Hajal (17) tevreden: ''Kom steeds dichter bij niveau van het eerste elftal''

( 24 reacties)
Hajal (17) tevreden: ''Kom steeds dichter bij niveau van het eerste elftal''

Voor Rami Hajal betekende zijn invalbeurt tegen FC Ingolstadt 04 zijn eerste speelminuten in het eerste elftal van SC Heerenveen. De 17-jarige Zweed, afgelopen zomer overgekomen van Falkenbergs FF, liet een goede indruk achter.

"We verloren helaas met 4-3, maar het was wel een goede wedstrijd en een goed debuut", blikt Hajal (spreek uit als 'Ha-djal') terug bij SC Heerenveen TV. De Zweedse jeugdinternational kwam in de 106e minuut in het veld voor aanvoerder Stijn Schaars.

"Ik had een kans die er wil in had gemogen, maar ik heb denk ik toch wel goed gespeeld. Het was een mooie ervaring om met het eerste team op pad te zijn. Ik kom steeds dichter bij het niveau van het eerste elftal, dus het was een goede week", besluit Hadjal tevreden.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2019 om 21:29
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:04
      Dan ben je waarschijnlijk een van de weinige die dat gezien heeft. Daarna heeft hij in ieder geval die 'klasse' niet verder uitgebouwd. Op z'n zachtst gezegd.
    Meen ik mij nu te herinneren dat jij ook goed te spreken was over hem expliciet in die oefenwedstrijd ? Of vergis ik me (:
  • 13 Jan 2019 om 18:33
    • Quote van 12 Jan 2019 om 20:57
      Ik vond anders ook dat Floranus zich de laatste wedstrijden langzaam aan het verbeteren was , nog lang niet op niveau dat Heerenveen zou moeten nastreven maar toch een zichtbare verbetering.
      '
      Het nadeel voor Floranus is dat hij niet rustig kan wennen aan het hogere niveau maar gelijk voor de leeuwen wordt gegooid omdat er geen fatsoenlijke 2de back is voor zijn positie.
    In sommige facetten heeft er inderdaad enige verbetering plaatsgevonden. Helaas niet in zijn primaire taken als verdediger. Hij is nog steeds bij tegengoals betrokken. En hij lijkt maar niet te leren van die fouten.
  • 12 Jan 2019 om 20:57
    • Quote van 12 Jan 2019 om 19:31
      Gewoon prima? Sorry hoor. Maar dan mis je nogal wat momenten waarop je verdedigers mag beoordelen. En ja, Kik heeft zich het afgelopen jaar ook niet echt goed doorontwikkeld. Maar daar is na het aantrekken van Bulthuis en het kwijtraken van zijn plek centraal achterin denk ik een gegronde reden voor. Dat geschuif wordt niemand beter van. Het is jammer dat onze hele verdediging het momenteel laat afweten. Niet één uitgezonderd. Tel daarbij nog eens een twijfelende en absoluut geen solide Hahn op en je hebt het probleem van dit team. Ik steun overigens alle spelers als ze spelen, fluit niemand uit en sabel niemand neer. Maar ieder punt van kritiek is waarschijnlijk neersabelen tegenwoordig.
    Ik vond anders ook dat Floranus zich de laatste wedstrijden langzaam aan het verbeteren was , nog lang niet op niveau dat Heerenveen zou moeten nastreven maar toch een zichtbare verbetering.
    '
    Het nadeel voor Floranus is dat hij niet rustig kan wennen aan het hogere niveau maar gelijk voor de leeuwen wordt gegooid omdat er geen fatsoenlijke 2de back is voor zijn positie.
  • 12 Jan 2019 om 19:31
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:45
      Floranus heeft het de laatste wedstrijden gewoon prima gedaan! Maar helaas wil niet iedereen dat zien, omdat hij niet goed aan het seizoen is begonnen.. Pierie maakt dezelfde foutjes, maar die wordt minder bekritiseerd.. misschien iets meer vertrouwen in die jongen, en niet na elk foutje neersabelen..
    Gewoon prima? Sorry hoor. Maar dan mis je nogal wat momenten waarop je verdedigers mag beoordelen. En ja, Kik heeft zich het afgelopen jaar ook niet echt goed doorontwikkeld. Maar daar is na het aantrekken van Bulthuis en het kwijtraken van zijn plek centraal achterin denk ik een gegronde reden voor. Dat geschuif wordt niemand beter van. Het is jammer dat onze hele verdediging het momenteel laat afweten. Niet één uitgezonderd. Tel daarbij nog eens een twijfelende en absoluut geen solide Hahn op en je hebt het probleem van dit team. Ik steun overigens alle spelers als ze spelen, fluit niemand uit en sabel niemand neer. Maar ieder punt van kritiek is waarschijnlijk neersabelen tegenwoordig.
  • 12 Jan 2019 om 18:38
    Ik kan me niet herinneren wanneer dat het publiek een keer achter een speler ging staan na een fout, wat mij betreft gaat het daar mis.
  • 12 Jan 2019 om 17:45
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:04
      Dan ben je waarschijnlijk een van de weinige die dat gezien heeft. Daarna heeft hij in ieder geval die 'klasse' niet verder uitgebouwd. Op z'n zachtst gezegd.
    Floranus heeft het de laatste wedstrijden gewoon prima gedaan! Maar helaas wil niet iedereen dat zien, omdat hij niet goed aan het seizoen is begonnen.. Pierie maakt dezelfde foutjes, maar die wordt minder bekritiseerd.. misschien iets meer vertrouwen in die jongen, en niet na elk foutje neersabelen..
  • 12 Jan 2019 om 17:04
    • Quote van 12 Jan 2019 om 15:59
      Helemaal eens...groot talent ! Het meespelen in het oefenduelletje tegen die turken blijft mij triggeren, daar was zijn klasse zichtbaar !
    Dan ben je waarschijnlijk een van de weinige die dat gezien heeft. Daarna heeft hij in ieder geval die 'klasse' niet verder uitgebouwd. Op z'n zachtst gezegd.
  • 12 Jan 2019 om 15:59
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:03
      Ik zou wel weer een reactie krijgen van iemand maar ik snap die haat van aantal richting floranus totaal niet. Die jongen is een stuk jonger dan dumfries. Net alsof de vervanger gelijk hetzelfde niveau als zijn voorganger moet hebben. Ik vond hem de laatste wedstrijden best aardig.
    Helemaal eens...groot talent ! Het meespelen in het oefenduelletje tegen die turken blijft mij triggeren, daar was zijn klasse zichtbaar !
  • 12 Jan 2019 om 15:55
    • Quote van 12 Jan 2019 om 14:18
      Haha Thorsby bijna gratis wegdoen? Heerenveen kan er 0 comma 0 aan doen dat hij wss gratis de deur uitloopt. Wilden hem afglopen zomer verkopen, maar kwam geen concreet bod, vervolgens wilde thorsby niet meer verlengen en als er dan in de winter ook geen club meer komt doe je er niks aan....
    Gewoon samenloop van beslissingen die eerder met verstand gemaakt zijn. Het is jammer dat wij niks aan Morten verdienen maar we hebben ook veel plezier gehad van zijn spel. Althans ik. Een hele harde werker met scorend vermogen. Die gaan we heel hard missen. Misschien nog veel belangrijker hij is een hele sympathieke jongen die op en top prof is. De overstap naar Sampdoria is voor hem een schitterende stap in zijn carriere. Het is hem van harte gegund! Maargoed dit artikel gaat over Hajal. Een mooi talent die er weer aan komt. Ik ben benieuwd wanneer hij zijn opwachting maakt in het 1e.
  • 12 Jan 2019 om 14:23
    • Quote van 12 Jan 2019 om 14:18
      Haha Thorsby bijna gratis wegdoen? Heerenveen kan er 0 comma 0 aan doen dat hij wss gratis de deur uitloopt. Wilden hem afglopen zomer verkopen, maar kwam geen concreet bod, vervolgens wilde thorsby niet meer verlengen en als er dan in de winter ook geen club meer komt doe je er niks aan....
    Precies! Maar op de PlayStation tekenen spelers zonder morren een nieuw contract waarschijnlijk.....
  • 12 Jan 2019 om 14:22
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:52
      Wrs durft Hamstra niet jong talent te huren, alleen maar dure buitenlanders te halen. Bv Rojas kan of wil weg veel geld gekost zelfde speler als van Bergen. Thorsby bijna gratis wegdoen mss Zeneli nog weg wrs ook geen hoofdprijs. Waar blijven we dan. Ze moeten harder worden.
    Harder worden.... hoe dan met de voorbeelden van Thorsby en Zeneli die jij aan haalt. Hun contracten lopen dan af. Dan is een speler transfervrij. Hoe moet je dan in vredesnaam harder zijn? Ze een nieuw contract laten tekenen met een pistool op hun slaap? Als de voorganger van Hamstra betere contracten had opgesteld (lees opties die haalbaar zijn), dan hadden we wat kunnen vangen......
  • 12 Jan 2019 om 14:18
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:52
      Wrs durft Hamstra niet jong talent te huren, alleen maar dure buitenlanders te halen. Bv Rojas kan of wil weg veel geld gekost zelfde speler als van Bergen. Thorsby bijna gratis wegdoen mss Zeneli nog weg wrs ook geen hoofdprijs. Waar blijven we dan. Ze moeten harder worden.
    Haha Thorsby bijna gratis wegdoen? Heerenveen kan er 0 comma 0 aan doen dat hij wss gratis de deur uitloopt. Wilden hem afglopen zomer verkopen, maar kwam geen concreet bod, vervolgens wilde thorsby niet meer verlengen en als er dan in de winter ook geen club meer komt doe je er niks aan....
  • 12 Jan 2019 om 14:04
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:16
      Mooi geschreven. Een lijst met allemaal miskopen. Met uitzondering van Schaars, Hoegh, van Bergen, Dumfries. Conclusie; Hamstra en JOR moeten vertrekken. Leuk dat je Ajax noemt. Je kunt ook een voorbeeld nemen aan Heracles en Utrecht. Daar voeren ze wel een goed beleid en doen ze verstandige aankopen, zonder dat het veel geld kost. Dit zit er bij Hamstra niet in. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld het verprutsen van Hornkamp. Prima spits, maar krijgt een voorstel om op de back te spelen. Met de juiste spelers en aankopen was dit nooit gebeurd. Ik ben benieuwd wie deze zomer de spitsen positie zal vervullen, maar zolang Hamstra hier nog zit, zal dit niet een versterking worden en stadions nog leger worden. Waarom moest Eisinga eigenlijk weg? Waarom hebben wij nooit een verklaring ontvangen?
    Wat lul jij nou weer uit jouw nek? Waarom kan Mihajlovic niets meer bereiken? Waarom schrijf je Kongolo, Hajal en Bruijn nu al af!? Dit slaat toch werkelijk nergens op? Rojas en Bulthuis zijn de enige zekere miskopen. Maar ja, die maakt elke club. Yuki, Rienstra, Woudenberg en Hahn vind ik geen miskopen. Prima voetballers
  • 12 Jan 2019 om 13:52
    Wrs durft Hamstra niet jong talent te huren, alleen maar dure buitenlanders te halen. Bv Rojas kan of wil weg veel geld gekost zelfde speler als van Bergen. Thorsby bijna gratis wegdoen mss Zeneli nog weg wrs ook geen hoofdprijs. Waar blijven we dan. Ze moeten harder worden.
  • 12 Jan 2019 om 13:29
    Nu moeten Utrecht en Heracles ineens weer als voorbeeld dienen? Utrecht dat alles huurt wat los en vast zit en ook zo een lijstje met spelers kan aangeven die niet geslaagd zijn. Bij Utrecht vertrok Ayoub ook transfervrij.
    Ze hebben met Gustafsson een goede zet gedaan en proberen het nu met huurlingen uit 2e liga's Duitsland en Frankrijk, maar wij doen het veel beter qua aankopen/verkopen.
    Heracles is altijd een club geweest met een redelijke scouting, maar ook daar kun je lijstjes maken met spelers die mislukt zijn en zij slagen er niet in om de hoofdprijs te ontvangen voor spelers. Zie het dossier Kuwas.
    Het is niet zo simpel als men vaak schetst.
    Rojas is echt een miskoop inderdaad. Bulthuis idem, maar ik had verwacht dat hij zich wel zou manifesteren als degelijk back ipv een overschatte speler met een grote bek.
    Verder veel aankopen waar wij als supporters toch steeds positief op reageerden bij het transfernieuws.
    Nu hebben wij met Vlap, Pierie, Van Bergen, Høegh, Rienstra, Zeneli en Mihaijlovic mensen lopen die meer waarde vertegenwoordigen dan vergelijkbare spelers van clubs om ons heen.
    Het probleem zit 'm bij ons in het gebrek aan interesse van sponsoren en toeschouwers die afhaken. Daar moet de club op inzetten!

  • 12 Jan 2019 om 13:16
    • Quote van 12 Jan 2019 om 11:11
      Gekocht laatste 3 seizoenen:
      Rienstra (1m)
      Hoegh
      Van Bergen (300k)
      Yuki (250k)
      Floranus (550k)
      Kongolo (850k)
      Bednarek
      Mihajlovic (1.5M)
      Dumfries (750k)
      Bulthuis (300k)
      Hahn (500k)
      Woudenberg (700k)
      Rojas
      Naess
      Bruijn
      Schaars
      Reza
      Hajal
      Van Der Steen

      Gehuurd:
      Hansen
      Facey
      Faess
      Lammers
      Odegaard

      Verkopen:
      St Juste (4.8m)
      Larsson (4m)
      Van Aken (3m)
      Johnssen (2.5m)
      Dumfries (5.5M)
      Veerman (500K)
      Zahovic (250k)

      Zonde, gratis weg:
      Namli
      Clavan

      Dit is allemaal binnengehaald en verkocht. Ik heb de transfervrije vertrokken spelers met weinig waarde niet meegerekend hier. Alleen Namli en Clavan vind ik altijd nog eeuwig zonde.

      In Hamstra zijn eerste jaar heeft hij enkel Zahovic verkocht voor 250k. Dat was zijn startperiode. Bijzonder pover, maar dat komt omdat hij in een chaos binnen is gekomen. Toch heeft hij in dat jaar een Schaars, Reza en Bruijn voor nop opgehaald. Goed bekeken, goed gehandeld.

      Nadien heeft hij dus het lijstje hierboven ge- en verkocht. Bulthuis is een regelrechte miskoop. Floranus lijkt er ook 1 te worden, Rojas spijtig genoeg ook. Maar Woudenberg en Hahn leken buitenkansjes die iedereen gegrepen had en spelers waarvan ik altijd nog de (lichte) hoop heb dat het eruit gaat komen.

      Maar daarnaast: Hoeveel is er wel niet transfervrij gekomen? Hoeveel spelers hiervan spelen basis? We gaan wederom wel weer cashen voor Van Bergen. Voor Pierie (jaja, eigen jeugd). Wie weet ook voor Kongolo. Voor Bruijn. Voor Hajal. Voor Frederiksen. Voor vd Heijden.

      We hebben genoeg talentjes. Ik vind dat je veel aankopen niet als miskoop kan bestempelen. Enkel Floranus, Bulthuis en Rojas zijn echte miskopen. De rest heeft alles nog te laten zien. Alle clubs gokken. Bij Ajax mislukken ook dure spelers als Kristensen, Orejuela en Cassierra. Niet alles wat aangeraakt wordt kan in goud worden veranderd. Vitesse was 3 jaar terug erg ontevreden over het vertrek van Hamstra, want zij waren zo tevreden met hem. Een man met een voetbalhart. Geef deze man nog even goed de kans a.u.b.. Ik schrijf hem, net als vele spelers met hem, nog lang niet af. Per saldo doet hij het zo slecht nog niet. Wij schrijven nog zwarte cijfers door onze verkoopprijzen. Wie is daar (mede) verantwoordelijk voor? Juist. Onze Gerry!

      Pfoe, voor iemand die ooit heeft gezegd hier nooit meer te reageren, is dit toch wel een bizarre lap tekst!

    Mooi geschreven. Een lijst met allemaal miskopen. Met uitzondering van Schaars, Hoegh, van Bergen, Dumfries. Conclusie; Hamstra en JOR moeten vertrekken. Leuk dat je Ajax noemt. Je kunt ook een voorbeeld nemen aan Heracles en Utrecht. Daar voeren ze wel een goed beleid en doen ze verstandige aankopen, zonder dat het veel geld kost. Dit zit er bij Hamstra niet in. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld het verprutsen van Hornkamp. Prima spits, maar krijgt een voorstel om op de back te spelen. Met de juiste spelers en aankopen was dit nooit gebeurd. Ik ben benieuwd wie deze zomer de spitsen positie zal vervullen, maar zolang Hamstra hier nog zit, zal dit niet een versterking worden en stadions nog leger worden. Waarom moest Eisinga eigenlijk weg? Waarom hebben wij nooit een verklaring ontvangen?
  • 12 Jan 2019 om 13:12
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:03
      Ik zou wel weer een reactie krijgen van iemand maar ik snap die haat van aantal richting floranus totaal niet. Die jongen is een stuk jonger dan dumfries. Net alsof de vervanger gelijk hetzelfde niveau als zijn voorganger moet hebben. Ik vond hem de laatste wedstrijden best aardig.
    Ik vind het een blind paard die bijzonder vaak verkeerd gepositioneerd staat. Klopt, hij is nog jong, maar momenteel vind ik hem heel erg tekort komen
  • 12 Jan 2019 om 13:03
    Ik zou wel weer een reactie krijgen van iemand maar ik snap die haat van aantal richting floranus totaal niet. Die jongen is een stuk jonger dan dumfries. Net alsof de vervanger gelijk hetzelfde niveau als zijn voorganger moet hebben. Ik vond hem de laatste wedstrijden best aardig.
  • 12 Jan 2019 om 12:35
    Ik vond zelfs Floranus een logische keus als vervanger van Dumfries. Z'n naam werd hier ook al geroepen als vervanger. Hij heeft de leeftijd mee en het ook laten zien bij Sparta, Floranus zie ik ook wel opkrabbelen. Het verkopen van Namli schrijf ik ook een beetje op het conto van Streppel, die leek het niet in hem te zien zitten en kon daarom wel verkocht worden.... Mensen hier oordelen ZO makkelijk. Elke transfer die je maakt is een gok. En wat hier de meesten doen is achteraf lullen. Het makkelijkste wat er is. We moeten schoon schip maken en met een jonge talentvolle basis verder. Aangevuld door ervaren krachten. Zoals we het altijd deden.
  • 12 Jan 2019 om 12:23
    Van de 24 spelers op je lijst zijn er misschien 4 geslaagd. Hoegh,Schaars, Reza, Dumfries op zeker. En potentiële toppers misschien Lammers, hebben we niks aan dus. En ook Van bergen komt eraan. De rest is allemaal koffiedik kijken. Of dit nou zo goed is weet ik zo net nog niet. Alle winst verdampt toch bij de club.
  • 12 Jan 2019 om 12:20
    • Quote van 12 Jan 2019 om 12:09
      Mooi gedaan zo,'n lijst. En je hebt gedeeltelijk ook wel gelijk. Alleen een bulthuis, yuki,, Hahn, Woudenberg, floranus spelen / speelden wel basis en kosten ons dit seizoen dus waarschijnlijk de kop. Ik vind voor experimenteren heb je gewoon geen tijd nu. Een elftal moet er gewoon staan. Dit is professioneel voetbal.. Ik heb zelf het gevoel dat een pierie een Woudenberg gewoon niet zichzelf doorontwikkelen. Da,'s jammer.
    Eens. Ik heb ook het idee dat sommigen stilstaan. En ik ben het allerminst eens met de aanstelling van JOR. Maar ik vind het vele gezeur op Hamstra niet terecht. Er zooi is gemaakt voordat hij kwam, hij heeft dat niet gedaan. Hahn leek ern erg goede aankoop, maar is na zijn blessure niet goed. Floranus geef ik je helemaal gelijk in. Hij kost ons echt punten.
  • 12 Jan 2019 om 12:09
    Mooi gedaan zo,'n lijst. En je hebt gedeeltelijk ook wel gelijk. Alleen een bulthuis, yuki,, Hahn, Woudenberg, floranus spelen / speelden wel basis en kosten ons dit seizoen dus waarschijnlijk de kop. Ik vind voor experimenteren heb je gewoon geen tijd nu. Een elftal moet er gewoon staan. Dit is professioneel voetbal.. Ik heb zelf het gevoel dat een pierie een Woudenberg gewoon niet zichzelf doorontwikkelen. Da,'s jammer.
  • 12 Jan 2019 om 11:11
    • Quote van 12 Jan 2019 om 10:43
      Weer zo'n pareltje gehaald door Hamstra. Klasse !
    Gekocht laatste 3 seizoenen:
    Rienstra (1m)
    Hoegh
    Van Bergen (300k)
    Yuki (250k)
    Floranus (550k)
    Kongolo (850k)
    Bednarek
    Mihajlovic (1.5M)
    Dumfries (750k)
    Bulthuis (300k)
    Hahn (500k)
    Woudenberg (700k)
    Rojas
    Naess
    Bruijn
    Schaars
    Reza
    Hajal
    Van Der Steen

    Gehuurd:
    Hansen
    Facey
    Faess
    Lammers
    Odegaard

    Verkopen:
    St Juste (4.8m)
    Larsson (4m)
    Van Aken (3m)
    Johnssen (2.5m)
    Dumfries (5.5M)
    Veerman (500K)
    Zahovic (250k)

    Zonde, gratis weg:
    Namli
    Clavan

    Dit is allemaal binnengehaald en verkocht. Ik heb de transfervrije vertrokken spelers met weinig waarde niet meegerekend hier. Alleen Namli en Clavan vind ik altijd nog eeuwig zonde.

    In Hamstra zijn eerste jaar heeft hij enkel Zahovic verkocht voor 250k. Dat was zijn startperiode. Bijzonder pover, maar dat komt omdat hij in een chaos binnen is gekomen. Toch heeft hij in dat jaar een Schaars, Reza en Bruijn voor nop opgehaald. Goed bekeken, goed gehandeld.

    Nadien heeft hij dus het lijstje hierboven ge- en verkocht. Bulthuis is een regelrechte miskoop. Floranus lijkt er ook 1 te worden, Rojas spijtig genoeg ook. Maar Woudenberg en Hahn leken buitenkansjes die iedereen gegrepen had en spelers waarvan ik altijd nog de (lichte) hoop heb dat het eruit gaat komen.

    Maar daarnaast: Hoeveel is er wel niet transfervrij gekomen? Hoeveel spelers hiervan spelen basis? We gaan wederom wel weer cashen voor Van Bergen. Voor Pierie (jaja, eigen jeugd). Wie weet ook voor Kongolo. Voor Bruijn. Voor Hajal. Voor Frederiksen. Voor vd Heijden.

    We hebben genoeg talentjes. Ik vind dat je veel aankopen niet als miskoop kan bestempelen. Enkel Floranus, Bulthuis en Rojas zijn echte miskopen. De rest heeft alles nog te laten zien. Alle clubs gokken. Bij Ajax mislukken ook dure spelers als Kristensen, Orejuela en Cassierra. Niet alles wat aangeraakt wordt kan in goud worden veranderd. Vitesse was 3 jaar terug erg ontevreden over het vertrek van Hamstra, want zij waren zo tevreden met hem. Een man met een voetbalhart. Geef deze man nog even goed de kans a.u.b.. Ik schrijf hem, net als vele spelers met hem, nog lang niet af. Per saldo doet hij het zo slecht nog niet. Wij schrijven nog zwarte cijfers door onze verkoopprijzen. Wie is daar (mede) verantwoordelijk voor? Juist. Onze Gerry!

    Pfoe, voor iemand die ooit heeft gezegd hier nooit meer te reageren, is dit toch wel een bizarre lap tekst!

  • 12 Jan 2019 om 10:43
    Weer zo'n pareltje gehaald door Hamstra. Klasse !
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›