'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

Faik tevreden over ontwikkeling: ''Je ziet wel dat we stappen maken''

( 10 reacties)
Faik tevreden over ontwikkeling: ''Je ziet wel dat we stappen maken''

Hicham Faik is blij terug te zijn in Nederland. Na een jaar in België gaat de middenvelder voor zijn kans bij SC Heerenveen. Zaterdag speelden de Friezen met 1-1 gelijk tegen St. Pauli.

"Het gevoel is oké, maar het kan wel beter. Vooral de eerste helft was aardig", begint Faik tegenover FOX Sports. "Je zag dat het veld stroef was en dat speelt ook mee. Je zag dat na een halfuur de vermoeidheid ging meespelen. Als wij ons vasthouden aan het eerste halfuur, dan was het wel aardig."

Faik durft niet te zeggen hoever Heerenveen momenteel is. "Er is een andere druk dan in de competitie. Conditioneel kunnen we nog stappen zetten", vervolgt Faik. Maar je ziet wel dat we al stappen maken. De organisatie staat goed en ik hoop dat we er over twee weken klaar voor zijn. Laten we het hopen."

De nieuweling weet niet of er nog versterkingen komen. "Dat is niet aan mij. Dat laat ik aan de club over. We werken met de jongens die er nu zijn. Het is dunnetjes, maar als we het hiermee moeten doen dan gaan we ervoor. Je ziet andere jongens opstaan. We doen het met de jongens die er zijn. Als er nog iets bijkomt is het mooi meegenomen."

Faik heeft het goed naar z'n zin bij Heerenveen. "Ik ben blij dat ik terug ben in Nederland", gaat hij verder. "Het is een nieuwe trainer en hij zit er kort op. Hij eist veel van ons en dat is ook goed. Wij proberen vol gas te geven en dan hopen we er een mooi seizoen van te maken."

Foto: FeanOnline

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jul 2019 om 13:50
    • Quote van 21 Jul 2019 om 12:16
      Wanneer komt Hamstra eigenlijk terug van vakantie?
    1 september....
  • 21 Jul 2019 om 12:16
    Wanneer komt Hamstra eigenlijk terug van vakantie?
  • 21 Jul 2019 om 11:47
    • Quote van 21 Jul 2019 om 10:28
      Vermoeidheid ging na een half uur meespelen? Pffff
    Ik begin een beetje een goedprater te worden , maar dat kan ook duiden op een intensieve conditie training periode die ze gedaan hebben , JJ is nogal een fan van Foppe/Verbeek qua trainingen en die deden dat ook altijd in de voorbereiding. Weet niet of iemand die bij de trainingen is geweest dit kan bevestigen ?? Ik baseer me puur op de uitspraak van JJ "Het zakt snel weer weg. Dat hoort bij het proces waar we inzitten. We hebben een pittige week achter de rug."
  • 21 Jul 2019 om 10:28
    Vermoeidheid ging na een half uur meespelen? Pffff
  • 21 Jul 2019 om 00:15
    • Quote van 21 Jul 2019 om 00:00
      Pes ik heb de reacties op jouw mening gelezen. IK ben het met jou eens. Al die cliché’s, Ik kan er ook niet meer tegen. Nooit hoor je een speler zeggen: “ wat hebben we een klote wedstrijd gespeeld en het publiek in de kou laten staan. Dit moet anders. De beuk erin en het gras opvreten, dat zal helpen. En dat gaan we doen ook” Al die zoetsappige excuses komen ook mij m’n strot uit. Stroop de mouwen eens op en als je naderhand niks te vertellen hebt, hou dan je mond.
    helaas mag dat niet ivm fox sports en de KNVB met hun regeltjes daarom heb ik ook zoiets van , laat ze lullen want er komt toch niet zinnigs uit het is allemaal ingefluisterd
  • 21 Jul 2019 om 00:00
    • Quote van 20 Jul 2019 om 22:19
      Mooi dat die jongen het naar zijn zin heeft, maar ik kan dit soort taal niet meer aanhoren. Vreselijke clichés die we hier nu al drie jaar aanhoren en ondertussen ergeren we ons kapot op de tribunes. Eerst naar eens gaan vlammen op het veld. Geen woorden maar daden.
    Pes ik heb de reacties op jouw mening gelezen. IK ben het met jou eens. Al die cliché’s, Ik kan er ook niet meer tegen. Nooit hoor je een speler zeggen: “ wat hebben we een klote wedstrijd gespeeld en het publiek in de kou laten staan. Dit moet anders. De beuk erin en het gras opvreten, dat zal helpen. En dat gaan we doen ook” Al die zoetsappige excuses komen ook mij m’n strot uit. Stroop de mouwen eens op en als je naderhand niks te vertellen hebt, hou dan je mond.
  • 20 Jul 2019 om 23:45
    • Quote van 20 Jul 2019 om 22:42
      Je snapt niet wat ik bedoel.

      Het eeuwige gelul over redelijk tot goed spel, terwijl de mensen op de tribune echt niet gek zijn. Streppel was er meester in; JOR in mindere mate en veel spelers precies zo.

      Ik snap wel dat ze het doen, maar na een paar jaar schijtvoetbal, kan ik het niet neer aanhoren.
    zoals ik al zei je hoeft het niet aan te horen of te lezen, ik snap wel waar je frustratie vandaan komt maar er is altijd nog zoiets als niet lezen of bekijken van interviews etc want met die media training die ze krijgen hoor je juist van dat soort antwoorden
  • 20 Jul 2019 om 22:42
    • Quote van 20 Jul 2019 om 22:36
      wat verwacht je dan : geen commentaar ? de vraag wordt ze door journalisten gevraagd , interviews zijn al jaren media training gevoerde clichés , je hoeft ze ook niet te lezen als je het niet wilt aanhoren .
    Je snapt niet wat ik bedoel.

    Het eeuwige gelul over redelijk tot goed spel, terwijl de mensen op de tribune echt niet gek zijn. Streppel was er meester in; JOR in mindere mate en veel spelers precies zo.

    Ik snap wel dat ze het doen, maar na een paar jaar schijtvoetbal, kan ik het niet neer aanhoren.
  • 20 Jul 2019 om 22:36
    • Quote van 20 Jul 2019 om 22:19
      Mooi dat die jongen het naar zijn zin heeft, maar ik kan dit soort taal niet meer aanhoren. Vreselijke clichés die we hier nu al drie jaar aanhoren en ondertussen ergeren we ons kapot op de tribunes. Eerst naar eens gaan vlammen op het veld. Geen woorden maar daden.
    wat verwacht je dan : geen commentaar ? de vraag wordt ze door journalisten gevraagd , interviews zijn al jaren media training gevoerde clichés , je hoeft ze ook niet te lezen als je het niet wilt aanhoren .
  • 20 Jul 2019 om 22:19
    Mooi dat die jongen het naar zijn zin heeft, maar ik kan dit soort taal niet meer aanhoren. Vreselijke clichés die we hier nu al drie jaar aanhoren en ondertussen ergeren we ons kapot op de tribunes. Eerst naar eens gaan vlammen op het veld. Geen woorden maar daden.
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›