SC Heerenveen met ongewijzigde opstelling tegen FC Emmen

( 51 reacties)
SC Heerenveen met ongewijzigde opstelling tegen FC Emmen

Trainer Johnny Jansen kiest er zaterdag tegen FC Emmen voor om zijn opstelling intact te houden ten opzichte van het laatste thuisduel met Feyenoord. In die formatie wisten de Friezen afgelopen zondag de Rotterdammers op een gelijkspel (1-1) te houden in het Abe Lenstra Stadion.

Trainer Johnny Jansen bevestigt tegenover Omrop Fryslân dat hij niet van plan is om iets te veranderen. "Ik heb geen verrassing in petto", zegt Jansen, die Jordy Bruijn opnieuw als linksbuiten laat starten. "Jordy is gewoon meer een middenvelder, maar Ejuke heeft bepaalde dingen die we in de as ook nodig hebben. Hij kan zulke verrassende dingen doen."

"Het wordt interessant hoe de wisselwerking gaat zijn tussen die twee", vervolgt Jansen, die het duel tegen hekkensluiter FC Emmen niet als een 'makje' wil betitelen. "Ze hebben een rechtsback die graag mee opkomt, een buitenspeler die aan de binnenkant speelt, ze hebben middenvelders die graag aan de bal willen komen, ze hebben een grote sterke spits."

"Daarnaast maakt Michael de Leeuw veel diepte en is hij goed in de '16'. Ze hebben gewoon een heel aardig ploegje dat moeilijk te verslaan is", aldus Jansen.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Botman, Dresevic, Woudenberg; Faik, Kongolo, Ejuke; Van Bergen, Odgaard, Bruijn.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Aug 2019 om 13:24
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:59
      Dat denk jij.
    Ja, we denken allebij
  • 16 Aug 2019 om 12:59
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:55
      Nee, dat is het niet. Je kan niet verwachten dat een jeugd elftal met een ervaren keeper het net zo goed daat doen.
    Dat denk jij.
  • 16 Aug 2019 om 12:55
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:41
      Doe je Hahn als aanvoerder zo simpel kan t zijn joh..
    Nee, dat is het niet. Je kan niet verwachten dat een jeugd elftal met een ervaren keeper het net zo goed daat doen.
  • 16 Aug 2019 om 12:41
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:37
      Faik brengt coaching/ervaring mee. Dat heeft Akujobi niet. Je kunt ze niet vergelijken.
    Doe je Hahn als aanvoerder zo simpel kan t zijn joh..
  • 16 Aug 2019 om 12:37
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:21
      Akujobi kan Faik makkelijk vervangen op dit moment vind ik als Faik geschorst word of blesseerd raakt.
    Faik brengt coaching/ervaring mee. Dat heeft Akujobi niet. Je kunt ze niet vergelijken.
  • 16 Aug 2019 om 12:29
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:21
      Akujobi kan Faik makkelijk vervangen op dit moment vind ik als Faik geschorst word of blesseerd raakt.
    Hij zal het qua niveau ongetwijfeld aankunnen. Ik vind alleen dat de spoeling wel dun is qua ervaring/kwaliteit waarmee ik wil zeggen dat we geen vd Berg moeten halen omdat hij ‘oud’ is. Verder denk ik dat als je een Kongolo of Bruijn nu laat banken, je ze niet weet zo goed gaat krijgen of dat je met een ontevreden speler zit waardoor je er niet weer op zal gaan verdienen als wat Max gekund had.
  • 16 Aug 2019 om 12:21
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:04
      Op dit moment. Maar welke ervaring is er als Faik geblesseerd is? En er in het ergste geval ook nog een schorsing bij komt. Dan red je het niet met alleen jeugd. Zelf ben ik wel benieuwd overigens welke ervaren speler hier heen zou willen komen met het oog dat een plek op de bank -op dit moment- het meest logische is.
    Akujobi kan Faik makkelijk vervangen op dit moment vind ik als Faik geschorst word of blesseerd raakt.
  • 16 Aug 2019 om 12:20
    Ik heb nu wrl voor het eerst sinds jaren het ider dat er een team staat. Waarbij spelers elkaar beter laten functioneren en een geheel vormen dat er voor wi gaan. Voorheen was het vaak los zand en kon je maar husselen met spelers. Anders werd het toch niet. Nu luistert het veel nauwer: wat past erbij zonder dat je iets kwijt raakt van wat je nu hent opgebouwd. Daarom ben ik blij dat Gerry nu heel kritolisch kijkt en voorzichtig opereert.
  • 16 Aug 2019 om 12:18
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:13
      Zeker mee eens. Alleen de speler die gaat komen snapt ook dat het team op dit moment goed draait. Daarnaast zou ik persoonlijk niet weten wie je eruit haalt aangezien het zoals gezegd nu best prima staat.
    Misschien gaat het wel nog beter draaien met een nieuwe speler. De besten spelen. Het ging ook beter toen Botman kwam voor Skovgaard. Dat is topsport.
  • 16 Aug 2019 om 12:17
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:13
      Zeker mee eens. Alleen de speler die gaat komen snapt ook dat het team op dit moment goed draait. Daarnaast zou ik persoonlijk niet weten wie je eruit haalt aangezien het zoals gezegd nu best prima staat.
    Alle drie de middenvelders zijn vervangbaar mocht er een betere voor in de plaats komen. Laat de beste maar spelen, concurentie maakt een speler ook beter.
  • 16 Aug 2019 om 12:13
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:09
      Je trekt nooit spelers aan voor de bank. Je trekt altijd spelers aan die kunnen doorgroeien, gelijkwaardig zijn of beter zijn dan de spelers die je voor die positie hebt. Aan de trainer om dan de beste op te stellen.
    Zeker mee eens. Alleen de speler die gaat komen snapt ook dat het team op dit moment goed draait. Daarnaast zou ik persoonlijk niet weten wie je eruit haalt aangezien het zoals gezegd nu best prima staat.
  • 16 Aug 2019 om 12:10
    Snap de keuze wel voor Ejuke centraal wel. Bruijn kan inzakkend de ruomte op links vrij maken voor Ejuke. Dat is voor hem prettiger en voor de tegenstander lastiger dan wanneer hij daar al staat en dan zijn dribbels maakt.
  • 16 Aug 2019 om 12:09
    • Quote van 16 Aug 2019 om 12:04
      Op dit moment. Maar welke ervaring is er als Faik geblesseerd is? En er in het ergste geval ook nog een schorsing bij komt. Dan red je het niet met alleen jeugd. Zelf ben ik wel benieuwd overigens welke ervaren speler hier heen zou willen komen met het oog dat een plek op de bank -op dit moment- het meest logische is.
    Je trekt nooit spelers aan voor de bank. Je trekt altijd spelers aan die kunnen doorgroeien, gelijkwaardig zijn of beter zijn dan de spelers die je voor die positie hebt. Aan de trainer om dan de beste op te stellen.
  • 16 Aug 2019 om 12:09
    Ik zou een van de talenten verhuren en een speler met ervaring aantrekken. Huur of koop. Ik denk dat de conclusie is, dat we erg veel jonge middenvelders hebben met potentie.
  • 16 Aug 2019 om 12:04
    • Quote van 16 Aug 2019 om 11:48
      Dat zeker maar we hebben genoeg aan Faik momenteel.
    Op dit moment. Maar welke ervaring is er als Faik geblesseerd is? En er in het ergste geval ook nog een schorsing bij komt. Dan red je het niet met alleen jeugd. Zelf ben ik wel benieuwd overigens welke ervaren speler hier heen zou willen komen met het oog dat een plek op de bank -op dit moment- het meest logische is.
  • 16 Aug 2019 om 12:00
    Dat vind jij? Maar anderen vinden dat er wat bij moet omdat er te weinig achter de basis zit. Het is veel te smal op dit moment.
  • 16 Aug 2019 om 11:48
    • Quote van 16 Aug 2019 om 11:28
      Wat ervaring is zeker welkom op het middenveld, een Vejinovic bijvoorbeeld.
    Dat zeker maar we hebben genoeg aan Faik momenteel.
  • 16 Aug 2019 om 11:32
    • Quote van 16 Aug 2019 om 11:25
      Bruijn Faik Frederiksen Kongolo Akujobi Ras.. Voorlopig hoef ik geen middenvelder lekker de jeugd de kans geven zie dan liever nog een rechtsvoor komen als Van Bergen geblesseerd raakt.
    Je middenveld is je belangrijkste linie. Haal Faik weg en je ervaring is foetsie. Een ervaren contreoleur en talentvolle spits halen.
  • 16 Aug 2019 om 11:28
    • Quote van 16 Aug 2019 om 11:25
      Bruijn Faik Frederiksen Kongolo Akujobi Ras.. Voorlopig hoef ik geen middenvelder lekker de jeugd de kans geven zie dan liever nog een rechtsvoor komen als Van Bergen geblesseerd raakt.
    Wat ervaring is zeker welkom op het middenveld, een Vejinovic bijvoorbeeld.
  • 16 Aug 2019 om 11:25
    • Quote van 16 Aug 2019 om 11:13
      Nouja, een middenvelder ook nog wel hoor.
    Bruijn Faik Frederiksen Kongolo Akujobi Ras.. Voorlopig hoef ik geen middenvelder lekker de jeugd de kans geven zie dan liever nog een rechtsvoor komen als Van Bergen geblesseerd raakt.
  • 16 Aug 2019 om 11:13
    Hij was op vakantie maar inmiddels is hij weer terug. En in die vakantie was hij ook nog bezig. Laat hem lekker zitten. Aan de ene kant wil ik ook weer dat hij vertrekt om vervolgens een koekebakker te zien komen en dan de reacties te lezen. Er komt echt geen betere

  • 16 Aug 2019 om 11:13
    • Quote van 16 Aug 2019 om 11:10
      Iedereen loopt te zeiken dat het lang duurt, maar we hebben op dit moment geen spelers nodig. Alleen een extra spits en die komt vast wel heb gewoon geduld. Ik vind het belangrijkste dat we morgen winnen!
    Nouja, een middenvelder ook nog wel hoor.
  • 16 Aug 2019 om 11:10
    Iedereen loopt te zeiken dat het lang duurt, maar we hebben op dit moment geen spelers nodig. Alleen een extra spits en die komt vast wel heb gewoon geduld. Ik vind het belangrijkste dat we morgen winnen!
  • 16 Aug 2019 om 10:45
    • Quote van 16 Aug 2019 om 10:19
      Wat wil je... Hamstra heeft natuurlijk ook geen netwerk. Daarbij is hij op vakantie....
    Lol
  • 16 Aug 2019 om 10:21
    • Quote van 16 Aug 2019 om 10:19
      Wat wil je... Hamstra heeft natuurlijk ook geen netwerk. Daarbij is hij op vakantie....
    Een visvakantie! (Achter het net weliswaar maar toch)
  • 16 Aug 2019 om 10:19
    • Quote van 16 Aug 2019 om 09:57
      In ieder geval hebben we weeeeeeeeeeeeeeeeer achter het net gevist Jelmer :-)
    Wat wil je... Hamstra heeft natuurlijk ook geen netwerk. Daarbij is hij op vakantie....
  • 16 Aug 2019 om 09:57
    • Quote van 16 Aug 2019 om 09:49
      Roepen we toch weer een andere naam? Zeggen we dat we het uit “betrouwbare bron” hebben. En wie weet hebben we een keer geluk. (De Tjerkstra Media methode)
    In ieder geval hebben we weeeeeeeeeeeeeeeeer achter het net gevist Jelmer :-)
  • 16 Aug 2019 om 09:49
    • Quote van 16 Aug 2019 om 09:24
      Edvard Tagseth naar Kopenhagen. Kan dat ook weer losgelaten worden.
    Roepen we toch weer een andere naam? Zeggen we dat we het uit “betrouwbare bron” hebben. En wie weet hebben we een keer geluk. (De Tjerkstra Media methode)
  • 16 Aug 2019 om 09:34
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:17
      Persoonlijk hou ik er niet zo van, al die spelers op hun niet eigenlijke positie te manoeuvreren. Ejuke is gewoon een goede linksbuiten en Jordy is een meer dan prima middenvelder. Laat ze daar dan ook spelen. Al die positie wisselingen vind ik maar niks. Gewoon je man opzoeken en er voorbij vliegen, voorzetten geven op onze grote spits en,hoppa.
    Laat JJ maar schuiven, hij heeft er meer kijk op dan jou.
  • 16 Aug 2019 om 09:24
    Edvard Tagseth naar Kopenhagen. Kan dat ook weer losgelaten worden.
  • 16 Aug 2019 om 07:55
    • Quote van 16 Aug 2019 om 07:01
      Maar wel met een optie tot koop. Dat doen ze dan wel weer goed. Meende dat zij bij een eventuele transfer van Botman ook een optie tot koop hadden opgenomen ware het niet dat hij bij ons kwam voetballen. Blijf het zeggen, alleen huren zonder optie is zo zonde. Die Botman leiden wij op voor Ajax, die profiteren ervan en wij moeten weer op zoek naar een nieuwe verdediger en het levert ons niks op. Los van het feit dat we Odgard en Botman huren zijn de spelers die dit jaar gehaald zijn wel van prima kwaliteit, echter de selectie is totaal niet compleet. We hebben het geluk dat er geen blessures zijn maar dat mag je Hamstra toch wel aanrekenen dat het wel heel heel erg lang duurt.
    Als botman en odgaard er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat wij de playoffs winnen maakt het mij geen bal uit dat ze gehuurd zijn.
  • 16 Aug 2019 om 07:01
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:29
      Ondertussen hebben ze bij de buren wel een spits op de kop getikt, een Zweed van Swansea. Weliswaar op huurbasis maar toch.. Doen ze toch aardig daar.
    Maar wel met een optie tot koop. Dat doen ze dan wel weer goed. Meende dat zij bij een eventuele transfer van Botman ook een optie tot koop hadden opgenomen ware het niet dat hij bij ons kwam voetballen. Blijf het zeggen, alleen huren zonder optie is zo zonde. Die Botman leiden wij op voor Ajax, die profiteren ervan en wij moeten weer op zoek naar een nieuwe verdediger en het levert ons niks op. Los van het feit dat we Odgard en Botman huren zijn de spelers die dit jaar gehaald zijn wel van prima kwaliteit, echter de selectie is totaal niet compleet. We hebben het geluk dat er geen blessures zijn maar dat mag je Hamstra toch wel aanrekenen dat het wel heel heel erg lang duurt.
  • 15 Aug 2019 om 23:47
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:11
      Tegen Feyenoord was er wel een wisselwerking tussen die drie inderdaad.
    Nou 1a 2 keer
  • 15 Aug 2019 om 23:10
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:38
      Zal wel langer op scoutingslijstje gestaan hebben. Dit soort Zweden, waar wij veel van gehaald hebben, gaan tegenwoordig meteen naar grotere clubs. Dus moet je afvallers oppikken id hoop dat ze uiteindelijk kunnen blijven. Rechtstreeks haal je bijna niks meer binnen, zie Odgaard: precies zelfde idee. Ben iig wel onder de indruk van Fledderus, doet t leuk daar. Heeft nu ook alweer middenvelder Messaoudi binnengesleept. Niks mis mee
    Persoonlijk ben ik geen fan van El Messaoudi, die vorig jaar bij Fortuna niet de pannen van het dak speelde. Daarnaast was het voor Groningen al bekend dat, en werd er verwacht dat er 2 spelers gepresenteerd zouden worden deze week. Net zo als dat wij de komende week/weken een reservespits en middenvelder verwachten. Er valt dus wat voor te zeggen wat ze gehaald hebben. Daarnaast wordt er naar mijn inziens minder ingezet op jeugd maar zal daar verandering in komen met een frisse wind door de technisch en algemeen directeur (Fledderus en Gudde) doordat zij vrij jong zijn en veel kansen hebben tot doorgroeien. Echter de meespelende factoren bij Groningen vallen mij dus tegen zoals jeugd, sfeer, gemoedelijkheid en hoeveelheid supporters gezien hun achterland. Dan mogen wij best trots zijn op de manier hoe wij ons als club presenteren en hoe dit allemaal gaat!
  • 15 Aug 2019 om 22:58
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:49
      Was je ook zo tevreden over al die middenvelders, zoals Vlap en Kobayashi, op links- en rechtsbuiten?
    Als er gewisseld wordt wel. Als verdediger is dat verschrikkelijk. Rennen, voorzetten, koppen/schieten is veel te voorspelbaar. Ik ken geen club die wel alleen zo speelt. Je moet afwisseling hebben. Yuki op de vleugel kon dat weer niet. Dat is daar de speler niet voor. Een 10 kan dat alleen wel.
  • 15 Aug 2019 om 22:50
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:29
      Ondertussen hebben ze bij de buren wel een spits op de kop getikt, een Zweed van Swansea. Weliswaar op huurbasis maar toch.. Doen ze toch aardig daar.
    Joel Asoro?
  • 15 Aug 2019 om 22:49
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:26
      Dat noemen ze modern voetbal
    Was je ook zo tevreden over al die middenvelders, zoals Vlap en Kobayashi, op links- en rechtsbuiten?
  • 15 Aug 2019 om 22:38
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:33
      En wat is hier precies zo goed aan? Een spits van swansea. Spelen op het tweede niveau in Engeland. Niet anders dan wat wij hebben gehuurd toch?
    Zal wel langer op scoutingslijstje gestaan hebben. Dit soort Zweden, waar wij veel van gehaald hebben, gaan tegenwoordig meteen naar grotere clubs. Dus moet je afvallers oppikken id hoop dat ze uiteindelijk kunnen blijven. Rechtstreeks haal je bijna niks meer binnen, zie Odgaard: precies zelfde idee. Ben iig wel onder de indruk van Fledderus, doet t leuk daar. Heeft nu ook alweer middenvelder Messaoudi binnengesleept. Niks mis mee
  • 15 Aug 2019 om 22:37
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:17
      Persoonlijk hou ik er niet zo van, al die spelers op hun niet eigenlijke positie te manoeuvreren. Ejuke is gewoon een goede linksbuiten en Jordy is een meer dan prima middenvelder. Laat ze daar dan ook spelen. Al die positie wisselingen vind ik maar niks. Gewoon je man opzoeken en er voorbij vliegen, voorzetten geven op onze grote spits en,hoppa.
    Jij zit nog in de 2005/2009 jaren merk ik. Tijden en voetbal veranderen.
  • 15 Aug 2019 om 22:37
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:33
      En wat is hier precies zo goed aan? Een spits van swansea. Spelen op het tweede niveau in Engeland. Niet anders dan wat wij hebben gehuurd toch?
    In mijn omgeving zijn vrij veel voor Groningen -inderdaad, ik ben er het beste uitgekomen maar dat terzijde- maar daar zijn ze nou niet echt tevreden met de huidige situatie en aankopen. Als je al ziet dat komend weekend een reserve middenvelder wordt omgeturnd tot CV óf Van Hintum. Met alle respect, maar dan is deze opstelling toch prima subtop. Oké, een goede bank waarvan je ook dcht sterker wordt / nieuwe impulsen krijgt is er niet, maar we staan realistisch gezien onder Ajax/PSV/AZ/Vitesse/Utrecht en uiteindelijk Feyenoord. Daarna komen wij wel boven Heracles, Groningen en PEC dénk ik zelf.
  • 15 Aug 2019 om 22:33
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:29
      Ondertussen hebben ze bij de buren wel een spits op de kop getikt, een Zweed van Swansea. Weliswaar op huurbasis maar toch.. Doen ze toch aardig daar.
    En wat is hier precies zo goed aan? Een spits van swansea. Spelen op het tweede niveau in Engeland. Niet anders dan wat wij hebben gehuurd toch?
  • 15 Aug 2019 om 22:33
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:17
      Hoe zit het met spits Thomas Buitink van Vitesse. Struikelblok was 500.000 euro dacht ik. Nu hebben we wat extra centjes gekregen voor Rienstra, en begreep een kleine 2 miljoen euro voor St. Juste. Kunnen we Buitink nu niet halen?
    Je moet over die bedragen ook belasting etc afdragen en daar komt bij als je Een speler koopt komt daar ook nog loonkosten overheen
  • 15 Aug 2019 om 22:31
    Het viel me op dat Vejinovic niet eens op de bank zat bij AZ: die lijkt er daar niet (meer) aan te pas te komen. Hij zou, volgens mij, een prima versterking voor ons zijn. Is veelzijdig inzetbaar op het middenveld, met een goede vrije trap en hij neemt een stukje ervaring mee.
  • 15 Aug 2019 om 22:29
    Ondertussen hebben ze bij de buren wel een spits op de kop getikt, een Zweed van Swansea. Weliswaar op huurbasis maar toch.. Doen ze toch aardig daar.
  • 15 Aug 2019 om 22:26
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:17
      Persoonlijk hou ik er niet zo van, al die spelers op hun niet eigenlijke positie te manoeuvreren. Ejuke is gewoon een goede linksbuiten en Jordy is een meer dan prima middenvelder. Laat ze daar dan ook spelen. Al die positie wisselingen vind ik maar niks. Gewoon je man opzoeken en er voorbij vliegen, voorzetten geven op onze grote spits en,hoppa.
    Dat noemen ze modern voetbal
  • 15 Aug 2019 om 22:20
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:17
      Hoe zit het met spits Thomas Buitink van Vitesse. Struikelblok was 500.000 euro dacht ik. Nu hebben we wat extra centjes gekregen voor Rienstra, en begreep een kleine 2 miljoen euro voor St. Juste. Kunnen we Buitink nu niet halen?
    Dat men opeens meer geld in kas heeft betekend niet dat men meer neer wil leggen voor een speler. 5 ton op 2 miljoen vind ik nogal wat.
  • 15 Aug 2019 om 22:17
    Hoe zit het met spits Thomas Buitink van Vitesse. Struikelblok was 500.000 euro dacht ik. Nu hebben we wat extra centjes gekregen voor Rienstra, en begreep een kleine 2 miljoen euro voor St. Juste. Kunnen we Buitink nu niet halen?
  • 15 Aug 2019 om 22:17
    Persoonlijk hou ik er niet zo van, al die spelers op hun niet eigenlijke positie te manoeuvreren. Ejuke is gewoon een goede linksbuiten en Jordy is een meer dan prima middenvelder. Laat ze daar dan ook spelen. Al die positie wisselingen vind ik maar niks. Gewoon je man opzoeken en er voorbij vliegen, voorzetten geven op onze grote spits en,hoppa.
  • 15 Aug 2019 om 22:11
    • Quote van 15 Aug 2019 om 22:07
      Ik heb er nog niet op gelet maar wissel Bruijn, Ejuke en van Bergen ook met elkaar van positie? Dus dat er niet een echte
    Tegen Feyenoord was er wel een wisselwerking tussen die drie inderdaad.
  • 15 Aug 2019 om 22:08
    Wat heerlijk dat dit nu al duidelijk is. Gewoon gaan zo ie nu gaat en bijstellen als er iets bij te stellen is...