Woudenberg terneergeslagen wissel: ''Klote om mee om te gaan''

18
Woudenberg terneergeslagen wissel: ''Klote om mee om te gaan''

De eerste tien duels van het seizoen begon Lucas Woudenberg steevast in de basis bij SC Heerenveen, maar na het duel met AZ (2-4 overwinning) werd hij plotseling gewisseld. Trainer Johnny Jansen kiest sindsdien voor Sherel Floranus op zijn positie en daar lijkt voorlopig ook nog geen verandering in te komen.

Voor Woudenberg kwam die beslissing als een donderslag bij heldere hemel. "Ik zal geen speciale dingen doen maar natuurlijk is de situatie waarin ik nu zit uiterst vervelend", vertelt Woudenberg voor de camera's van Omrop Fryslân. "Het is moeilijk. Je kan er altijd uitgehaald worden als je het niet goed doet of er voor het team uit moet, maar dat gevoel heb ik nu eigenlijk helemaal niet."

"Het team draaide goed en zelf ging het ook lekker. Dan komt die beslissing een beetje uit het niets vallen. Het is lastig om daarmee om te gaan", vervolgt Woudenberg, die redelijk terneergeslagen lijkt. "Uiteindelijk moet je wel je ding blijven doen en dat zal ik ook doen, daar zal het niet aan liggen." De linksback heeft het er een maand na dato echter nog steeds moeilijk mee.

"Ik denk dat ik van mezelf altijd wel een goed zelfbeeld heb. Als het goed is, is het goed en als het slecht is, slecht. Toen in die periode (zijn eerste seizoen onder Jurgen Streppel, red.) was het passeren terecht maar nu vond ik dat ik het wel goed gedaan had. Het team draaide goed en alle stoplichten stonden op groen. Als je er dan toch wordt uitgehaald, is dat klote om mee om te gaan."

Woudenberg heeft uiteraard met Jansen gesproken over zijn situatie, maar daar werd hij niet veel wijzer van. "De trainer heeft zijn zegje erover gedaan en ik zeg wat ik vind. Hij heeft aangegeven wat beter kan en wat er beter moet. Iedereen heeft verbeterpunten en die zijn er voor mij ook. Daar ga ik mee aan de slag, alleen het moment begreep ik niet. Daar heb je het dan over."

"Hij vindt dat ik een stapje moet maken en daar ben ik het mee eens. Zeker op voetballend gebied vond hij dat er nog wel een stapje bij kon. Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Over de details moeten we het nog hebben. Maar het moment dat hij mij eruit haalt, begrijp ik niet. Maar goed, dat heb ik te respecteren en ondertussen moet ik mijn ding blijven doen", aldus Woudenberg.

Foto: Julian Atema

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Nov 2019 om 19:16
    • Quote van 29 Nov 2019 om 13:32
      Eerlijk antwoord?

      Ik denk dat het onkunde is van Jansen.
      En ja dat is niet geliefd dat ik dat zeg hier. Man doet een hoop dingen prima hoor maar in deze vind ik gewoon dat het onkunde is.
    mee eens psychologie van de koude grond onder de indruk van de tatttoos van van rhijn en de druk van hamstra
  • 29 Nov 2019 om 13:43
    • Quote van 29 Nov 2019 om 10:27
      Woudenberg deed het ten opzichte van vorig seizoen het méér dan goed! Van Rhijn is een geweldenaar en beter dan Woudenberg? ...Over commerciële belangen gesproken ook dat verkloot je op deze wijze..
    Probleem is en was dat er van achteruit te weinig ondersteuning komt. Woudenberg is verdedigens veel beter dan vorig seizoen maar verstopt zich in balbezit en ook wordt Ejuke ook niet goed bediend. Niet gezegd dat het nu heel veel beter gaat maar dat was de beweegreden.
  • 29 Nov 2019 om 13:32
    • Quote van 29 Nov 2019 om 10:19
      Je hebt gelijk. Maar wát is dan volgens jou de motivatie ?
    Eerlijk antwoord?

    Ik denk dat het onkunde is van Jansen.
    En ja dat is niet geliefd dat ik dat zeg hier. Man doet een hoop dingen prima hoor maar in deze vind ik gewoon dat het onkunde is.
  • 29 Nov 2019 om 10:27
    • Quote van 29 Nov 2019 om 09:37
      De reden is dat Woudenberg opbouwend te weinig bracht. Te weinig meedoen naar voren toe, niet balvast. Floranus doet dat meer en Van Rijn is vooral vaster aan de bal, schuift door naar middenveld.
    Woudenberg deed het ten opzichte van vorig seizoen het méér dan goed! Van Rhijn is een geweldenaar en beter dan Woudenberg? ...Over commerciële belangen gesproken ook dat verkloot je op deze wijze..
  • 29 Nov 2019 om 10:19
    • Quote van 29 Nov 2019 om 01:03
      Hij mag na de winterstop al onderhandelen met andere clubs want dan heeft hij nog maar 6 maanden contract dus wat hebben wij er aan om die jongen in de etalage te zetten?
    Je hebt gelijk. Maar wát is dan volgens jou de motivatie ?
  • 29 Nov 2019 om 10:17
    • Quote van 29 Nov 2019 om 08:32
      Begrijp ook niet waarom Jansen hiervoor kiest. Woudenberg was stabiel en Floranus deed het ook leuk op zijn positie. Waarom moet het dan weer anders?
    Dat is ook wat ik mij afvraag...en zoek naar een reden vandaar mijn suggestie. Dat is ook inderdaad vreemd en wellicht niet opportuun. Maar wat dan ?.... de tactische verhaaltjes van anderen hier daar geloof ik niks van dat het dat zou zijn.
  • 29 Nov 2019 om 10:13
    • Quote van 29 Nov 2019 om 07:17
      Haha, commerciële belangen met het opstellen van Van Rhijn met zijn eenjarig contract? Dat denk ik ook
    Zeg het maar dan...? Wat is volgens jou de achterliggende gedachte dan?kom dan eens met een goede motivatie !
  • 29 Nov 2019 om 09:37
    De reden is dat Woudenberg opbouwend te weinig bracht. Te weinig meedoen naar voren toe, niet balvast. Floranus doet dat meer en Van Rijn is vooral vaster aan de bal, schuift door naar middenveld.
  • 29 Nov 2019 om 09:14
    Tussen Woudenberg en van Rhijn zit niet heel veel verschil. Maar van Rhijn heeft veel meer ervaring. Ik vind Woudenberg ook geen topper.
  • 29 Nov 2019 om 08:32
    Begrijp ook niet waarom Jansen hiervoor kiest. Woudenberg was stabiel en Floranus deed het ook leuk op zijn positie. Waarom moet het dan weer anders?
  • 29 Nov 2019 om 07:17
    • Quote van 28 Nov 2019 om 22:17
      Helemaal begrip voor. Het slaat ook nergens op dat Floranus daar staat (wat niet zíjn positie is) en van Rhijn die absoluut tekort schiet op zijn plek. Onbegrijpelijke commerciële belangen wellicht ?
    Haha, commerciële belangen met het opstellen van Van Rhijn met zijn eenjarig contract? Dat denk ik ook
  • 29 Nov 2019 om 01:03
    • Quote van 29 Nov 2019 om 00:22
      Wellicht moet van Rhijn in de etalage ?
    Hij mag na de winterstop al onderhandelen met andere clubs want dan heeft hij nog maar 6 maanden contract dus wat hebben wij er aan om die jongen in de etalage te zetten?
  • 29 Nov 2019 om 01:02
    Zo zonde eigenlijk. Jongen begon net een beetje zijn plek te vinden en steeds beter te presteren. Dat is nu dus helemaal weg.Net als Floranus, begon dit seizoen heel goed te spelen op de rechtsback en moet opeens op links staan.Al 2 spelers waarvan hun marktwaarde niet omhoog gaat op moment.Ondertussen wordt er geïnvesteerd in van Rhijn terwijl die maar een jaar contract heeft..
    En dan wordt er tegen Woudenberg gezegd dat hij een stapje moet maken. Hoe maak je een stap als je door de trainer op de bank gezet wordt?

    Ik wil de discussie niet opnieuw aanbrengen, maar blijf dit echt een fout vinden van Jansen, hij " verkracht " hier 2 spelers mee die beide nog een beetje marktwaarde vertegenwoordigen..
    En net als Woudenberg snap ik het moment ook totaal niet.
  • 29 Nov 2019 om 00:22
    • Quote van 28 Nov 2019 om 22:35
      Commerciële belangen? Aan wat voor belangen zat je te denken dan?
    Wellicht moet van Rhijn in de etalage ?
  • 28 Nov 2019 om 23:35
    Ik vond Woudenberg vorig seizoen wel wat beter en agressiever spelen maar van Rhijn doet het gewoon niet beter. Ik denk dus ook dat JJ Lucas eerder durft te passeren dan Ricardo. Het jammere is dat Floranus daar nu speelt en niet als rechtsback verder kan groeien.
  • 28 Nov 2019 om 22:43
    Snap de frustratie volledig. Was echt niks aan de hand. JJ had een luxeprobleem op rechtsachter en heeft dat opgelost door Woudenberg te slachtofferen.. Zonde, want eindelijk leken we daar weer eens een degelijke linkspoot te hebben. Zie ook nog steeds na al die potjes niet de meerwaarde van deze wissel. Van Sherel op linksback komt 0 dreiging en geen 1 voorzet doordat hij rechts is.
  • 28 Nov 2019 om 22:35
    • Quote van 28 Nov 2019 om 22:17
      Helemaal begrip voor. Het slaat ook nergens op dat Floranus daar staat (wat niet zíjn positie is) en van Rhijn die absoluut tekort schiet op zijn plek. Onbegrijpelijke commerciële belangen wellicht ?
    Commerciële belangen? Aan wat voor belangen zat je te denken dan?
  • 28 Nov 2019 om 22:17
    Helemaal begrip voor. Het slaat ook nergens op dat Floranus daar staat (wat niet zíjn positie is) en van Rhijn die absoluut tekort schiet op zijn plek. Onbegrijpelijke commerciële belangen wellicht ?
vrijdag 2 oktober 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›