De Wagt langer bij SC Heerenveen: ''Zelfs in deze moeilijke periode'' Van den Berg traint tot de winterstop mee bij SC Heerenveen Kritiek en lof voor Kosovaarse gelegenheids-middenvelder Dresevic Dresevic met Kosovo in eigen huis hard onderuit tegen Engeland Geblesseerde Veerman haakt af bij Jong Oranje om te revalideren

VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen boekt verrassende zege op AZ

( 29 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen boekt verrassende zege op AZ

SC Heerenveen wist vandaag op verrassende wijze te winnen van AZ. Waar veel voetbalkenners misschien gerekend hadden op een overwinning voor AZ, wist Heerenveen de wedstrijd met 2-4 te winnen van de Alkmaarders. 

De ploeg van trainer Johnny Jansen kwam al vroeg op voorsprong, nadat Sven Botman in de zesde minuut raak kopte. Even later kreeg ook Mitchell van Bergen een grote kans, maar AZ-doelman Bizot wist een tweede doelpunt te voorkomen. Na een half uur spelen maakte Ron Vlaar aan de andere kant van het veld de gelijkmaker, maar SC Heerenveen zette nog voor rust de 1-2 en zelfs de 1-3 op het scorebord na doelpunten van Rodney Kongolo en Jens Odgaard.

Na rust kwam AZ nog even terug in de wedstrijd door een doelpunt van Calvin Stengs en was er zelfs nog hoop op een gelijkmaker voor de ploeg uit Alkmaar, maar Heerenveen hield knap stand en kreeg zelfs hulp uit onverwachte hoek. Teun Koopmeiners leek een inzet van Kongolo redelijk eenvoudig weg te kunnen werken, maar de bal belandde op klungelige wijze in eigen doel, waardoor de wedstrijd werd beslist in het voordeel van SC Heerenveen: 2-4. 

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Dresevic, Botman, Woudenberg (Van Rhijn '64); Kongolo, Faik, Veerman; Van Bergen (Halilovic '82), Odgaard (Dreyer '90), Ejuke.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Oct 2019 om 16:43
    • Quote van 19 Oct 2019 om 23:44
      Nouja niet al te euforisch. Tegen voetballende ploegen die zelf spel willen maken doen we t altijd wel goed, zeker als ze t ff niet conform hun eigen kwaliteiten doen. Tegen ploegen die bus parkeren en wanneer we zelf spel moeten maken (thuis vnl) hebben we t veel moeilijker. Dat zal ook wel weer blijken, is ook niet erg, we hebben geen ploeg die anderen echt overklast, iig niet elke wedstrijd. Odgaard komt iig aardig bij, eerste wedstrijden waren erg ongelukkig, heeft ook deel met spelritme en vertrouwen te maken. Hahn wel erg ongelukkig bij tijden maar t kon ff zullen we maar zeggen. Ofwel: leuk voetbal maar als we zelf wedstrijd moeten maken kan t resultaat zo weer s anders worden, ook dan maar achter de ploeg blijven staan hoop ik.
    Is dat zo? Tegen mindere ploegen zoals Twente en Fortuna hebben we het toch ook goed gedaan, toen lag het vooral aan het afmaken van de kansen. Of wat te denken van Utrecht? Die ploeg heeft echt alleen maar verdedigd en zijn met z'n allen rond de zestien blijven hangen. We hebben juist een middenveld dat technisch meer dan voldoende is met Faik en vooral Veerman. Je zou daar ook nog Bruijn en Halilovic aan toe kunnen voegen.
  • 20 Oct 2019 om 15:51
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:29
      Dat zou dan een behoorlijk labiele sponsor zijn.
    Als dat waar zou zijn kun je achteraf zeggen dat het misschien wel goed is labiele sponsor heb je helemaal niks aan (afwachten of je je geld krijgt etc, kijk maar naar dat gezeik met Vansen en ADO)
  • 20 Oct 2019 om 15:29
    • Quote van 20 Oct 2019 om 15:12
      ja dat doe ik inderdaad omdat het gewoon iets was dat mij opviel , Derksen zegt iets en 2 dagen later haakt de sponsor ineens af, het kan toeval zijn maar het valt wel op. Het kan in jou ogen onzin zijn voor mij is het wel iets wat in mij opkwam. Maar ik ga verder niet meer reageren want het wordt hier tegenwoordig toch alleen maar elkaar of anderen afbranden Daarom heb ik ook mijn reacties verwijderd en ga ik ook niet meer reageren op reacties van mensen wat deze discussie betreft omdat ik geen zin meer heb in die belachelijke welles nietes discussies hier.
    Dat zou dan een behoorlijk labiele sponsor zijn.
  • 20 Oct 2019 om 15:12
    • Quote van 20 Oct 2019 om 13:21
      Daar insinueer je alleen al mee dat er een verband is tussen de uitlatingen van Sigaar-Snor en het afhaken van een sponsor (wat in mijn ogen complete onzin is). Dus dan is de reactie van Mackan nog niet zo gek.
    ja dat doe ik inderdaad omdat het gewoon iets was dat mij opviel , Derksen zegt iets en 2 dagen later haakt de sponsor ineens af, het kan toeval zijn maar het valt wel op. Het kan in jou ogen onzin zijn voor mij is het wel iets wat in mij opkwam. Maar ik ga verder niet meer reageren want het wordt hier tegenwoordig toch alleen maar elkaar of anderen afbranden Daarom heb ik ook mijn reacties verwijderd en ga ik ook niet meer reageren op reacties van mensen wat deze discussie betreft omdat ik geen zin meer heb in die belachelijke welles nietes discussies hier.
  • 20 Oct 2019 om 14:24
    Mooie en terechte overwinning. Ben alleen nog steeds niet overtuigd van onze spits Odgaard. Lijkt wel of zijn motoriek niet helemaal op orde is. Hoop dat ze in de winterstop een goede spits halen, dan gaan we nog wel wat voor verassingen zorgen.
  • 20 Oct 2019 om 13:43
    • Quote van 20 Oct 2019 om 11:09
      Als het sportief zo goed blijft gaan worden we steeds aantrekkelijker voor een grote hoofdsponsor.Cees heeft dan voor de kerst en het jubileumjaar alles weer op de rit.
    Dan moet er nog heel wat gebeuren.
    Dan moet hij eerst goed bezuinigingen.
    En veel meer inkomsten hebben.
  • 20 Oct 2019 om 13:21
    Daar insinueer je alleen al mee dat er een verband is tussen de uitlatingen van Sigaar-Snor en het afhaken van een sponsor (wat in mijn ogen complete onzin is). Dus dan is de reactie van Mackan nog niet zo gek.
  • 20 Oct 2019 om 11:49
    Mooie pot voetbal. Zondag Groningen thuis. Hopelijk weer drie punten en weer meer toeschouwers. Go Johnny go!
  • 20 Oct 2019 om 11:09
    Als het sportief zo goed blijft gaan worden we steeds aantrekkelijker voor een grote hoofdsponsor.Cees heeft dan voor de kerst en het jubileumjaar alles weer op de rit.
  • 20 Oct 2019 om 10:20
    • Quote van 20 Oct 2019 om 07:15
      Derksen de daden en uitspraken van Cees in de schoenen schuiven is een prestatie op zich. Er is maar één persoon verantwoordelijk voor de situatie en dat is de snor niet.... Zolang er geen hoofdsponsor is van 8 ton tot een miljoen en er meer sponsoren (lijken te) verdwijnen dan er bij komen is de rust maar betrekkelijk. Jammer voor de mensen die stinkend hun best doen. Ik kan het uitsluiten van de clubmannen niet los zien van de huidige situatie. Er is geen sprake van 'Mei inoar foarút'. Letterlijk en figuurlijk. Personen zijn uitgesloten. Of hebben zich uit laten sluiten en daardoor raakte de club meer mensen kwijt dan alleen het bewuste groepje. Gelukkig zorgen de prestaties op het veld voor de positieve sfeer rondom de club.
    Amen!
  • 20 Oct 2019 om 09:45
    • Quote van 20 Oct 2019 om 07:51
      De naam van Roozemond is weer gevallen en daar ben je weer Mackan! Probeer anders eens op de wedstrijd te reageren, daar gaat dit topic namelijk over.
    Ik begon er niet over, dus misschien had je beter anderen er op aan kunnen spreken. Mijn laatste regel gaat over de wedstrijd(en) mocht je ook dat gemist hebben. Prettige dag nog. Ik geniet lekker na van het tripje naar Den Haag!
  • 20 Oct 2019 om 09:30
    • Quote van 20 Oct 2019 om 08:39
      Bij wedstrijden zoals gister speelt Kongolo helemaal in zijn kracht. Bij omsingelpartijen als tegen Fortuna loopt ie je vaker voor de voeten. Geweldige prestatie gister en prachtig doelpunt. Jammer dat je na zo'n mooie overwinning toch weer meent off topic te moeten gaan en de voorzitter erbij te moeten halen. Samen maken we de club! Hup Heerenveen!
    Heb het steeds gezegd, hoe hij speelde in de oefenwedstrijd tegen die turken destijds was zijn klasse al waar te nemen..zelfde verhaal met Floranus ...vond ik tenminste.
  • 20 Oct 2019 om 08:39
    • Quote van 20 Oct 2019 om 00:25
      Wellicht is Kongolo een beetje wat De Roon destijds ook voor ons was. Meestal niet erg opvallend maar wel erg belangrijk. Eerlijk is eerlijk: eigenlijk had ik Kongolo vorig seizoen al afgeschreven. Mooi dat het er nu wel uitkomt. Misschien is dat ook een verdienste van de trainer. Wat past Jansen goed bij onze club. Nu nog een voorzitter die er niet voor zichzelf zit, die niet in elk interview de meest onzinnige dingen zegt en die gewoon sympathieke vent is met de gun factor.
    Bij wedstrijden zoals gister speelt Kongolo helemaal in zijn kracht. Bij omsingelpartijen als tegen Fortuna loopt ie je vaker voor de voeten. Geweldige prestatie gister en prachtig doelpunt. Jammer dat je na zo'n mooie overwinning toch weer meent off topic te moeten gaan en de voorzitter erbij te moeten halen. Samen maken we de club! Hup Heerenveen!
  • 20 Oct 2019 om 08:31
    • Quote van 20 Oct 2019 om 07:51
      De naam van Roozemond is weer gevallen en daar ben je weer Mackan! Probeer anders eens op de wedstrijd te reageren, daar gaat dit topic namelijk over.
    Goedemorgen Cees, Goed geslapen?
  • 20 Oct 2019 om 07:51
    • Quote van 20 Oct 2019 om 07:15
      Derksen de daden en uitspraken van Cees in de schoenen schuiven is een prestatie op zich. Er is maar één persoon verantwoordelijk voor de situatie en dat is de snor niet.... Zolang er geen hoofdsponsor is van 8 ton tot een miljoen en er meer sponsoren (lijken te) verdwijnen dan er bij komen is de rust maar betrekkelijk. Jammer voor de mensen die stinkend hun best doen. Ik kan het uitsluiten van de clubmannen niet los zien van de huidige situatie. Er is geen sprake van 'Mei inoar foarút'. Letterlijk en figuurlijk. Personen zijn uitgesloten. Of hebben zich uit laten sluiten en daardoor raakte de club meer mensen kwijt dan alleen het bewuste groepje. Gelukkig zorgen de prestaties op het veld voor de positieve sfeer rondom de club.
    De naam van Roozemond is weer gevallen en daar ben je weer Mackan! Probeer anders eens op de wedstrijd te reageren, daar gaat dit topic namelijk over.
  • 20 Oct 2019 om 07:15
    Derksen de daden en uitspraken van Cees in de schoenen schuiven is een prestatie op zich. Er is maar één persoon verantwoordelijk voor de situatie en dat is de snor niet.... Zolang er geen hoofdsponsor is van 8 ton tot een miljoen en er meer sponsoren (lijken te) verdwijnen dan er bij komen is de rust maar betrekkelijk. Jammer voor de mensen die stinkend hun best doen. Ik kan het uitsluiten van de clubmannen niet los zien van de huidige situatie. Er is geen sprake van 'Mei inoar foarút'. Letterlijk en figuurlijk. Personen zijn uitgesloten. Of hebben zich uit laten sluiten en daardoor raakte de club meer mensen kwijt dan alleen het bewuste groepje. Gelukkig zorgen de prestaties op het veld voor de positieve sfeer rondom de club.
  • 20 Oct 2019 om 00:27
    Laat de platte kar maar komen
  • 20 Oct 2019 om 00:25
    Wellicht is Kongolo een beetje wat De Roon destijds ook voor ons was. Meestal niet erg opvallend maar wel erg belangrijk. Eerlijk is eerlijk: eigenlijk had ik Kongolo vorig seizoen al afgeschreven. Mooi dat het er nu wel uitkomt. Misschien is dat ook een verdienste van de trainer. Wat past Jansen goed bij onze club. Nu nog een voorzitter die er niet voor zichzelf zit, die niet in elk interview de meest onzinnige dingen zegt en die gewoon sympathieke vent is met de gun factor.
  • 20 Oct 2019 om 00:16
    Ik heb vooral genoten van Kongolo. Niet normaal die man! Die is overal waar de bal is. Ik wil niemand te kort doen maar zonder Kongolo zou ons spel er heel anders uitzien
  • 19 Oct 2019 om 23:51
    • Quote van 19 Oct 2019 om 23:44
      Nouja niet al te euforisch. Tegen voetballende ploegen die zelf spel willen maken doen we t altijd wel goed, zeker als ze t ff niet conform hun eigen kwaliteiten doen. Tegen ploegen die bus parkeren en wanneer we zelf spel moeten maken (thuis vnl) hebben we t veel moeilijker. Dat zal ook wel weer blijken, is ook niet erg, we hebben geen ploeg die anderen echt overklast, iig niet elke wedstrijd. Odgaard komt iig aardig bij, eerste wedstrijden waren erg ongelukkig, heeft ook deel met spelritme en vertrouwen te maken. Hahn wel erg ongelukkig bij tijden maar t kon ff zullen we maar zeggen. Ofwel: leuk voetbal maar als we zelf wedstrijd moeten maken kan t resultaat zo weer s anders worden, ook dan maar achter de ploeg blijven staan hoop ik.
    Ik denk dat Jansen straks in die duels tegen defensieve ploegen moet kiezen voor meer vaardigheid aan de bal op het middenveld. Tegen een ploeg als AZ of eerder tegen Ajax werkt het middenveld met de 'drie zessen' heel goed, maar tegen inzakkende ploegen beduidend minder.

    Heb in ieder geval nu al zin in de kraker tegen Groningen. Aan ons om veel mensen mee te nemen en te zorgen voor een vol stadion.

    Net stinne, mar derhinne.
  • 19 Oct 2019 om 23:44
    Nouja niet al te euforisch. Tegen voetballende ploegen die zelf spel willen maken doen we t altijd wel goed, zeker als ze t ff niet conform hun eigen kwaliteiten doen. Tegen ploegen die bus parkeren en wanneer we zelf spel moeten maken (thuis vnl) hebben we t veel moeilijker. Dat zal ook wel weer blijken, is ook niet erg, we hebben geen ploeg die anderen echt overklast, iig niet elke wedstrijd. Odgaard komt iig aardig bij, eerste wedstrijden waren erg ongelukkig, heeft ook deel met spelritme en vertrouwen te maken. Hahn wel erg ongelukkig bij tijden maar t kon ff zullen we maar zeggen. Ofwel: leuk voetbal maar als we zelf wedstrijd moeten maken kan t resultaat zo weer s anders worden, ook dan maar achter de ploeg blijven staan hoop ik.
  • 19 Oct 2019 om 22:58
    • Quote van 19 Oct 2019 om 21:54
      Het aanstellen van Jansen is een geweldige zet gebleken. Hij is een geweldig uithangbord voor de club en zet het tactisch echt goed neer. Heb het verdedigend al jaren niet meer zo goed gezien.
    Ja klopt
  • 19 Oct 2019 om 22:43
    • Quote van 19 Oct 2019 om 22:39
      Geweldig verdedigt door heerenveen en dan ook nog 4 keer scoren tegen een team dat in de 9 voorgaande wedstrijden maar 4 tegen kreeg. Als we in de winterstop Espejord aan kunnen trekken dan gaan we de playoffs makkel7jk halen..
    Fc Odgaard speelde verdienstelijk
  • 19 Oct 2019 om 22:39
    Geweldig verdedigt door heerenveen en dan ook nog 4 keer scoren tegen een team dat in de 9 voorgaande wedstrijden maar 4 tegen kreeg. Als we in de winterstop Espejord aan kunnen trekken dan gaan we de playoffs makkel7jk halen..
  • 19 Oct 2019 om 22:39
    Geweldig verdedigt door heerenveen en dan ook nog 4 keer scoren tegen een team dat in de 9 voorgaande wedstrijden maar 4 tegen kreeg. Als we in de winterstop Espejord aan kunnen trekken dan gaan we de playoffs makkel7jk halen..
  • 19 Oct 2019 om 22:27
    Dit kan een mooi seizoen gaan worden! :D Ps. stuk minder reacties doordat deze app ruk is. Jammer!
  • 19 Oct 2019 om 21:54
    Het aanstellen van Jansen is een geweldige zet gebleken. Hij is een geweldig uithangbord voor de club en zet het tactisch echt goed neer. Heb het verdedigend al jaren niet meer zo goed gezien.
  • 19 Oct 2019 om 21:42
    Heerlijke pot
  • 19 Oct 2019 om 21:38
    Wat heeft hamstra goede aankopen gedaan.Met weinig geld.En we hebben eindelijk weer een goede trainer.Een echte clubman.
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›