Tweede aanvoerder sc Heerenveen: ''De trainer ziet dat ik veel coach''

( 14 reacties)
Tweede aanvoerder sc Heerenveen: ''De trainer ziet dat ik veel coach''

Bij de wedstrijd tussen SC Heerenveen en FC Emmen zal aanvoerder Hicham Faik bij de toss met zijn linkerhand de hand van Michael de Leeuw schudden. De tweede aanvoerder heeft een breuk in zijn rechterhand.

"Ik heb een breuk in mijn rechterhand, dus daarom doe ik het voorlopig maar even met links", luidt de verklaring van de middenvelder van sc Heerenveen. "Het kan snel gaan. De trainer ziet dat ik veel coach en ik denk dat hij daarom voor mij gekozen heeft.”

"We staan goed in de organisatie" vertelt hij in het Friesch Dagblad. "Verdedigen is niet alleen iets wat verdedigers moeten doen. Het geldt voor het hele team. En omdat de linies kort op elkaar staan, kunnen we het goed dicht houden en zelf aan voetballen toekomen. Ik denk dat we tevreden kunnen zijn tot nu toe."

Voordat Faik bij sc Heerenveen terecht kwam, kwam hij uit voor Zulte Waregem. "Het is weliswaar om de hoek, maar het leven was er toch heel anders. Heel zelfstandig, ook als voetballer bij Zulte. Je moet gewoon je werk doen en verder hoor je niet zoveel. Ik heb wel mijn wedstrijdjes gespeeld, maar het was toch anders", aldus Faik.

"Voetballend gezien was het geen topjaar, maar de ervaringen van daar neem ik wel weer mee in mijn rugzak. In Heerenveen voel ik me prettig en het is fijn om in een elftal te zitten dat keihard voor elkaar wil werken. Ik denk dat we de supporters een leuk seizoen kunnen bezorgen”, besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Aug 2019 om 20:57
    AD meldt dat hij voor 3 jaar kan tekenen.
  • 17 Aug 2019 om 20:44
    • Quote van 17 Aug 2019 om 20:44
      Ik kom nergens huur tegen. Er wordt overal gesproken over een transfer.
    Op VoetbalPrimeur staat dat ze hem huren
  • 17 Aug 2019 om 20:44
    • Quote van 17 Aug 2019 om 19:45
      Is huur. Geldt daarbij vgm niet
    Ik kom nergens huur tegen. Er wordt overal gesproken over een transfer.
  • 17 Aug 2019 om 20:38
    • Quote van 17 Aug 2019 om 19:35
      Maar wel weer achter. Als dat zo blijft, beleven ze met 2 uit 4 wel een dramatische start.
    Vlap inderdaad 4-2 verloren. Behoorlijk valse start voor Anderlecht dus
  • 17 Aug 2019 om 19:45
    • Quote van 17 Aug 2019 om 19:41
      Off: Dost ontbreekt in de wedstrijdselectie van Sporting. Zal naar alle verwachting tekenen bij Frankfurt. Wellicht dat er nog een klein bedrag voor Heerenveen in zit.
    Is huur. Geldt daarbij vgm niet
  • 17 Aug 2019 om 19:41
    Off: Dost ontbreekt in de wedstrijdselectie van Sporting. Zal naar alle verwachting tekenen bij Frankfurt. Wellicht dat er nog een klein bedrag voor Heerenveen in zit.
  • 17 Aug 2019 om 19:35
    • Quote van 17 Aug 2019 om 19:26
      Off: Vlap een goal en een assist! Top!
    Maar wel weer achter. Als dat zo blijft, beleven ze met 2 uit 4 wel een dramatische start.
  • 17 Aug 2019 om 19:28
    • Quote van 17 Aug 2019 om 19:26
      Off: Vlap een goal en een assist! Top!
    Verdomme, wist niet dat hij moest spelen. 2 goals, 1 assist. En dat voor iemand die nog nooit voor een andere club heeft gespeeld. Erg knap
  • 17 Aug 2019 om 19:26
    Off: Vlap een goal en een assist! Top!
  • 17 Aug 2019 om 17:55
    • Quote van 17 Aug 2019 om 16:59
      Zoals Gerry eerder ook al heeft aangegeven bij de aanstelling van de technische staf houdt Michel Jansen zich naast hoofd jeugdopleiding ook bezig met indivuele ontwikkeling van spelers. En ik geloof dat hetzelfde geldt voor Jeffrey. Hij kent de jeugd natuurlijk erg goed door zijn vorige functie. Henny en Johnny houden zich verder meer bezig met de dingen in het algemeen. Is erg goed over nagedacht :)
    Inderdaad, mijn complimenten.
  • 17 Aug 2019 om 17:26
    Terechte aanvoerder, ook fijn dat na de westrijd om hem te horen. Met Høegh ging het toch wat moeizaam ivm de Ned. taal wat voor hem niet altijd even gemakkelijk was.


  • 17 Aug 2019 om 16:59
    • Quote van 17 Aug 2019 om 16:20
      Hetgeen wat mij opvalt is dat veel voetballers vol lof zijn over de begeleiding die ze hier krijgen en hiervoor niet kregen. Tuurlijk kan dat een standaard praatje zijn maar alle vertrokken spelers geven meer opzich zelf aangewezen te zijn. Toch mijn complimenten daarvoor want de meeste jongens vinden dat dus prettig.
    Zoals Gerry eerder ook al heeft aangegeven bij de aanstelling van de technische staf houdt Michel Jansen zich naast hoofd jeugdopleiding ook bezig met indivuele ontwikkeling van spelers. En ik geloof dat hetzelfde geldt voor Jeffrey. Hij kent de jeugd natuurlijk erg goed door zijn vorige functie. Henny en Johnny houden zich verder meer bezig met de dingen in het algemeen. Is erg goed over nagedacht :)
  • 17 Aug 2019 om 16:20
    Hetgeen wat mij opvalt is dat veel voetballers vol lof zijn over de begeleiding die ze hier krijgen en hiervoor niet kregen. Tuurlijk kan dat een standaard praatje zijn maar alle vertrokken spelers geven meer opzich zelf aangewezen te zijn. Toch mijn complimenten daarvoor want de meeste jongens vinden dat dus prettig.
  • 17 Aug 2019 om 16:17
    De vibes zijn goed op dit moment. Als ik Faik zo hoor praten word ik blij. De spirit en vechtlust lijken terug. Wàt een verschil met vorig jaar. En nu vasthouden. Als Johnny dat lukt, wordt het een tweede Foppe.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›