Steun vanuit selectie voor Jansen: ''Het is een fantastische trainer''

( 23 reacties)
Steun vanuit selectie voor Jansen: ''Het is een fantastische trainer''

Als het aan Michel Vlap ligt wordt interim-trainer Johnny Jansen komend seizoen definitief hoofdtrainer van SC Heerenveen. De middenvelder kent de 44-jarige trainer al jaren en is ervan overtuigd dat hij de juiste man is om de club op sportief vlak verder vooruit te brengen.

"Ik had persoonlijk ook een hele goede band met Olde Riekerink. Johnny heeft een andere manier van voetballen en heeft een andere energie, dat brengt hij wel op ons over. Je ziet dat er muziek in zit, dat is heel mooi. Ik ken Johnny al heel lang, hij is een fantastische trainer", vertelt Vlap enthousiast in gesprek met Omrop Fryslân.

"Hij kan het écht aan de praat krijgen, dat vind ik mooi en echt fantastisch", vervolgt Vlap, die hoopt dat hij en zijn ploeggenoten Jansen snel de eerste overwinning kunnen schenken. "Die verdient hij ook. Als je ons zo laat voetballen, dan doet hij dat fantastisch." De geboren Sneker merkte dat het 'nieuwe Heerenveen' ook op bijval kon rekenen van het publiek.

"Ik hoorde voor het eerst sinds tijden weer 'Sta op voor Heerenveen!', dus dat is een teken dat je goed bezig bent. Daar moeten we met z'n allen blij mee zijn, al moet je uiteindelijk wel die drie punten pakken", beseft Vlap. "Dan krijg je écht klantenbinding, als je zoveel passie en energie toont en zo goed kunt voetballen. Dan gaan de mensen met een gerust hart naar huis."

Vlap, die niet durft te zeggen of hij volgend seizoen nog in het Abe Lenstra Stadion speelt, ziet Jansen graag langer hoofdtrainer blijven. " Ja, dat verdient hij. Het is een fantastische trainer en ik denk dat hij het hier aan de praat gaat krijgen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Apr 2019 om 19:37
    • Quote van 25 Apr 2019 om 22:26
      Ah en wanneer heeft Vlap dat gezegd?Qua spelopvatting is er weinig veranderd? Kijk je überhaupt wel wedstrijden?
    Ach, wij verschillen toch altijd van mening. Gelukkig maar. Ik bedoel in z,n algemeenheid dat spelers op het moment altijd hun trainer de beste vinden. Misschien vind jij dat het elftal beter speelt momenteel, ik vind dat nog steeds het spel afwachtend is. Er zit nog steeds geen schwung in. Ik zie geen lijn in het spel, passes komen nauwelijk aan, balaannames zijn slecht, en zo zijn er wel meer dingen. Maar, en daar ben ik eerlijk in er zit een beetje verbetering in qua enthousiastme bij de spelers.
  • 26 Apr 2019 om 12:19
    Lammers valt me erg tegen, vaak slappe hap en te lief. Goeie penaltynemer dat wel.Even over een nieuwe trainer, ik hoop op een meer tactische trainer en betwijfel of dat JJ is.
  • 26 Apr 2019 om 10:13
    Dat zou mooi zijn als we hem definitief kunnen overnemen, maar dan ook graag vasthouden aan Vlap.Voor het jubilieumjaar heb je dan ons duo nog in huis.
  • 26 Apr 2019 om 09:41
    • Quote van 26 Apr 2019 om 08:34
      Daar ben ik het deels mee eens. Het is nl zijn eerste volledige seizoen in de eredivisie. Een terugval zoals het nu met hem gaat is dan ook wel begrijpelijk. Maar ik ben het wel met je eens dat we beter een eigen spits er in kunnen zetten. Dat levert de club later financieel meer op. Maar als de club het voor elkaar krijgt om hem nog een seizoen te huren, heb ik daar ook begrip voor. Daarnaast Hornkamp maar weer gewoon als spits inzetten
    PSV heeft ook nog steeds z'n twijfels over Lammers. Dat merk je o.a. het feit dat ze graag willen verlengen met Luuk de Jong. Dat heeft ook effect op de positie van Lammers.
    Ik zou zeggen volgend jaar huren prima, maar dan wel met optie tot koop. (eventueel met terugkoop clausule oid)
  • 26 Apr 2019 om 09:19
    • Quote van 25 Apr 2019 om 23:17
      Ok hoop dat mocht Janssen de coach worden hij de technische staf aangeeft dat Lammers weg kan. Zou graag een eigen spits hebben en geen gehuurde. Zo geweldig seizoen heeft hij niet gedraaid. Graag jullie mening
    Hangt natuurlijk van de financiële mogelijkheden af. Ik denk dat je het liefst zelf een jonge spits hebt die er 15 tot 20 voor je intrapt, maar ja iedereen wil zo'n spits. Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat je geen 2e spits hebt. Daarom vind ik, prima Lammers een seizoen huren maar zorg wel voor concurrentie.
  • 26 Apr 2019 om 08:37
    "Als het aan Michel Vlap ligt wordt interim-trainer Johnny Jansen komend seizoen definitief hoofdtrainer van SC Heerenveen". Dit is voor de club ook financieel de betere keuze. En als de selectie het in hem zien zitten als hoofdtrainer, waarom zou je het dan niet doen. Hij kent de club als geen ander, hij kan nu al inspelen op het volgende seizoen. Hij weet precies welke spelers er gehaald moeten worden en wie er bij de jeugd door kunnen stromen. Dus ik zou zeggen; DOEN!
  • 26 Apr 2019 om 08:34
    • Quote van 25 Apr 2019 om 23:17
      Ok hoop dat mocht Janssen de coach worden hij de technische staf aangeeft dat Lammers weg kan. Zou graag een eigen spits hebben en geen gehuurde. Zo geweldig seizoen heeft hij niet gedraaid. Graag jullie mening
    Daar ben ik het deels mee eens. Het is nl zijn eerste volledige seizoen in de eredivisie. Een terugval zoals het nu met hem gaat is dan ook wel begrijpelijk. Maar ik ben het wel met je eens dat we beter een eigen spits er in kunnen zetten. Dat levert de club later financieel meer op. Maar als de club het voor elkaar krijgt om hem nog een seizoen te huren, heb ik daar ook begrip voor. Daarnaast Hornkamp maar weer gewoon als spits inzetten
  • 26 Apr 2019 om 08:20
    • Quote van 25 Apr 2019 om 23:17
      Ok hoop dat mocht Janssen de coach worden hij de technische staf aangeeft dat Lammers weg kan. Zou graag een eigen spits hebben en geen gehuurde. Zo geweldig seizoen heeft hij niet gedraaid. Graag jullie mening
    Lammers gaat denk ik hoe dan ook wel weg, wat we zelf ook willen. Van mij mag hij ook weg, gezien zijn maatje Vlap ook gaat. Maar ik ben zeker niet ontevreden over Lammers, vond het een prima keuze van Hamstra om hem te huren.
  • 25 Apr 2019 om 23:17
    Ok hoop dat mocht Janssen de coach worden hij de technische staf aangeeft dat Lammers weg kan. Zou graag een eigen spits hebben en geen gehuurde. Zo geweldig seizoen heeft hij niet gedraaid. Graag jullie mening
  • 25 Apr 2019 om 22:26
    • Quote van 25 Apr 2019 om 22:20
      Ach, op het moment dat JOR de trainer was, was hij de beste trainer. En nu is plotseling de assistent de kroonprins geworden bij iedereen. Ik moet het nog zien. Qua spelopvatting is er tot nog toe weinig verbetering zichtbaar. Je bent zo goed als je materiaal, en de laatste procenten moet je er door je kennis en enthousiasme uitwurmen. Misschien zou hij dat kunnen, dat moeten we afwachten.
    Ah en wanneer heeft Vlap dat gezegd?Qua spelopvatting is er weinig veranderd? Kijk je überhaupt wel wedstrijden?
  • 25 Apr 2019 om 22:20
    Ach, op het moment dat JOR de trainer was, was hij de beste trainer. En nu is plotseling de assistent de kroonprins geworden bij iedereen. Ik moet het nog zien. Qua spelopvatting is er tot nog toe weinig verbetering zichtbaar. Je bent zo goed als je materiaal, en de laatste procenten moet je er door je kennis en enthousiasme uitwurmen. Misschien zou hij dat kunnen, dat moeten we afwachten.
  • 25 Apr 2019 om 22:15
    • Quote van 25 Apr 2019 om 20:45
      Waar slaat dat nou weer op. Waarom zo reageren. Ik zeg.toch niets verkeerd over JJ of vlap of over jou. Van mij mag J.J blijven maar je kan nou ook weer niet zeggen dat 1 punt uit 3 wedstrijden wel goed is.
    Je zegt niks verkeerds over Vlap? Eigenlijk zeg je dat hij maar wat zwamt omdat Jansen zijn trainer is. Je doet aan scorebord journalistiek. Je gaat een trainer toch niet beoordelen na drie wedstrijden die ad interim hier bezig is. Die geen voorbereiding heeft gehad, waardoor je een speelstijl kan inslijpen. Dan moet je een toveraar aanstellen. Zie Jaap Stam die ook tussentijd kwam maar overall er ook niet veel bakt bij PEC. Geef een trainer tijd, laat hem bouwen.
  • 25 Apr 2019 om 20:46
    • Quote van 25 Apr 2019 om 20:01
      Directroos heeft waarschijnlijk het filmje niet eens gezien.
    Ik hoor en zie alles (•?•)
  • 25 Apr 2019 om 20:45
    • Quote van 25 Apr 2019 om 19:59
      Man hij is lyrisch over Jansen. Zoals zijn hele familie dat is. Als dat niet zo was dan had hij wel gematigder gereageerd. Maar goed jij bent altijd negatief pessimistisch.
    Waar slaat dat nou weer op. Waarom zo reageren. Ik zeg.toch niets verkeerd over JJ of vlap of over jou. Van mij mag J.J blijven maar je kan nou ook weer niet zeggen dat 1 punt uit 3 wedstrijden wel goed is.
  • 25 Apr 2019 om 20:01
    Directroos heeft waarschijnlijk het filmje niet eens gezien.
  • 25 Apr 2019 om 19:59
    • Quote van 25 Apr 2019 om 19:24
      Hij zal niet zeggen dat het een slechte coach is, zolang ze beide nog bij Heerenveen onder contract staan.
    Man hij is lyrisch over Jansen. Zoals zijn hele familie dat is. Als dat niet zo was dan had hij wel gematigder gereageerd. Maar goed jij bent altijd negatief pessimistisch.
  • 25 Apr 2019 om 19:43
    Johnny behouden!
  • 25 Apr 2019 om 19:35
    Fantastich.......????????????????
  • 25 Apr 2019 om 19:24
    • Quote van 25 Apr 2019 om 18:11
      Wat wil je nou zeggen? Als iemand daar wat van kan zeggen is Vlap het wel. Die heeft hem als jeugdtrainer gehad, als beloften trainer als assistent-trainer en nu als ad interim-trainer.
    Hij zal niet zeggen dat het een slechte coach is, zolang ze beide nog bij Heerenveen onder contract staan.
  • 25 Apr 2019 om 19:03
    Het team heeft inderdaad een iets andere spirit gekregen. In positieve zin. Als dit het JJ effect is ?In elk geval neem ik het oordeel van Vlap serieus.
  • 25 Apr 2019 om 18:45
    Gewoon lekker laten zitten. Ik hoef even geen trainer die niets met de club heeft. Michel Jansen heeft genoeg ervaring om dat op te vullen wanneer nodig en zou dus ook gewoon assistent kunnen blijven als Johnny dat wil. Jansen & Jansen!
  • 25 Apr 2019 om 18:11
    • Quote van 25 Apr 2019 om 17:49
      Jaja dat kennen we.
    Wat wil je nou zeggen? Als iemand daar wat van kan zeggen is Vlap het wel. Die heeft hem als jeugdtrainer gehad, als beloften trainer als assistent-trainer en nu als ad interim-trainer.
  • 25 Apr 2019 om 17:49
    Jaja dat kennen we.
zaterdag 31 augustus 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›