Homepage » Eerste elftal » "Elke keer hetzelfde, hoe eenvoudig ze hem voorbij lopen"

"Elke keer hetzelfde, hoe eenvoudig ze hem voorbij lopen"

( 13 reacties)
"Elke keer hetzelfde, hoe eenvoudig ze hem voorbij lopen"

SC Heerenveen speelde afgelopen weekend met 1-1 gelijk tegen PEC Zwolle. Gezien het gevaar dat PEC-aanvaller Mike van Duinen opleverde, was het een compliment aan de verdediging dat de Zwollenaren slechts eenmaal het net wisten te vinden.

Met name in de eerste helft moest Jizz Hornkamp zijn directe tegenstander regelmatig laten lopen. "Of je kunt zien dat hij niet zo vaak rechtsback speelt? Nogal, ja", lacht analist Arnold Bruggink in de rust van het duel bij FOX Sports. "Het is elke keer hetzelfde, hoe eenvoudig ze hem voorbij lopen."

"Je kunt het heel mooi zien in de houding van Hornkamp als Van Duinen op hem afkomt. Je ziet de angst van: 'Wat moet ik nu eigenlijk ook alweer gaan doen?' Je moet er heel erg over nadenken en dat is natuurlijk niet heel erg fijn", vervolgt Bruggink, die nog niet te snel wil oordelen over Hornkamp.

"Natuurlijk is dat apart (dat hij omgeschoold is van spits naar rechtsback, red.), maar hij zal dan wel de voorwaardes hebben om dat te kunnen doen. Alleen moet dat dan ook wel over een langere periode zijn", besluit Bruggink, die weet dat trainer Olde Riekerink voorlopig niet over Floranus kan beschikken.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Feb 2019 om 23:01
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:54
      Hoegh vind ik sowieso tegenvallen. En die komt dan van Basel, toch niet een misselijke club. Daar had ik wel meer van verwacht.
    He? Hij was vorig seizoen 1 van onze beste spelers. Als hij al niet onze beste speler was. Dit seizoen is het aanzienlijk minder, dat ben ik wel met jou eens
  • 11 Feb 2019 om 23:00
    • Quote van 11 Feb 2019 om 18:02
      JOR denkt dat je een spits ff een verdediger kan maken, de club heeft niks voor niks 2 extra verdedigers aan getrokken... Je zet Hahn ook niet in de spits of Lammers op doel.
    Wat is dit voor kinderlijke beredenering dan...
  • 11 Feb 2019 om 20:58
    Hoegh speelde toch niet zo veel bij Basel?
  • 11 Feb 2019 om 20:54
    • Quote van 11 Feb 2019 om 19:03
      precies dit waar was de rugdekking van de "ervaren man " hoegh , die liet net zoals bij Floranus vaak gebeurde , Hornkamp volledig verzuipen, terwijl de tandem Woudenberg//Pierie wel uitstekend samenwerkt. Hoegh zou juist bij iemand die net op deze positie begint meer ondersteuning moeten geven en hier ontbreekt het soms nogal aan.
    Hoegh vind ik sowieso tegenvallen. En die komt dan van Basel, toch niet een misselijke club. Daar had ik wel meer van verwacht.
  • 11 Feb 2019 om 20:54
    • Quote van 11 Feb 2019 om 18:56
      Dit is ook wel geprobeerd beste reinier, de wandelgangen gonsden dat vd Wiel serieus benaderd is maar dit ketste al gelijk af door de salaris eisen en de 2de optie was gewoon niet te halen qua vraagprijs wie de 2de optie was is mij nog niet bekend. Het is helaas de treurige waarheid dat Heerenveen niet bij machte meer is om een vervanger aan te trekken zonder zich nog dieper in de rode cijfers te storten . Jij hebt het dan vaak over risico's nemen en durven investeren en hoe graag ik het daar helemaal mee eens zou willen zijn , maar helaas gaat dat niet op want dan ga je buiten de KNVB regels opereren en eindig je zoals Twente .
    Je hebt ook wel gelijk, alleen het afglijden naar dit bedenkelijke niveau is gewoon erg jammer. Onze mooie club dondert als een slecht gemetseld muurtje inelkaar. En dat maak je echt niet meer binnen een paar maanden weer goed. Vanuit de top hoor je tot op heden ook helemaal niets. Die gelatenheid, Daar snap ik echt niets van. Ik hoop echt dat we tegen Psv nog iets recht kunnen zetten qua prestaties. Dat zou mooi zijn.
  • 11 Feb 2019 om 20:04
    • Quote van 11 Feb 2019 om 18:54
      Dat is niet alleen vanuit JOR superfrysk , Hornkamp heeft in de A's en de Beloften ook regelmatig rechtsback gestaan en toen was nog Jor nog Streppel daar bij betrokken.
    Vries153 Vind jij dit nou een tactische oplossing???
  • 11 Feb 2019 om 19:03
    • Quote van 11 Feb 2019 om 17:18
      Ik vond dat Hoegh Hornkamp ook wel wat aan zn lot over liet.. het gat achter Jizz was veel te groot. Daar had een Rienstra of Hoegh moeten instappen! Aanvallend vond ik het best aardig! Zelfs nog een schot op goal kunnen lossen!
    precies dit waar was de rugdekking van de "ervaren man " hoegh , die liet net zoals bij Floranus vaak gebeurde , Hornkamp volledig verzuipen, terwijl de tandem Woudenberg//Pierie wel uitstekend samenwerkt. Hoegh zou juist bij iemand die net op deze positie begint meer ondersteuning moeten geven en hier ontbreekt het soms nogal aan.
  • 11 Feb 2019 om 18:56
    • Quote van 11 Feb 2019 om 17:13
      Ipv dat ze nu 2 centrale verdedigers hebben gehaald (voor de toekomst) hadden ze beter een echte rechts back kunnen halen, eentje die al gewoon goed is ipv in potentie goed. Zowel floranus in de eerste seizoenshelft als nu de gok met Jizz Pakken helaas niet goed uit. Plus een keeper die niet boven zichzelf uitstijgt en alle veranderingen Verder die we gehad hebben zorgen uiteindelijk voor dit resultaat.
    Dit is ook wel geprobeerd beste reinier, de wandelgangen gonsden dat vd Wiel serieus benaderd is maar dit ketste al gelijk af door de salaris eisen en de 2de optie was gewoon niet te halen qua vraagprijs wie de 2de optie was is mij nog niet bekend. Het is helaas de treurige waarheid dat Heerenveen niet bij machte meer is om een vervanger aan te trekken zonder zich nog dieper in de rode cijfers te storten . Jij hebt het dan vaak over risico's nemen en durven investeren en hoe graag ik het daar helemaal mee eens zou willen zijn , maar helaas gaat dat niet op want dan ga je buiten de KNVB regels opereren en eindig je zoals Twente .
  • 11 Feb 2019 om 18:54
    • Quote van 11 Feb 2019 om 18:02
      JOR denkt dat je een spits ff een verdediger kan maken, de club heeft niks voor niks 2 extra verdedigers aan getrokken... Je zet Hahn ook niet in de spits of Lammers op doel.
    Dat is niet alleen vanuit JOR superfrysk , Hornkamp heeft in de A's en de Beloften ook regelmatig rechtsback gestaan en toen was nog Jor nog Streppel daar bij betrokken.
  • 11 Feb 2019 om 18:02
    JOR denkt dat je een spits ff een verdediger kan maken, de club heeft niks voor niks 2 extra verdedigers aan getrokken... Je zet Hahn ook niet in de spits of Lammers op doel.
  • 11 Feb 2019 om 17:18
    Ik vond dat Hoegh Hornkamp ook wel wat aan zn lot over liet.. het gat achter Jizz was veel te groot. Daar had een Rienstra of Hoegh moeten instappen! Aanvallend vond ik het best aardig! Zelfs nog een schot op goal kunnen lossen!
  • 11 Feb 2019 om 17:13
    Ipv dat ze nu 2 centrale verdedigers hebben gehaald (voor de toekomst) hadden ze beter een echte rechts back kunnen halen, eentje die al gewoon goed is ipv in potentie goed. Zowel floranus in de eerste seizoenshelft als nu de gok met Jizz Pakken helaas niet goed uit. Plus een keeper die niet boven zichzelf uitstijgt en alle veranderingen Verder die we gehad hebben zorgen uiteindelijk voor dit resultaat.
  • 11 Feb 2019 om 16:53
    Wordt vanzelf beter. Ik geloof wel in hem op die positie.
zaterdag 23 februari 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›