''Ik ben nog maar 23 jaar en kan nog heel lang voetballen''

( 25 reacties)
''Ik ben nog maar 23 jaar en kan nog heel lang voetballen''

Drie minuten voor het sluiten van de transferperiode kwam SC Heerenveen nog met een grote stunt op de transfermarkt. Voormalig wonderkind Alen Halilovic kwam over van AC Milan. De hype is groot, maar nu moet de Kroaat het nog waar maken. 

Zelf denkt Halilovic dat het wel goed gaat komen dit seizoen. "Ik ga dit seizoen laten zien hoe goed ik ben. Ik heb veel met de trainer gesproken en hij zei ook dat ik al veel wedstrijden heb gespeeld in de beste competitie ter wereld, de Spaanse competitie. Maar ik ben nog jong en moet nog een hoop leren. Het belangrijkste is dat ik dit seizoen veel ga spelen", zegt hij in gesprek met Omrop Fryslân.

In korte tijd versleet Halilovic veel clubs, maar daar denkt de middenvelder nuchter over. "Sommige clubs kregen een andere coach of kochten nieuwe spelers. Daarom wilde ik weg. Soms zit het niet mee, maar soms is het ook mijn eigen schuld. Maar ik ben nog maar 23 jaar en kan nog heel lang voetballen."

Voor komend seizoen heeft de Kroaat grote doelen, waaronder spelen voor Kroatië. "Het is mijn droom om dit seizoen 25, 30 wedstrijden te spelen. Daarna wil ik na het EK met Kroatië. En als dat goed gaat, weer teruggaan naar AC Milan."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2019 om 09:48
    Vorig jaar hadden de Kroaten de WK titel verdiend wat een genot om naar te kijken.Als Halilovic zijn minuten gaat maken en/of complete wedstrijden mee gaat spelen ben ik ervan overtuigd dat deze speler veel doelpunten/ assists gaat maken/geven.
  • 14 Sep 2019 om 09:22
    • Quote van 14 Sep 2019 om 08:21
      Op zeker !
    Kijk jij wel voetbal op niveau? Of volg je alleen hele matige competities in Kroatië en Slovenië? Je roept nu echt de domste dingen. Ik kan voor elke Kroaat zo 2 Spanjaarden noemen met zelfde niveau qua creativiteit.
  • 14 Sep 2019 om 08:45
    • Quote van 14 Sep 2019 om 08:25
      Ga eens 2 weken daar rond kijken óók in oost Kroatië. Maar neem dan wel een echte voetbalkenner mee ! :-) Je zult versteld staan.
    Oké, ik zal jou thuis laten dan.
  • 14 Sep 2019 om 08:25
    • Quote van 13 Sep 2019 om 22:48
      Alle clubs ter wereld allemaal zo onwetend. In de lagere divisies in Kroatië allemaal Frenkies. Wie probeer je voor de gek te houden? Jezelf?
    Ga eens 2 weken daar rond kijken óók in oost Kroatië. Maar neem dan wel een echte voetbalkenner mee ! :-) Je zult versteld staan.
  • 14 Sep 2019 om 08:21
    • Quote van 13 Sep 2019 om 22:50
      Ik denk dat jij de onwetende bent, als je denkt dat Kroatië meer creatieve spelers voort brengt dan een land als Spanje heb je het echt mis.
    Op zeker !
  • 13 Sep 2019 om 22:55
    Vietnam, daar komen pas creatieve spelers vandaan. En als je je ogen heel hard dicht knijpt en heel hard LALALA roept, ligt het nog in Europa ook.
  • 13 Sep 2019 om 22:50
    • Quote van 13 Sep 2019 om 22:36
      Ja precies ! Maar ook jij weet het beter !? Ga eens een paar weken naar Kroatië en probeer het voetbal te volgen in de lagere liga's . De bek valt (zeker jou) open. Maar dat doe jij niet . Maar wel een grote mond over één en ander. ....pure onwetenheid, maar ach het zij zo..
    Ik denk dat jij de onwetende bent, als je denkt dat Kroatië meer creatieve spelers voort brengt dan een land als Spanje heb je het echt mis.
  • 13 Sep 2019 om 22:48
    • Quote van 13 Sep 2019 om 22:36
      Ja precies ! Maar ook jij weet het beter !? Ga eens een paar weken naar Kroatië en probeer het voetbal te volgen in de lagere liga's . De bek valt (zeker jou) open. Maar dat doe jij niet . Maar wel een grote mond over één en ander. ....pure onwetenheid, maar ach het zij zo..
    Alle clubs ter wereld allemaal zo onwetend. In de lagere divisies in Kroatië allemaal Frenkies. Wie probeer je voor de gek te houden? Jezelf?
  • 13 Sep 2019 om 22:36
    • Quote van 13 Sep 2019 om 22:27
      En die zien alle clubs ter wereld over het hoofd. Ongelofelijk!1!!1!
    Ja precies ! Maar ook jij weet het beter !? Ga eens een paar weken naar Kroatië en probeer het voetbal te volgen in de lagere liga's . De bek valt (zeker jou) open. Maar dat doe jij niet . Maar wel een grote mond over één en ander. ....pure onwetenheid, maar ach het zij zo..
  • 13 Sep 2019 om 22:27
    • Quote van 13 Sep 2019 om 22:24
      Klopt , deze nl spelers zijn top ! Maar ben op het ogenblik in Kroatië, bekijk veel wedstrijden, maar dan in de wat lagere liga's..." het is werkelijk geweldig wat er hier aan creatieve spelers rondlopen" . De frenkie's de Jong lopen hier in meervoud rond. ...maar je zult het wel niet willen geloven. ....Toch jammer ...en maar vertrouwen op Putevski !?........
    En die zien alle clubs ter wereld over het hoofd. Ongelofelijk!1!!1!
  • 13 Sep 2019 om 22:24
    • Quote van 13 Sep 2019 om 15:09
      Wat dacht je van Nederland. Al decennia lang komen hier creatieve voetballers weg die door topclubs uit Europa worden opgehaald. Van Bergkamp, Van Basten, tot Van Persie, Van de Vaart, Robben tot Frenkie de Jong, Depay en Malen.
    Klopt , deze nl spelers zijn top ! Maar ben op het ogenblik in Kroatië, bekijk veel wedstrijden, maar dan in de wat lagere liga's..." het is werkelijk geweldig wat er hier aan creatieve spelers rondlopen" . De frenkie's de Jong lopen hier in meervoud rond. ...maar je zult het wel niet willen geloven. ....Toch jammer ...en maar vertrouwen op Putevski !?........
  • 13 Sep 2019 om 22:16
    • Quote van 13 Sep 2019 om 14:07
      Sowieso Spanje
    Spanje... ? Nou nee !
  • 13 Sep 2019 om 15:09
    • Quote van 13 Sep 2019 om 13:54
      Dat vind jij......maar dat had ik wel verwacht! Het zijn de Brazilianen van Europa. Noem maar een land waar dan creatievere spelers vandaan komen...en dan wel in Europa!?
    Wat dacht je van Nederland. Al decennia lang komen hier creatieve voetballers weg die door topclubs uit Europa worden opgehaald. Van Bergkamp, Van Basten, tot Van Persie, Van de Vaart, Robben tot Frenkie de Jong, Depay en Malen.
  • 13 Sep 2019 om 15:06
    • Quote van 13 Sep 2019 om 13:55
      Sa is t mar krek !!, Heel goed opgemerkt ! Maar Frank heeft blijkbaar een korte termijn geheugen :-)
    Geen korte termijn geheugen hoor. Maar een incidenteel succes is voor mij nier leidend om te zeggen en overdrijven dat ze besten en creatiefsten zijn van Europa.
  • 13 Sep 2019 om 14:07
    • Quote van 13 Sep 2019 om 13:54
      Dat vind jij......maar dat had ik wel verwacht! Het zijn de Brazilianen van Europa. Noem maar een land waar dan creatievere spelers vandaan komen...en dan wel in Europa!?
    Sowieso Spanje
  • 13 Sep 2019 om 13:55
    • Quote van 13 Sep 2019 om 00:40
      Toch heeft Nielsinho een punt. Vorig jaar op het WK waren de Kroaten het leukst om naar te kijken omdat ze zo creatief waren. Zij verdienden de wereldtitel.
    Sa is t mar krek !!, Heel goed opgemerkt ! Maar Frank heeft blijkbaar een korte termijn geheugen :-)
  • 13 Sep 2019 om 13:54
    • Quote van 13 Sep 2019 om 00:34
      Dat zei ik er zitten wel leuke spelers bij. Maar “ Kroaten zijn in wezen de beste creatiefsten voetballers van Europa”. Dan sla je door.
    Dat vind jij......maar dat had ik wel verwacht! Het zijn de Brazilianen van Europa. Noem maar een land waar dan creatievere spelers vandaan komen...en dan wel in Europa!?
  • 13 Sep 2019 om 07:14
    Ik kan niet zeggen dat ie heel verlegen overkomt.
  • 13 Sep 2019 om 00:40
    • Quote van 13 Sep 2019 om 00:34
      Dat zei ik er zitten wel leuke spelers bij. Maar “ Kroaten zijn in wezen de beste creatiefsten voetballers van Europa”. Dan sla je door.
    Toch heeft Nielsinho een punt. Vorig jaar op het WK waren de Kroaten het leukst om naar te kijken omdat ze zo creatief waren. Zij verdienden de wereldtitel.
  • 13 Sep 2019 om 00:34
    • Quote van 13 Sep 2019 om 00:27
      Modric was vorig jaar toch de beste? ;-) Kroaat toch? ;-)
    Dat zei ik er zitten wel leuke spelers bij. Maar “ Kroaten zijn in wezen de beste creatiefsten voetballers van Europa”. Dan sla je door.
  • 13 Sep 2019 om 00:27
    • Quote van 13 Sep 2019 om 00:10
      De beste en creatiefsten. Dat geoverdrijf. Kroaten laten al tig jaren Europees in clubverband niks zien. De competitie stelt geen ruk voor en Hajduk Split was vorig seizoen de enige ploeg waar gemiddeld meer dan vijfduizend mensen komen kijken. Tuurlijk er zijn leuke Kroatische voetballers maar kom op zeg “de besten en creatiefsten” daar sla je echt mee door.
    Modric was vorig jaar toch de beste? ;-) Kroaat toch? ;-)
  • 13 Sep 2019 om 00:10
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:25
      Komt helemaal goed . Waarom? Omdat Kroaten in wezen de beste en creatiefste voetballers van Europa zijn. Deze jongen goed begeleiden on de zin des woords en we hebben een parel in handen...voor zo lang hij bij Heerenveen speelt
    De beste en creatiefsten. Dat geoverdrijf. Kroaten laten al tig jaren Europees in clubverband niks zien. De competitie stelt geen ruk voor en Hajduk Split was vorig seizoen de enige ploeg waar gemiddeld meer dan vijfduizend mensen komen kijken. Tuurlijk er zijn leuke Kroatische voetballers maar kom op zeg “de besten en creatiefsten” daar sla je echt mee door.
  • 12 Sep 2019 om 23:56
    Tegen Ajax hoop ik op de volgende opstelling: Hahn, v Rhijn, Dresevic, Botman, Woudenberg, Veerman, Bruijn, Halilovic, Ejuke, Odgaard, v Bergen. Als we tegen het einde uitzicht hebben op een resultaat Hoegh brengen voor Odgaard, en als ze er doorheen zitten Faik voor Veerman en Kongolo voor Bruijn
  • 12 Sep 2019 om 23:52
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:25
      Komt helemaal goed . Waarom? Omdat Kroaten in wezen de beste en creatiefste voetballers van Europa zijn. Deze jongen goed begeleiden on de zin des woords en we hebben een parel in handen...voor zo lang hij bij Heerenveen speelt
    Hoop dat hij net zo geliefd wordt als Pranjic was/is.. dan heeft hij het goed gedaan ;-)
  • 12 Sep 2019 om 20:25
    Komt helemaal goed . Waarom? Omdat Kroaten in wezen de beste en creatiefste voetballers van Europa zijn. Deze jongen goed begeleiden on de zin des woords en we hebben een parel in handen...voor zo lang hij bij Heerenveen speelt
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›