Van Bergen hoopt op 'Messi-rol': ''Dat zou wel eens lekker zijn'' Van Bergen slaat Oranje onder 20 af: ''Nu wil ik dat even niet'' SC Heerenveen heeft vertrouwen in Van Hau: ''Heeft tijd nodig'' ''Dat komt Odgaard soms in aanvallend opzicht wel eens te kort'' Hamstra: ''De bond gaat hier volgens ons te veel uit van regels''

MATCHDAY | SC Heerenveen begint met Van Bergen tegen AZ

( 74 reacties)
MATCHDAY | SC Heerenveen begint met Van Bergen tegen AZ

SC Heerenveen hervat vanavond de competitie met een uitwedstrijd tegen AZ, de nummer drie van de Eredivisie. Bij een overwinning kan de ploeg van Johnny Jansen naar de vijfde plek gaan.

Tegenstander AZ heeft tot op heden nog maar één keer verloren, daarnaast speelden zij twee keer gelijk. SC Heerenveen wist tot maar drie overwinningen te komen na negen speelronde. De laatste wedstrijd werd wel gewonnen door de Friezen, waar AZ gelijke speelde.

AZ moet doelpuntenmaker Myron Boadu missen vanwege een schorsing. Hij wordt vervangen door Ferdy Druijf. Druijf maakt zijn basisdebuut voor AZ.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn, Floranus, Dresevic, Botman, Woudenberg, Veerman, Faik (aanvoerder), Kongolo, Ejuke, Odgaard en Van Bergen.

Opstelling AZ: Bizot, Svensson, Vlaar, Wuytens, Wijndal, Midtsjo, De Wit, Koopmeiners, Stengs, Druijf en Idrissi.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Oct 2019 om 01:22
    • Quote van 20 Oct 2019 om 00:01
      Zeker pakt hij af en toe een goede bal. Maar de term slapjanus past naar mijn mening perfect bij Hahn. In de vijf meter moet je de baas zijn als keeper. De corner moet hij gewoon hebben, maar schat de bal verkeerd in en blijft dan staan. Bij de tweede bal komt hij op een mooie hoogte op hem af, maar gaat hij weer knullig langs zijn arm. Dat vind ik slap.
    Ik snap nog steeds niet waarom het nodig is gelijk te schelden , je had het ook onkunde kunnen noemen.
  • 20 Oct 2019 om 00:04
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:33
      Floranus is een genot om naar te kijken , maar is hij wel een rechtsback , hij lijkt op links nog beter te zijn. De stappen die hij heeft gemaakt begint echt indrukwekkend te worden.
    Floranus speelde bij Sparta ook vaak linksback volgens mij. En met buitenspelers die vaak naar binnen trekken, kan hij met zijn rechterbeen goed uit de voeten op die positie. Daarbij is zijn linkervoet ook niet slecht, dacht ik.
  • 20 Oct 2019 om 00:03
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:28
      Grote pluim voor het elftal vanavond! Vier goals tegen dit AZ en dan winnen. Geweldig gedaan! Heel hard gewerkt!
      Veerman, Kongolo en vooral Floranus en Botman de grote uitblinkers!
      Hoop echt dat Hamstra Botman kan vastleggen. Die jongen kan niet meer stuk!
    Veerman was echt super inderdaad. Wat voetbalt hij makkelijk er tussendoor, ziet hij goed waar anderen staan en krijgt ie de bal er ook nog. En dat voor 5 ton!
  • 20 Oct 2019 om 00:01
    • Quote van 19 Oct 2019 om 22:04
      Dit is wel heel kort door de bocht. Hem een slapjanus noemen raakt kant nog wal. Zeker hij maakt fouten, maar pakt ook ballen die er bij veel keepers ingaan.
    Zeker pakt hij af en toe een goede bal. Maar de term slapjanus past naar mijn mening perfect bij Hahn. In de vijf meter moet je de baas zijn als keeper. De corner moet hij gewoon hebben, maar schat de bal verkeerd in en blijft dan staan. Bij de tweede bal komt hij op een mooie hoogte op hem af, maar gaat hij weer knullig langs zijn arm. Dat vind ik slap.
  • 19 Oct 2019 om 23:44
    • Quote van 19 Oct 2019 om 23:39
      Ik reageer nooit in wedstrijd topics. Bij verlies lopen hier een aantal qua frustraties altijd helemaal leeg. Wat de mooie overwinning met Roozemond heeft te maken volg ik even niet maar oké.
    Je kunt natuurlijk geen moment onbenut laten om hem even een hart onder de riem te steken ;-)
  • 19 Oct 2019 om 23:39
    • Quote van 19 Oct 2019 om 21:20
      En de mensen die daar altijd los gaan, of in ieder topic over Roozemond, zijn nu nergens te bekennen. Blijf het bijzonder vinden.
    Ik reageer nooit in wedstrijd topics. Bij verlies lopen hier een aantal qua frustraties altijd helemaal leeg. Wat de mooie overwinning met Roozemond heeft te maken volg ik even niet maar oké.
  • 19 Oct 2019 om 23:38
    • Quote van 19 Oct 2019 om 22:57
      Bullshit. Ik probeer bijvoorbeeld vaak kritiek op Roozemond te nuanceren en ook al had ik mijn twijfels vooraf, Jansen doet het werkelijk uitstekend, wat je vooral terugziet aan hoe de verdediging staat. Hahn vond ik een goede zet vooraf, maar sinds zijn komst valt hij me al tegen. Van een speler die van Feyenoord overkomt en met zoveel meer ervaring als de rest verwacht je een stabiele kracht. Dat is hij niet. Hij deed het zonder grote fouten de laatste tijd, maar dit is gewoon zwaar onnodig, en dat mag ik best hier reageren.
    Het is zo onnodig dit tijdens een wedstrijd te doen , het komt op mij altijd over als je eigen frustraties botvieren op spelers al dan niet terecht , als Heerenveen nog voorstaat dan denk ik toch echt is dat nou nodig. Het is soms net alsof mensen een zondebok nodig hebben om zichzelf beter te laten voelen , die is slecht dat is slecht je hebt er hier bij die vooral tijdens een slechte verloren wedstrijd helemaal los gaan op alles wat maar los of vast zit . Het klaagmuur van Jeruzalem dat ik aanhaalde was meer een algemeen bedoelde opmerking.vergeet niet dat spelers deze reacties ook lezen en het niet altijd als positief ervaren en er soms dusdanig mee zitten dat het ook effect heeft op hun spel en dan niet in de positieve zin. @MrFrankLegs ik denk dat Finja meer doelt op mensen zoals Drachten die bij het minste en geringste alles aan grijpen om maar over van alles en nog wat te zeiken Winnen ze 5x op een rij en verliezen ze dan 1x dan wordt die ene wedstrijd gebruikt als voer die 5 eerdere wedstrijden doen er dan niet toe.
  • 19 Oct 2019 om 22:57
    • Quote van 19 Oct 2019 om 19:58
      we staan voor en ja het is een fout maar waarom nou steeds het negatieve benadrukken inplaats van eens tevreden te zijn dat we voor staan Ga dan zeuren om het commentaar wat weer gallisch slecht is door de heer Driessen. Het lijkt hier soms net de klaagmuur in Jeruzalem.
    Bullshit. Ik probeer bijvoorbeeld vaak kritiek op Roozemond te nuanceren en ook al had ik mijn twijfels vooraf, Jansen doet het werkelijk uitstekend, wat je vooral terugziet aan hoe de verdediging staat. Hahn vond ik een goede zet vooraf, maar sinds zijn komst valt hij me al tegen. Van een speler die van Feyenoord overkomt en met zoveel meer ervaring als de rest verwacht je een stabiele kracht. Dat is hij niet. Hij deed het zonder grote fouten de laatste tijd, maar dit is gewoon zwaar onnodig, en dat mag ik best hier reageren.
  • 19 Oct 2019 om 22:04
    • Quote van 19 Oct 2019 om 19:38
      Wat hebben wij een slapjanus als keeper als het er écht om gaat.
    Dit is wel heel kort door de bocht. Hem een slapjanus noemen raakt kant nog wal. Zeker hij maakt fouten, maar pakt ook ballen die er bij veel keepers ingaan.
  • 19 Oct 2019 om 21:32
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:28
      Grote pluim voor het elftal vanavond! Vier goals tegen dit AZ en dan winnen. Geweldig gedaan! Heel hard gewerkt!
      Veerman, Kongolo en vooral Floranus en Botman de grote uitblinkers!
      Hoop echt dat Hamstra Botman kan vastleggen. Die jongen kan niet meer stuk!
    We hebben een beter team dan vorig jaar.
  • 19 Oct 2019 om 21:30
    • Quote van 19 Oct 2019 om 21:20
      En de mensen die daar altijd los gaan, of in ieder topic over Roozemond, zijn nu nergens te bekennen. Blijf het bijzonder vinden.
    Hamstra heeft de spelers gehaald.
    En johnny Janssen maakt er een goed team van.
  • 19 Oct 2019 om 21:25
    Wel erg lekker deze drie punten. Complimenten voor het team, voor elke bal wordt er gestreden. Mooi om te zien dat jongens als Floranus en Kongolo die vorig jaar onder JOR erg matig speelden, dit seizoen laten zien prima aanwinsten te zijn. Vond trouwens van Rhijn ook erg goed invallen.
  • 19 Oct 2019 om 21:20
    • Quote van 19 Oct 2019 om 21:14
      Heerlijk dit. Wel apart dat er nu maar 60 reacties zijn, en bij een wedstrijd waar wat te zeuren valt over de 200...
    En de mensen die daar altijd los gaan, of in ieder topic over Roozemond, zijn nu nergens te bekennen. Blijf het bijzonder vinden.
  • 19 Oct 2019 om 21:14
    Heerlijk dit. Wel apart dat er nu maar 60 reacties zijn, en bij een wedstrijd waar wat te zeuren valt over de 200...
  • 19 Oct 2019 om 20:58
    Johnny is echt een verademing. Herkenbaar, rust en hoge gunfactor. Ook het inzicht vandaag om heel compact te spelen is realisme. Ik wil vandaag drie pluimen geven. De 1e is voor Veerman. Dat is onze Frenkie de Jong. Wat een voetballend vermogen. De 2e is voor Kongolo. Vaak was het net niet afgelopen seizoen. Nu is het vaak "net even kongolo". Erg nuttig. De derde pluim is voor Floranus. Die jongen heeft een kracht om zich zo te ontwikkelen na vorig jaar. De handsbal tegen Feyenoord lijkt wel het omslagpunt geweest. Wekelijks in het elftal van de week.
  • 19 Oct 2019 om 20:46
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:33
      Floranus is een genot om naar te kijken , maar is hij wel een rechtsback , hij lijkt op links nog beter te zijn. De stappen die hij heeft gemaakt begint echt indrukwekkend te worden.
    Absoluut mee eens! Petje af voor hem!
  • 19 Oct 2019 om 20:34
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:27
      Kan iemand mij vertellen wat ze zingen tijdens het publiek bedanken?
    Superfriezen laat je horen. Wij gaan voor niemand aan de kant. Voor Heerenveen trots van het Noorden. Gaan wij door heel het land. Mijn hele leven lang. Zing ik voor Heerenveen. Met passie en beleving. Voor Frieslands nummer één! Gebaseerd op: Allez Allez Allez
  • 19 Oct 2019 om 20:34
    En nou volgende week vol ALS. Alle kaarten uitdelen..!
  • 19 Oct 2019 om 20:33
    Floranus is een genot om naar te kijken , maar is hij wel een rechtsback , hij lijkt op links nog beter te zijn. De stappen die hij heeft gemaakt begint echt indrukwekkend te worden.
  • 19 Oct 2019 om 20:31
    Lekker hoor dit!!
  • 19 Oct 2019 om 20:28
    Grote pluim voor het elftal vanavond! Vier goals tegen dit AZ en dan winnen. Geweldig gedaan! Heel hard gewerkt!
    Veerman, Kongolo en vooral Floranus en Botman de grote uitblinkers!
    Hoop echt dat Hamstra Botman kan vastleggen. Die jongen kan niet meer stuk!
  • 19 Oct 2019 om 20:27
    Kan iemand mij vertellen wat ze zingen tijdens het publiek bedanken?
  • 19 Oct 2019 om 20:24
    Een goede overwinning van Heerenveen.
  • 19 Oct 2019 om 20:24
    Hoppa!!!
  • 19 Oct 2019 om 20:23
    Knap werk dit...!!
  • 19 Oct 2019 om 20:20
    Als we nu nog een echte spits aantrekken die zelf ook iets creëert, dan kunnen we nog geweldige prestaties te zien krijgen van onze mannen.
    Hulde aan JJ en zijn staf!
  • 19 Oct 2019 om 20:20
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:13
      AZ had meer de bal, de kansen waren voor Heerenveen.
    Az had ook wel een paar kansen.
    Heerenveen is veel beter dan vorig jaar.

  • 19 Oct 2019 om 20:19
    Goeie pot weer. Sportief staat het dit jaar prima.
  • 19 Oct 2019 om 20:16
    De 3 punten gaan mee naar Heerenveen hoppa
  • 19 Oct 2019 om 20:13
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:10
      Klopt eerste half uur was AZ veel beter.
      Daarna heeft Heerenveen ook kansen gekregen.
      En 4 goals gemaakt.

    AZ had meer de bal, de kansen waren voor Heerenveen.
  • 19 Oct 2019 om 20:10
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:00
      Het zit niet tegen vanavond. Ik vind Kongolo echt een dijk van een wedstrijd spelen. Die komt helemaal in zijn kracht als de tegenstander veel aan de bal is en er ruimte is.
      Nu rustig blijven en scherp aan de bal zijn. Daar gaat nog iets te vaak iets mis.
      Druijf tov Boadu is ook dag en nacht. Wat een matige spits is dat.
    Klopt eerste half uur was AZ veel beter.
    Daarna heeft Heerenveen ook kansen gekregen.
    En 4 goals gemaakt.

  • 19 Oct 2019 om 20:10
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:06
      De Bus ervoor gooien en gaan voor die 3 punten.
    De koek is ook wel eens op bij AZ .....gewoon de regie overnemen. Dit moet gespeeld zijn.
  • 19 Oct 2019 om 20:06
    • Quote van 19 Oct 2019 om 20:02
      Euh vreemd ? Een van de zwakkeren vanavond en niet in de beste vorm van zijn leven
    oke.
  • 19 Oct 2019 om 20:06
    De Bus ervoor gooien en gaan voor die 3 punten.
  • 19 Oct 2019 om 20:02
    • Quote van 19 Oct 2019 om 19:58
      Woudenberg eruit? vreemd.
    Euh vreemd ? Een van de zwakkeren vanavond en niet in de beste vorm van zijn leven
  • 19 Oct 2019 om 20:01
    • Quote van 19 Oct 2019 om 19:58
      Woudenberg eruit? vreemd.
    Woudenberg heeft het heel moeilijk en wordt steeds over zijn rechterbeen gepasseerd. Logische wissel derhalve.
  • 19 Oct 2019 om 20:00
    Odgaard speelt een prima pot wat zijn jullie kritisch op deze man....3x uit een corner scoren....die laatste werd wel kort genomen; 3x assist van Veerman :) AZ mag wel beter zijn maar wij zijn veel effectiever.
  • 19 Oct 2019 om 20:00
    Het zit niet tegen vanavond. Ik vind Kongolo echt een dijk van een wedstrijd spelen. Die komt helemaal in zijn kracht als de tegenstander veel aan de bal is en er ruimte is.
    Nu rustig blijven en scherp aan de bal zijn. Daar gaat nog iets te vaak iets mis.
    Druijf tov Boadu is ook dag en nacht. Wat een matige spits is dat.
  • 19 Oct 2019 om 19:58
    Woudenberg eruit? vreemd.
  • 19 Oct 2019 om 19:58
    • Quote van 19 Oct 2019 om 19:38
      Wat hebben wij een slapjanus als keeper als het er écht om gaat.
    we staan voor en ja het is een fout maar waarom nou steeds het negatieve benadrukken inplaats van eens tevreden te zijn dat we voor staan Ga dan zeuren om het commentaar wat weer gallisch slecht is door de heer Driessen. Het lijkt hier soms net de klaagmuur in Jeruzalem.
  • 19 Oct 2019 om 19:52
    Ai ai.. We zouden er toch mooi op staan als we een scorende spits hadden
  • 19 Oct 2019 om 19:52
    Paar keer vaker van blauw naar blauw zou wel helpen......
  • 19 Oct 2019 om 19:52
    Paar keer vaker van blauw naar blauw zou wel helpen......
  • 19 Oct 2019 om 19:51
    Odgaard man. Die moet gewoon hangen. Weer zo vreselijk ongecontroleerd geschoten.
    Beetje spits maakt zo'n bal.
  • 19 Oct 2019 om 19:42
    Tandje der bij mannen..!!!
  • 19 Oct 2019 om 19:39
    Jammer, hij was de andere wedstrijden toch echt goed bezig maar dan toch weer 2 foutjes
  • 19 Oct 2019 om 19:38
    De 2e fout van hahn.
  • 19 Oct 2019 om 19:38
    Wat hebben wij een slapjanus als keeper als het er écht om gaat.
  • 19 Oct 2019 om 19:37
    Dus niet....
  • 19 Oct 2019 om 19:35
    Gaat lekker zo. Wel even deze stand vasthouden na de rust.. KOM OP..!!!!
  • 19 Oct 2019 om 19:33
    1-3 met rust, wie had dat verwacht. Ik ben echt onder de indruk van AZ dit seizoen, vind ze misschien wel de best voetballende ploeg in Nederland, maar wat staan we goed zeg. Met een gelijkspel zou ik vantevoren al heel tevreden zijn, maar wat zouden 3 punten hier toch fantastisch zijn.
  • 19 Oct 2019 om 19:31
    • Quote van 19 Oct 2019 om 19:11
      Kan commentaar op fox zijn az shirt uitdoen? Az krijgt in 9 wedstrijden 3 doelpunten tegen. Ja, az is sterker maar zijn effectief en hadden met van Bergen de beste kans. Dan roepen dat als je az fan bent het frustrerend is om naar het spel van Heerenveen te kijken dan doe je ons echt tekort
    En niet alleen dat, maar ook twee dikke overtredingen van AZ afdoen als toneelspelen van Heerenveen.
  • 19 Oct 2019 om 19:30
    Heel erg lekker dit! Mooi ook voor Odgaard en Kongolo dat ze scoren.
    Nu volhouden, knokken tot het einde en iets meer rust aan de bal.
  • 19 Oct 2019 om 19:23
    Mooi voor Jens! Deed vrij weinig goed maar dan staat ie er toch maar even.
  • 19 Oct 2019 om 19:22
    Wat is dit LKRRRRRRRRRRRRRR
  • 19 Oct 2019 om 19:20
    De knetter jongens! Wat zijn we weer eens effectief.
  • 19 Oct 2019 om 19:20
    Kongolooo lekkaaaaaaa gelijk laten zien dat de SC voor een 3 punter komt!! ...heeeeeeeeeeeeeeeerlijk
  • 19 Oct 2019 om 19:13
    KONGOLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
  • 19 Oct 2019 om 19:13
    FOX //...kan de pot op!
  • 19 Oct 2019 om 19:11
    Lekkaaaaa waar is dat AZ.. klapvee.............
  • 19 Oct 2019 om 19:11
    Kan commentaar op fox zijn az shirt uitdoen? Az krijgt in 9 wedstrijden 3 doelpunten tegen. Ja, az is sterker maar zijn effectief en hadden met van Bergen de beste kans. Dan roepen dat als je az fan bent het frustrerend is om naar het spel van Heerenveen te kijken dan doe je ons echt tekort
  • 19 Oct 2019 om 19:08
    Zooooo wat een fijne aanval zeg! Onverdiend misschien maar heerlijk!
  • 19 Oct 2019 om 19:08
    Klasse goal!! Lekker, gewoon zelf voetballen, niet dat inzakken.
  • 19 Oct 2019 om 19:08
    Hoppaaaa
  • 19 Oct 2019 om 19:07
    Kongolo 1-2
  • 19 Oct 2019 om 19:04
    Ai, jammer van Hahn ook, als ie komt moet ie 'm hebben.
  • 19 Oct 2019 om 19:04
    Tsja, en daar is hij al. Come on boys, voetballen!
  • 19 Oct 2019 om 19:01
    Heerlijk begin, al raken we wel veel te snel de bal kwijt. Voorin winnen we geen enkel duel.
    Nu wel een heel goede counter, maar Van Bergen mist echt veel te veel kansen.
  • 19 Oct 2019 om 18:58
    • Quote van 19 Oct 2019 om 18:57
      Nou dit is wachten op de gelijkmaker..
    Ja het begint nu wel kritiek te worden.. hopelijk houden ze vol en scoren ze op de counter
  • 19 Oct 2019 om 18:57
    Nou dit is wachten op de gelijkmaker..
  • 19 Oct 2019 om 18:45
    yessssssssssssss
  • 19 Oct 2019 om 18:41
    Dat begint leuk zeg! Totaal niet verwacht dit.
  • 19 Oct 2019 om 18:20
    Leuke tegenstander en met een beetje geluk...!
  • 19 Oct 2019 om 17:58
    Ben benieuwd.. kan alle kanten op gaan
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›