Bruijn looft ploeggenoot: ''Hij is de beste van SC Heerenveen'' Seizoenkaarthouders gratis naar SC Heerenveen - Roda JC Jansen ziet verbeterpunten: ''Daarin willen we nog een stap maken'' Floranus wint met Jong Oranje, Van der Heide speelt doelpuntrijk gelijk Blessure weerhoudt Veerman van debuut voor Jong Oranje

Jansen wil vooruit: ''Het moet absoluut beter, vooral in balbezit''

( 32 reacties)
Jansen wil vooruit: ''Het moet absoluut beter, vooral in balbezit''

Met de wedstrijd van afgelopen seizoen nog in het achterhoofd wist hoofdtrainer Johnny Jansen grotendeels al wat voor FC Emmen hij kon verwachten. Ondanks een gedegen strijdplan konden de Drenten met name in de eerste helft vrijuit voetballen. 

"Je wéét dat Emmen druk gaat zetten in de openingsfase. Daar maak je dan ook een plan op: speel de bal in de eerste minuten lang, zodatje het probleem niet voor je neus hebt. Maar wat deden wij? We gingen tóch opbouwen, waaruit we die vrije trap en dus de 1-0 tegen kregen", verzucht Jansen na afloop tegenover de Leeuwarder Courant.

"We creëerden dus eigenlijk onze eigen problemen. Na rust zag ik wél een elftal dat ik herkende van de vorige weken", aldus Jansen, die zijn ploeg vooraf had gewaarschuwd voor teveel overmoed na goede resultaten tegen Heracles Almelo en Feyenoord. "Ik stond al vóór deze wedstrijd met beide benen op de grond, hoor. Volgens mij ben ik altijd wel reëel geweest."

"We hebben het tegen Heracles en Feyenoord heel aardig gedaan in organisatorisch en verdedigend opzicht. Maar het moet absoluut beter, vooral in balbezit. Want ben je beter aan de bal, dan krijg je vanzelf meer rust in je elftal en voetbal je vaker op de helft van de tegenstander. Die stap moeten we nu gaan zetten", aldus Jansen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Aug 2019 om 15:28
    • Quote van 19 Aug 2019 om 13:55
      Rare reactie op de post van "aanvallen".
      Het is toch raar dat je wel denkt dat je tegen Feyenoord thuis een punt kan pakken; maar niet van Emmen thuis zou kunnen winnen? Wordt een zwaar seizoen als we ons nu al bij dit soort nederlagen neer gaan leggen.
    Nouja, Feyenoord verkeerd niet in een goede situatie. Elftal is niet compleet en er is veel onrust. Bij Emmen is het allemaal helemaal mooi. Emmen is gewoon lastiger dan Feyenoord momenteel. Hoe gek het ook klinkt.
  • 19 Aug 2019 om 15:23
    • Quote van 19 Aug 2019 om 14:31
      Wie zegt dat wij/de club zich hierbij neer gaan leggen? We begonnen de 1e twee wedstrijden goed met daarna een absolute misser. Dat is jammer, vervelend, slecht maar dat was het, is nu aan het team om dat goed te maken tegen Twente komende week, ook elke kampioen in welke competitie dan ook heeft wel eens een misser tegen een minder team. Alhoewel Emmen echt niet een verkeerd ploegje heeft, met name thuis maken die het menig team moeilijk Natuurlijk gaat het niet een makkelijk seizoen worden, dat was het in de betere tijden ook nooit. Maar al die mensen (met als aanvoerder 'Aanvallen') die maar blijven roepen dat Heerenveen gaat degraderen moeten misschien maar Ajax-supporter gaan worden, misschien dat ze er dan hoop in hebben dat hun clubje niet gaat degraderen. En daarmee bedoel ik heus niet dat je geen kritiek mag hebben en dat je dan maar een ander team moet gaan aanmoedigen maar dat overdreven gedoe mag wel een keer stoppen, maar dat is mijn nederige mening maar uiteraard.
    Dat "dan moet je maar ajax supporter worden" is juist het overgedreven gedoe.

    Er waren hier veel reacties "in ieder geval is er strijd" na de eerste 2 wedstrijden - en dat was ook super positief. Maar een beetje ambitie mag ook wel hoor.

  • 19 Aug 2019 om 14:31
    • Quote van 19 Aug 2019 om 13:55
      Rare reactie op de post van "aanvallen".
      Het is toch raar dat je wel denkt dat je tegen Feyenoord thuis een punt kan pakken; maar niet van Emmen thuis zou kunnen winnen? Wordt een zwaar seizoen als we ons nu al bij dit soort nederlagen neer gaan leggen.
    Wie zegt dat wij/de club zich hierbij neer gaan leggen? We begonnen de 1e twee wedstrijden goed met daarna een absolute misser. Dat is jammer, vervelend, slecht maar dat was het, is nu aan het team om dat goed te maken tegen Twente komende week, ook elke kampioen in welke competitie dan ook heeft wel eens een misser tegen een minder team. Alhoewel Emmen echt niet een verkeerd ploegje heeft, met name thuis maken die het menig team moeilijk Natuurlijk gaat het niet een makkelijk seizoen worden, dat was het in de betere tijden ook nooit. Maar al die mensen (met als aanvoerder 'Aanvallen') die maar blijven roepen dat Heerenveen gaat degraderen moeten misschien maar Ajax-supporter gaan worden, misschien dat ze er dan hoop in hebben dat hun clubje niet gaat degraderen. En daarmee bedoel ik heus niet dat je geen kritiek mag hebben en dat je dan maar een ander team moet gaan aanmoedigen maar dat overdreven gedoe mag wel een keer stoppen, maar dat is mijn nederige mening maar uiteraard.
  • 19 Aug 2019 om 13:55
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:52
      +1
    Rare reactie op de post van "aanvallen".
    Het is toch raar dat je wel denkt dat je tegen Feyenoord thuis een punt kan pakken; maar niet van Emmen thuis zou kunnen winnen? Wordt een zwaar seizoen als we ons nu al bij dit soort nederlagen neer gaan leggen.
  • 19 Aug 2019 om 12:52
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:50
      Nou als ik jou was zou ik supporter worden van Emmen..... Die zijn toch zo goed? En de sfeer daar is fantastisch..... Nou, ga er alsjeblieft heen zijn wij van je gezeik af!
    +1
  • 19 Aug 2019 om 12:50
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:45
      Als de hoeveelheid geld niet boeit, kom dan ook niet aanzetten dat we het 11e budget hebben.. Want dat boeit toch immers niet volgens jou?

      Als club zijne zijn we velen malen groter dan Emmen. Ons stadion is 3x zo groot. Onze begroting is 3x zo groot? Ons budget is 3x zo groot. En toch zijn wij bang voor hun en zij niet voor ons..

      Maar ja, zoals ik al eerder zei, we gaan richting degradatie en dan is het vrij logisch dat men bang is voor een Emmen uit. Je directe concurrent en die wint ook nog eens met gemak van je. Volgende x maar helemaal in graven en dan hopen op een gelijkspel! Thuis ook maar in graven hoor, want Emmen ja die kunnen WEL voetballen hoor!!
    Nou als ik jou was zou ik supporter worden van Emmen..... Die zijn toch zo goed? En de sfeer daar is fantastisch..... Nou, ga er alsjeblieft heen zijn wij van je gezeik af!
  • 19 Aug 2019 om 12:34
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:45
      Als de hoeveelheid geld niet boeit, kom dan ook niet aanzetten dat we het 11e budget hebben.. Want dat boeit toch immers niet volgens jou?

      Als club zijne zijn we velen malen groter dan Emmen. Ons stadion is 3x zo groot. Onze begroting is 3x zo groot? Ons budget is 3x zo groot. En toch zijn wij bang voor hun en zij niet voor ons..

      Maar ja, zoals ik al eerder zei, we gaan richting degradatie en dan is het vrij logisch dat men bang is voor een Emmen uit. Je directe concurrent en die wint ook nog eens met gemak van je. Volgende x maar helemaal in graven en dan hopen op een gelijkspel! Thuis ook maar in graven hoor, want Emmen ja die kunnen WEL voetballen hoor!!
    Tuurlijk zijn zij wel bang. Ajax houdt er ook gewoon van te voren rekening mee dat ze van elke club kunnen verliezen. Het is niet dat de plaatselijke slager in het veld staat ofzo. Ons stadion is misschien groter maar Emmen heeft veel meer sfeer. En dat telt.
  • 19 Aug 2019 om 12:31
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:16
      In de breedte ja, maar voor de rest niet en als wij gewoon nog wat goede spelers ophalen zijn we even goed of mischien beter als Grunn. Vindt ik
    Dan zijn wij het oneens
  • 19 Aug 2019 om 12:27
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:22
      Het gaf mij goede hoop ja, maar zei er volgens mij ook bij dat heracles ons ook wel heel makkelijk de goals kado gaven.
      Het was valse hoop wellicht want tegen Emmen was het gewoon weer ouderwets drama zoals de afgelopen jaren..

    Wellicht ja. Dat zal de toekomst uitwijzen. Maar in drie weken van goede hoop naar degradatie zijn wel uitersten hoor ;-)
  • 19 Aug 2019 om 12:22
    • Quote van 19 Aug 2019 om 12:15
      Aanvallen was jij niet heel enthousiast naar Heracles uit en gaf je daarna niet aan dat je overwoog toen om een kaartje voor Feyenoord thuis te kopen? Dan na een verlies tegen Emmen na drie wedstrijden te zeggen dat we richting degradatie gaan is tikkeltje overdreven vind jezelf eigenlijk ook niet?
    Het gaf mij goede hoop ja, maar zei er volgens mij ook bij dat heracles ons ook wel heel makkelijk de goals kado gaven.
    Het was valse hoop wellicht want tegen Emmen was het gewoon weer ouderwets drama zoals de afgelopen jaren..

  • 19 Aug 2019 om 12:15
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:45
      Als de hoeveelheid geld niet boeit, kom dan ook niet aanzetten dat we het 11e budget hebben.. Want dat boeit toch immers niet volgens jou?

      Als club zijne zijn we velen malen groter dan Emmen. Ons stadion is 3x zo groot. Onze begroting is 3x zo groot? Ons budget is 3x zo groot. En toch zijn wij bang voor hun en zij niet voor ons..

      Maar ja, zoals ik al eerder zei, we gaan richting degradatie en dan is het vrij logisch dat men bang is voor een Emmen uit. Je directe concurrent en die wint ook nog eens met gemak van je. Volgende x maar helemaal in graven en dan hopen op een gelijkspel! Thuis ook maar in graven hoor, want Emmen ja die kunnen WEL voetballen hoor!!
    Aanvallen was jij niet heel enthousiast naar Heracles uit en gaf je daarna niet aan dat je overwoog toen om een kaartje voor Feyenoord thuis te kopen? Dan na een verlies tegen Emmen na drie wedstrijden te zeggen dat we richting degradatie gaan is tikkeltje overdreven vind jezelf eigenlijk ook niet?
  • 19 Aug 2019 om 12:03
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:21
      Maar meestal had hij altijd nieuws enzo. Maar de laatste week hebben we echt niks van hem gehoord
    Hoe vaak heeft dit orakel het eigenlijk bij het rechte eind gehad?
  • 19 Aug 2019 om 11:57
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:37
      Helemaal eens. En waarom zou je Buitink halen toewel je ook Novakovic van Reading kan halen? Heeft contract voor nog maar 1 jaar en is 22 jaar oud. Zijn marktwaarde js 1.5 miljoen zouden we wat minder hoeven te betalen omdat ie nog maar een 1-jarig contract heeft?
    Novakovic heeft wel weer een buiten EU salaris. Wil je van Mihajlovic en Yuki af om die reden dan is het niet logisch dat je naast Ejuke nog een (te) dure speler haalt.
  • 19 Aug 2019 om 11:45
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:10
      Wij hebben het 11de/12de spelersbudget. Zoveel verschil zit er ook weer niet tussen. En je moet voor elke tegenstander bang zijn. Hoeveel geld je hebt boeit niks. En die clubs die jij opnoemt zijn ook gewoon beter.
    Als de hoeveelheid geld niet boeit, kom dan ook niet aanzetten dat we het 11e budget hebben.. Want dat boeit toch immers niet volgens jou?

    Als club zijne zijn we velen malen groter dan Emmen. Ons stadion is 3x zo groot. Onze begroting is 3x zo groot? Ons budget is 3x zo groot. En toch zijn wij bang voor hun en zij niet voor ons..

    Maar ja, zoals ik al eerder zei, we gaan richting degradatie en dan is het vrij logisch dat men bang is voor een Emmen uit. Je directe concurrent en die wint ook nog eens met gemak van je. Volgende x maar helemaal in graven en dan hopen op een gelijkspel! Thuis ook maar in graven hoor, want Emmen ja die kunnen WEL voetballen hoor!!
  • 19 Aug 2019 om 11:37
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:33
      Als het allemaal lekker loopt en er wat goaltjes gemaakt worden is er geen probleem. Dan kunnen we best aardig voetballen. Maar.... Als de tegenstander daar felle strijd tegenover zet en er bij iedere speler bovenop zit, kunnen we dan nog steeds wel aardig voetballen én goals maken of hebben we dan zoveel inzet nodig dat voetballen eigenlijk niet meer lukt. Dat is waar Johnny denk ik een beetje bang voor is. En terecht. We hebben hier al seizoenen lang mee te maken. Hopelijk haalt Hamstra nog minimaal 2 spelers met een natuurlijke strijdlust én scorend vermogen.

      Tip: Pak El Jebli op bij de Graafschap. Heeft de mentaliteit die we goed kunnen gebruiken. Speelt normaal gesproken als AM maar kan daarnaast op vele posities uit de voeten. Marktwaarde zou 9 ton zijn, maar wellicht heeft hij een degradatieclausule in zijn contract waardoor hij goedkoper op te pikken is.
      Over zijn leeftijd en restwaarde: Rienstra is 2½ jaar ouder en leverde uiteindelijk ook meer op dan dat hij gekost heeft. Draait Youssouf hier een of 2 seizoenen die kloppen met de lijn der verwachting wat betreft zijn ontwikkeling dan raak je hem ook nog wel kwijt aan Turkije, VAE of een ander land uit die contrijen.
    Helemaal eens. En waarom zou je Buitink halen toewel je ook Novakovic van Reading kan halen? Heeft contract voor nog maar 1 jaar en is 22 jaar oud. Zijn marktwaarde js 1.5 miljoen zouden we wat minder hoeven te betalen omdat ie nog maar een 1-jarig contract heeft?
  • 19 Aug 2019 om 11:33
    Als het allemaal lekker loopt en er wat goaltjes gemaakt worden is er geen probleem. Dan kunnen we best aardig voetballen. Maar.... Als de tegenstander daar felle strijd tegenover zet en er bij iedere speler bovenop zit, kunnen we dan nog steeds wel aardig voetballen én goals maken of hebben we dan zoveel inzet nodig dat voetballen eigenlijk niet meer lukt. Dat is waar Johnny denk ik een beetje bang voor is. En terecht. We hebben hier al seizoenen lang mee te maken. Hopelijk haalt Hamstra nog minimaal 2 spelers met een natuurlijke strijdlust én scorend vermogen.

    Tip: Pak El Jebli op bij de Graafschap. Heeft de mentaliteit die we goed kunnen gebruiken. Speelt normaal gesproken als AM maar kan daarnaast op vele posities uit de voeten. Marktwaarde zou 9 ton zijn, maar wellicht heeft hij een degradatieclausule in zijn contract waardoor hij goedkoper op te pikken is.
    Over zijn leeftijd en restwaarde: Rienstra is 2½ jaar ouder en leverde uiteindelijk ook meer op dan dat hij gekost heeft. Draait Youssouf hier een of 2 seizoenen die kloppen met de lijn der verwachting wat betreft zijn ontwikkeling dan raak je hem ook nog wel kwijt aan Turkije, VAE of een ander land uit die contrijen.
  • 19 Aug 2019 om 11:29
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:23
      Jawel, gisteren nog
    Ja ik zie het nu ook. Hij zegt dat het hem niet zou verbazen dat Heerenveen met Armenteros bezig is, en hij zegt dat de selectie uit 22 speler bestaat waarvan vier uit de jeugd, en iemand anders zij dat we dan nu op 15 normale spelers zitten (geen jeugd spelers erbij geteld, en dat er dus nog 3 versterkingen komen.
  • 19 Aug 2019 om 11:23
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:21
      Maar meestal had hij altijd nieuws enzo. Maar de laatste week hebben we echt niks van hem gehoord
    Jawel, gisteren nog
  • 19 Aug 2019 om 11:21
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:17
      Ik denk thuis of op z'n werk
    Maar meestal had hij altijd nieuws enzo. Maar de laatste week hebben we echt niks van hem gehoord
  • 19 Aug 2019 om 11:20
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:17
      Ik denk thuis of op z'n werk
    Hahaha ja denk het ook
  • 19 Aug 2019 om 11:17
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:15
      En waar is Secondsch???
    Ik denk thuis of op z'n werk
  • 19 Aug 2019 om 11:16
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:14
      Gerry kom er maar in... wie wordt de nieuwe spits????
    Robin van Persie
  • 19 Aug 2019 om 11:16
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:15
      Willem II heeft een leuk team. En dat van Groningen is echt wel beter. Met name in de breedte. Die gaan gewoon 7de eindigen.
    In de breedte ja, maar voor de rest niet en als wij gewoon nog wat goede spelers ophalen zijn we even goed of mischien beter als Grunn. Vindt ik
  • 19 Aug 2019 om 11:15
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:12
      Willem 2 is duidelijk niet beter als ons. En Heerenveen's team is op papier beter dan die van Groningen vindt ik.
    Willem II heeft een leuk team. En dat van Groningen is echt wel beter. Met name in de breedte. Die gaan gewoon 7de eindigen.
  • 19 Aug 2019 om 11:15
    En waar is Secondsch???
  • 19 Aug 2019 om 11:14
    Verliezen kan. Maar op de manier waarop maak ik me zorgen. Geen passie en strijd (vooral 1 e helft) Ook er weinig of geen contact onderling om de bakens te verzetten. Een echte leider ontbreekt. Voorbeeld was de Leeuw van Emmen Voetbal is een teamsport. Elkaar coachen en ondersteunen. En dan al die strakke kopjes. Toon eens wat emoties
  • 19 Aug 2019 om 11:14
    Gerry kom er maar in... wie wordt de nieuwe spits????
  • 19 Aug 2019 om 11:12
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:10
      Wij hebben het 11de/12de spelersbudget. Zoveel verschil zit er ook weer niet tussen. En je moet voor elke tegenstander bang zijn. Hoeveel geld je hebt boeit niks. En die clubs die jij opnoemt zijn ook gewoon beter.
    Willem 2 is duidelijk niet beter als ons. En Heerenveen's team is op papier beter dan die van Groningen vindt ik.
  • 19 Aug 2019 om 11:10
    • Quote van 19 Aug 2019 om 11:05
      Dat zeg ik niet, vind alleen wel raar dat als je begroting 3x zo groot is als die van de tegenstander dat je dan bang bent.. ik weet niet hoor.. maar dat geeft niet echt hoop vind je wel?
      Wat als we straks uit spelen in Utrecht/Vitesse of Groningen if Willem 2. Zijn allemaal beter dan Emmen. En dus is Jansen daar al helemaal bang voor?

      Men doet alsof Emmen een subtopper is maar we hebben het over Emmen he, stadion van 10000? Kom op man..
    Wij hebben het 11de/12de spelersbudget. Zoveel verschil zit er ook weer niet tussen. En je moet voor elke tegenstander bang zijn. Hoeveel geld je hebt boeit niks. En die clubs die jij opnoemt zijn ook gewoon beter.
  • 19 Aug 2019 om 11:05
    • Quote van 19 Aug 2019 om 10:55
      Jij doet net alsof Emmen niet kan voetballen hahaha
    Dat zeg ik niet, vind alleen wel raar dat als je begroting 3x zo groot is als die van de tegenstander dat je dan bang bent.. ik weet niet hoor.. maar dat geeft niet echt hoop vind je wel?
    Wat als we straks uit spelen in Utrecht/Vitesse of Groningen if Willem 2. Zijn allemaal beter dan Emmen. En dus is Jansen daar al helemaal bang voor?

    Men doet alsof Emmen een subtopper is maar we hebben het over Emmen he, stadion van 10000? Kom op man..
  • 19 Aug 2019 om 10:55
    • Quote van 19 Aug 2019 om 10:53
      Achja de standaard praatjes van een trainer. Ze weten het zo mooi te vertellen maar in de praktijk gaat het altijd weer anders.
      Dit soort teksten hoor je de laatste jaren continu..
      Emmen die ons onder druk gaat zetten en daar ben je als trainer dan “ bang “ voor.. oplossing de lange bal.. we speelden tegen Emmen he, niet tegen Ajax ofzo.Maar goed als Jansen al bang is voor de druk van Emmen dan wens ik hem nog veel sterkte met de overige wedstrijden..
      Zet bruin nu maar gewoon op 10 en ejukle op links en laat dat eerst een tijdje staan. Dan weet Woudenberg ook een beetje wat die moet doen aan de zijkanten etc etc.
      Maar goed het wordt weer vechten in het rechterrijtje..
    Jij doet net alsof Emmen niet kan voetballen hahaha
  • 19 Aug 2019 om 10:53
    Achja de standaard praatjes van een trainer. Ze weten het zo mooi te vertellen maar in de praktijk gaat het altijd weer anders.
    Dit soort teksten hoor je de laatste jaren continu..
    Emmen die ons onder druk gaat zetten en daar ben je als trainer dan “ bang “ voor.. oplossing de lange bal.. we speelden tegen Emmen he, niet tegen Ajax ofzo.Maar goed als Jansen al bang is voor de druk van Emmen dan wens ik hem nog veel sterkte met de overige wedstrijden..
    Zet bruin nu maar gewoon op 10 en ejukle op links en laat dat eerst een tijdje staan. Dan weet Woudenberg ook een beetje wat die moet doen aan de zijkanten etc etc.
    Maar goed het wordt weer vechten in het rechterrijtje..
zondag 24 november 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›