Jansen kritisch op defensie: ''Dat soort dingen moet eruit''

( 9 reacties)
Jansen kritisch op defensie: ''Dat soort dingen moet eruit''

SC Heerenveen liet afgelopen zaterdag tegen KV Mechelen zien dat er behoorlijk veel voetbal in de ploeg zit, maar ook dat de verdediging nog altijd het zorgenkindje van de selectie is. 

Johnny Jansen is tot nu toe veel bezig geweest met het organiseren van de verdediging. "En daar zijn we nog niet klaar mee. We zijn soms naïef. Bij die tweede tegengoal zag je dat bijvoorbeeld Sherel Floranus vol doordekte en dat Daniel Høegh mee ging. Het hele centrum lag vervolgens open en Mechelen maakte gelijk. Dat soort dingen moet eruit. En de finetuning bij balverlies moet echt beter."

De oefenmeester was wel tevreden over het veldspel van zijn ploeg, die vooral het eerste kwartier voor en na rust goed speelde. "Als we tempo maakten en de middenvelders vonden, zag je echt goede momenten. Terwijl we tot nu toe op trainingen niet eens de nadruk op balbezit hebben gelegd. Ik vind dat we ook in de coaching naar elkaar toe beter worden", vertelt de oefenmeester in de Leeuwarder Courant

Foto: Julian Atema

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jul 2019 om 23:44
    • Quote van 15 Jul 2019 om 23:26
      Slappe hap van Johnny. Zoveel trainen en dan dit resultaat.
    Goh binnen een half uur in drie verschillende topics klagen en zagen over Jansen. Lucht zoiets nou op?
  • 15 Jul 2019 om 23:26
    Slappe hap van Johnny. Zoveel trainen en dan dit resultaat.
  • 15 Jul 2019 om 14:35
    • Quote van 15 Jul 2019 om 13:40
      Michael Bradley? Zijn contract loopt volgens transfermarkt.nl af eind van dit kalenderjaar. Zal wel een interessante optie kunnen zijn al zal hij misschien wel wat duur zijn. Hij wordt bijna 32 dus wie weet...
    Bradley verdiende de afgelopen seizoenen bij Toronto miljoenen... Vind het een leuke naam, daar niet van, maar die kan elders het tienvoudige verdienen dan bij ons. ;)
  • 15 Jul 2019 om 14:15
    • Quote van 15 Jul 2019 om 13:14
      Zou dat het verschil maken? Vond niet dat het veel beter stond als Schaars op het veld stond afgelopen seizoen. Volgens mij hadden we ook een andere keeper die de boel ook anders aanstuurt en misschien meer ballen tegenhoudt.
    In 16/17 hadden we Mulder en in 17/18 Hansen/Hahn.
    Zo heel erg veel ontloopt dat elkaar niet, toch?

    Overigens hadden wel in 15/16 (met Mulder) ook 61 tegen (met een grotendeels dezelfde verdediging als in 16/17).
  • 15 Jul 2019 om 13:40
    • Quote van 15 Jul 2019 om 13:20
      Ik heb vernomen dat Hamstra inderdaad een waardige opvolger voor Schaars wil hebben. Dus iemand die kan 'stofzuigen' voor de verdediging en daarnaast de lijnen uitzet op het middenveld. Zulke spelers zijn echter moeilijk te vinden...
    Michael Bradley? Zijn contract loopt volgens transfermarkt.nl af eind van dit kalenderjaar. Zal wel een interessante optie kunnen zijn al zal hij misschien wel wat duur zijn. Hij wordt bijna 32 dus wie weet...
  • 15 Jul 2019 om 13:20
    • Quote van 15 Jul 2019 om 13:14
      Zou dat het verschil maken? Vond niet dat het veel beter stond als Schaars op het veld stond afgelopen seizoen. Volgens mij hadden we ook een andere keeper die de boel ook anders aanstuurt en misschien meer ballen tegenhoudt.
    Ik heb vernomen dat Hamstra inderdaad een waardige opvolger voor Schaars wil hebben. Dus iemand die kan 'stofzuigen' voor de verdediging en daarnaast de lijnen uitzet op het middenveld. Zulke spelers zijn echter moeilijk te vinden...
  • 15 Jul 2019 om 13:14
    • Quote van 15 Jul 2019 om 13:06
      Een 'leider' in de verdediging hoeft niet persé.

      In het seizoen 17/18 kregen ze 20 goals minder om de oren terwijl de verdediging nagenoeg gelijk was; alleen Dumfries ipv Floranus/Schmidt/Hornkamp.
      In het seizoen 16/17 waren het er ook 20 minder en toen waren st. Juste, Van Aken, Bijker en Marzo de vaste spelers met als wissels Schmidt, Facey, Faes, Pierie. Ook allemaal 'broekies'.

      Het grote verschil tussen die 2 seizoenen en het afgelopen seizoen; een fitte een veelvuldig aanwezig zijnde Stijn Schaars.
      Dus die leider kan ook prima op het middenveld staan :)
    Zou dat het verschil maken? Vond niet dat het veel beter stond als Schaars op het veld stond afgelopen seizoen. Volgens mij hadden we ook een andere keeper die de boel ook anders aanstuurt en misschien meer ballen tegenhoudt.
  • 15 Jul 2019 om 13:06
    Een 'leider' in de verdediging hoeft niet persé.

    In het seizoen 17/18 kregen ze 20 goals minder om de oren terwijl de verdediging nagenoeg gelijk was; alleen Dumfries ipv Floranus/Schmidt/Hornkamp.
    In het seizoen 16/17 waren het er ook 20 minder en toen waren st. Juste, Van Aken, Bijker en Marzo de vaste spelers met als wissels Schmidt, Facey, Faes, Pierie. Ook allemaal 'broekies'.

    Het grote verschil tussen die 2 seizoenen en het afgelopen seizoen; een fitte een veelvuldig aanwezig zijnde Stijn Schaars.
    Dus die leider kan ook prima op het middenveld staan :)
  • 15 Jul 2019 om 11:12
    Stilstaande momenten is ook nog steeds een zorgenkindje. Wordt tijd voor een keeper die heerst en een Centrale Verdediger die sterk in de lucht is.
zaterdag 31 augustus 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›