:52
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:50
      Het schijnt dat iedereen mij hier uitkotst als dit zo is dan hoor ik dit graag ik ben standvastig in mijn mening maar als iedereen mij uitkost zoals hahn stelt dan wil ik dit graag weten
    Nee joh. Er hangt hier gewoon vaak een negatieve sfeer. Helaas.
  • 8 Dec 2019 om 17:50
    Het schijnt dat iedereen mij hier uitkotst als dit zo is dan hoor ik dit graag ik ben standvastig in mijn mening maar als iedereen mij uitkost zoals hahn stelt dan wil ik dit graag weten
  • 8 Dec 2019 om 17:31
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:17
      Echt... 6ton? Denk even na.... Brighton heeft 2.2 mio voor hem betaald! Wat denk je dat er gaat gebeuren? Wij willen Dreyer kopen; Brighton: Wij willen 3,5 miljoen. Heerenveen: ja maar op Transfermarkt.com staat 6 ton; Brighton: Ow sorry onze fout, als daar 6 ton staat dan wordt het 6 ton. Wat denk je zelf???
    Dreyer is in Schotland ook mislukt trouwens, en verder komt hij echt niet in de buurt van het eerste elftal daar. Misschien wel een situatie zoals met Kongolo bij City. We zullen zien.
  • 8 Dec 2019 om 17:29
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:40
      En Brighton gaat hem voor een vriendenprijsje laten gaan? (Want veel meer kunnen we niet betalen) en hij levert zelf een vorstelijk deel van z’n premier league salaris in? (Want wat wij hem kunnen bieden komt niet in de buurt) Geloof jij het? Ik heb daar een heel hard hoofd in. En als we dan de bank moeten breken voor een speler, doe dan Botman maar... En die is net zo onhaalbaar.
    Ejuke was ook haalbaar. Incidenteel, als men ervan overtuigd is dat we er winst op gaan maken, kunnen we een miljoenenbedrag betalen. Er is geen club die die 3,5 miljoen voor hem op tafel gaat leggen, dus dat lijkt me geen reële prijs. En anders is hij zeker te duur. Dan kijken we weer verder, ook geen probleem. Spelers genoeg in de wereld.
  • 8 Dec 2019 om 17:26
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:22
      Haha, nee natuurlijk niet. Maar daar komt hij niet aan spelen toe dus verhuren ze hem maar en hier speelt hij ook nauwelijks. Al met al is het contract wat hij nog heeft daar tot medio 2022 het lastigste. Ik zou het toch gewoon proberen en het bedrag 2,2 miljoen wat ze zelf betaalden zou ik ook wel durven investeren in Dreyer.
    2,2 miljoen in een bank speler? Liever niet. En Brighton hoeft niks te verkopen. Die kunnen hem nog een paar jaar verhuren. Wordt het wat dan heb je een leuke speler, wordt het niks verkoop je hem dan...
  • 8 Dec 2019 om 17:22
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:17
      Echt... 6ton? Denk even na.... Brighton heeft 2.2 mio voor hem betaald! Wat denk je dat er gaat gebeuren? Wij willen Dreyer kopen; Brighton: Wij willen 3,5 miljoen. Heerenveen: ja maar op Transfermarkt.com staat 6 ton; Brighton: Ow sorry onze fout, als daar 6 ton staat dan wordt het 6 ton. Wat denk je zelf???
    Haha, nee natuurlijk niet. Maar daar komt hij niet aan spelen toe dus verhuren ze hem maar en hier speelt hij ook nauwelijks. Al met al is het contract wat hij nog heeft daar tot medio 2022 het lastigste. Ik zou het toch gewoon proberen en het bedrag 2,2 miljoen wat ze zelf betaalden zou ik ook wel durven investeren in Dreyer.
  • 8 Dec 2019 om 17:17
    • Quote van 8 Dec 2019 om 17:10
      Dreyer kost volgens transfermarkt slechts 600.000 euro. Dat is natuurlijk slechts een indicatie, maar toch.Nadeel is dat Brighton& Hove Albion hem moet willen laten gaan en idd zal hij bij ons minder gaan verdienen.Maar wellicht zou hij het perspectief op veel spelen best eens belangrijker kunnen vinden.
    Echt... 6ton? Denk even na.... Brighton heeft 2.2 mio voor hem betaald! Wat denk je dat er gaat gebeuren? Wij willen Dreyer kopen; Brighton: Wij willen 3,5 miljoen. Heerenveen: ja maar op Transfermarkt.com staat 6 ton; Brighton: Ow sorry onze fout, als daar 6 ton staat dan wordt het 6 ton. Wat denk je zelf???
  • 8 Dec 2019 om 17:10
    Dreyer kost volgens transfermarkt slechts 600.000 euro. Dat is natuurlijk slechts een indicatie, maar toch.Nadeel is dat Brighton& Hove Albion hem moet willen laten gaan en idd zal hij bij ons minder gaan verdienen.Maar wellicht zou hij het perspectief op veel spelen best eens belangrijker kunnen vinden.
  • 8 Dec 2019 om 16:57
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:49
      Je hebt tegenwoordig ook constructies die dit mogelijk maken , terugkoop clausule , gedeelde eigendom clausule etc etc zo onlogisch is het niet, het kan voor Brighton ook rendabel zijn want goed genoeg voor de PL is hij nog lang niet . Botman zijn prijskaartje ligt inmiddels rond de 5 miljoen die van Dreyer haalt dat bij lange na niet , alleen al het feit dat Botman onder contract staat bij Ajax boost die prijs al enorm kijk onder andere naar de transfer van Wöber naar Sevilla .
    Als Dreyer constanter wordt (en op basis van alleen deze wedstrijd lijkt me proberen te kopen redelijk opportunistisch) dan gaat ook zijn prijskaartje die richting uit (misschien geen 5 maar wel 3 a 3,5) en ik denk wel dat Dreyer (veel) meer verdient dan Botman
  • 8 Dec 2019 om 16:49
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:47
      Proberen kan altijd... Maar met welk verhaal wil je aankomen bij Brighton? Het is een leuke speler maar jullie moeten wel effe een groot deel van z’n transfersom afschrijven want anders kunnen we hem niet betalen en dan moet hij zelf ook nog (veel) water bij de wijn gaan doen. Dromen mag maar lijkt me niet realistisch
    Je hebt tegenwoordig ook constructies die dit mogelijk maken , terugkoop clausule , gedeelde eigendom clausule etc etc zo onlogisch is het niet, het kan voor Brighton ook rendabel zijn want goed genoeg voor de PL is hij nog lang niet . Botman zijn prijskaartje ligt inmiddels rond de 5 miljoen die van Dreyer haalt dat bij lange na niet , alleen al het feit dat Botman onder contract staat bij Ajax boost die prijs al enorm kijk onder andere naar de transfer van Wöber naar Sevilla .
  • 8 Dec 2019 om 16:48
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:21
      Tja we kunnen het geluk noemen, maar afgelopen seizoen verloren we met regelmaat zulke potjes terwijl het niet de eerste keer dit seizoen is dat ze zulke wedstrijden over de streep trekken. Denk dat dat de grootste winst onder JJ is, het is allemaal een stuk stabieler en we kunnen zelfs slechte wedstrijden over de streep trekken.
    Absoluut mee eens. En de rek is er nog lang niet uit!
  • 8 Dec 2019 om 16:47
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:39
      ze kunnen toch proberen hem binnen te halen Jelmer ???? ook al heb je geen optie tot koop je kunt nog altijd proberen hem in te lijven of zie ik dat verkeerd??
    Proberen kan altijd... Maar met welk verhaal wil je aankomen bij Brighton? Het is een leuke speler maar jullie moeten wel effe een groot deel van z’n transfersom afschrijven want anders kunnen we hem niet betalen en dan moet hij zelf ook nog (veel) water bij de wijn gaan doen. Dromen mag maar lijkt me niet realistisch
  • 8 Dec 2019 om 16:40
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:31
      Dan kun je alsnog proberen om hem te halen natuurlijk. Bij Brighton gaat hij niet veel kansen krijgen verwacht ik, zelfs Alireza heeft het daar lastig.
    En Brighton gaat hem voor een vriendenprijsje laten gaan? (Want veel meer kunnen we niet betalen) en hij levert zelf een vorstelijk deel van z’n premier league salaris in? (Want wat wij hem kunnen bieden komt niet in de buurt) Geloof jij het? Ik heb daar een heel hard hoofd in. En als we dan de bank moeten breken voor een speler, doe dan Botman maar... En die is net zo onhaalbaar.
  • 8 Dec 2019 om 16:39
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:29
      Nee natuurlijk niet, maar in de wondere wereld van Ristretto kan alles...
    ze kunnen toch proberen hem binnen te halen Jelmer ???? ook al heb je geen optie tot koop je kunt nog altijd proberen hem in te lijven of zie ik dat verkeerd??
  • 8 Dec 2019 om 16:34
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:52
      Kijk serieus eens goed waar Odgaard zich aanbiedt. Heeft echt totaal geen nut om hem over 3 meter breed te leggen.

      Wisselen Jansen!!!!
    Die counter gemist zeker? Onder andere
  • 8 Dec 2019 om 16:31
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:29
      Nee natuurlijk niet, maar in de wondere wereld van Ristretto kan alles...
    Dan kun je alsnog proberen om hem te halen natuurlijk. Bij Brighton gaat hij niet veel kansen krijgen verwacht ik, zelfs Alireza heeft het daar lastig.
  • 8 Dec 2019 om 16:29
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:23
      Hebben we optie tot koop dan?
    Nee natuurlijk niet, maar in de wondere wereld van Ristretto kan alles...
  • 8 Dec 2019 om 16:29
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:23
      Hebben we optie tot koop dan?
    Neen.
  • 8 Dec 2019 om 16:23
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:21
      Dreyer vind ik erg goed. Die mag ook een contract krijgen.
    Mee eens, valt weer prima in. Van Bergen zal wel weggekocht worden einde van het seizoen. Dan heb je in Dreyer een prima vervanger
  • 8 Dec 2019 om 16:23
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:21
      Dreyer vind ik erg goed. Die mag ook een contract krijgen.
    Hebben we optie tot koop dan?
  • 8 Dec 2019 om 16:21
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:19
      Hehe jongens wat hebben we ff gemazzeld na de 1-1. Veels te makkelijk gedacht. Zege uiteraard wel verdient gezien de wedstrijd verder. Maar goed we staan weer op plek 5 en 6 punten voor op de nummer 10 Groningen!
    Tja we kunnen het geluk noemen, maar afgelopen seizoen verloren we met regelmaat zulke potjes terwijl het niet de eerste keer dit seizoen is dat ze zulke wedstrijden over de streep trekken. Denk dat dat de grootste winst onder JJ is, het is allemaal een stuk stabieler en we kunnen zelfs slechte wedstrijden over de streep trekken.
  • 8 Dec 2019 om 16:21
    Dreyer vind ik erg goed. Die mag ook een contract krijgen.
  • 8 Dec 2019 om 16:20
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:11
      Elke keer weer die Odgaard afkraken en elke keer antwoord hij met een doelpunt. Die gast kan er echt niks van..... hou toch op!
    Kan ie ook niet.

    Uitstekende goal, dat wel.

    Gelukkig dat je 'm nog wint, want je leek het nog weg te geven. Mooie uitgespeelde 1-3 ook!
  • 8 Dec 2019 om 16:20
    Dreyer vanaf nu basisplaats dat is echt een goeie met zijn assisten!!
  • 8 Dec 2019 om 16:19
    Hehe jongens wat hebben we ff gemazzeld na de 1-1. Veels te makkelijk gedacht. Zege uiteraard wel verdient gezien de wedstrijd verder. Maar goed we staan weer op plek 5 en 6 punten voor op de nummer 10 Groningen!
  • 8 Dec 2019 om 16:18
    Prachtige goal, mooi uitgespeeld! Ook mooi voor Dreyer.
  • 8 Dec 2019 om 16:18
    Leuk! Keertje Anders!
  • 8 Dec 2019 om 16:17
    Zo, binnen!
  • 8 Dec 2019 om 16:17
    Eindelijk!!!!
  • 8 Dec 2019 om 16:14
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:13
      Goeie goal, maar brengt te weinig..
    We hebben ook niet beter op dit moment....
  • 8 Dec 2019 om 16:14
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:14
      Had al lang 0-4 kunnen zijn
    Als Ejuke het wat beter had uitgespeeld inderdaad
  • 8 Dec 2019 om 16:14
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:13
      Hoeft ook niet als hij wekelijks de winnende maakt
    Had al lang 0-4 kunnen zijn
  • 8 Dec 2019 om 16:13
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:13
      Goeie goal, maar brengt te weinig..
    Hoeft ook niet als hij wekelijks de winnende maakt
  • 8 Dec 2019 om 16:13
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:11
      Elke keer weer die Odgaard afkraken en elke keer antwoord hij met een doelpunt. Die gast kan er echt niks van..... hou toch op!
    Goeie goal, maar brengt te weinig..
  • 8 Dec 2019 om 16:12
    Het is nog niet afgelopen he
  • 8 Dec 2019 om 16:11
    Elke keer weer die Odgaard afkraken en elke keer antwoord hij met een doelpunt. Die gast kan er echt niks van..... hou toch op!
  • 8 Dec 2019 om 16:10
    Wat een spits is het toch!!!!
  • 8 Dec 2019 om 16:09
    JJ slaapt verder
  • 8 Dec 2019 om 16:09
    Topper die Odgaard! Speelt ie ook maar ff mooi een man uit! Vak411 ;)
  • 8 Dec 2019 om 16:09
    ODGAAAAAAAAARD. !!!
  • 8 Dec 2019 om 16:08
    Odgaard de redder!!!!!
  • 8 Dec 2019 om 16:08
    Odgaard held!
  • 8 Dec 2019 om 16:08
    Yessss
  • 8 Dec 2019 om 16:07
    Goeie wissel bij Utrecht!! Ramselaar maakt de 1-0
  • 8 Dec 2019 om 16:07
    We wankelen
  • 8 Dec 2019 om 16:06
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:05
      Veerman eruit ...Halilovic erin!! JJ word wakkerrrrrrrr
    Ga keepen jij!
  • 8 Dec 2019 om 16:05
    Veerman eruit ...Halilovic erin!! JJ word wakkerrrrrrrr
  • 8 Dec 2019 om 16:04
    We gaan zo nog verliezen ook.....
  • 8 Dec 2019 om 16:04
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:57
      Die odgaard kan geen man uitspelen. Veerman heeft in zn linkerteen nog meer techniek dan Odgaard.
    Maar Veerman doet er al weken veel te weinig mee.
    Snel gepiekt en daarna vooral middelmatig.
    Op de duur misschien de vervanger van Faik, maar als aanvallende middenvelder is hij gewoon niet geschikt.
  • 8 Dec 2019 om 16:03
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:02
      En we zwaaien met zn allen naar plek 5.. De hele wereld zag dit aankomen: Heerenveen die HELE goede zaken kan doen op de ranglijst, kans op kans niet afmaken, en dan zo'n zieke goal tegen..
    Is nog niet afgelopen he
  • 8 Dec 2019 om 16:03
    • Quote van 8 Dec 2019 om 16:02
      Die Jansen heeft ook poep is zn ogen , dit zie je al twintig minuten aankomen...
    Wat had hij moeten aanpassen vind je?
  • 8 Dec 2019 om 16:03
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:56
      Wat is het toch verschrikkelijk makkelijk en simpel om van elke mislukte aanval Odgaard maar de schuld te geven,Veerman heeft bijvoorbeeld nog niet veel goeds laten zien de laatste tijd.
    Misschien omdat die gast werkelijk elke bal verliest?
  • 8 Dec 2019 om 16:02
    En we zwaaien met zn allen naar plek 5.. De hele wereld zag dit aankomen: Heerenveen die HELE goede zaken kan doen op de ranglijst, kans op kans niet afmaken, en dan zo'n zieke goal tegen..
  • 8 Dec 2019 om 16:02
    Die Jansen heeft ook poep is zn ogen , dit zie je al twintig minuten aankomen...
  • 8 Dec 2019 om 16:01
    Heeerlijk doelpunt! Karma is a bitch
  • 8 Dec 2019 om 16:01
    Dreyer???
  • 8 Dec 2019 om 16:01
    Iets met deksel op je neus
  • 8 Dec 2019 om 16:01
    Daar heb je het al...
  • 8 Dec 2019 om 16:00
    Wat schieten wij vaak naast of over.
  • 8 Dec 2019 om 16:00
    Veerman heeft alle ballen het stadion nog uitgeschoten. Wat is hij slecht vandaag. Maar gauw wisselen.
  • 8 Dec 2019 om 15:57
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:56
      Wat is het toch verschrikkelijk makkelijk en simpel om van elke mislukte aanval Odgaard maar de schuld te geven,Veerman heeft bijvoorbeeld nog niet veel goeds laten zien de laatste tijd.
    Die odgaard kan geen man uitspelen. Veerman heeft in zn linkerteen nog meer techniek dan Odgaard.
  • 8 Dec 2019 om 15:56
    Wat is het toch verschrikkelijk makkelijk en simpel om van elke mislukte aanval Odgaard maar de schuld te geven,Veerman heeft bijvoorbeeld nog niet veel goeds laten zien de laatste tijd.
  • 8 Dec 2019 om 15:54
    We hadden al veel meer doelpunten moeten maken. Met 0-1 blijft het billenknijpen.
  • 8 Dec 2019 om 15:54
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:49
      Of er staat gewoon een spits waarvan hun weten dat die er vrij weinig mee doet. Maar laten we eerlijk zijn, ik vind het heerlijk om zulke spelers te zien pingelen. Lieber dan van die degelijke buitenspelers.
    Pingelen Leuk als je met drie nul voor staat, maar het gaat om rendement!
  • 8 Dec 2019 om 15:54
    Gerry: Botman, Buitink kopen.
  • 8 Dec 2019 om 15:53
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:49
      Of er staat gewoon een spits waarvan hun weten dat die er vrij weinig mee doet. Maar laten we eerlijk zijn, ik vind het heerlijk om zulke spelers te zien pingelen. Lieber dan van die degelijke buitenspelers.
    Dit was exemplarisch voor Ejuke zonet. Hij geeft Odgaard alleen de bal als hij er zelf niets meer mee kan. Odgaard kan beter voetballen dan dat een aantal hier doet voorkomen.
  • 8 Dec 2019 om 15:53
    Waarom kunnen we nooit n pot normaal afmaken, echt nooit..
  • 8 Dec 2019 om 15:52
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:39
      Ik moet wel zeggen. Als ik Odgaard was (of een andere speler) en Ejuke naast me had zou ik wel helemaal gek worden. Die speelt ook nooit een bal af eigenlijk. Dat mag wel wat beter.
    Kijk serieus eens goed waar Odgaard zich aanbiedt. Heeft echt totaal geen nut om hem over 3 meter breed te leggen.

    Wisselen Jansen!!!!
  • 8 Dec 2019 om 15:49
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:39
      Ik moet wel zeggen. Als ik Odgaard was (of een andere speler) en Ejuke naast me had zou ik wel helemaal gek worden. Die speelt ook nooit een bal af eigenlijk. Dat mag wel wat beter.
    Of er staat gewoon een spits waarvan hun weten dat die er vrij weinig mee doet. Maar laten we eerlijk zijn, ik vind het heerlijk om zulke spelers te zien pingelen. Lieber dan van die degelijke buitenspelers.
  • 8 Dec 2019 om 15:47
    Ejuke en Van Bergen zijn vaak teveel met eigen actie te maken ipv oog te hebben voor medespelers! Veerman is de laatste drie wedstrijden niet scherp meer.
  • 8 Dec 2019 om 15:44
    Om te winnen.moeten ze er nog een maken denk ik..
  • 8 Dec 2019 om 15:39
    Ik moet wel zeggen. Als ik Odgaard was (of een andere speler) en Ejuke naast me had zou ik wel helemaal gek worden. Die speelt ook nooit een bal af eigenlijk. Dat mag wel wat beter.
  • 8 Dec 2019 om 15:25
    Alles wat Hamstra straks gaat halen is sowieso beter dan Odgaard. Zelfs als hij minder doelpunten zou maken. Zoveel balverlies als Odgaard is niet mogelijk. Die gast verliest echt overal de bal. Dan zijn er van die momenten waar hij niet eens kan passen. Zoals de bal in de loop passen op Van Bergen, dat had normaal gesproken een enorme kans op moeten leveren. Naja hopelijk prikken we er na rust nog 1 of 2 doelpunten bij. Come on you boys!
  • 8 Dec 2019 om 15:22
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:14
      Zet halilovic maar in de spits, asngezuen hij met messi vergeleken werd. Of een debutant mag ook.
    Ik ben daar ook benieuwd naar.

    En het argument dat hij geen ballen krijgt, kan ook de koelkast in, want die bal van Floranus, daar stond hij weer stil op de penaltystip. Zo ook bij een bal van Van Bergen in het begin. Dan staat ie centraal en loopt ie schuin weg uit de 16 om zich buiten de 16 aan te bieden achter Van Bergen. Er is echt geen eredivisiespits met vergelijkbaar slechte loopacties. Tel daarbij op dat ie de meeste ballen is verloren van de gehele eredivisie. Blijft over zijn harde werken, goede linkerbeen en heel soms een uitspatting, maar dat is veel en veel te weinig voor onze club.

    Daarnaast is Veerman ook weer zwak vandaag. Erg slordig en de passing en erg statisch. Achterin is men weer scherp en Kongolo heerst echt op het middenveld, met Faik die veel onderschept.

    Ben heel benieuwd hoe deze vleugels samenspelen met een fatsoenlijke spits. De rek is er nog lang niet uit!
  • 8 Dec 2019 om 15:21
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:14
      Echt waardeloos die Floranus op linksback, direct eruit halen! Waardeloos experiment!
    Op rechts zetten bedoel je!
  • 8 Dec 2019 om 15:18
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:09
      Ook nog geen goal uit een hoekschop... je zit meteen.met de billen samengeknepen
    Die hoekschoppen van RKC maken mij vooralsnog verre van bang.
  • 8 Dec 2019 om 15:18
    We staan voor mooi he.?
  • 8 Dec 2019 om 15:17
    Veerman wisselen graag!
  • 8 Dec 2019 om 15:17
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:13
      We spelen weer met z'n tienen. Nog drie en een halve wedstrijd en dan mag Hamstra een spits halen die ons wél verder brengt, want dit is echt dramatisch.
      Kongolo en Faik spelen wel goed trouwens wel sterk. Je zult echter veel secuurder moeten zijn, want we zijn echt drie klassen beter.
    Eens. Odgaard ondermaats, totaal geen meerwaarde. Houdt de bal ook niet bij zich als aanspeelpunt.
  • 8 Dec 2019 om 15:15
    Voorin te veel voor zichzelf aan.het spelen alle 3
  • 8 Dec 2019 om 15:14
    • Quote van 8 Dec 2019 om 15:13
      We spelen weer met z'n tienen. Nog drie en een halve wedstrijd en dan mag Hamstra een spits halen die ons wél verder brengt, want dit is echt dramatisch.
      Kongolo en Faik spelen wel goed trouwens wel sterk. Je zult echter veel secuurder moeten zijn, want we zijn echt drie klassen beter.
    Zet halilovic maar in de spits, asngezuen hij met messi vergeleken werd. Of een debutant mag ook.
  • 8 Dec 2019 om 15:14
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:59
      Vergeet de assist niet van Floranus!
    Echt waardeloos die Floranus op linksback, direct eruit halen! Waardeloos experiment!
  • 8 Dec 2019 om 15:13
    We spelen weer met z'n tienen. Nog drie en een halve wedstrijd en dan mag Hamstra een spits halen die ons wél verder brengt, want dit is echt dramatisch.
    Kongolo en Faik spelen wel goed trouwens wel sterk. Je zult echter veel secuurder moeten zijn, want we zijn echt drie klassen beter.
  • 8 Dec 2019 om 15:13
    Wat een beest is die kongolo aan het worden. Fusiek met name, tering.
  • 8 Dec 2019 om 15:09
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:51
      Verdedigend is Veerman beter en meer teamplayer
    Zo goed vond ik Veerman verdedigend nou ook weer niet.
    Daarnaast moet een 10 zich vooral aanvallend laten gelden, niet verdedigend. En Kongolo/Faik zijn het verdedigend blok op het middenveld.
  • 8 Dec 2019 om 15:09
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:29
      Ohjee, RKC heeft een spits die nog niet gescoord heeft in de Eredivisie
    Ook nog geen goal uit een hoekschop... je zit meteen.met de billen samengeknepen
  • 8 Dec 2019 om 14:59
    Vergeet de assist niet van Floranus!
  • 8 Dec 2019 om 14:59
    Prachtgoal hoe het hoort. Ejuke met het overzicht, goed gedaan!
  • 8 Dec 2019 om 14:57
    Faik speelt echt een wereldpartij
  • 8 Dec 2019 om 14:56
    Wat een fijne goal zeg!
  • 8 Dec 2019 om 14:56
    Moooooooiii..!!!!
  • 8 Dec 2019 om 14:56
    WAT EEN GOAL!
  • 8 Dec 2019 om 14:51
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:44
      En toch had ik liever Halilovic weer op 10 gezien ipv Veerman. Veerman is géén 10, laat ie in deze wedstrijd (tot nu toe) ook weer zien.

    Verdedigend is Veerman beter en meer teamplayer
  • 8 Dec 2019 om 14:48
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:44
      En toch had ik liever Halilovic weer op 10 gezien ipv Veerman. Veerman is géén 10, laat ie in deze wedstrijd (tot nu toe) ook weer zien.

    Idd heeft ook mijn voorkeur, krijg je toch meer creatief vermogen.
  • 8 Dec 2019 om 14:44
    En toch had ik liever Halilovic weer op 10 gezien ipv Veerman. Veerman is géén 10, laat ie in deze wedstrijd (tot nu toe) ook weer zien.

  • 8 Dec 2019 om 14:37
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:36
      Maar gewoon 0-0....
    Ja kan beter. Maar het begint lekker deze wedstrijd
  • 8 Dec 2019 om 14:36
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:35
      Lekker begin zeg. Had je binnen 4 minuten zomaar 3-0 voor kunnen staan :o
    Maar gewoon 0-0....
  • 8 Dec 2019 om 14:35
    Lekker begin zeg. Had je binnen 4 minuten zomaar 3-0 voor kunnen staan :o
  • 8 Dec 2019 om 14:29
    Ohjee, RKC heeft een spits die nog niet gescoord heeft in de Eredivisie
  • 8 Dec 2019 om 14:27
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:23
      Precies, zelf zo 3 punten hopelijk. Groningen - Utrecht ook maar gelijk en Sparta winnen van Heracles. Ook volgende week zou je een hele goede slag kunnen slaan eventueel
    Vaak laat Heerenveen ook de punten liggen als ze weer kunnen stijgen... vente had nog niet gescoord voor rkc Haha... hopelijk drie punten zo
  • 8 Dec 2019 om 14:23
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:16
      Onze concurrenten Vitesse en Feyenoord spelen iig gelijk dat is alvast mooi meegenomen.
    Precies, zelf zo 3 punten hopelijk. Groningen - Utrecht ook maar gelijk en Sparta winnen van Heracles. Ook volgende week zou je een hele goede slag kunnen slaan eventueel
  • 8 Dec 2019 om 14:22
    • Quote van 8 Dec 2019 om 14:16
      Onze concurrenten Vitesse en Feyenoord spelen iig gelijk dat is alvast mooi meegenomen.
    Was er ook blij mee maar nu moeten we er overheen. Forza Heerenveen!
  • 8 Dec 2019 om 14:16
    Onze concurrenten Vitesse en Feyenoord spelen iig gelijk dat is alvast mooi meegenomen.
  • 8 Dec 2019 om 14:16
    We moeten winnen maar ben toch erg nerveus. In het stadion ben ik toch minder gespannen.
  • 8 Dec 2019 om 13:50
    • Quote van 8 Dec 2019 om 13:37
      Zie hier de 2e spits ;) mooi voor die jongen! Zal wel leuk zijn als hij ook mag debuteren vandaag, kan best mocht je ruim voor staan.
    Inderdaad. Als het er goed voorstaat aan het einde is het wel leuk om hem te laten debuteren. Aangezien we verder geen spitsen hebben.
  • 8 Dec 2019 om 13:37
    Zie hier de 2e spits ;) mooi voor die jongen! Zal wel leuk zijn als hij ook mag debuteren vandaag, kan best mocht je ruim voor staan.