Homepage » Eerste elftal » VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen stunt en pakt punt tegen Ajax

VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen stunt en pakt punt tegen Ajax

( 50 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen stunt en pakt punt tegen Ajax

SC Heerenveen en Ajax hebben er zondag een spektakelstuk van gemaakt in de Eredivisie. De Friezen maakten in de absolute slotfase nog gelijk via Kik Pierie.

De wedstrijd in Amsterdam begon goed voor Ajax. Al na ruim tien minuten spelen opende Dusan Tadic de score voor de Amsterdammers. Nog geen twee minuten later zette Sam Lammers zijn ploeg weer op gelijke hoogte. Gelijk vanaf de aftrap maakte Tadic echter meteen zijn tweede doelpunt van de wedstrijd.

Nog voor rust maakte Matthijs de Ligt de 3-1. Na rust was daar opnieuw Lammers, die met een goed afstandsschot Kostas Lamprou passeerde. Tien minuten na rust kwam SC Heerenveen op gelijke hoogte in de Johan Cruijff Arena. Mitchell van Bergen rondde knap af na een snelle aanval. Een kwartier voor tijd kreeg Ajax een grote kans op de voorsprong. Ziyech raakte echter de paal. Warner Hahn stond eerder al vaak in de weg bij de kansen van Ajax.

Enkele minuten later leek SC Heerenveen mogelijk op weg naar een strafschop. Scheidsrechter Gozubuyuk werd naar de kant gehaald door de VAR, maar besloot geen strafschop te geven. Vijf minuten voor tijd was het dan toch raak voor Ajax. Klaas-Jan Huntelaar schoot de bal op aangeven van Tadic achter Hahn. In de absolute slotfase maakte Kik Pierie gelijk namens SC Heerenveen.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn, Floranus, Høegh, Pierie, Woudenberg; Vlap, Schaars (64' Kongolo), Van Amersfoort; Van Bergen (82' Bruijn), Lammers, Zeneli.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jan 2019 om 16:11
    • Quote van 21 Jan 2019 om 15:57
      Hier ook kaarten. Onze steun kunnen ze wel gebruiken. Natuurlijk hadden we deze uitslag niet verwacht, maar Ajax zal er donderdag natuurlijk vol klappen. 2x achter elkaar een goed resultaat halen in de ArenA, is niet voor veel clubs weggelegd.
    Goran popov op naar de halve finale bedoel je...
  • 21 Jan 2019 om 15:57
    • Quote van 21 Jan 2019 om 12:26
      Net weer 3 kaarten er bij gekocht! allemaal massaal naar Amsterdam en richting die kwart finale!
    Hier ook kaarten. Onze steun kunnen ze wel gebruiken. Natuurlijk hadden we deze uitslag niet verwacht, maar Ajax zal er donderdag natuurlijk vol klappen. 2x achter elkaar een goed resultaat halen in de ArenA, is niet voor veel clubs weggelegd.
  • 21 Jan 2019 om 15:18
    Waarom zit de 1 op 1 actie voor de 4 - 5 van Zeneli niet in de samenvatting? Bij de samenvatting van Fox zat die er ook al niet in.
  • 21 Jan 2019 om 13:15
    • Quote van 21 Jan 2019 om 12:26
      Net weer 3 kaarten er bij gekocht! allemaal massaal naar Amsterdam en richting die kwart finale!
    Ri de halve finale, kwart nu.
  • 21 Jan 2019 om 12:26
    Net weer 3 kaarten er bij gekocht! allemaal massaal naar Amsterdam en richting die kwart finale!
  • 21 Jan 2019 om 12:11
    Mensen ga kaarten halen de kwart finale kan nu heel mooi worden, er moeten meer fans mee. Ik ben er zelf donderdag ook bij.
  • 20 Jan 2019 om 23:44
    • Quote van 20 Jan 2019 om 22:27
      Dat was zeker een strafschop inderdaad, maar aan de andere kant wordt alles maar weg gewuifd. Wuif het dan aan twee kanten weg of geef ze aan beide kanten.
    Mee eens.
  • 20 Jan 2019 om 22:36
    • Quote van 20 Jan 2019 om 18:51
      Echt een wedstrijd met twee gezichten. Eerste helft was gewoon weer zwak en beschamend. Verdediging stond voor geen meter en daardoor domme doelpunten tegen. Tweede helft was het echt allemaal nog niet geweldig. Maar stond het positioneel achterin veel beter en zaten we overal tussen. Waar ik de eerste helft hahn nog heb zitten vervloeken moet ik hem de tweede helft alle credits geven.
    Amen
  • 20 Jan 2019 om 22:32
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:26
      Ik neem mijn woorden over Hahn terug. Dankzij een aantal reddingen ons toch in de wedstrijd gehouden. Voor de volgende wedstrijden zal ik mij eerst stil houden.
    Je hoeft je woorden niet terug te nemen vind ik. Hij heeft de 2de helft zijn werk gedaan, hoewel hij er bij de goal van Huntelaar ook niet helemaal lekker uit zag. De eerste helft heeft hij, net zoals bijna elke wedstrijd dit seizoen, zijn taak niet goed uitgevoerd. Zijn niveau in de 2de helft zou de ondergrens moeten zijn, heeft geen wereldreddingen verricht.
  • 20 Jan 2019 om 22:27
    • Quote van 20 Jan 2019 om 21:50
      Woudenberg trok aan zijn shirt dus penalty. Erg dommme overtreding.
    Dat was zeker een strafschop inderdaad, maar aan de andere kant wordt alles maar weg gewuifd. Wuif het dan aan twee kanten weg of geef ze aan beide kanten.
  • 20 Jan 2019 om 22:19
    De situatie met Lammers was 100% een strafschop. Maar in de eerste helft wordt van Bergen tegen de grond gewerkt door Sinkgraven waar nauwelijks aandacht aan besteed wordt. Ook hier had een strafschop gegeven kunnen worden. Het is geen toeval meer dat een overtreding van ons in de eigen 16 dan wel een strafschop oplevert voor Ajax.. dat wordt niet over het hoofd gezien. Toeval? Klassenjustitie.
  • 20 Jan 2019 om 21:50
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:40
      De NOS is ook een lachertje. Er wordt helemaal geen aandacht besteed aan de penalty. Commentator zei dat Lammers overdreven viel? Eerder gaf hij dit niet aan bij vd Beek.
    Woudenberg trok aan zijn shirt dus penalty. Erg dommme overtreding.
  • 20 Jan 2019 om 21:39
    Mooi voor de mensen die ook afgereisd waren. De reis terug is dan zoveel leuker.
  • 20 Jan 2019 om 20:59
    Heb helaas alleen de tweede helft gezien, maar echt respect voor onze club om tegen 12 man zo,'n resultaat te behalen. Nog een goede back halen deze transferperiode en Stijn die hopelijk fit blijft, en mijn vaak kritische blik gaat wellicht omslaan.
  • 20 Jan 2019 om 20:15
    Zou Ajax de VAR sponseren....het valt dit seizoen wel heel vaak uit in hun voordeel. Maar toch superblij met dit resultaat. En....dit moet tocht echt vertrouwen geven !
  • 20 Jan 2019 om 20:10
    Onze Turkse vriend, nou ja vriend...heeft een aantal keren Ajax tegen Heerenveen en andersom gefloten en in iedere wedstrijd heeft Heerenveen een penalty tegen gehad ! En hoeveel heeft hij aan Heerenveen gegeven? Jullie wisten het wel : 0 Zijn commentaar bij FOX klonk ook wel erg plat Amsterdams, kan ook niet anders want hij woont in de regio Haarlem.....
  • 20 Jan 2019 om 19:40
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:35
      Denk dat er nog gigantisch veel angst bij hem inzit na zijn blessures. Denk dat je snel een jaar sowieso verder bent voordat deze angst eruit is. Weer zo'n blessure zou voor Warner misschien einde carrière betekenen. Zelfde met schaars, vrees dat bij hem het ook zeker tijd gaat kosten om weer de volle 100% vertrouwen in dat been te krijgen.
    Dat geloof ik ook wel ja. Zelf ook een blessure aan m’n hand gehad als keeper. Was dan ook geneigd om m’n andere hand te gebruiken wat ook niet de sterke hand was
  • 20 Jan 2019 om 19:40
    De NOS is ook een lachertje. Er wordt helemaal geen aandacht besteed aan de penalty. Commentator zei dat Lammers overdreven viel? Eerder gaf hij dit niet aan bij vd Beek.
  • 20 Jan 2019 om 19:35
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:26
      Ik neem mijn woorden over Hahn terug. Dankzij een aantal reddingen ons toch in de wedstrijd gehouden. Voor de volgende wedstrijden zal ik mij eerst stil houden.
    Denk dat er nog gigantisch veel angst bij hem inzit na zijn blessures. Denk dat je snel een jaar sowieso verder bent voordat deze angst eruit is. Weer zo'n blessure zou voor Warner misschien einde carrière betekenen. Zelfde met schaars, vrees dat bij hem het ook zeker tijd gaat kosten om weer de volle 100% vertrouwen in dat been te krijgen.
  • 20 Jan 2019 om 19:35
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:27
      Zelfs dick van Egmond zegt pengel tsjonge had ik niet verwacht dat de scheidsrechters baas het zelf toegeeft. Helaas kopen we er niks voor. Die guzu#&$$*$*# hoeft hier niet meer te fluiten denk ik.
    Kamphuis na NAC ook niet meer. Iemand het nummer nog van Roelof Luinge ? ????
  • 20 Jan 2019 om 19:33
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:23
      Johny Jansen is al jarenlang een Heerenveenman, maar wordt als cultuurbewaker in de schaduw gehouden. Jammer. Voortschrijdend inzicht is niet aan de regenten besteed.
    Ik neem aan dat dat ook in samenspraak met Johnny Jansen gebeurt. Als hij het hoofdtrainerschap zou ambiëren dan had hij dat waarschijnlijk wel aangegeven of zoals Tieme Klompe elders aan de slag gegaan. Misschien ziet hij zichzelf ook wel als “cultuurbewaker” en heeft ie geen behoefte om hoofdtrainer te worden.
  • 20 Jan 2019 om 19:31
    Studiosport heeft ook een seizoenskaart bij Ajax denk ik? Daarnaast ook niet even die Guzuburka om opheldering vragen?
  • 20 Jan 2019 om 19:27
    Zelfs dick van Egmond zegt pengel tsjonge had ik niet verwacht dat de scheidsrechters baas het zelf toegeeft. Helaas kopen we er niks voor. Die guzu#&$$*$*# hoeft hier niet meer te fluiten denk ik.
  • 20 Jan 2019 om 19:27
    Studiosport: ik kan me in de var vinden de val van lammers was te opzichtig. Wat een grap man
  • 20 Jan 2019 om 19:26
    Ik neem mijn woorden over Hahn terug. Dankzij een aantal reddingen ons toch in de wedstrijd gehouden. Voor de volgende wedstrijden zal ik mij eerst stil houden.
  • 20 Jan 2019 om 19:23
    • Quote van 20 Jan 2019 om 19:19
      Al 26 jaar
    Johny Jansen is al jarenlang een Heerenveenman, maar wordt als cultuurbewaker in de schaduw gehouden. Jammer. Voortschrijdend inzicht is niet aan de regenten besteed.
  • 20 Jan 2019 om 19:19
    Ongelooflijk 4-4, dus Feanfans nú kaarten halen massaal voor de beker kraker hoe meer fans hoe beter, e v 5 eu bus 5+11 eu maak Amsterdam en JC ArenA gek. Wij zijn Friezen, SuperFriezen!!!!
  • 20 Jan 2019 om 19:19
    • Quote van 20 Jan 2019 om 18:54
      Volgende trainer hebben we blijkbaar in huis...
    Al 26 jaar
  • 20 Jan 2019 om 19:17
    Ik ben heel erg blij met de 4-4. Maar toch zijn we weer genaaid. Geen discussie mogelijk....dit was een penalty. Zelfs Ronald de Boer had geen twijfel. Verder natuurlijk trots en tevreden over de strijdwijze
  • 20 Jan 2019 om 19:14
    Trots op de jongens. Geeft vertrouwen voor de tweede helft competitie. gevochten als leeuwen en dat willen we zien.
  • 20 Jan 2019 om 19:13
    Kijken wat de LC er nu weer van maakt
  • 20 Jan 2019 om 19:12
    In de thuiswedstrijd,tegen Ajax,gaf de zelfde scheids,een strafschop aan Ajax,voor een schouderduw,tegen Dolberg welke ook een belachelijke beslissing was,de Blind had in de beginfase geel moeten hebben gestrekt been op enkel Vlap,de scheidsrechter stond op nog geen 2 m, Zyech had rood moeten hebben 2 maal geel gestrekt been enkel Woudenberg,2 maal gestrekt been knie Woudenberg.maar Ajax speelde met 12 man vandaag.
  • 20 Jan 2019 om 19:04
    Op Fox wordt meerdere malen openlijk over klassenjustitie gesproken i.v.m. de niet toegekende strafschop aan Lammers. Heerlijk! #ZinInDonderdag!
  • 20 Jan 2019 om 19:01
    Nu al zin in de Column 10x mis 20x raak. Na deze wedstrijd ben ik jaren ouder geworden. Heerlijk! Tsjoch, mannen. Op naar Donderdag!
  • 20 Jan 2019 om 18:55
    • Quote van 20 Jan 2019 om 18:54
      Iedereen er bij donderdag?
    Waar kan ik de carpoolsite vinden..?
  • 20 Jan 2019 om 18:55
    • Quote van 20 Jan 2019 om 18:51
      Echt een wedstrijd met twee gezichten. Eerste helft was gewoon weer zwak en beschamend. Verdediging stond voor geen meter en daardoor domme doelpunten tegen. Tweede helft was het echt allemaal nog niet geweldig. Maar stond het positioneel achterin veel beter en zaten we overal tussen. Waar ik de eerste helft hahn nog heb zitten vervloeken moet ik hem de tweede helft alle credits geven.
    De verdediging de tweede helft echt veel beter. Super. Ze kunnen het wel
  • 20 Jan 2019 om 18:54
    Volgende trainer hebben we blijkbaar in huis...
  • 20 Jan 2019 om 18:54
    Iedereen er bij donderdag?
  • 20 Jan 2019 om 18:54
    WAT EEN WEDSTRIJD! Maar Ajax was wel slecht, we hadden zelfs kunnen winnen als we die penal hadden gekregen, en Zeneli die kans af had gemaakt. Hopelijk donderdag weer. Ik ben nu allang blij dat we niet zijn afgemaakt. Zelfs nog een puntje!
  • 20 Jan 2019 om 18:51
    Echt een wedstrijd met twee gezichten. Eerste helft was gewoon weer zwak en beschamend. Verdediging stond voor geen meter en daardoor domme doelpunten tegen. Tweede helft was het echt allemaal nog niet geweldig. Maar stond het positioneel achterin veel beter en zaten we overal tussen. Waar ik de eerste helft hahn nog heb zitten vervloeken moet ik hem de tweede helft alle credits geven.
  • 20 Jan 2019 om 18:50
    Heerenveen wordt bestolen door de scheidsrechter was een betere titel geweest.
  • 20 Jan 2019 om 18:49
    Na de eerste helft nergens meer op gerekend. Was eerste helft weer ouderwets slecht. Maar dan zo’n tweede helft, waar halen ze dat ineens vandaan. Hopelijk zien ze nu zelf ook hoe ver je kan komen met zoveel strijd. Op basis van de tweede helft had je hem gewoon kunnen winnen. Voor Heerenveen zou het een zegen zijn als ze de VAR afschaffen want dat kost ons alleen maar punten.
  • 20 Jan 2019 om 18:47
    • Quote van 20 Jan 2019 om 18:44
      Ronald de boer over de var: klasse justitie. En zo is het
    Yep.. Complimenten voor de ploeg...op naar donderdag...
  • 20 Jan 2019 om 18:45
    NU MASSAAL DIE KAARTEN KOPEN! 5 euro voor een kaartje, ze hebben ons nodig!
  • 20 Jan 2019 om 18:45
    Sorry voor mijn sarcasme. Respect, wat een prestatie. Genoten! Dag kan niet meer stuk! Hanh goed teruggeknopt, punt gepakt. Scheids bedroevend.
  • 20 Jan 2019 om 18:45
    Geweldig! Wat een prestatie. Gevochten als leeuwen en dan boeit de rest niet!
  • 20 Jan 2019 om 18:44
    Ronald de boer over de var: klasse justitie. En zo is het
  • 20 Jan 2019 om 18:42
    Petje af 4-4, nú donderdag beker
  • 20 Jan 2019 om 18:42
    Zeneli......
  • 20 Jan 2019 om 18:41
    Wat is het toch een geweldig apart clubje, dat Heerenveen!
zaterdag 23 februari 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›