Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort'' Hamstra: ''De bond gaat hier volgens ons te veel uit van regels'' COLUMN | Nieuwe herinneringen

''Wij denken dat dit op dit moment het beste is voor het elftal''

( 26 reacties)
''Wij denken dat dit op dit moment het beste is voor het elftal''

Sherel Floranus is recentelijk van de rechtsback positie naar de linksback positie verplaatst, hoewel hij is gehaald voor de rechterkant. Coach Johnny Jansen legt aan Omrop Fryslan uit waarom hij Floranus van kant heeft gewisseld. 

"Ricardo (van Rhijn, red.) klopt op de deur, daar ben ik heel tevreden over. Sherel (Floranus, red.) heeft gewoon een hele goede periode gehad als rechtsback. Dan kom je met een keuze, wat doen we met Lucas (Woudenberg, red.)?", zo begint Jansen.

"Dan ga je kijken wat het beste is. Kunnen we hem doorzetten of is de concurrentie zo goed dat we het toch gaan veranderen?", doelt de trainer op Woudenberg. "Wij zijn tot deze keuze gekomen omdat wij denken dat dit op dit moment het beste is voor het elftal. Dat is teleurstellend voor Lucas, maar voor ons nu de taak om hem de volgende stap te laten maken."

"Het is niet zo dat wij Sherel willen omturnen tot linksback, maar het is wel zo dat hij daar al heel veel ervaring heeft opgedaan bij Sparta, daar heeft hij bijna een heel seizoen als linksback gespeeld", vervolgt Jansen. "Hij kan gelukkig op beide posities prima uit te voeten, maar hij is gehaald als rechtsback en dat zal in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid gewoon zijn plek weer gaan worden. Maar op dit moment is dat nog niet zo."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Nov 2019 om 15:31
    • Quote van 9 Nov 2019 om 15:20
      €50,- voor dat Floranus vanavond een penalty veroorzaakt
    Waar kunnen we innen? :)
  • 10 Nov 2019 om 13:08
    • Quote van 10 Nov 2019 om 11:08
      @popovich/. ben blij met de 3 punten begrijp me goed!..mijn bericht ging over heeeeel iets anders, hoe kwam de 0-1 tot stand? juist !, nogmaals begrijpend lezen is moeilijk blijkbaar
    Hahaha. Aldoor maar wijzen en je gelijk willen halen. Prima hoor. Ben blij dat we iemand hier hebben die echt verstand er van heeft en ons dat aldoor uitlegt! Bedankt! Gaat een wereld voor mij open nu
  • 10 Nov 2019 om 11:08
    • Quote van 9 Nov 2019 om 20:35
      3 punten!!
    @popovich/. ben blij met de 3 punten begrijp me goed!..mijn bericht ging over heeeeel iets anders, hoe kwam de 0-1 tot stand? juist !, nogmaals begrijpend lezen is moeilijk blijkbaar
  • 10 Nov 2019 om 09:55
    • Quote van 10 Nov 2019 om 07:53
      Na de overwinning ben je bepaald Hahntje de voorste niet meer.
    Haha, je wou zeggen dat je de hele wedstrijd genoten hebt? Sparta thuis en 70 min achter de feiten aan lopen. Ja man het was gisteren echt een waargaloze pot. Denk dat we nu wel 2000 nieuwe seizoenskaarten extra verkopen door de thuiswedstrijd van gisteren en die van 2 week terug tegen groningen was ook zo mooi. Ja echt reclame voor voetbal!

    Kan je die tegengoal nog even analyseren? Die voorzet kwam van? Precies van de man van Floranus. Hij kon de voorzet er niet uithalen want ja hij kwam niet goed uit met zijn rechterbeen op links. Maar ach, jij zit zulke toch dingen niet.
  • 10 Nov 2019 om 07:53
    • Quote van 9 Nov 2019 om 19:07
      Popovich/ Pes5...het gaat lekker toch?/
    Na de overwinning ben je bepaald Hahntje de voorste niet meer.
  • 10 Nov 2019 om 03:14
    • Quote van 9 Nov 2019 om 17:30
      Helemaal mee eens!

      Echt; kijk die commentaren hier. Jansen is af! Jansen is gedaald naar nul. Jansen een tactisch onbenul.

      Ongelooflijke hysterici.
    Inderdaad. Blijkbaar komen zelfs handsballen al doordat je rechts bent en op de linkerkant staat, en is dat zelfs een reden om niet meer achter de coach te staan. Allemaal na de winst van vanavond verdwenen trouwens.
  • 9 Nov 2019 om 20:35
    • Quote van 9 Nov 2019 om 19:07
      Popovich/ Pes5...het gaat lekker toch?/
    3 punten!!
  • 9 Nov 2019 om 20:05
    • Quote van 9 Nov 2019 om 16:01
      Ik had een goed gevoel over JJ, maar na dit gelezen te hebben zakt mijn gevoel voor JJ naar het 0 punt.
      Een rechtspoot zet je rechts en een linkspoot zet je links zo simpel is het.
      we zijn de laatste 2 wedstrijden mede hierdoor op ons bek gegaan.
      Van RHijn klopt aan de deur..!?..ik krijg bij deze speler het gevoel van, het zal allemaal wel,

      Woudenberg in de basis en op de juiste plek met Floranus ging het fantastisch!!.
      Woudenberg geen basis, van Rhijn wel met Floranus op de verkeerde positie. gaat het compleet bagger iedereen ziet dit.maar JJ gaat experimenteren en niks van Rhijn klopt op de deur bullshitt JJ.
      Doet me denken aan de tijd van Streppel en Olde Riekerink!!..JJ jij bent hoofdcoach en geen HAMSTRA!
      Speelde van Rhijn nu de dakpannen van het dak, dan nog zou ik niet Woudenberg op de bank zetten.
      Woudenberg en Floranus goed duo, Rhijn Floranus is het niet, Floranus word er onzeker door!
      JJ vanavond 3 punten, en geen gelijkspel thuis want dat idee krijg ik ook wel eens van jou ..van dan maar een gelijkspel thuis, want oweeee we mogen niet verliezen staat het 15 minuten voor einde wedstrijd nog gelijk ,wissel dan op tijd en zet er een stormram er extra bij en geen extra verdediger

      En JJ leg Ejuke eens uit dat voetbal een teamsport is, laat die truckendoos maar dicht Ejuke
      Vanavond 3-1.
    Zo is het !
  • 9 Nov 2019 om 19:07
    Popovich/ Pes5...het gaat lekker toch?/
  • 9 Nov 2019 om 19:03
    • Quote van 9 Nov 2019 om 17:30
      Helemaal mee eens!

      Echt; kijk die commentaren hier. Jansen is af! Jansen is gedaald naar nul. Jansen een tactisch onbenul.

      Ongelooflijke hysterici.
    Want welke trainer zet een rechtspoot op linksachter?
    Maar goed, jij bent tactisch ook niet zo sterk dus schreeuw je maar wat lose kreten
  • 9 Nov 2019 om 18:22
    • Quote van 9 Nov 2019 om 17:17
      Van Rhijn was tegen Groningen prima. Vind hem voetballend een absolute aanwinst, veel zekerder aan de bal dan Woudenberg, die ik verdedigend ook vaak genoeg onvoldoende vind. Woudenberg is en wordt niet het niveau wat wij nastreven (plek in het linkerrijtje).
    @ Waldpyk8....met van Rhijn erin zijn we 4 punten mis gelopen mijn god ongelooflijk open je ogen!
  • 9 Nov 2019 om 18:14
    • Quote van 9 Nov 2019 om 17:30
      Helemaal mee eens!

      Echt; kijk die commentaren hier. Jansen is af! Jansen is gedaald naar nul. Jansen een tactisch onbenul.

      Ongelooflijke hysterici.
    Pes5@...Dom gelul van jou!..na de wedstrijd spreken we elkaar weer oke?
  • 9 Nov 2019 om 17:30
    • Quote van 9 Nov 2019 om 17:17
      Van Rhijn was tegen Groningen prima. Vind hem voetballend een absolute aanwinst, veel zekerder aan de bal dan Woudenberg, die ik verdedigend ook vaak genoeg onvoldoende vind. Woudenberg is en wordt niet het niveau wat wij nastreven (plek in het linkerrijtje).
    Helemaal mee eens!

    Echt; kijk die commentaren hier. Jansen is af! Jansen is gedaald naar nul. Jansen een tactisch onbenul.

    Ongelooflijke hysterici.
  • 9 Nov 2019 om 17:17
    • Quote van 9 Nov 2019 om 14:21
      Wat een verschrikkelijk antwoord toch steeds. "van Rhijn klopt op de deur"? Op welke deur? Die man maakt een vreselijk nonchalante indruk. Aanvallend voegt hij weinig toe (alleen zijn assist op Odgaard toen die zogenaamd buitenspel stond), en verdedigend is hij niet fel en fanatiek genoeg. Dit in tegenstelling tot Floranus en Woudenberg.. Volgens mij weet van Rhijn iets van de staf, dat kan niet anders. Geen weldenkende staf zet een rechtspoot op links als hij op rechts beter uit de voeten kan.. Floranus kan op links bijna niets..Tegen een sterkere tegenstander snap ik het nog enigszins, maar als je aanvallend voetbal wilt laten zien moet je niet met Floranus op links en van Rhijn op rechts gaan spelen..
      Maar goed, de meeste trainers zijn zo eigenwijs als de pest en willen altijd iets uitvinden.


    Van Rhijn was tegen Groningen prima. Vind hem voetballend een absolute aanwinst, veel zekerder aan de bal dan Woudenberg, die ik verdedigend ook vaak genoeg onvoldoende vind. Woudenberg is en wordt niet het niveau wat wij nastreven (plek in het linkerrijtje).
  • 9 Nov 2019 om 17:08
    Wat een paniekzaaiers hier. Alsof het ontbreken van Woudenberg ineens een team doet instorten. Want met Woudenberg wonnen we eenvoudig van Twente, Fortuna, Emmen, Utrecht en Feyenoord? Wat een bullshit. Vanavond gewoon drie punten! Vol achter JJ en zijn mannen!
  • 9 Nov 2019 om 17:01
    • Quote van 9 Nov 2019 om 16:46
      Hahn legt het nu toch goed uit? Dat je een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links zet. Vooral in aanvallend opzicht. als je tegen een sterkere tegenstander speelt met een rechtsbuiten die aldoor naar binnen trekt is het logischer om een rechtspoot op links te zetten. Maar je schakelt jezelf gewoon aanvallend uit als je een rechtspoot op links zet. Voor JJ is de nul houden belangrijker dan zelf een keer 4 keer scoren.

      Op zich is het heel mooi hoe het verdedigend nu gaat. Maar het ging ook goed toen de poppetjes op de juiste positie stonden. En wat heeft Woudenberg nu precies verkeerd gedaan dat hij geslachtofferd word voor van Rhijn?

      Zelfs al zou Heerenveen vandaag winnen dan is het eerder ondanks JJ dan dankzij hem.
    Popovich@..Hebben we de laatste 2 wedstrijden gewonnen?..met van Rhijn in de basis?. Goed lezen kerel is blijkbaar moeilijk voor jou,..fijne avond.
  • 9 Nov 2019 om 16:46
    • Quote van 9 Nov 2019 om 16:28
      Hahaha wat een druktemaker ben je. En winnen we dan is het weer de aller beste coach ooit.
    Hahn legt het nu toch goed uit? Dat je een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links zet. Vooral in aanvallend opzicht. als je tegen een sterkere tegenstander speelt met een rechtsbuiten die aldoor naar binnen trekt is het logischer om een rechtspoot op links te zetten. Maar je schakelt jezelf gewoon aanvallend uit als je een rechtspoot op links zet. Voor JJ is de nul houden belangrijker dan zelf een keer 4 keer scoren.

    Op zich is het heel mooi hoe het verdedigend nu gaat. Maar het ging ook goed toen de poppetjes op de juiste positie stonden. En wat heeft Woudenberg nu precies verkeerd gedaan dat hij geslachtofferd word voor van Rhijn?

    Zelfs al zou Heerenveen vandaag winnen dan is het eerder ondanks JJ dan dankzij hem.
  • 9 Nov 2019 om 16:28
    • Quote van 9 Nov 2019 om 16:01
      Ik had een goed gevoel over JJ, maar na dit gelezen te hebben zakt mijn gevoel voor JJ naar het 0 punt.
      Een rechtspoot zet je rechts en een linkspoot zet je links zo simpel is het.
      we zijn de laatste 2 wedstrijden mede hierdoor op ons bek gegaan.
      Van RHijn klopt aan de deur..!?..ik krijg bij deze speler het gevoel van, het zal allemaal wel,

      Woudenberg in de basis en op de juiste plek met Floranus ging het fantastisch!!.
      Woudenberg geen basis, van Rhijn wel met Floranus op de verkeerde positie. gaat het compleet bagger iedereen ziet dit.maar JJ gaat experimenteren en niks van Rhijn klopt op de deur bullshitt JJ.
      Doet me denken aan de tijd van Streppel en Olde Riekerink!!..JJ jij bent hoofdcoach en geen HAMSTRA!
      Speelde van Rhijn nu de dakpannen van het dak, dan nog zou ik niet Woudenberg op de bank zetten.
      Woudenberg en Floranus goed duo, Rhijn Floranus is het niet, Floranus word er onzeker door!
      JJ vanavond 3 punten, en geen gelijkspel thuis want dat idee krijg ik ook wel eens van jou ..van dan maar een gelijkspel thuis, want oweeee we mogen niet verliezen staat het 15 minuten voor einde wedstrijd nog gelijk ,wissel dan op tijd en zet er een stormram er extra bij en geen extra verdediger

      En JJ leg Ejuke eens uit dat voetbal een teamsport is, laat die truckendoos maar dicht Ejuke
      Vanavond 3-1.
    Hahaha wat een druktemaker ben je. En winnen we dan is het weer de aller beste coach ooit.
  • 9 Nov 2019 om 16:01
    Ik had een goed gevoel over JJ, maar na dit gelezen te hebben zakt mijn gevoel voor JJ naar het 0 punt.
    Een rechtspoot zet je rechts en een linkspoot zet je links zo simpel is het.
    we zijn de laatste 2 wedstrijden mede hierdoor op ons bek gegaan.
    Van RHijn klopt aan de deur..!?..ik krijg bij deze speler het gevoel van, het zal allemaal wel,

    Woudenberg in de basis en op de juiste plek met Floranus ging het fantastisch!!.
    Woudenberg geen basis, van Rhijn wel met Floranus op de verkeerde positie. gaat het compleet bagger iedereen ziet dit.maar JJ gaat experimenteren en niks van Rhijn klopt op de deur bullshitt JJ.
    Doet me denken aan de tijd van Streppel en Olde Riekerink!!..JJ jij bent hoofdcoach en geen HAMSTRA!
    Speelde van Rhijn nu de dakpannen van het dak, dan nog zou ik niet Woudenberg op de bank zetten.
    Woudenberg en Floranus goed duo, Rhijn Floranus is het niet, Floranus word er onzeker door!
    JJ vanavond 3 punten, en geen gelijkspel thuis want dat idee krijg ik ook wel eens van jou ..van dan maar een gelijkspel thuis, want oweeee we mogen niet verliezen staat het 15 minuten voor einde wedstrijd nog gelijk ,wissel dan op tijd en zet er een stormram er extra bij en geen extra verdediger

    En JJ leg Ejuke eens uit dat voetbal een teamsport is, laat die truckendoos maar dicht Ejuke
    Vanavond 3-1.
  • 9 Nov 2019 om 15:33
    wat een lariekoek verhaal. Hieruit blijkt toch wel dat Jansen tactisch een zwakke trainer is. Je wint bij AZ en gaat vervolgens wisselen terwijl niemand er om vraagt (of is het wellicht toch Hamstra om Van Rhijn in de etalage te zetten?) en er worden twee draken van wedstrijden gespeeld. Gevolg team weer uit balans, gedoe en dan maar volhouden. T zou hem sieren om de zaak weer te herstellen maar daar is ie te eigenwijs voor. Heel benieuwd naar vanavond
  • 9 Nov 2019 om 15:20
    €50,- voor dat Floranus vanavond een penalty veroorzaakt
  • 9 Nov 2019 om 15:15
    Johnny, je bent af. Waaruit blijkt dat het beter is voor het team? Dat we tegen ADO en Groningen een goal minder tegen kregen dan tegen AZ? We scoorden ook maarliefst 3x minder. Geef gewoon toe dat het experiment mislukt is. Tegen Groningen de penalty veroorzaakt door Sherel en eentje niet gegeven wegen shirtje trekken door Ricardo. Tegen ADO weer een penalty door Floranus op een moment veroorzaakt door balverlies van Ricardo. Dat is geen toeval, dat is onheil die je over jezelf afroept. Jansen maakt er zo'n lulverhaal van dat hij binnen een halve minuut per ongeluk een keer of 4 achter elkaar vergeet dat Floranus zijn voornaam Sherel is en geen Lucas... Dag klein stukje gunfactor voor Johnny. Jan Olde Streppel 2.0.
  • 9 Nov 2019 om 15:07
    • Quote van 9 Nov 2019 om 14:21
      Wat een verschrikkelijk antwoord toch steeds. "van Rhijn klopt op de deur"? Op welke deur? Die man maakt een vreselijk nonchalante indruk. Aanvallend voegt hij weinig toe (alleen zijn assist op Odgaard toen die zogenaamd buitenspel stond), en verdedigend is hij niet fel en fanatiek genoeg. Dit in tegenstelling tot Floranus en Woudenberg.. Volgens mij weet van Rhijn iets van de staf, dat kan niet anders. Geen weldenkende staf zet een rechtspoot op links als hij op rechts beter uit de voeten kan.. Floranus kan op links bijna niets..Tegen een sterkere tegenstander snap ik het nog enigszins, maar als je aanvallend voetbal wilt laten zien moet je niet met Floranus op links en van Rhijn op rechts gaan spelen..
      Maar goed, de meeste trainers zijn zo eigenwijs als de pest en willen altijd iets uitvinden.


    Floranus is beter aan de rechterkant, van Rhijn wint het daar niet van Floranus, ik vind het dan ook een zeer slecht argument om van Rhijn in de basis te zetten, je hebt al 4 punten weg gegeven met deze wijziging, maar blijkbaar is er een andere reden..??
  • 9 Nov 2019 om 14:21
    Wat een verschrikkelijk antwoord toch steeds. "van Rhijn klopt op de deur"? Op welke deur? Die man maakt een vreselijk nonchalante indruk. Aanvallend voegt hij weinig toe (alleen zijn assist op Odgaard toen die zogenaamd buitenspel stond), en verdedigend is hij niet fel en fanatiek genoeg. Dit in tegenstelling tot Floranus en Woudenberg.. Volgens mij weet van Rhijn iets van de staf, dat kan niet anders. Geen weldenkende staf zet een rechtspoot op links als hij op rechts beter uit de voeten kan.. Floranus kan op links bijna niets..Tegen een sterkere tegenstander snap ik het nog enigszins, maar als je aanvallend voetbal wilt laten zien moet je niet met Floranus op links en van Rhijn op rechts gaan spelen..
    Maar goed, de meeste trainers zijn zo eigenwijs als de pest en willen altijd iets uitvinden.


  • 9 Nov 2019 om 13:35
    • Quote van 9 Nov 2019 om 13:01
      We zullen het zien vanavond, was al twee keer geen succes o.a met van Rhijn op rechts.
    Inderdaad. Stond ook negatief aan de basis van de tegentreffer tegen ADO
  • 9 Nov 2019 om 13:01
    We zullen het zien vanavond, was al twee keer geen succes o.a met van Rhijn op rechts.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›