VIDEO | Samenvatting: Veerman scoort fraai in oefenwedstrijd

( 31 reacties)
VIDEO | Samenvatting: Veerman scoort fraai in oefenwedstrijd

SC Heerenveen heeft woensdagmiddag in een vriendschappelijke wedstrijd gelijkgespeeld tegen Vitesse. Op Papendal eindigde het oefenduel in 1-1.

SC Heerenveen kwam op het trainingscomplex van Vitesse na rust op een 0-1 voorsprong. Vitesse-doelman Bilal Bayazit verkeek zich op een afstandsschot van Joey Veerman, die daarmee zijn eerste officieuze doelpunt maakte voor SC Heerenveen.

Lang kon SC Heerenveen niet van de voorsprong genieten, want tien minuten later tekende Ozgur Aktas voor de 1-1. SC Heerenveen kon de wedstrijd daarna nog naar zich toetrekken, maar slaagde daar niet in. Chidera Ejuke miste een strafschop. De Nigeriaan probeerde het met een panenka, die eenvoudig werd gepakt door Aktas. Niet veel later raakte Oussama Darfalou namens Vitesse nog de lat.

Bij SC Heerenveen speelde ook de nieuwe aanwinst Alen Halilovic een helft mee. De huurling van AC Milan, die na rust in de ploeg kwam, wordt klaargestoomd voor de eerste competitiewedstrijd tegen Ajax op 14 september.

Opstelling Vitesse: Lamprou (46’ Bayazit), Lelieveld (70’ Zakir), Aktas, Hajek, Vroegh, Bazoer (77’ Kuijpers), Tannane (46’ Musaba), Foor (70’ Oukili), Dicko (70’ Ten Teije), Darfalou, Linssen (46’ Hernandez).

Opstelling SC Heerenveen: Bednarek (46’ Doornbusch); Van Rhijn, Høegh, Skovgaard, Woudenberg; Veerman, Bruijn (60’ Hajal), Faik (60’ Akujobi); Frederiksen (75’ Nunumete), Smit (46’ Halilovic), Ejuke.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Sep 2019 om 07:31
    • Quote van 6 Sep 2019 om 07:24
      Dacht dat hij geblesseerd was uitgevallen tegen fortuna. Dacht nog kan hij mooi aan zijn acties en teamdenken werken in het tweede.
    Ik denk dat we weinig over zijn blessure hebben gelezen door de privacy wet, dat blijft voor de volgers toch enigszins jammer.
    On: het blijft toch mooi om te lezen dat (een) Veerman ‘weer’ voor ons scoort! Hopelijk kan hij deze lijn doortrekken, de voortekenen zijn in elk geval goed!
  • 6 Sep 2019 om 07:24
    • Quote van 4 Sep 2019 om 17:30
      Eujeke is een speler voor wie je naar het stadion komt, maar dit soort akties stoort mij mateloos. Ook de akties tegen Fortuna, de bal niet afspelen, aktie te veel doen, totaal geen overzicht. Hopelijk veranderd dit snel bij hem!
    Dacht dat hij geblesseerd was uitgevallen tegen fortuna. Dacht nog kan hij mooi aan zijn acties en teamdenken werken in het tweede.
  • 5 Sep 2019 om 16:15
    Onze Vietnamese aanwinst mocht de laatste 20 minuten invallen als centrale verdediger, in een uitwedstrijd tegen Thailand werd het 0-0, de eerste helft was duidelijk voor Thailand, de tweede helft het meer in evenwicht en hadden beide teams de kans om de score te openen. In die 20 minuten liet Van Hau zien dat hij het overzicht goed kon bewaren.
  • 5 Sep 2019 om 16:08
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:30
      Heb je weer een kratje azijn lopen atten Mackan68? Man man man
    Nope. Ik vind er alleen iets van dat wanneer je lastig tot scoren komt dat je dan gaat lopen pielen en een makkelijke kans gaat verkloten. Maar mooi voor alle andersdenkenden dat ze dit wel prima vinden. Dat er commentaar is op kritiek zegt genoeg. Of het moet net als in het verleden puur op de naam gaan. Ook in dat geval is mij niets vreemd. Prettige dag verder allemaal jonkjes.
  • 5 Sep 2019 om 15:36
    • Quote van 5 Sep 2019 om 15:30
      Heb je weer een kratje azijn lopen atten Mackan68? Man man man
    Ik was wel blij dat hij weer aan boord is #TeamSunshine
  • 5 Sep 2019 om 15:30
    • Quote van 4 Sep 2019 om 23:38
      Nee. alles is goed wat onze club betreft. Geen enkel kwaad woord.
    Heb je weer een kratje azijn lopen atten Mackan68? Man man man
  • 5 Sep 2019 om 13:20
    • Quote van 5 Sep 2019 om 13:18
      Ik zeg dinsdag en breuer weer terug.
    Jan de Visser
  • 5 Sep 2019 om 13:18
    • Quote van 5 Sep 2019 om 13:17
      Ja stel je voor dat we spelers hebben die eens een actie willen doorzetten en wat meer creativiteit in het spel leggen.... We kunnen natuurlijk veel beter allemaal tikkie breed en terug spelers hebben. Er is altijd wel iets om zout op te leggen hier, je wordt er niet goed van.
    Ik zeg dinsdag en breuer weer terug.
  • 5 Sep 2019 om 13:17
    Ja stel je voor dat we spelers hebben die eens een actie willen doorzetten en wat meer creativiteit in het spel leggen.... We kunnen natuurlijk veel beter allemaal tikkie breed en terug spelers hebben. Er is altijd wel iets om zout op te leggen hier, je wordt er niet goed van.
  • 5 Sep 2019 om 13:12
    • Quote van 4 Sep 2019 om 23:38
      Nee. alles is goed wat onze club betreft. Geen enkel kwaad woord.
    Want dat zegt koen255 inderdaad ook..
  • 5 Sep 2019 om 13:04
    Wederom te veel kansen gemist. Verder ziet het er wel weer aardig uit.
  • 5 Sep 2019 om 12:18
    Mooie goal Veerman, Bruijn mist wel erg veel kansen en vergeet ook een balletje breed te leggen. Wat dat betreft gunnen ze elkaar de goals niet, JJ moet dat er maar snel uitrammen want dat kost ons goals en daarmee ook punten!
  • 5 Sep 2019 om 11:55
    Bruijn had zijn lenzen zeker vergeten in te doen, JJ maakte dat ook hoorbaar duidelijk.
  • 5 Sep 2019 om 11:42
    Veerman laat leuke dingen zien. Mooi doelpunt en goede steekpass waar de penalty uit voort komt. Denk dat we veel plezier aan hem gaan beleven. Voor de gene die zei dat een panenka ook een manier is om een penalty te nemen en dat je bij alle penalty's geluk nodig hebt. Dat is zeker waar, maar zo die je maar dat je bij panenka die keeper nog de mogelijkheid geeft om de bal te pakken ondanks dat hij in eerste instantie de verkeerde hoek in duikt. De kans om te scoren wordt dus aanzienlijk verminderd (met een hard schot door het midden had hij gezeten..).
  • 4 Sep 2019 om 23:49
    • Quote van 4 Sep 2019 om 17:30
      Eujeke is een speler voor wie je naar het stadion komt, maar dit soort akties stoort mij mateloos. Ook de akties tegen Fortuna, de bal niet afspelen, aktie te veel doen, totaal geen overzicht. Hopelijk veranderd dit snel bij hem!
    Ik denk dat je vooral die bal bedoelt die hij moet geven aan Van Bergen. Volgens mij had hij op dat moment echter wel driekwart van het veld overgestoken op hoge snelheid en had hij simpelweg de bal niet goed onder controle, waardoor hij dat moest herstellen en zich toen vastliep.
  • 4 Sep 2019 om 23:38
    • Quote van 4 Sep 2019 om 18:56
      Laten wij nou niet doen dat dit een heel erg iets is. Een panenka is een manier om een penalty te nemen, zelfde als een hard of geplaatst schot. Bij allen heb je geluk nodig. Dit lukte niet, jammer. Dat weet hij nu. Klaar. Niet te veel woorden aan vuil maken.
    Nee. alles is goed wat onze club betreft. Geen enkel kwaad woord.
  • 4 Sep 2019 om 19:40
    • Quote van 4 Sep 2019 om 18:56
      Video niet beschikbaar :P
    Rein Smit, speler van onder 19. Sterke jongen echt aanspeelpunt en scoorde O-17 aardig wat goals.
  • 4 Sep 2019 om 18:56
    • Quote van 4 Sep 2019 om 17:14
      Een ideale wedstrijd om serieusn aan je afwerking te werken. Ga je een panenka nemen vanaf de stip. Getuigt niet echt van volwassen gedrag. Dit past zo niet bij het moment binnen het proces waar we inzitten. Ik hoop dat Johnny Chiddy even duidelijk laat weten dat er voor poppenkast op dit moment bij ons nog geen plaats is. Keihard werken en verder niets!
    Laten wij nou niet doen dat dit een heel erg iets is. Een panenka is een manier om een penalty te nemen, zelfde als een hard of geplaatst schot. Bij allen heb je geluk nodig. Dit lukte niet, jammer. Dat weet hij nu. Klaar. Niet te veel woorden aan vuil maken.
  • 4 Sep 2019 om 18:56
    • Quote van 4 Sep 2019 om 18:37
      https://youtu.be/j2wG9lO9iyc
    Video niet beschikbaar :P
  • 4 Sep 2019 om 18:38
    • Quote van 4 Sep 2019 om 16:54
      Circus Ejuke. Wel typisch dit. Geweldige speler, maar hij zal echt aan zijn rendement moeten werken. Mislukte panenka's moeten we hier niet hebben. Zeker niet van iemand die ook als puntspeler moet kunnen spelen volgens Hamstra. Dan moet je killen.
    Zeker met je eens maar mag toch hopen dat er in een officiële wedstrijd geen panenka door hem gedaan gaat worden. Hoop dat Johnny hem even wat dodelijker kan maken en leert om een actie niet te lang door te zetten, dan gaat het zeker een geweldige speler worden
  • 4 Sep 2019 om 18:37
    • Quote van 4 Sep 2019 om 17:51
      Wel mooi voor Rein Smit, ik hoop dat hij binnenkort ook debuteert! Kan iemand misschien meer over hem vertellen?
    https://youtu.be/j2wG9lO9iyc
  • 4 Sep 2019 om 18:03
    Opstelling Hearrenfean: Hahn (Doornbusch), Van Rhijn, Hoegh, Skovgaard, Woudenberg, Faik (Hajal), Veerman, Bruijn (Akujobi) Frederiksen, Rein Smit (Halilovic) en Ejuke Omrop Fryslân
  • 4 Sep 2019 om 17:51
    Wel mooi voor Rein Smit, ik hoop dat hij binnenkort ook debuteert! Kan iemand misschien meer over hem vertellen?
  • 4 Sep 2019 om 17:38
    • Quote van 4 Sep 2019 om 17:30
      Eujeke is een speler voor wie je naar het stadion komt, maar dit soort akties stoort mij mateloos. Ook de akties tegen Fortuna, de bal niet afspelen, aktie te veel doen, totaal geen overzicht. Hopelijk veranderd dit snel bij hem!
    Als hij dit de volgende wedstrijd weer doet gelijk wisselen en wedstrijd daarna maar even banken. Iemand met oogkleppen op kunnen we niet gebruiken, ongeacht wat ie heeft gekost.
  • 4 Sep 2019 om 17:30
    Eujeke is een speler voor wie je naar het stadion komt, maar dit soort akties stoort mij mateloos. Ook de akties tegen Fortuna, de bal niet afspelen, aktie te veel doen, totaal geen overzicht. Hopelijk veranderd dit snel bij hem!
  • 4 Sep 2019 om 17:15
    • Quote van 4 Sep 2019 om 16:54
      Circus Ejuke. Wel typisch dit. Geweldige speler, maar hij zal echt aan zijn rendement moeten werken. Mislukte panenka's moeten we hier niet hebben. Zeker niet van iemand die ook als puntspeler moet kunnen spelen volgens Hamstra. Dan moet je killen.
    Alleen parnjic mag dat bij ons doen ;)
  • 4 Sep 2019 om 17:14
    Een ideale wedstrijd om serieusn aan je afwerking te werken. Ga je een panenka nemen vanaf de stip. Getuigt niet echt van volwassen gedrag. Dit past zo niet bij het moment binnen het proces waar we inzitten. Ik hoop dat Johnny Chiddy even duidelijk laat weten dat er voor poppenkast op dit moment bij ons nog geen plaats is. Keihard werken en verder niets!
  • 4 Sep 2019 om 17:01
    Wat was de opstelling van heerenveen?
  • 4 Sep 2019 om 17:01
    Wie zou er, bij afwezigheid van Odgaard, in de spits hebben gestaan vandaag?
  • 4 Sep 2019 om 16:54
    Wordt Hilalovic nog gepresenteerd, of heb ik dat gemist?
  • 4 Sep 2019 om 16:54
    Circus Ejuke. Wel typisch dit. Geweldige speler, maar hij zal echt aan zijn rendement moeten werken. Mislukte panenka's moeten we hier niet hebben. Zeker niet van iemand die ook als puntspeler moet kunnen spelen volgens Hamstra. Dan moet je killen.
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›