''AZ zou voor Lammers ook een hele mooie volgende stap zijn''

( 24 reacties)
''AZ zou voor Lammers ook een hele mooie volgende stap zijn''

Mark van Rijswijk verwacht niet dat SC Heerenveen ook komend seizoen over de van PSV gehuurde Sam Lammers kan beschikken. De combinatie met Michel Vlap loopt momenteel zelfs zo goed, dat een vertrek van de beide smaakmakers tot de mogelijkheden behoort.

"Ik ben de afgelopen twee duels bij Heerenveen geweest en ik heb echt van het duo Lammers en Vlap genoten", vertelt de voetbalcommentator bij Voetbalpraat op FOX Sports. "Met Lammers is de vergelijking met Van Nistelrooy heel snel gemaakt. Hij loopt redelijk ver voor op het aantal doelpunten dat Van Nistelrooy had in deze fase van zijn loopbaan."

"Hij maakte in zijn ene seizoen bij Heerenveen dertien goals en Lammers heeft er nu veertien, terwijl ze beiden 21 jaar oud waren. Wat ik nu zie met zijn tweebenigheid, perfecte techniek, snelheid, overzicht en inzicht.. Dan heeft hij in elk geval de potentie om over een paar jaar de eerste spits van Oranje te zijn", verwacht Van Rijswijk, die benieuwd is naar wat Lammers zelf wil.

"Zijn keuze voor volgend seizoen gaat daarin heel bepalend zijn, want hij heeft ook de kwaliteiten om eerste spits bij Ajax of PSV te worden. Bij Ajax liggen er misschien nog wel meer kansen, want hij gaat Luuk de Jong bij PSV niet uit de basis spelen. Maar AZ zou voor hem ook een hele mooie stap zijn", vervolgt Van Rijswijk, die daarmee zegt dat een langer verblijf in Friesland eigenlijk geen optie meer is.

"Aan het begin van het seizoen viel Lammers nog niet heel erg op. Hij kwam niet tot scoren en het liep allemaal niet zo soepel. Maar als je ziet hoe hij zich dit seizoen heeft ontwikkeld... Dat is gewoon erg indrukwekkend en als hij die ontwikkeling doorzet, dan is dat (een basisplek in net Nederlands elftal, red.) een logisch gevolg", vervolgt Van Rijswijk lovend.

Net als bij Lammers is de FOX Sports-commentator ook onder de indruk van de productiviteit van Vlap en het samenspel met Lammers. "Op dit moment is het een koningskoppel bij Heerenveen en ik ben bij allebei heel erg benieuwd waar het plafond ligt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Mar 2019 om 08:21
    • Quote van 14 Mar 2019 om 22:06
      Durf te lezen.
    Als jij het aan een momentopname wil ophangen prima. Ik kijk verder.
  • 15 Mar 2019 om 01:15
    Ruud werd bij ons pas spits, Lammers is dat altijd al. Het is maar een detail. Vergelijking van niks.
  • 15 Mar 2019 om 00:52
    Oeps...de Mark van Rijswijk ! Sjonge jonge...geeft ook al commentaar. Als hij dan wedstrijden verslaat roept ie voortdurend: is dat geen hands, is dat geen buitenspel...ziet die grens het wel goed ? Hij stelt meer vragen dan dat ie commentaar geeft, zelfs na 3 keer herhalen blijft hij bij zijn mening...duidelijk gevalletje Specsavers of Hans Anders en nu weet hij ook al wat goed voor spelers van Heerenveen zal zijn...ach toch de knul weet het weer beter. Maatje van Roelof de Vries denk ik...betweters !!!!
  • 15 Mar 2019 om 00:00
    AZ? Onlogische stap en wat een verschrikkelijke ambiance in dat stadion.
  • 14 Mar 2019 om 22:06
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:15
      Wanneer hebben wij voor het laatst Europees voetbal gespeeld? En wanneer AZ voor het laatst? Klaar!
    Durf te lezen.
  • 14 Mar 2019 om 20:44
    Denk dat Sam goed moet beseffen dat hij mede dankzij Michel zo kan renderen bij Heerenveen. Bij Psv komt hij toch niet aan bod. Zij laten hem door z,n doorlopende contract echt niet naar de concurrentie gaan. Als z,n zaakwaarnemer ( John Lammers, zelf oud spits) slim is proberen ze psv te overtuigen om Sam nog een seizoen aan Heerenveen te verhuren. Daar hebben alle partijen baat bij.
  • 14 Mar 2019 om 20:06
    • Quote van 14 Mar 2019 om 20:03
      Altijd nog verder dan wij. :-)
    Dat klopt als een bus.
  • 14 Mar 2019 om 20:03
    • Quote van 14 Mar 2019 om 19:58
      En wat is az vergekomen in europa.
    Altijd nog verder dan wij. :-)
  • 14 Mar 2019 om 19:58
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:15
      Wanneer hebben wij voor het laatst Europees voetbal gespeeld? En wanneer AZ voor het laatst? Klaar!
    En wat is az vergekomen in europa.
  • 14 Mar 2019 om 19:13
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:54
      Waarom iedere keer verwijzen naar Cees. Heeft hier niets mee te maken.
    Hamstra overal de schuld van geven is niet leuk meer blijkbaar nu is het cees
  • 14 Mar 2019 om 19:03
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:54
      Waarom iedere keer verwijzen naar Cees. Heeft hier niets mee te maken.
    ceessie sponsor bij AZ...
  • 14 Mar 2019 om 18:56
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:54
      Waarom iedere keer verwijzen naar Cees. Heeft hier niets mee te maken.
    Nou vlak Cees niet uit. Hij kan als onze nieuwe directeur dingen voor elkaar krijgen nietwaar ?
    Lammers nog een jaar huren zou bijvoorbeeld mooi zijn.
  • 14 Mar 2019 om 18:54
    • Quote van 14 Mar 2019 om 16:31
      Ik denk dat Cees dat ook wel zou toejuichen
    Waarom iedere keer verwijzen naar Cees. Heeft hier niets mee te maken.
  • 14 Mar 2019 om 18:45
    Niet meteen te grote stappen nemen. Maar Az is wat te klein. Duitse subtopper zou mooi zijn voor hem.
  • 14 Mar 2019 om 18:43
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:19
      Met een beetje mazzel gaan wij volgend jaar Europa in. De kans zit er in en moet zeker te doen zijn voor deze ploeg.
    Beetje mazzel. Idd. Dat zeggen we ieder jaar. En wanneer hadden we voor het laatst een beetje mazzel? AZ heeft geen mazzel nodig.
  • 14 Mar 2019 om 18:19
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:15
      Wanneer hebben wij voor het laatst Europees voetbal gespeeld? En wanneer AZ voor het laatst? Klaar!
    Met een beetje mazzel gaan wij volgend jaar Europa in. De kans zit er in en moet zeker te doen zijn voor deze ploeg.
  • 14 Mar 2019 om 18:19
    • Quote van 14 Mar 2019 om 16:31
      Ik denk dat Cees dat ook wel zou toejuichen
    Vriendje van Sees ? Kan niét missen, ligt er veel te dik bovenop.
  • 14 Mar 2019 om 18:17
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:15
      Wanneer hebben wij voor het laatst Europees voetbal gespeeld? En wanneer AZ voor het laatst? Klaar!
    Eens. Maar als het maar voor een jaartje is om daarna bij PSV door te breken, heeft het niet zo veel zin denk ik! Hier kent hij het inmiddels, heeft alle speeltijd en de klik met de rest van het team! Dat moet je daar nog maar zien!
  • 14 Mar 2019 om 18:15
    • Quote van 14 Mar 2019 om 17:09
      Az of Heerenveen. Schiet je niet echt veel mee op. Hetzelfde niveau. (Vooral dit kalenderjaar)
    Wanneer hebben wij voor het laatst Europees voetbal gespeeld? En wanneer AZ voor het laatst? Klaar!
  • 14 Mar 2019 om 17:38
    • Quote van 14 Mar 2019 om 17:09
      Az of Heerenveen. Schiet je niet echt veel mee op. Hetzelfde niveau. (Vooral dit kalenderjaar)
    AZ is zeker een stap omhoog. Is al jaren een stabiele eredivisie ploeg die in de top vijf eindigt. Ook qua salarissen en trainingscomplex is het een stap vooruit tov Heerenveen.
  • 14 Mar 2019 om 17:09
    Az of Heerenveen. Schiet je niet echt veel mee op. Hetzelfde niveau. (Vooral dit kalenderjaar)
  • 14 Mar 2019 om 16:51
    • Quote van 14 Mar 2019 om 16:25
      4 van de 14 uit een strafschop, dat even terzijde
    En ?????? Wij hebben altijd veel penalty spitsen en wat maakt dat uit die moeten er nog steeds ingeschoten worden.
  • 14 Mar 2019 om 16:31
    Ik denk dat Cees dat ook wel zou toejuichen