'Concurrentie voor SC Heerenveen; eerste bod op spits afgeslagen' ''Deze overwinning is top, want we hebben er spijkerhard voor gewerkt'' Kongolo trots: ''Het is een goed teken dat we veel kansen krijgen'' SC Heerenveen boekt zwaarbevochten zege bij RKC Waalwijk MATCHDAY | Ejuke en Kongolo tegen RKC Waalwijk terug in de basis

Jansen na gelijkspel: ''Dat hoort bij het proces waar we inzitten''

( 20 reacties)
Jansen na gelijkspel: ''Dat hoort bij het proces waar we inzitten''

SC Heerenveen kwam zaterdag niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen St. Pauli. Johnny Jansen, trainer van de Friezen is niet tevreden met het optreden van zijn ploeg.

"Ik ben eigenlijk niet zo tevreden vandaag. We hebben dertig minuten aardig gevoetbald en daarna zie je dat de krachten wegvloeien", begint Jansen bij FOX Sports. "Het zakt snel weer weg. Dat hoort bij het proces waar we inzitten. We hebben een pittige week achter de rug."

Volgens Jansen moeten fans en spelers niet teveel waarde hechten aan de uitslag. "Het is wel zo dat je er doorheen moet prikken. Je weet waar je staat met je groep. Je houdt er misschien een minder gevoel aan over, terwijl dat misschien wel helemaal niet terecht is. Vandaag was het minder fris, maar dat hoort er gewoon bij."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jul 2019 om 18:54
    Misschien maar wat minder hard trainen en als jezelf profilerende fullprofs maar eens 1000% inzetten tijdens de wedstrijd. Dan pas zien wij, supporters, sponsors enz dat er vooruitgang zichtbaar is bij onze club. Want gisteren op 10 minuten na heeft de club zeker niet aan klantenbinding gedaan.
  • 21 Jul 2019 om 11:41
    • Quote van 21 Jul 2019 om 10:18
      Wat maken we ons weer druk op dit forum. Een ieder die zelf gevoetbald heeft weet dat de intrensieke motivatie ontbreekt tijdens oefen wedstrijden. Hup 4 augustus volop aan de bak.
    Dat kan toch niet waar zijn. Zo bind je toch nooit het publiek. Bovendien neem je het mee in het vervolg. Daarnaast: hoe moeilijk is het om als je dan moet voetballen er dan maar het beste van te maken. Tot slot we hebben het over goedbetaalde profs, het is hun werk.
  • 21 Jul 2019 om 10:37
    Een zwaar teleurstellend Heerenveen zien spelen. Defensief erg kwetsbaar. Het middenveld was niet in staat om snel de spitsen te bereiken.Rienstra als routinier erg tegenvallend; veel balverlies en slecht in de passing. Denk dat Jordy op die positie beter speelt met meer power. Kongolo bevalt me wel qua fysiek maar ook slecht in de passing. Hoop dat Ejuke een topaankoop zal zijn die ook kan zorgen voor aanvoer naar Odgaard. Het huidige elftal met deze trainer komt niet in het linkerrijtje.
  • 21 Jul 2019 om 10:18
    Wat maken we ons weer druk op dit forum. Een ieder die zelf gevoetbald heeft weet dat de intrensieke motivatie ontbreekt tijdens oefen wedstrijden. Hup 4 augustus volop aan de bak.
  • 21 Jul 2019 om 08:08
    JJ komt uit de "school" JS en OR. De zelfde "excuses" . Het zelfde "voetbal"... Ben bang weer een seizoen bagger. Hier onder in de commentaren goed beschreven, niets aan toe te voegen.
  • 20 Jul 2019 om 23:09
    • Quote van 20 Jul 2019 om 22:40
      Ik ben het helemaal eens met de critici die zeggen dat het weer hetzelfde liedje was als vorig jaar, tikkie breed, tikkie terug. Dat moet er beslist uit anders loopt het stadion gelijk leeg.Ik heb bijna alle wedstrijden in de oefenperiode gezien, maar dit was qua spelbeeld wel de slechtste , en het begon nog wel zo mooi.JJ , dat tikkie breed , tikkie terug moet eruit, als straf voor 2 of meer keer tikkie breed/ terug "kom maar effe wisselen jochie". Anders krijg je dit er niet uit.
    Heb er een zeer hard hoofd in dat dit eruit gaat, aangezien dit de manier van spelen wordt. Als er geen echte versterkingen komen, wordt het een kleurloos seizoen. Je hebt zometeen enorme snelle flanken. Ga asjeblieft gewoon lekker snel countervoetbal spelen, gooi achterin alles lekker opslot. Beetje Marco van basten stijl, heb me die seizoenen wel vermaakt op de tribune. Maar dan moet de gehele verdediging wel op de schop, incl hoegh. Snap niet dat mensen zo vasthouden aan hem, vind het echt een hele beperkte trage verdediger, vorig jaar bij veel tegendoelpunten direct betrokken. Mag na mijn mening niet het geval zijn bij een speler die onze achterhoede zou moeten leiden.
  • 20 Jul 2019 om 22:40
    Ik ben het helemaal eens met de critici die zeggen dat het weer hetzelfde liedje was als vorig jaar, tikkie breed, tikkie terug. Dat moet er beslist uit anders loopt het stadion gelijk leeg.Ik heb bijna alle wedstrijden in de oefenperiode gezien, maar dit was qua spelbeeld wel de slechtste , en het begon nog wel zo mooi.JJ , dat tikkie breed , tikkie terug moet eruit, als straf voor 2 of meer keer tikkie breed/ terug "kom maar effe wisselen jochie". Anders krijg je dit er niet uit.
  • 20 Jul 2019 om 22:04
    • Quote van 20 Jul 2019 om 21:30
      Skt Pauli is een cult-club. Op z'n retour. Jarenlang degradatie uit kunnen stellen, maar eens, eens ben je de sjaak. En dat is nu. Goed spelend team vandaag tegen ons, maar niet bijzonder .t.o.v. andere Nederlandse eredivisie clubs. We hadden ze moeten inpakken vandaag.
    Maar laten we niet denken dat het maar 2e Bundesliga is. Daarin spelen hele grote clubs. St Pauli was lang een top 5 ploeg vorig seizoen.
  • 20 Jul 2019 om 21:47
    • Quote van 20 Jul 2019 om 20:32
      "Ik ben eigenlijk niet zo tevreden vandaag, zegt coach Jansen op Fox. We hebben dertig minuten aardig gevoetbald en daarna zie je dat de krachten wegvloeien." Vgls mij heeft Jansen bij een andere wedstrijd gezeten. Het was al na 10 minuten dat het aardige voetbal van de sc H alweer weg was. En dat het bij een opbouwproces naar de reguliere competitie hoort , dat zal best zo zijn. En dat de selectie een pittige week achter de rug heeft, zal een supporter worst zijn. En dat, en dat,... Fans willen goed voetbal zien en geen labbekakvoetbal. En zeker niet tegen Skt Pauli. En spelers moeten zich het snot voor de ogen willen voetballen. Elke wedstrijd opnieuw, ook tegen Skt Pauli.En dat we vervolgens niet teveel waarde moeten hechten aan de uitslag? Ja natuurlijk wel. We moeten Skt Pauli gewoon oprollen. Waar je als trainer/coach staat met je groep zal me worst zijn. Als supporter wil je een fris vechtteam zien. En dat gevoel had ik vandaag niet.
    Jan ik ben het met je eens. Grote woorden en zoveel momenten heb je toch niet. Dan wil je toch alles voor het publiek doen, pittige week of niet. Dit is betaald voetbal. Ik heb er een hard hoofd in wanneer je na een week pittig trainen kennelijk niet meer kunt doen dan 15 minuten een beetje goed spelen en je als trainer aangeeft hiervoor begrip te hebben. Ben geen fan van Verbeek maar in dit soort zaken was hij toch wel strak
  • 20 Jul 2019 om 21:44
    Trainers hebben het vaak over processen. Wij zitten nu in een proces dat we het een half uur vokhouden blijkbaar.
    Ik wil een proces zien van passie, pressing en diepgang. De laatste 5 potten onder Jansen vorig seizoen waren ook slappe hap. Hij heeft het over een band creeeren met het publiek en attractief spel. Ik zag vandaag geen enkele verbeterering tov vorig seizoen. Ben benieuwd hoe hij zijn woorden tot daden gaat laten overgaan. Want Olde R zei hetzelfde en het was drama thuis.
    Er moeten echt karakterspelers bij want het oogt weer erg mat allemaal.
  • 20 Jul 2019 om 21:30
    • Quote van 20 Jul 2019 om 21:21
      Sankt Pauli oprollen? Dat is een grotere club dan Heerenveen. Veel meer supportes, meer geld, beter betaalde spelers.
    Skt Pauli is een cult-club. Op z'n retour. Jarenlang degradatie uit kunnen stellen, maar eens, eens ben je de sjaak. En dat is nu. Goed spelend team vandaag tegen ons, maar niet bijzonder .t.o.v. andere Nederlandse eredivisie clubs. We hadden ze moeten inpakken vandaag.
  • 20 Jul 2019 om 21:23
    • Quote van 20 Jul 2019 om 20:37
      Dat zal wel zo zijn Jansen, maar je mag nu toch wel verwachten dat er enige verbetering in het spel te ontwaren valt t.o.v vorig seizoen. Niets van dat alles. En gebrek aan vechtlust is niet te tolereren, onder geen enkel beding. En die was niet voldoende.
    Nou de conditie moet nog beter. Verder komen er ook nog wel wat versterkingen bij.
    Dat moet je er ook nog bij bedenken.
  • 20 Jul 2019 om 21:21
    Sankt Pauli oprollen? Dat is een grotere club dan Heerenveen. Veel meer supportes, meer geld, beter betaalde spelers.
  • 20 Jul 2019 om 20:37
    Dat zal wel zo zijn Jansen, maar je mag nu toch wel verwachten dat er enige verbetering in het spel te ontwaren valt t.o.v vorig seizoen. Niets van dat alles. En gebrek aan vechtlust is niet te tolereren, onder geen enkel beding. En die was niet voldoende.
  • 20 Jul 2019 om 20:34
    • Quote van 20 Jul 2019 om 20:32
      "Ik ben eigenlijk niet zo tevreden vandaag, zegt coach Jansen op Fox. We hebben dertig minuten aardig gevoetbald en daarna zie je dat de krachten wegvloeien." Vgls mij heeft Jansen bij een andere wedstrijd gezeten. Het was al na 10 minuten dat het aardige voetbal van de sc H alweer weg was. En dat het bij een opbouwproces naar de reguliere competitie hoort , dat zal best zo zijn. En dat de selectie een pittige week achter de rug heeft, zal een supporter worst zijn. En dat, en dat,... Fans willen goed voetbal zien en geen labbekakvoetbal. En zeker niet tegen Skt Pauli. En spelers moeten zich het snot voor de ogen willen voetballen. Elke wedstrijd opnieuw, ook tegen Skt Pauli.En dat we vervolgens niet teveel waarde moeten hechten aan de uitslag? Ja natuurlijk wel. We moeten Skt Pauli gewoon oprollen. Waar je als trainer/coach staat met je groep zal me worst zijn. Als supporter wil je een fris vechtteam zien. En dat gevoel had ik vandaag niet.
    Je bent te negatief, grootste gedeelte van de eerste helft was Heerenveen de betere ploeg, daarna zakte het inderdaad in...
  • 20 Jul 2019 om 20:32
    "Ik ben eigenlijk niet zo tevreden vandaag, zegt coach Jansen op Fox. We hebben dertig minuten aardig gevoetbald en daarna zie je dat de krachten wegvloeien." Vgls mij heeft Jansen bij een andere wedstrijd gezeten. Het was al na 10 minuten dat het aardige voetbal van de sc H alweer weg was. En dat het bij een opbouwproces naar de reguliere competitie hoort , dat zal best zo zijn. En dat de selectie een pittige week achter de rug heeft, zal een supporter worst zijn. En dat, en dat,... Fans willen goed voetbal zien en geen labbekakvoetbal. En zeker niet tegen Skt Pauli. En spelers moeten zich het snot voor de ogen willen voetballen. Elke wedstrijd opnieuw, ook tegen Skt Pauli.En dat we vervolgens niet teveel waarde moeten hechten aan de uitslag? Ja natuurlijk wel. We moeten Skt Pauli gewoon oprollen. Waar je als trainer/coach staat met je groep zal me worst zijn. Als supporter wil je een fris vechtteam zien. En dat gevoel had ik vandaag niet.
  • 20 Jul 2019 om 20:17
    Het is ook gewoon nog niet goed, maar had het ook niet echt anders verwacht. Er zijn pas twee nieuwe spelers in het team(+ejuke). Voor de rest is het dezelfde selectie als vorig seizoen - een speler of 8. Ik ga er vanuit dat na Ejuke er zeker nog twee directe/diepte versterkingen gehaald gaan worden, naast een aantal breedte versterkingen. Dan pas kan je echt oordelen of we een goed team hebben. Op dit moment is het idd erg zwak, slordig en missen we een echte leider die voorop gaat in de strijd.
  • 20 Jul 2019 om 20:14
    • Quote van 20 Jul 2019 om 19:41
      Het spijt me maar ik heb ook geen verbetering gezien, gesapig rondspelen van de bal achte in,zonder idee,om naar voren te spelen,heb de wedstrijd niet eens uitgekeken zo eentonig voorspelbaal voetbal,als er snel niet wat bij komt zie ik het donker in.
    Het eerste half uur was redelijk tot goed, daarna zakte het inderdaad in...
  • 20 Jul 2019 om 19:41
    • Quote van 20 Jul 2019 om 19:30
      Het leek meer op het proces van vorig seizoen dat 17 thuiswedstrijden duurde: inspiratieloos voetbal met veel tikkie breed en terug en weinig gogme. Kom op met je proces Jansen, had de toeschouwers warm gemaakt voor het nieuwe seizoen!
    Het spijt me maar ik heb ook geen verbetering gezien, gesapig rondspelen van de bal achte in,zonder idee,om naar voren te spelen,heb de wedstrijd niet eens uitgekeken zo eentonig voorspelbaal voetbal,als er snel niet wat bij komt zie ik het donker in.
  • 20 Jul 2019 om 19:30
    Het leek meer op het proces van vorig seizoen dat 17 thuiswedstrijden duurde: inspiratieloos voetbal met veel tikkie breed en terug en weinig gogme. Kom op met je proces Jansen, had de toeschouwers warm gemaakt voor het nieuwe seizoen!
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›