Van Bergen hoopt op 'Messi-rol': ''Dat zou wel eens lekker zijn'' Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' Kritiek op Odgaard: ''Anders wachten we tot die nieuwe spits komt'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort''

Kongolo verbaasd: ''Is het een eigen doelpunt? Nee, dat klopt niet''

( 13 reacties)
Kongolo verbaasd: ''Is het een eigen doelpunt? Nee, dat klopt niet''

Rodney Kongolo heeft zaterdag zijn eerste officiële treffer voor SC Heerenveen gemaakt. Tegen AZ schoof de 21-jarige middenvelder bekeken de 2-1 binnen. In de tweede helft dacht hij zelfs de 2-4 te maken, maar die kwam op naam van AZ-middenvelder Teun Koopmeiners. 

"Ik train er vaak op om de bal gewoon in de hoek te plaatsen. Ik zocht gewoon rustig een hoekje uit en de keeper kon er nooit meer bij", vertelt Kongolo bij FOX Sports. De doelpuntenmaker werd tot tweemaal toe uitstekend bediend door Joey Veerman. "Hij wist mij twee keer goed te vinden en dat leverde twee keer een doelpunt op."

Kongolo was na de wedstrijd in de veronderstelling dat hij twee doelpunten op zijn naam had. De laatste treffer kwam echter op de naam van AZ-aanvoerder Koopmeiners. "Is het een eigen doelpunt? Dat meen je niet? Nee, dat klopt niet, hoor", lacht Kongolo. "Ach, het maakt ook niet uit. We hebben nog steeds gewonnen." 

Sinds dit seizoen is Kongolo bij SC Heerenveen een onbetwiste basiskracht. De klik met de andere middenvelders is dan ook uitstekend. "We beginnen elkaar steeds beter aan te voelen. Hicham (Faik, red.) en Joey (Veerman, red.) zijn technisch hele goede voetballers, ik maak meer meters in de diepte. Het is een stuk stabieler dan vorig seizoen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Oct 2019 om 02:59
    • Quote van 21 Oct 2019 om 15:43
      Ik zeg niet dat hij er niets van bakt Niels ,ik zeg enkel dat hij mij totaal niet overtuigd als zijnde goed genoeg voor Heerenveen. Ik heb net weer even gekeken om zeker te zijn van mezelf en wat wedstrijden van Sparta bekeken op Foxsports en ik blijf bij mijn mening . Daarbij weg gekocht worden zo ken ik er ook nog wel een paar ene Dennis Johnson bijvoorbeeld. Maar laten we het er maar op houden dat we een verschillende mening hebben over deze speler, en misschien zou je jou advies aan mij zelf eens moeten proberen want nogmaal ik zie de hype niet. Tot slot dat je aankomt met VI speler van de week is misschien zelfs wel hilarisch te noemen die zitten wekelijks er compleet naast met hun cijfers .
    De tijd zal leren wie van ons twee het het beste zag ;-)
  • 21 Oct 2019 om 15:43
    Ik zeg niet dat hij er niets van bakt Niels ,ik zeg enkel dat hij mij totaal niet overtuigd als zijnde goed genoeg voor Heerenveen. Ik heb net weer even gekeken om zeker te zijn van mezelf en wat wedstrijden van Sparta bekeken op Foxsports en ik blijf bij mijn mening . Daarbij weg gekocht worden zo ken ik er ook nog wel een paar ene Dennis Johnson bijvoorbeeld. Maar laten we het er maar op houden dat we een verschillende mening hebben over deze speler, en misschien zou je jou advies aan mij zelf eens moeten proberen want nogmaal ik zie de hype niet. Tot slot dat je aankomt met VI speler van de week is misschien zelfs wel hilarisch te noemen die zitten wekelijks er compleet naast met hun cijfers .
  • 21 Oct 2019 om 01:37
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:48
      Volg al een tijdje die Dervisoglu van Sparta nadat iemand hier deze jongen nogal hypte en dat Hamstra hem zou moeten halen (de poster (ben de naam ff kwijt) haalde zelfs aan dat hij Hamstra had gemailed over deze speler ) , ik moet zeggen dat ik in 10 wedstrijden nog niets gezien heb in deze speler wat mij overtuigd dat hij goed genoeg is voor Heerenveen. Wat ik mis op deze site is toch wel iets van een spelers topic waar mensen het over spelers kunnen hebben die misschien wat voor Heerenveen zijn.( niet voor eigen spelers maar voor de transfermarkt discussies)
    Zou je aanraden toch wat beter te gaan kijken vriend, Dervisoglu heeft zeer veel talent. Niet voor niets al weg gekocht voor voor Sparta begrippen erg veel geld. Rond de 3 miljoen euro. Daarnaast heeft hij 4 eredivisiegoals gemaakt, en is nog maar 19. Enkele weken geleden nog VI speler van de week. Maar goed, volgens jou bakt hij er niets van.. oké..
  • 21 Oct 2019 om 01:22
    Geef rodney groot gelijk, Doelpunt van Van de Streek werd ook nog aangeraakt door Viergever waardoor de keeper op het verkeerde been stond. Maar dit doelpunt kwam ook nog gewoon op naam van Van de Streek te staan.
  • 20 Oct 2019 om 18:45
    Voorlopig kunnen ook zeer tevreden zijn over Cees.Die houdt in ieder geval ook een goed praatje.
  • 20 Oct 2019 om 16:39
    • Quote van 20 Oct 2019 om 16:01
      Kritiek krijg je overal. Je doet het nooit goed.
    Wat doet Hoogma goed Petter? Kan je dat onderbouwen?
  • 20 Oct 2019 om 16:11
    • Quote van 20 Oct 2019 om 16:01
      Kritiek krijg je overal. Je doet het nooit goed.
    maar waar baseer jij het dan op dat hij het goed doet ??? Ben wel benieuwd want in mijn ogen is zijn jeugd plan gedoemd om te mislukken maar misschien doet hij het op andere fronten wel goed wil graag horen waarop jij tot de conclusie komt dat hij het wel goed doet
  • 20 Oct 2019 om 16:01
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:58
      Hij krijgt nogal wat kritiek op zijn plannen , en ik kan niet echt beoordelen of hij het goed of slecht doet weet niet echt waar hij naast de jeugdplannen mee bezig is en verantwoordelijk voor is. Maar als je hoort hoeveel kritiek er is op zijn plannen voor het jeugdvoetbal moet je je afvragen of hij het echt wel zo goed doet.
    Kritiek krijg je overal. Je doet het nooit goed.
  • 20 Oct 2019 om 15:58
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:56
      Hij doet het nu ook heel goed.
    Hij krijgt nogal wat kritiek op zijn plannen , en ik kan niet echt beoordelen of hij het goed of slecht doet weet niet echt waar hij naast de jeugdplannen mee bezig is en verantwoordelijk voor is. Maar als je hoort hoeveel kritiek er is op zijn plannen voor het jeugdvoetbal moet je je afvragen of hij het echt wel zo goed doet.
  • 20 Oct 2019 om 15:56
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:30
      Overal is alleen Heracles.
    Hij doet het nu ook heel goed.
  • 20 Oct 2019 om 15:48
    Volg al een tijdje die Dervisoglu van Sparta nadat iemand hier deze jongen nogal hypte en dat Hamstra hem zou moeten halen (de poster (ben de naam ff kwijt) haalde zelfs aan dat hij Hamstra had gemailed over deze speler ) , ik moet zeggen dat ik in 10 wedstrijden nog niets gezien heb in deze speler wat mij overtuigd dat hij goed genoeg is voor Heerenveen. Wat ik mis op deze site is toch wel iets van een spelers topic waar mensen het over spelers kunnen hebben die misschien wat voor Heerenveen zijn.( niet voor eigen spelers maar voor de transfermarkt discussies)
  • 20 Oct 2019 om 15:30
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:29
      Net Nico jan hoogma even gezien op fox.Dat had een goede directeur voor Heerenveen geweest.Is ook nog in Heerenveen geboren.Heeft het overal goed gedaan.
    Overal is alleen Heracles.
  • 20 Oct 2019 om 15:29
    Net Nico jan hoogma even gezien op fox.Dat had een goede directeur voor Heerenveen geweest.Is ook nog in Heerenveen geboren.Heeft het overal goed gedaan.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›