Pierie lovend over SC Heerenveen: ''Altijd als een warm nest ervaren''

( 12 reacties)
Pierie lovend over SC Heerenveen: ''Altijd als een warm nest ervaren''

Kik Pierie staat voor een transfer naar Ajax. De verdediger van SC Heerenveen hoopt dat de transfer snel afgerond kan worden, want dat is ook beter voor zijn huidige werkgever. 

"Het gaat geen twee maanden meer duren. Ajax is een fantastische club en dit is een heel mooie stap in mijn carrière. Ook voor de club is het goed als je snel weet wat er met je spelers gebeurt. Heerenveen kan dan gaan kijken wie ze volgend jaar willen halen, of dat ze misschien iemand uit de huidige selectie die plek laten opvullen", vertelt hij aan de Leeuwarder Courant.

"De kans bestaat ook dat de club een speler uit de jeugd bij het eerste elftal haalt volgend seizoen. Pierie kwam ook uit de jeugdopleiding. "Eigenlijk heb ik het ideale traject doorlopen. Ik voetbal vanaf mijn zesde bij Heerenveen en heb jaren in de opleiding gezeten. Ik heb deze club altijd als een warm nest ervaren."

"Ik ben ook ontzettend blij en trots dat ik hier zo lang heb mogen voetballen en op zo’n jonge leeftijd in het eerste elftal ben gedebuteerd." De verdediger gaat straks van het Abe Lenstra Stadion naar de Johan Cruijff Arena en daar staat de mandekker al langer op de radar. "Elke club heeft natuurlijk zijn lijstjes met spelers. Zoals er ook altijd geruchten zijn."

"Maar ik weet niet wanneer de belangstelling van Ajax echt concreet is geworden. Dat laat ik aan mijn zaakwaarnemer over. Met hem heb ik de afspraak gemaakt dat hij alleen met me overlegt als er dingen concreet zijn. Zodat ik me zoveel mogelijk op voetballen kan richten."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 07:02
    On topic: ik hoop dat Kik zich dit gevoel nog weet te herinneren over 15 jaar en op het warme nest komt afbouwen als dat tot de mogelijkheden behoord.
  • 16 Apr 2019 om 07:00
    • Quote van 16 Apr 2019 om 06:53
      Ja. Die zegt namelijk iets over het negativisme dat velen hier uitstralen. Zelfs oproepen tot opzeggen sk en oproepen sponsors om de club te verlaten. Puur uit haat tegen een ‘Hollander. Begrijp je hem nu een beetje?
    En dus omdat jij dat punt weer moet maken over een bestuurlijk onderwerp (en ja ik wordt ook niet vrolijk van dat negatieve de hele tijd) ga een opmerking maken in een voetbal gerelateerd onderwerp? Het is nou niet dat je bestuurlijke artikelen hier te kort komt of wel?
  • 16 Apr 2019 om 06:53
    • Quote van 16 Apr 2019 om 06:06
      Want die opmerking dat velen het niet met Kik eens zullen zijn dat hij positief over Heerenveen is (gelukkig maar wie weet komt hij ooit nog terug) die voegt wel wat toe?
    Ja. Die zegt namelijk iets over het negativisme dat velen hier uitstralen. Zelfs oproepen tot opzeggen sk en oproepen sponsors om de club te verlaten. Puur uit haat tegen een ‘Hollander. Begrijp je hem nu een beetje?
  • 16 Apr 2019 om 06:06
    • Quote van 16 Apr 2019 om 04:54
      Jij was wel degene die startte op de man. Maar zonde jongens, mooi stuk van Pierie en dan gaan jullie hieronder los...
    Want die opmerking dat velen het niet met Kik eens zullen zijn dat hij positief over Heerenveen is (gelukkig maar wie weet komt hij ooit nog terug) die voegt wel wat toe?
  • 16 Apr 2019 om 04:54
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:29
      Probeer je weer op de man te spelen. Blijkbaar heb je het nodig. Massi krijgt het zo nog druk met je.
    Jij was wel degene die startte op de man. Maar zonde jongens, mooi stuk van Pierie en dan gaan jullie hieronder los...
  • 15 Apr 2019 om 23:29
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:27
      Niet zo hypocriet doen, dat gehuichel zegt veel over je ‘karakter’. Jammer.
    Probeer je weer op de man te spelen. Blijkbaar heb je het nodig. Massi krijgt het zo nog druk met je.
  • 15 Apr 2019 om 23:27
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:15
      Dat heb ik niet nodig. Ik heb argumenten. Ik hoef ook niet bij jou op de man te spelen wat jij bij anderen blijkbaar wel nodig hebt. Fijne avond.
    Niet zo hypocriet doen, dat gehuichel zegt veel over je ‘karakter’. Jammer.
  • 15 Apr 2019 om 23:15
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:11
      Ach de oppertrol meld zich weer. Kun je nog een anti Cees stukje doen? Verzin maar wat.
    Dat heb ik niet nodig. Ik heb argumenten. Ik hoef ook niet bij jou op de man te spelen wat jij bij anderen blijkbaar wel nodig hebt. Fijne avond.
  • 15 Apr 2019 om 23:11
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:05
      Lekker aan het trollen?
    Ach de oppertrol meld zich weer. Kun je nog een anti Cees stukje doen? Verzin maar wat.
  • 15 Apr 2019 om 23:05
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:04
      Positief over sc Heerenveen? Oei dat zullen velen hier niet waarderen Kik.
    Lekker aan het trollen?
  • 15 Apr 2019 om 23:04
    Positief over sc Heerenveen? Oei dat zullen velen hier niet waarderen Kik.
  • 15 Apr 2019 om 19:25
    Dat richten op voetballen is al moeilijk genoeg sinds dat gedoe met Ajax. Zorg eerst maar weer eens dat je absoluut de beste speler bent deze laatste wedstrijden, dan kom je ook wat gemakkelijker binnen bij je topclub. Het is je gegund, maar oh oh de laatste tijd gaat het maar moeizaam met je.