''Ik ben blij dat zijn aanstelling de club weer wat herkenbaarheid geeft''

( 13 reacties)
''Ik ben blij dat zijn aanstelling de club weer wat herkenbaarheid geeft''

Ronny Venema (44), oud-speler en tegenwoordig account manager bij SC Heerenveen, is een van de mensen die de kersverse hoofdtrainer Johnny Jansen (43) al bijna zijn hele leven kent. Beiden speelden in de jeugd bij Olyphia (Noordwolde), gingen naar de opleiding van SC Heerenveen en speelden beiden nog samen bij BV Veendam.

"In die tijd bij Veendam, trainden Johnny en ik samen ook nog 's avonds de hele jeugd van Olyphia. Als we niet zelf aan het trainen waren, gaven we wel training", blikt Venema terug in Voetbal International. Het trainerstalent werd al snel ontdekt door de toenmalige technische staf. "Onder de vleugels van Foppe heeft Johnny in die eerste jaren veel stappen gezet als trainer."

"Johnny heeft ook een sociaal-maatschappelijke opleiding, Foppe is daar verder mee aan de slag gegaan. Hij zag in Johnny de basis voor een trainer met veel mogelijkheden", vervolgt Venema, die enthousiast en trots is dat zijn jeugdvriend nu aangesteld is als hoofdtrainer. "Johnny is een zeer bevlogen voetballiefhebber, die heel open en enthousiast is."

"Hij is van het samenwerken, heeft geen groot ego. What you see is what you get, geen geheimzinnig gedoe. Ik ben blij dat zijn aanstelling de club weer wat herkenbaarheid geeft, mensen kunnen zich hopelijk met hem identificeren. Ik ben trots op hem, dat het hem gelukt is om zijn ambitie waar te maken. Én ik geloof in hem als trainer", besluit Venema.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jun 2019 om 09:42
    • Quote van 12 Jun 2019 om 21:51
      Waarom op de man spelen? Maakt reageren minder leuk. Reageer op de inhoud, met respect voor ieders mening.
    Helemaal eens met Regtop2! Namens de redactie ook graag de oproep om op deze manier te blijven reageren. En soms is niet reageren gewoon het verstandigste.
  • 13 Jun 2019 om 07:48
    • Quote van 13 Jun 2019 om 00:10
      Heerlijk! Nu maar afwachten of onze Roelof de Vries van Omrop Fryslân ook hier blij schreeuwend en kwetterend er op gaat reageren....en Roelofje : vooral blijven ademhalen....in..uit...in..uit enz.
    Denk niet dat die kleine k*tclub uberhaupt het reageren waard is. Gewoon negeren die troep.
  • 13 Jun 2019 om 07:09
    • Quote van 12 Jun 2019 om 21:56
      Personen die hier alleen maar negatief komen zeiken mogen wel eens een beetje tegen geluid horen....het is nooit goed, of het deugd niet bij Heerenveen. Alsof de beste man bij de Leeuwarder Courant of de Omrop in dienst is, onder het pseudoniem Reinier....
    Maar dan nog kan je op de inhoud reageren toch? Waarom moet dat op de man....
  • 13 Jun 2019 om 00:10
    • Quote van 12 Jun 2019 om 22:35
      Off topic; ook DKV is een bestuurscrisis uitgebroken.
    Heerlijk! Nu maar afwachten of onze Roelof de Vries van Omrop Fryslân ook hier blij schreeuwend en kwetterend er op gaat reageren....en Roelofje : vooral blijven ademhalen....in..uit...in..uit enz.
  • 12 Jun 2019 om 22:44
    • Quote van 12 Jun 2019 om 21:51
      Waarom op de man spelen? Maakt reageren minder leuk. Reageer op de inhoud, met respect voor ieders mening.
    Dat moet je natuurlijk wel kunnen. En fatsoensnormen bezitten, da,'s al moeilijk genoeg voor sommigen.
  • 12 Jun 2019 om 22:35
    Off topic; ook DKV is een bestuurscrisis uitgebroken.
  • 12 Jun 2019 om 21:56
    • Quote van 12 Jun 2019 om 21:51
      Waarom op de man spelen? Maakt reageren minder leuk. Reageer op de inhoud, met respect voor ieders mening.
    Personen die hier alleen maar negatief komen zeiken mogen wel eens een beetje tegen geluid horen....het is nooit goed, of het deugd niet bij Heerenveen. Alsof de beste man bij de Leeuwarder Courant of de Omrop in dienst is, onder het pseudoniem Reinier....
  • 12 Jun 2019 om 21:51
    • Quote van 12 Jun 2019 om 21:08
      Dan is 1 ding zeker : als het niet helemaal lukt is onze Rieniertje de eerste die zich hier meldt op dit forum, hij slurpt eerst 5 flessen azijn op, laat een harde scheet en laat dat alles over ons heen dalen ! Wedden ?
    Waarom op de man spelen? Maakt reageren minder leuk. Reageer op de inhoud, met respect voor ieders mening.
  • 12 Jun 2019 om 21:45
    • Quote van 12 Jun 2019 om 21:08
      Dan is 1 ding zeker : als het niet helemaal lukt is onze Rieniertje de eerste die zich hier meldt op dit forum, hij slurpt eerst 5 flessen azijn op, laat een harde scheet en laat dat alles over ons heen dalen ! Wedden ?
    Laat hem lekker, je hoeft niet overal op te reageren (doe het zelf nu ook). Gewoon uit laten razen, wordt vanzelf wel eens zat van zichzelf...
  • 12 Jun 2019 om 21:08
    • Quote van 12 Jun 2019 om 19:20
      Ook ik ben tevreden met JJ als nieuwe trainer, alleen heeft die jongen wel alle steun nodig vanuit de club. Bij zolang uitblijven van nieuwe spelers zal het bouwen aan een geolied team ook voor hem een moeilijke zaak zijn, zolang het goed gaat prima, alleen blijven resultaten dan uit krijg je weer hetzelfde verhaal. Ook dan moet de club achter hem blijven staan, de vraag is lukt dat.
    Dan is 1 ding zeker : als het niet helemaal lukt is onze Rieniertje de eerste die zich hier meldt op dit forum, hij slurpt eerst 5 flessen azijn op, laat een harde scheet en laat dat alles over ons heen dalen ! Wedden ?
  • 12 Jun 2019 om 19:57
    Ik hoop dat JJ nog jaren trainer van Heerenveen is. Hij komt op tv ook heel natuurlijk over. Lijkt mij een trainer die de spelers wel kan prikkelen. Heb hoge verwachtingen. Dat baseer ik op de wedstrijd tegen Groningen. Bizar hoe de spelers knokten terwijl ze dat een heel seizoen niet hadden gedaan onder Jor. Heeft natuurlijk niet alleen met inzet te maken maar ook met veldbezetting. Succes jj
  • 12 Jun 2019 om 19:20
    Ook ik ben tevreden met JJ als nieuwe trainer, alleen heeft die jongen wel alle steun nodig vanuit de club. Bij zolang uitblijven van nieuwe spelers zal het bouwen aan een geolied team ook voor hem een moeilijke zaak zijn, zolang het goed gaat prima, alleen blijven resultaten dan uit krijg je weer hetzelfde verhaal. Ook dan moet de club achter hem blijven staan, de vraag is lukt dat.
  • 12 Jun 2019 om 17:35
    Gisteren bij het vrouwenelftal zat Foppe als analist en dan denk je weer, wat zou nou eenzelfde soort persoon kunnen zijn qua gedachte danwel persoonlijkheid en ervaring met de club. Dan kom je inderdaad op JJ uit, Talan misschien.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›