Hamstra over toekomst Jansen: ''We gaan deze week met hem om tafel''

( 14 reacties)
Hamstra over toekomst Jansen: ''We gaan deze week met hem om tafel''

Het is onzeker of Johnny Jansen ook volgend seizoen hoofdtrainer van SC Heerenveen is. De interim-coach van de Friezen gaat komende vrijdag met de directie om tafel. 

"We staan er heel helder in", legt technisch directeur Gerry Hamstra uit bij De Tafel van Kees. "Ik heb vanaf het begin gezegd dat je jeugdspelers het perspectief moet geven dat ze het eerste elftal kunnen halen, dan moet je dat ook doen met andere mensen binnen de club."

"We weten allemaal wat de ambitie van Johnny is", vervolgt Hamstra. "Of hij de nieuwe hoofdtrainer is? De kans is aanwezig. Wij gaan deze week met hem om tafel. Ik ben al drie jaar met hem bezig om te kijken of hij hoofdtrainer kan worden. Het moet uiteindelijk allemaal kloppen."

Bij andere trainers hebben de Friezen nog niet aangeklopt, zo maakt Hamstra duidelijk. "We zijn nog niet met andere dingen bezig geweest. Eerst gaan we met Johnny om tafel."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2019 om 23:03
    • Quote van 15 May 2019 om 18:37
      Natuurlijk doet hij dat niet. Maar als je geen voorstander bent van Jansen kan je dat even lekker roepen zonder dat dat daadwerkelijk zo is.
    Frank jongen ik hoop maar dat ze Jansen snel een contract aanbieden.
  • 15 May 2019 om 19:40
    • Quote van 15 May 2019 om 17:06
      He Frank, ik lees net dat Steijn niet naar Pec gaat dus een optie erbij. Buijs mee eens maar die kan het dus wel. De anderen hebben mijn grote voorkeur op basis van bewezen ervaring. Ja jansen heeft 5 wedstrijden de kans gehad waarbij hij alle mogelijkheden had alvast zijn ideeën in te brengen. Heel weinig vam gezien, daarentegen ging er geen dag voorbij waarin hij riep dat hij zo graag hoofdtrainer wilde worden. Afijn hij zal het wel worden maar ik vind hem niet de juiste man.
    Is ook een nadeel dat er veel voetbalsite’s allemaal hetzelfde nieuws brengen. Soms lees je een bericht wel drie dagen achterelkaar op een andere site.
  • 15 May 2019 om 19:30
    Wat vind jij ervan Frank dat Jansen niet wisselt als je ploeg zo'n helft speelt als tegen NAC? Dat is toch een middelvinger naar je publiek? Ik sta er 50/50 in, want ook Foppe is ooit zo begonnen.
    Pluspunten zijn dat hij de club kent en er kennelijk goed opstaat bij diverse spelers. Al zegt dat m.i. ook weer niet veel, want spelers zijn naar buiten toe vrijwel altijd positief over hun huidige trainer. Anders schieten ze zichzelf in de voet.
    Daarnaast is het een leuke en positieve kerel.
    Minpunten vind ik dat ook hij niet de man lijkt zijn die als een harter Hund op kan treden. Zoals eerder gememoreerd aan het thuisduel tegen NAC en andere duels waarin hij m.i. eerder had moeten ingrijpen. Daarnaast is het gehoopte schokeffect uitgebleven.
    Groningen was een helft aardig. Heracles uit misschien wel de beste fase, maar ook daar eenvoudig de goals weggeven. Thuis tegen VVV was ook zeer instabiel en tegen NAC was het beschamend.
    Dat je dan nu tegen Utrecht gewoon weer met Yuki en Rienstra start, vind ik een heel slecht teken. Daarnaast vind ik hem in zijn presentatie niet heel sterk en in zijn analyses na afloop heel oppervlakkig.
  • 15 May 2019 om 18:37
    • Quote van 15 May 2019 om 18:02
      Roept hij dat iedere dag of wordt er dagelijks iets gepost?
    Natuurlijk doet hij dat niet. Maar als je geen voorstander bent van Jansen kan je dat even lekker roepen zonder dat dat daadwerkelijk zo is.
  • 15 May 2019 om 18:35
    • Quote van 15 May 2019 om 17:06
      He Frank, ik lees net dat Steijn niet naar Pec gaat dus een optie erbij. Buijs mee eens maar die kan het dus wel. De anderen hebben mijn grote voorkeur op basis van bewezen ervaring. Ja jansen heeft 5 wedstrijden de kans gehad waarbij hij alle mogelijkheden had alvast zijn ideeën in te brengen. Heel weinig vam gezien, daarentegen ging er geen dag voorbij waarin hij riep dat hij zo graag hoofdtrainer wilde worden. Afijn hij zal het wel worden maar ik vind hem niet de juiste man.
    Leuk een verdedigende coach die het bij VVV leuk deed maar bij ADO door het ijs zakte. Al die middenmoot trainers zijn allemaal van hetzelfde laken een pak. Ze doen het eens leuk bij de ene club en falen weer bij een andere club. Lood om oud ijzer. Nu heeft Buijs het weer bewezen in een seizoenshelft.. Vorig jaar riep iedereen om Van ‘t Schip na een seizoenshelft. Daarna bakte die er ook niks meer van. Het is allemaal zo opportuun als wat. Maar goed als de onervaren Buijs het in jouw ogen heeft bewezen na 18 wedstrijden en een voorbereiding met eigen spelers waarin hij dingen kon inslijpen dan zou je Jansen ook de kans moeten geven. Verwachten dat een trainer in 5 wedstrijden een niet draaiend team omtovert tot een draaiend team is een utopie. Dan moet je voor een tovenaar kiezen. Wat dat betreft heeft Groningen zijn nek uitgestoken met de onervaren Buijs, een club jongen. Die hebben ze de kans en het vertrouwen gegeven. Een goed voorbeeld voor Sc Heerenveen. Dat de media wekelijks over Jansen schrijft of speculeert is wat anders dan dat Jansen er dagelijks iets over zegt. Kan je 10 linkjes sturen waarin hij dat zegt op verschillende dagen?
  • 15 May 2019 om 18:02
    • Quote van 15 May 2019 om 17:06
      He Frank, ik lees net dat Steijn niet naar Pec gaat dus een optie erbij. Buijs mee eens maar die kan het dus wel. De anderen hebben mijn grote voorkeur op basis van bewezen ervaring. Ja jansen heeft 5 wedstrijden de kans gehad waarbij hij alle mogelijkheden had alvast zijn ideeën in te brengen. Heel weinig vam gezien, daarentegen ging er geen dag voorbij waarin hij riep dat hij zo graag hoofdtrainer wilde worden. Afijn hij zal het wel worden maar ik vind hem niet de juiste man.
    Roept hij dat iedere dag of wordt er dagelijks iets gepost?
  • 15 May 2019 om 17:06
    • Quote van 15 May 2019 om 12:28
      Allemaal trainers die al bij een club onder contract staan. Danny Buijs? Die beoordeel je niet op de eerste 18 wedstrijden terwijl hij een zomervoorbereiding had en Jansen beoordeel je wel op 5 wedstrijden zonder zomervoorbereiding als zelfstandig coach. Opmerkelijk.
    He Frank, ik lees net dat Steijn niet naar Pec gaat dus een optie erbij. Buijs mee eens maar die kan het dus wel. De anderen hebben mijn grote voorkeur op basis van bewezen ervaring. Ja jansen heeft 5 wedstrijden de kans gehad waarbij hij alle mogelijkheden had alvast zijn ideeën in te brengen. Heel weinig vam gezien, daarentegen ging er geen dag voorbij waarin hij riep dat hij zo graag hoofdtrainer wilde worden. Afijn hij zal het wel worden maar ik vind hem niet de juiste man.
  • 15 May 2019 om 12:28
    • Quote van 15 May 2019 om 12:17
      Niet doen we zakken dan echt definitief naar het rechter rijtje. In ieder geval iemand met ervaring en bewezen resultaten. John Stegemann, Dick Lukkien, Danny Buijs. Jansen heeft zich zelf een brevet van onbekwaamheid gegeven met de manier waarop het team voetbalde, de startopstelling en de wissels.
    Allemaal trainers die al bij een club onder contract staan. Danny Buijs? Die beoordeel je niet op de eerste 18 wedstrijden terwijl hij een zomervoorbereiding had en Jansen beoordeel je wel op 5 wedstrijden zonder zomervoorbereiding als zelfstandig coach. Opmerkelijk.
  • 15 May 2019 om 12:17
    Niet doen we zakken dan echt definitief naar het rechter rijtje. In ieder geval iemand met ervaring en bewezen resultaten. John Stegemann, Dick Lukkien, Danny Buijs. Jansen heeft zich zelf een brevet van onbekwaamheid gegeven met de manier waarop het team voetbalde, de startopstelling en de wissels.
  • 15 May 2019 om 08:48
    Is de vraag hoe het uitpakt als 'een van de jongens' nu ineens de hoofdtrainer wordt. De constructie met Verbeek was destijds wel een goede: eerst hoofdtrainer bij een andere club en dan bij Heerenveen binnen kunnen stappen als de nieuwe chef. Is afwachten hoe zijn maatjes van nu Jansen straks als hoofdtrainer accepteren, benaderen enz.
  • 15 May 2019 om 02:46
    Liever andere coach.
  • 14 May 2019 om 22:26
    Ik ben ook niet voor. Dick Lukkien lijkt me wel geschikt.
  • 14 May 2019 om 22:21
    Dit is toch niet te hopen. Op geen enkele manier laten zien dat hij als hoofdtrainer bij ons het verschil maakt. Aparte wissels middenvelders weer in de aanval en nog geen enkele verbetering op het veld te zien. Op basis waarvan dan?
  • 14 May 2019 om 21:22
    Ik maak hieruit op dat het JJ wordt komend seizoen.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›