Thorsby baalt: ''Ik wil niet herinnerd worden als een egoïstische jongen''

( 26 reacties)
Thorsby baalt: ''Ik wil niet herinnerd worden als een egoïstische jongen''

Gisteren bracht SC Heerenveen het nieuws naar buiten dat Morten Thorsby over is gezet naar het tweede elftal omdat hij zonder toestemming twee trainingen heeft gemist. De middenvelder baalt ervan dat het zo naar buiten is gebracht door technisch manager Gerry Hamstra. 

Thorsby wilde graag naar Sampdoria en hij wist al meteen dat andere geïnteresseerde ploegen hem niet konden verleiden. Hij vloog dus naar Italië voor een medische keuring en contractbesprekingen. "Voor mij is deze kans a once in a lifetime. Maar ik wilde ook dat Heerenveen een transferbedrag voor mij zou krijgen. Ik voetbal hier nu al 4,5 jaar. Heb in die periode met iedereen altijd een goede relatie gehad. Ik hou van deze club", vertelt hij tegenover de Leeuwarder Courant

De Noor heeft goedkeuring aan Hamstra gevraagd om de eerste training van het seizoen te missen. "Ik heb Gerry eerlijk verteld hoe het zat: er zijn andere clubs geïnteresseerd, maar Sampdoria is de enige club waar ik naartoe wil. Dus is dit de laatste kans voor Heerenveen om nog iets aan mij te verdienen." De technisch manager vertelt aan de ochtendkrant dat hij geen toestemming heeft gegeven, omdat de middenvelder naar Italië ging om een contract te tekenen voor na dit seizoen. 

Thorsby wilde wel een wintertransfer vertelt hij. Hij kreeg dus geen toestemming, maar hij vertrok wel naar Genua. "Normaal gesproken niks voor mij om zoiets te doen. Maar ik wist dat dit de enige kans was op een transfer in januari. Zowel voor Heerenveen als voor mij. Als Gerry me had laten gaan, dan was er nu niks aan de hand geweest." De box-to-boxspeler baalt ervan hoe het nu is gelopen tussen hem en de club en hij hoopt dat de supporters niet boos zijn.

"Ik wil niet herinnerd worden als een egoïstische jongen. Dat past totaal niet bij mij. Het enige wat ik wilde, was het beste voor iedereen. Ik vind het buiten proporties hoe Gerry dit heeft aangepakt. Het is zo onnodig allemaal. Deze situatie lijkt alleen maar verliezers op te leveren."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2019 om 16:55
    • Quote van 15 Jan 2019 om 16:45
      Al eerder gezegd: Morten wilde alleen maar de transfer naar Samp., Gerry dacht dat hij er met een andere club erbij nog wat meer uit het vuur kon slepen , gegokt en verloren , een boete voor het ontbreken op de trainingen en door.... Maar nee hoor, dit moet weer in de media breed worden uitgemeten en dat doet onze club geen goed. Zo jammer .Morten was zo wie zo niet naar een andere club gegaan , dus waarom dan dit toneelspel?Nu doe je jezelf als club tekort omdat Morten altijd zijn werk doet en dat hebben we de tweede helft van de competitie hard nodig.Overigens vind ik dat de nodige versterking wel erg lang uitblijft.
    Eerst moeten er spelers weg voordat er nieuwe kunnen komen, das allang bekend.Zo goed staan we er financieel niet voor.
  • 15 Jan 2019 om 16:45
    Al eerder gezegd: Morten wilde alleen maar de transfer naar Samp., Gerry dacht dat hij er met een andere club erbij nog wat meer uit het vuur kon slepen , gegokt en verloren , een boete voor het ontbreken op de trainingen en door.... Maar nee hoor, dit moet weer in de media breed worden uitgemeten en dat doet onze club geen goed. Zo jammer .Morten was zo wie zo niet naar een andere club gegaan , dus waarom dan dit toneelspel?Nu doe je jezelf als club tekort omdat Morten altijd zijn werk doet en dat hebben we de tweede helft van de competitie hard nodig.Overigens vind ik dat de nodige versterking wel erg lang uitblijft.
  • 15 Jan 2019 om 16:34
    • Quote van 15 Jan 2019 om 14:21
      Ben het hier helemaal mee eens, maar de woorden van Hamstra dat de journalistiek in deze niet goed zijn werk doet zijn bij zowel VI als LC in het verkeerde keelgat geschoten, zo blijkt. Beide hebben wel een zeer zuur artikel neergezet, vooral VI.
    Hamstra zegt: het mocht niet.
    Thorsby zegt: ik mocht niet.
    Die journalistieke toppers zeggen: het mocht van Hamstra.

    Het lijkt mij dat als de 2 hoofdrolspelers in dezen hetzelfde zeggen, dat dit dan wel klopt.
  • 15 Jan 2019 om 16:02
    • Quote van 15 Jan 2019 om 12:26
      Nogmaals er is toch niemand die dit aanhaalt, hier wat over gezegd heeft of dit anders beweert?
    Jij vond Thorsby toch een voorbeeldprof?
  • 15 Jan 2019 om 15:35
    • Quote van 15 Jan 2019 om 11:40
      Thorsby is een prima jongen maar hij kiest hier gewoon voor zichzelf en is Heerenveen al lang vergeten. Hij wil alleen naar Sampdoria en daarvoor lapt hij de regels van de club aan zijn laars. Die regels waren hem vooraf duidelijk gemaakt zoals Thorsby zelf aangeeft.
      Hamstra handelt in het belang van de club en dat moet hij ook doen. Thorsby heeft het hier zelf naar gemaakt. Wanneer hij pas in de zomer weggaat staat hij de ontwikkeling van andere spelers in de weg. We hebben genoeg middenvelders die ook speeltijd willen. Het is in het clubbelang dat spelers die in hun contract zitten en wel aan Heerenveen denken spelen.
      Als het om geld gaat kiest uiteindelijk iedereen voor zichzelf, dat blijkt hiermee maar weer. Thorsby is daar niet anders in. Hij kan wel zeggen dat hij niet egoïstisch wil zijn maar dat is hij wel. Hamstra valt hier niets te verwijten. Als je alle spelers direct voor een appel en een ei laat gaan kun je meteen wel opdoeken.
    Amen....
    Thorsby is ongetwijfeld een fijne vent, heeft zich ook altijd zeer goed opgesteld maar rijdt hier gewoon een scheve schaats.....Als de club hier niet strak in gaat staan is dat een vrijbrief voor iedereen.
  • 15 Jan 2019 om 15:34
    Thorsby was overtuigd van zijn kans op een winterse transfer. Niet gelukt en de regels aan de laars gelapt. Tja dan is het logisch dat er gevolgen voor zijn.
  • 15 Jan 2019 om 14:21
    • Quote van 15 Jan 2019 om 12:18
      Als het de intentie van Thorsby was om in januari te vertrekken, dan had hij moeten wachten totdat Sampdoria en Heerenveen akkoord waren en dan had hij van de club toestemming gekregen om naar Italië te gaan.Ik vind het daarnaast ook weer absurd hoe de LC dit opzet. Met bijwoordjes als 'kil' zetten ze Heerenveen/Hamstra in een kwaad daglicht. Thorsby had nu gewoon op een vrije dag naar Italië moeten gaan. Dan was er niets aan de hand geweest.

    Ben het hier helemaal mee eens, maar de woorden van Hamstra dat de journalistiek in deze niet goed zijn werk doet zijn bij zowel VI als LC in het verkeerde keelgat geschoten, zo blijkt. Beide hebben wel een zeer zuur artikel neergezet, vooral VI.
  • 15 Jan 2019 om 13:25
    Er is maar 1 die goed gehandeld heeft en dat is Hamstra. Punt uit.
  • 15 Jan 2019 om 13:21
    • Quote van 15 Jan 2019 om 11:20
      Haha mijn god. Wat ben jij hilarisch. Je doet me denken aan een schreeuwend kind in een snoepwinkel
    Ben nog regelmatig te vinden in de snoepwinkel! Lekker man
  • 15 Jan 2019 om 12:26
    Nogmaals er is toch niemand die dit aanhaalt, hier wat over gezegd heeft of dit anders beweert?
  • 15 Jan 2019 om 12:21
    Waarschijnlijk waren er ook andere clubs geinteresseerd waardoor Hamstra mogelijkheden zag om nog wat aan Thorsby te verdienen. Echter doordat hij op eigen houtje naar Italie afreisden en snel akkoord was, heeft Hamstra nooit kunnen onderhandelen. Snap de frustratie bij hem dan ook wel. Of dit alleen de oplossing is vraag ik mij af. Ook geen fijn signaal naar de rest van de groep, omdat een thorsby mij een jongen lijkt die goed in de groep ligt.
  • 15 Jan 2019 om 12:18
    Als het de intentie van Thorsby was om in januari te vertrekken, dan had hij moeten wachten totdat Sampdoria en Heerenveen akkoord waren en dan had hij van de club toestemming gekregen om naar Italië te gaan.Ik vind het daarnaast ook weer absurd hoe de LC dit opzet. Met bijwoordjes als 'kil' zetten ze Heerenveen/Hamstra in een kwaad daglicht. Thorsby had nu gewoon op een vrije dag naar Italië moeten gaan. Dan was er niets aan de hand geweest.

  • 15 Jan 2019 om 12:16
    Nogmaals, en naast dat het nattevingerwerk is wat jij zegt: Niemand zegt er toch iets over?
  • 15 Jan 2019 om 11:56
    • Quote van 15 Jan 2019 om 11:40
      Thorsby is een prima jongen maar hij kiest hier gewoon voor zichzelf en is Heerenveen al lang vergeten. Hij wil alleen naar Sampdoria en daarvoor lapt hij de regels van de club aan zijn laars. Die regels waren hem vooraf duidelijk gemaakt zoals Thorsby zelf aangeeft.
      Hamstra handelt in het belang van de club en dat moet hij ook doen. Thorsby heeft het hier zelf naar gemaakt. Wanneer hij pas in de zomer weggaat staat hij de ontwikkeling van andere spelers in de weg. We hebben genoeg middenvelders die ook speeltijd willen. Het is in het clubbelang dat spelers die in hun contract zitten en wel aan Heerenveen denken spelen.
      Als het om geld gaat kiest uiteindelijk iedereen voor zichzelf, dat blijkt hiermee maar weer. Thorsby is daar niet anders in. Hij kan wel zeggen dat hij niet egoïstisch wil zijn maar dat is hij wel. Hamstra valt hier niets te verwijten. Als je alle spelers direct voor een appel en een ei laat gaan kun je meteen wel opdoeken.
    Eens!
  • 15 Jan 2019 om 11:40
    Thorsby is een prima jongen maar hij kiest hier gewoon voor zichzelf en is Heerenveen al lang vergeten. Hij wil alleen naar Sampdoria en daarvoor lapt hij de regels van de club aan zijn laars. Die regels waren hem vooraf duidelijk gemaakt zoals Thorsby zelf aangeeft.
    Hamstra handelt in het belang van de club en dat moet hij ook doen. Thorsby heeft het hier zelf naar gemaakt. Wanneer hij pas in de zomer weggaat staat hij de ontwikkeling van andere spelers in de weg. We hebben genoeg middenvelders die ook speeltijd willen. Het is in het clubbelang dat spelers die in hun contract zitten en wel aan Heerenveen denken spelen.
    Als het om geld gaat kiest uiteindelijk iedereen voor zichzelf, dat blijkt hiermee maar weer. Thorsby is daar niet anders in. Hij kan wel zeggen dat hij niet egoïstisch wil zijn maar dat is hij wel. Hamstra valt hier niets te verwijten. Als je alle spelers direct voor een appel en een ei laat gaan kun je meteen wel opdoeken.
  • 15 Jan 2019 om 11:22
    Eens. Beiden zitten niet helemaal goed, maar deze straf is extreem. Thorsby is altijd een geweldig persoon en speler geweest. Voorbeeldprof. Ga niet zo met deze jongen om
  • 15 Jan 2019 om 11:20
    • Quote van 15 Jan 2019 om 07:57
      Aaah, wederom Gerry. Eerst Veerman en nu Thorsby. Maar toch vinden de meeste mensen dat Gerry mag blijven, omdat hij goed werk levert of dat bepaalde spelers nog niet zijn afgeschreven. Lekker naïef. Logisch dat er geen spelers meer voor Heerenveen willen spelen met deze man.
    Haha mijn god. Wat ben jij hilarisch. Je doet me denken aan een schreeuwend kind in een snoepwinkel
  • 15 Jan 2019 om 10:41
    Er is toch ook niemand die hier wat van zegt?
  • 15 Jan 2019 om 09:57
    Op zich allemaal wel heel bijzonder....leuk voor Thorsby dat hij zoveel steun krijgt....op zich logisch want Hamstra staat al onder druk (toegegeven, mij kan hij ook niet bepaald overtuigen) maar is dat in deze terecht? Wij hebben een waardeloze 1ste seizoenshelft achter de rug, dan kan ik mij voorstellen dat de club, zonder concrete interesse waar ook de club iets aan heeft, wil dat het trainingskamp in volle oorlogssterkte wordt afgewerkt om er de 2de helft nog wat van te kunnen maken. Ik vraag mij dan ook af hoeveel steun de betreffende speler zou hebben gehad wanneer hij wat minder populair was geweest? In het geval van Larsson bv, als die dit op deze manier had gedaan was de hel losgebroken......wat je in deze Hamstra kan verwijten mag je ook Thorsby verwijten.....en dat er aan dergelijke acties dan ook consequenties zitten is niet meer dan logisch. Maar hoe dan ook, alle partijen verliezen hier maar om nu Thorsby hierin volledig te ontzien vind ik niet terecht....hij is nog altijd speler van onze club en weet ook dat de club het in alle facetten zwaar heeft. Dit had anders gekund en gemoeten, helaas...
  • 15 Jan 2019 om 09:38
    • Quote van 15 Jan 2019 om 09:32
      Ja en nu zet Heerenveen thorsby en Sampdoria onder druk door hem bij de beloften te zetten. Oftewel allemaal verliezers...
    Precies, echt heel jammer dit.
  • 15 Jan 2019 om 09:37
    Ik kan nu niet zeggen dat Gerry Hamstra zult fantastisch werk geleverd heeft de afgelopen jaren. De selectie is er niet sterker op geworden en is ook zeker niet in balans. Nu lopen er deze zomer ook nog een aantal getalenteerde spelers gratis de deur uit, waar je als Heerenveen juist geld aan zou moeten verdienen.Ik weet niet waar het naar toe gaat met de club, maar echt positief is dit allemaal niet.
  • 15 Jan 2019 om 09:34
    • Quote van 15 Jan 2019 om 07:57
      Aaah, wederom Gerry. Eerst Veerman en nu Thorsby. Maar toch vinden de meeste mensen dat Gerry mag blijven, omdat hij goed werk levert of dat bepaalde spelers nog niet zijn afgeschreven. Lekker naïef. Logisch dat er geen spelers meer voor Heerenveen willen spelen met deze man.
    Ben het met je eens dat Hamstra niet geweldig presteert als TD. Toch ben ik van mening dat Hamstra hier gelijk heeft. Misschien had hij zijn mond moeten houden over de reden waarom. Maar wat ik erg bijzonder vind is dat Thorsby op eigen houtje een transfersom eruit wil halen. Snap best dat Hamstra daar zijn bedenkingen bij heeft. Vooral nu naar buiten komt dat Thorsby in de zomer pas naar Sampdoria gaat.
  • 15 Jan 2019 om 09:32
    • Quote van 15 Jan 2019 om 08:01
      Tsja, misschien kun je de verleiding om te tekenen voor de zomer niet weerstaan als speler, als je uiteindelijk in Italië om de tafel zit.. Een tussenpersoon (H) kan er dan wellicht toch voor de club nog iets uithalen. T. zal ws wel zijn zaakwaarnemer meegenomen hebben, maar die onderhandeld niet voor de club. Het feit dat je vóór het aflopen van je contract als speler al met clubs mag gaan praten heeft H. hier dwars gezeten. / machteloos gemaakt.
    Ja en nu zet Heerenveen thorsby en Sampdoria onder druk door hem bij de beloften te zetten. Oftewel allemaal verliezers...
  • 15 Jan 2019 om 09:11
    Hamstra had en heeft gewoon gelijk.
    De regels die er zijn gelden voor iedereen dus ook voor Thorsby.
    Als hij die aan z'n laars lapt, om welke reden dan ook, dan mag en moet hij daar op aangesproken worden, anders is het hek van de dam.

    Thorsby heeft gegokt en verloren; die winterse transfer (waar hij het voor deed) is er niet van gekomen en nu probeert hij z'n eigen straatje schoon te vegen en de schuld elders te leggen.
    Ik zeg; bedankt voor bewezen diensten en toedeledokie.

  • 15 Jan 2019 om 08:01
    Tsja, misschien kun je de verleiding om te tekenen voor de zomer niet weerstaan als speler, als je uiteindelijk in Italië om de tafel zit.. Een tussenpersoon (H) kan er dan wellicht toch voor de club nog iets uithalen. T. zal ws wel zijn zaakwaarnemer meegenomen hebben, maar die onderhandeld niet voor de club. Het feit dat je vóór het aflopen van je contract als speler al met clubs mag gaan praten heeft H. hier dwars gezeten. / machteloos gemaakt.
  • 15 Jan 2019 om 07:57
    Aaah, wederom Gerry. Eerst Veerman en nu Thorsby. Maar toch vinden de meeste mensen dat Gerry mag blijven, omdat hij goed werk levert of dat bepaalde spelers nog niet zijn afgeschreven. Lekker naïef. Logisch dat er geen spelers meer voor Heerenveen willen spelen met deze man.
zondag 12 mei 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›