VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen fors onderuit ondanks sterke eerste helft

( 43 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen fors onderuit ondanks sterke eerste helft

Voor de tweede keer dit seizoen heeft SC Heerenveen verloren. In de Johan Cruyff Arena ging het met 4-1 ten onder. 

In de eerste minuten deed Van Bergen een poging gevaarlijk te worden, maar kreeg dat niet voor elkaar. Ajax kreeg het daarentegen snel voor elkaar om te scoren. Huntelaar legde aan voor een vrije schop en via de rug van Tadic verdween de bal in de goal. 

Het duurde niet lang of Heerenveen kwam langszij. Een flitsende actie van Van Bergen over rechts was de opmaat voor een treffer van Odgaard. Even later leek Odgaard ook de 1-2 te maken, maar de VAR gooide roet in het eten. Ajax kwam vlak voor rust wel op voorsprong. Tagliafico kopte een hoekschop keihard binnen. 

Na rust had Heerenveen weinig in de melk te brokkelen. Ajax controleerde en kwam binnen de kortste keren op 3-1. Schuurs lette goed op en kon bij de tweede paal een voorzet binnentikken. Ook de beslissing liet niet lang op zich wachten, Tagliafico gleed zijn tweede mooi binnen na een voorzet van rechts. 

Opstelling SC Heerenveen: Hahn, Floranus, Dresevic, Botman, Woudenberg, Faik, Veerman (Bruijn 84'), Kongolo, Van Bergen, Odgaard (Halilovic 65'), Ejuke (Dreyer 65')

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2019 om 14:00
    Weer een doelpunten maker resa kon weg.
  • 15 Sep 2019 om 13:33
    • Quote van 15 Sep 2019 om 13:09
      Oh dus zonder var zien het normaal beter?
      De scheids zag er niks in en liet dus normaaaaal doorspelen. Tot die lelijke var hem er op wees.

      Normaaaaaaaaal was het dus gewoon een goal geweest want de scheids zag er niks ernstigs in dat zag alleen de var!!
    Met normaal bedoel ik dat iedere andere scheids hier direct voor een overtreding had gefloten.
  • 15 Sep 2019 om 13:18
    Afschaffen die VAR!!! Alleen bij buitenspel inzetten.
  • 15 Sep 2019 om 13:09
    • Quote van 15 Sep 2019 om 09:51
      Normaal was deze overtreding al direct afgefloten en had je nooit geweten of het een goal was geworden.
    Oh dus zonder var zien het normaal beter?
    De scheids zag er niks in en liet dus normaaaaal doorspelen. Tot die lelijke var hem er op wees.

    Normaaaaaaaaal was het dus gewoon een goal geweest want de scheids zag er niks ernstigs in dat zag alleen de var!!
  • 15 Sep 2019 om 13:07
    • Quote van 15 Sep 2019 om 08:14
      Wel fijn voor die neuzen dat je als het moeilijk loopt altijd een handje hulp krijgt van de scheids of de VAR. In bv Engeland kijken ze niet eens naar zulke "overtredingen". Andersom was zo'n goal natuurlijk nooit afgekeurd.
    Precies dit! Typisch KNVB. 100% zeker dat hij idd andersom nooit afgekeurd zou worden!!
  • 15 Sep 2019 om 12:01
    • Quote van 15 Sep 2019 om 11:27
      Het was geen overtreding slimmerik. Dus werd er niet gefloten. Laat me raden: rood wit pyjamaatje aan?
    Heb vannacht heerlijk geslapen, ja.
  • 15 Sep 2019 om 11:53
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:07
      Het is een forse nederlaag. We kunnen lullen tot we een ons wegen, maar het is gewoon slecht dat je met zulke cijfers verliest. Slecht is gewoon slecht en hoef je niet goed te praten.
    Succes met je negativisme. Bijna elke ploeg gaat van Ajax verliezen.
  • 15 Sep 2019 om 11:27
    • Quote van 15 Sep 2019 om 09:51
      Normaal was deze overtreding al direct afgefloten en had je nooit geweten of het een goal was geworden.
    Het was geen overtreding slimmerik. Dus werd er niet gefloten. Laat me raden: rood wit pyjamaatje aan?
  • 15 Sep 2019 om 10:01
    • Quote van 15 Sep 2019 om 08:33
      Positief is de eerste helft waarin we echt levensgevaarlijk waren in de counter. 2e helft met een tandje erbij bij hun en we waren kansloos.
      Veerman is trouwens wel een top aankoop voor ons. Gaan we veel plezier aan beleven de komende tijd.
    Krijg af en toe wat mee vanuit 50km oostelijker en daar gaat t nog gekker, veel geld binnengesleept, nooit scoren en vrij chaotisch spel. Zolang wij wel van ploegen als VVV gaan winnen en spel volhouden zoals nu is er niets ad hand. Het staat er niet gek voor al kan t wat slimmer en gerichter. Uiteindelijk heeft Odgaard nu 2x gescoord, misschien is de van gebroken.
  • 15 Sep 2019 om 09:51
    • Quote van 15 Sep 2019 om 08:14
      Wel fijn voor die neuzen dat je als het moeilijk loopt altijd een handje hulp krijgt van de scheids of de VAR. In bv Engeland kijken ze niet eens naar zulke "overtredingen". Andersom was zo'n goal natuurlijk nooit afgekeurd.
    Normaal was deze overtreding al direct afgefloten en had je nooit geweten of het een goal was geworden.
  • 15 Sep 2019 om 08:33
    Positief is de eerste helft waarin we echt levensgevaarlijk waren in de counter. 2e helft met een tandje erbij bij hun en we waren kansloos.
    Veerman is trouwens wel een top aankoop voor ons. Gaan we veel plezier aan beleven de komende tijd.
  • 15 Sep 2019 om 08:14
    Wel fijn voor die neuzen dat je als het moeilijk loopt altijd een handje hulp krijgt van de scheids of de VAR. In bv Engeland kijken ze niet eens naar zulke "overtredingen". Andersom was zo'n goal natuurlijk nooit afgekeurd.
  • 15 Sep 2019 om 08:06
    We creëren best veel kansen, maar we missen te veel onder Jansen...
  • 14 Sep 2019 om 23:22
    Eerste helft redelijk gelijkwaardig. Een goal tegen net voor rust en dan ben je de 2e helft een speelbal en wordt je als makke lammeren naar de slachtbank geleid. 2 Corners en een vrije trap en daar ga je weer. Helaas. Uithuilen en keihard opnieuw proberen.
  • 14 Sep 2019 om 23:19
    Ach, verloren van een betere tegenstander, kan gebeuren. Odgaard viel positief op in de eerste helft, maakte al zijn kansen af en creerde ook nog kansen voor anderen
  • 14 Sep 2019 om 23:08
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:35
      Alweer 5 wedstrijden (deze was logisch) niet gewonnen.....We gaan weer lekker richting onderkant.
      Floranus staat gewoon weer te pitten bij de 4-1. Dus hoezo goed? Waar blijft van Rhijn? Veerman speelde een prima pot. Al met al een prima eerste en een hele matige tweede.
    Hij stond bij de derde te pitten.
  • 14 Sep 2019 om 22:44
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:20
      Dat lijkt me toch sterk, hij is immers al sinds maart bezig met elke week wedstrijden spelen.
    Klopt. Alleen heeft ie rondom zijn transfer een paar weken niet mogen trainen ivm dat gedoe rondom die werkvergunning.

    Hij moet duidelijk nog een beetje wennen, maar kwaliteiten heeft ie wel. Fitter worden en meer rendement ontwikkelen.
  • 14 Sep 2019 om 22:35
    • Quote van 14 Sep 2019 om 20:31
      Met ons systeem is niets mis. In de laatste fase moet je nog beter aan de bal worden, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Daarnaast mag Floranus van mij even banken en Van Rhijn nu zijn kans grijpen.
      Verder moet je nu gewoon achter de ploeg blijven staan, want de jongens hebben een resultaat nodig en dan komt het goed. Het voetbal is er wel.
    Helemaal met je eens. Er worden teveel fouten gemaakt bij standaard situaties. Dat mag je niet te vaak gebeuren als profvoetballer zijnde.
  • 14 Sep 2019 om 22:28
    Eerste helft was hartstikke prima. Doodzonde dat die 1-2 werd afhekeurd. Maar eigenlijk had v Bergen er een of twee moeten maken. Dan was een overwinning heel reëel geweest. En dat is heel knap. Het lieo amders en na de 3-1 was het gedaan. Dan bloedt de wedstrijd dood. Maar tot de 3-1 was het gewoon goed.
  • 14 Sep 2019 om 22:17
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:56
      Laten we dat eens doen inderdaad, objectief. Ajax heeft op iedere positie een speler staan die minimaal 2x zo goed is als bij ons, we spelen uit, we hebben de scheidsrechter/var alles behalve mee. 4-1 verliezen van een club die transfersommen betaald voor een speler waar onze hele selectie voor gehaald is. Hoezo is het dan zo slecht? We kwamen de eerste helft prima mee, tweede helft werden we overklast, kan gebeuren.
    Helemaal mee eens!
  • 14 Sep 2019 om 21:56
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:47
      Azijn kijkers? Poeh jij weet het wel te benoemen zeg. Ik blijf bij mijn eerdere uitspraak; slecht is gewoon slecht. Je kunt lullen tot je een ons weegt. 4-1 verliezen van Ajax is gewoon te slecht. Laten we het gewoon eens objectief bekijken.
    Laten we dat eens doen inderdaad, objectief. Ajax heeft op iedere positie een speler staan die minimaal 2x zo goed is als bij ons, we spelen uit, we hebben de scheidsrechter/var alles behalve mee. 4-1 verliezen van een club die transfersommen betaald voor een speler waar onze hele selectie voor gehaald is. Hoezo is het dan zo slecht? We kwamen de eerste helft prima mee, tweede helft werden we overklast, kan gebeuren.
  • 14 Sep 2019 om 21:49
    • Quote van 14 Sep 2019 om 20:26
      Ajax is gewoon een aantal maatjes te groot, kan gebeuren. Enige manier hoe je van ze kan winnen is als je een geweldige dag hebt en Ajax een volledige offday. 1e helft kwamen we aardig mee en hadden we misschien wel voor moeten staan. 2e helft werd het niveau verschil duidelijk. Niet te lang bij stil staan, en door naar volgende week!
    Zo is het.
  • 14 Sep 2019 om 21:47
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:36
      Klopt. Maar dat komt omdat het niet vaak realistisch is maar men meer met een fles azijn kijkt naar Heerenveen. Ik heb veel positieve dingen gezien en alles moet meezitten wil je van dit Ajax kunnen winnen. Is gewoon paar klasse beter.
    Azijn kijkers? Poeh jij weet het wel te benoemen zeg. Ik blijf bij mijn eerdere uitspraak; slecht is gewoon slecht. Je kunt lullen tot je een ons weegt. 4-1 verliezen van Ajax is gewoon te slecht. Laten we het gewoon eens objectief bekijken.
  • 14 Sep 2019 om 21:39
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:35
      Je mag best negatief zijn. Zij zijn het alleen met jou oneens hetgeen zij op abjecte wijze kenbaar maken.
    Dat kan ook op een volwassen manier. Ik vraag me weleens af of de mensen achter de reacties überhaupt volwassen dingen mogen doen!
  • 14 Sep 2019 om 21:36
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:28
      Droeftoeter? Ik zou eerder zeggen realisme. Slecht is gewoon slecht. Tegenwoordig mag je zelfs dat al niet meer zeggen. Het lijkt hier hier wel een communistische beweging. Niets negatiefs mag je meer benoemen hier, want dan ben je geen fan.
    Klopt. Maar dat komt omdat het niet vaak realistisch is maar men meer met een fles azijn kijkt naar Heerenveen. Ik heb veel positieve dingen gezien en alles moet meezitten wil je van dit Ajax kunnen winnen. Is gewoon paar klasse beter.
  • 14 Sep 2019 om 21:35
    Alweer 5 wedstrijden (deze was logisch) niet gewonnen.....We gaan weer lekker richting onderkant.
    Floranus staat gewoon weer te pitten bij de 4-1. Dus hoezo goed? Waar blijft van Rhijn? Veerman speelde een prima pot. Al met al een prima eerste en een hele matige tweede.
  • 14 Sep 2019 om 21:35
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:28
      Droeftoeter? Ik zou eerder zeggen realisme. Slecht is gewoon slecht. Tegenwoordig mag je zelfs dat al niet meer zeggen. Het lijkt hier hier wel een communistische beweging. Niets negatiefs mag je meer benoemen hier, want dan ben je geen fan.
    Je mag best negatief zijn. Zij zijn het alleen met jou oneens hetgeen zij op abjecte wijze kenbaar maken.
  • 14 Sep 2019 om 21:28
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:13
      Hahaha droeftoeter
    Droeftoeter? Ik zou eerder zeggen realisme. Slecht is gewoon slecht. Tegenwoordig mag je zelfs dat al niet meer zeggen. Het lijkt hier hier wel een communistische beweging. Niets negatiefs mag je meer benoemen hier, want dan ben je geen fan.
  • 14 Sep 2019 om 21:22
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:09
      Onzin
    Uiteraard!
  • 14 Sep 2019 om 21:20
    • Quote van 14 Sep 2019 om 20:43
      Kan aan mij liggen maar Ejuke lijkt me niet heel fit ogen.
    Dat lijkt me toch sterk, hij is immers al sinds maart bezig met elke week wedstrijden spelen.
  • 14 Sep 2019 om 21:18
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:00
      Floranus speelt ook veel beter dan vorig seizoen, heb bij hem alleen vaak het gevoel dat hij verkeerd gebruikt wordt en hij mist nog steeds dat meedogenloze ... Verder hebben we een elftal dat bulkt van het talent en met Van Bergen een potentiële wereldtopper. Maar 4-1 is altijd te veel, zelfs tegen een verrassend gemotiveerd Ajax
    Haha, nouja, wereldtopper... Maar een goede speler zeker! Hij gaat echt geld opleveren en zo lang nog van genieten.
  • 14 Sep 2019 om 21:13
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:07
      Het is een forse nederlaag. We kunnen lullen tot we een ons wegen, maar het is gewoon slecht dat je met zulke cijfers verliest. Slecht is gewoon slecht en hoef je niet goed te praten.
    Hahaha droeftoeter
  • 14 Sep 2019 om 21:09
    • Quote van 14 Sep 2019 om 21:07
      Het is een forse nederlaag. We kunnen lullen tot we een ons wegen, maar het is gewoon slecht dat je met zulke cijfers verliest. Slecht is gewoon slecht en hoef je niet goed te praten.
    Onzin
  • 14 Sep 2019 om 21:07
    Het is een forse nederlaag. We kunnen lullen tot we een ons wegen, maar het is gewoon slecht dat je met zulke cijfers verliest. Slecht is gewoon slecht en hoef je niet goed te praten.
  • 14 Sep 2019 om 21:00
    • Quote van 14 Sep 2019 om 20:36
      Floranus op deze wedstrijd na vrijwel wekelijk 1 van de betere op het veld. Van Ajax verliezen kan gewoon gebeuren.. laten we er niet te zwaar aan tillen.
    Floranus speelt ook veel beter dan vorig seizoen, heb bij hem alleen vaak het gevoel dat hij verkeerd gebruikt wordt en hij mist nog steeds dat meedogenloze ... Verder hebben we een elftal dat bulkt van het talent en met Van Bergen een potentiële wereldtopper. Maar 4-1 is altijd te veel, zelfs tegen een verrassend gemotiveerd Ajax
  • 14 Sep 2019 om 20:54
    We kunnen met deze ploeg het linker rijtje misschien wel halen. Als je 8e wordt doe je het toch super.
  • 14 Sep 2019 om 20:43
    Kan aan mij liggen maar Ejuke lijkt me niet heel fit ogen.
  • 14 Sep 2019 om 20:37
    Ik heb de eerste helft voldoende aanknopingspunten gezien voor een seizoen waarin we nog genoeg leuke wedstrijden gaan spelen en punt gaan pakken. Geen enkel team buiten misschien PSV en Ajax gaat even simpel winnen van ons. We hebben een snelle voorhoede, en met jongens als Veerman, Faik, Kongolo en Halilovic prima middenvelders. En dan heb je Bruijn nog op de bank. Ejuke is een artiest, is snel en heeft een actie, als hij zijn eindpass of schot in orde krijgt hebben we daar net als van Bergen ook een topper aan.Odgaard blijft wat onbeholpen maar kan echt wel afmaken, dus krijg die bal daar en je gaat profiteren.
    Vandaag was het 44 minuten heel prima, 2e helft vergeten we snel en op naar Utrecht. Een pot die je echt niet mag verliezen.
  • 14 Sep 2019 om 20:36
    • Quote van 14 Sep 2019 om 20:26
      Ejuke kan het niveau nog niet aan, Floranus heeft er dringend een mannetje bij nodig. Dan maar een CV erbij voor Ejuke, kan Floranus mooi van het centrum in een 532 spelen.
      Van Bergen zwervend rond Odgaard. Hebben prima materiaal voor dit systeem. Kunnen ze tegen mindere goden braaf 433 doen.
    Floranus op deze wedstrijd na vrijwel wekelijk 1 van de betere op het veld. Van Ajax verliezen kan gewoon gebeuren.. laten we er niet te zwaar aan tillen.
  • 14 Sep 2019 om 20:34
    • Quote van 14 Sep 2019 om 20:26
      Ejuke kan het niveau nog niet aan, Floranus heeft er dringend een mannetje bij nodig. Dan maar een CV erbij voor Ejuke, kan Floranus mooi van het centrum in een 532 spelen.
      Van Bergen zwervend rond Odgaard. Hebben prima materiaal voor dit systeem. Kunnen ze tegen mindere goden braaf 433 doen.
    Zwaar mee oneens. Heb nou even geduld met net aangekochte spelers. Je trekt deze conclusie na een wedstrijd tegen Ajax. Ejuke is technisch prima en gaat er echt wel komen hoor. Verdedigend staat het ook meer dan prima, dus dat is ook niet nodig. De goals vielen uit standaard situaties waar vooral Floranus en Kongolo hun aandeel in hadden.
  • 14 Sep 2019 om 20:31
    Met ons systeem is niets mis. In de laatste fase moet je nog beter aan de bal worden, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Daarnaast mag Floranus van mij even banken en Van Rhijn nu zijn kans grijpen.
    Verder moet je nu gewoon achter de ploeg blijven staan, want de jongens hebben een resultaat nodig en dan komt het goed. Het voetbal is er wel.
  • 14 Sep 2019 om 20:26
    Ejuke kan het niveau nog niet aan, Floranus heeft er dringend een mannetje bij nodig. Dan maar een CV erbij voor Ejuke, kan Floranus mooi van het centrum in een 532 spelen.
    Van Bergen zwervend rond Odgaard. Hebben prima materiaal voor dit systeem. Kunnen ze tegen mindere goden braaf 433 doen.
  • 14 Sep 2019 om 20:26
    Ajax is gewoon een aantal maatjes te groot, kan gebeuren. Enige manier hoe je van ze kan winnen is als je een geweldige dag hebt en Ajax een volledige offday. 1e helft kwamen we aardig mee en hadden we misschien wel voor moeten staan. 2e helft werd het niveau verschil duidelijk. Niet te lang bij stil staan, en door naar volgende week!
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›