Hornkamp baalt van tegengoals: ''Daar hebben we afspraken over gemaakt''

( 10 reacties)
Hornkamp baalt van tegengoals: ''Daar hebben we afspraken over gemaakt''

Voor Jizz Hornkamp is er een einde gekomen aan een enerverend trainingskamp, waarin er begonnen is om hem om te scholen van spits tot verdediger. Aanvankelijk zou hij eerst rechtsback worden, maar tegen FC Ingolstadt 04 moest hij als centrumverdediger opdraven.

"Doke (Schmidt, red.) speelde rechts, dus ik moest centraal spelen. Ik vind het een mooie positie, want je kan opbouwen en je hebt het spel voor je. Dus je het spel lezen en dat vind ik eigenlijk wel leuk", vertelt Hornkamp na afloop van het oefenduel (4-3 verlies) bij SC Heerenveen TV.

Hornkamp was redelijk tevreden over het spel tegen de club uit de Duitse 2. Bundesliga. "Ik vond eigenlijk wel dat het er goed uit zag met goede combinaties en goede goals. Het probleem is alleen dat je de wedstrijd weggeeft en verliest met 4-3 via een vrije trap. Daar hebben we afspraken over gemaakt en het ging niet zoals gepland."

Al met al was het oefenduel met Ingolstadt wel leerzaam. "Het is een sterk team, vooral in fysiek opzicht. Hun kracht ligt bij het veroveren van de tweede ballen. Dan gaan ze er vol in. Als centrale verdediger heb je normaal gesproken één spits tegenover je en nu waren het er twee. Dus je hebt altijd een man en die kun je niet loslaten, want dan is hij weg."

"Het is een mooi trainingskamp geweest, waarin ik veel geleerd heb. We zijn vooral ook bezig geweest met het tactische gedeelte en lichamelijk natuurlijk. Met dit weer en deze omgeving is dat alleen maar mooi", besluit Hornkamp tevreden.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2019 om 08:35
    • Quote van 12 Jan 2019 om 00:01
      Met continu oefenen bedoel ik dus niet zo zeer deze wedstrijd, maar dat het dit seizoen tot nu toe steeds in het elftal een wisseling van de wacht is vwb spelers, en ook dat er qua spelers positie totaal geen enkele vastigheid in zit. Sommige hebben hoop dat het goed komt dat mag. Mag ik dan wat minder hoop hebben Deze trainer blijft maar aanmodderen. .
    Dat mag je zeker. Ook ik vind het een bende op heden. En dat is het al jaren. Maar ik ben er wel achter, dat als je overal maar negatief op reageert, dat het dan echt niet beter wordt. Het is helaas een kwestie van accepteren, en kijken naar de kleine positieve dingen. Dat aanmoedigen en je zal zien dat het in de toekomst echt beter gaat worden. Tenminste als we dat allemaal doen.
  • 12 Jan 2019 om 01:24
    Toch zie ik er weinig logica in.. een jonge speler die als pinchitter het erg goed deed en twee keer een prima goal maakt wil je rechtsback maken. Oké dat kan, maar of die missie slaagt is nog maar zeer de vraag. En dat terwijl je zit te springen om een degelijke rechtsachter op dit moment al. Ga je er 1 halen is Hornkamp derde keus na de gehaalde speler en Floranus, haal je er geen gok je er dus op dat Floranus of Hornkamp het wel goed genoeg gaan doen. En stel dat het dan allemaal meezit en Hornkamp wordt de nieuwe rechtsback wie hebben we dan volgend seizoen nog als spits? Lammers is gehuurd en Pelle gaat weg.. hij is daar de enige die we achter de hand hebben. En om het helemaal logisch te maken zet de trainer hem de eerste de beste wedstrijd dat hij als verdediger moet spelen niet op rechtsback maar centraal. Sorry maar zo erg husselen we het team nog niet eens door elkaar bij zaterdag 5de klasse elftal waar ik voor de gezelligheid een balletje trap. Maar ik laat me graag positief verassen, volgend seizoen Hornkamp de sensatie op rechtsachter en twee geweldige nieuwe eigen spitsen gescout en gehaald door onze mooie club
  • 12 Jan 2019 om 00:01
    Met continu oefenen bedoel ik dus niet zo zeer deze wedstrijd, maar dat het dit seizoen tot nu toe steeds in het elftal een wisseling van de wacht is vwb spelers, en ook dat er qua spelers positie totaal geen enkele vastigheid in zit. Sommige hebben hoop dat het goed komt dat mag. Mag ik dan wat minder hoop hebben Deze trainer blijft maar aanmodderen. .
  • 11 Jan 2019 om 23:02
    • Quote van 11 Jan 2019 om 21:20
      We praten wel weer als we deze 2 maanden competitie achter de rug hebben, van vaste spelpatronen kan natuurlijk nooit sprake zijn als je continu maar aan het oefenen bent. Ik laat me graag verassen de komende tijd, maar ik heb weinig hoop op een goed resultaat.
    Hoef je niet steeds te zeggen. We weten het langzamerhand wel hoor.
  • 11 Jan 2019 om 22:10
    • Quote van 11 Jan 2019 om 21:20
      We praten wel weer als we deze 2 maanden competitie achter de rug hebben, van vaste spelpatronen kan natuurlijk nooit sprake zijn als je continu maar aan het oefenen bent. Ik laat me graag verassen de komende tijd, maar ik heb weinig hoop op een goed resultaat.
    Continue aan het oefenen? Man, ze hebben drie helften gespeeld met de gehele selectiec drie verschillende samenstellingen . Dit zijn juist momenten voor Hornkamp om verdedigend ervaring op te doen. Word je nou zelf niet moe van het zwart kijken Reinier?
  • 11 Jan 2019 om 21:20
    We praten wel weer als we deze 2 maanden competitie achter de rug hebben, van vaste spelpatronen kan natuurlijk nooit sprake zijn als je continu maar aan het oefenen bent. Ik laat me graag verassen de komende tijd, maar ik heb weinig hoop op een goed resultaat.
  • 11 Jan 2019 om 20:15
    Die Bednarek klopt aan de deur gezien de 4e tegengoal! Zit dicht tegen niveau Hahn aan!
  • 11 Jan 2019 om 20:11
    • Quote van 11 Jan 2019 om 19:57
      Ja, moet hij nou eerst centraal spelen en Doke op de back positie? Straks moet pelle nog op doel en Hahn in de spits. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Je kunt niet ongestraft maar het hele seizoen blijven veranderen van positie. Dat had in de voorbereiding al gemoeten. Straks is het seizoen voorbij en hebben we als supporters weer een K seizoen achter de rug.
    Kerel maak je druk. Het is een oefenwedstrijd. In de helft dat ze dit deden was dit met allemaal B spelers. Juist deze momenten zijn geschikt om te leren en uit te proberen.
  • 11 Jan 2019 om 20:08
    Wat kunnen mensen hier toch snel oordelen zeg, bah. Je weet totaal niet hoe het werkt en dan maar roepen dat mensen fout zitten. Wie weet hebben ze Hornkamp een half jaar gegeven om als spits het te proberen. Blijkt na een half jaar dat er voor hem meer toekomst in zit als verdediger. En wat maakt het dan uit of hij centraal of als back moet fungeren Schmidt doet ook beide, net zoals Kik en Bulthuis. Je moet nu gewoon uitvogelen waar hij het beste presteert.
  • 11 Jan 2019 om 19:57
    Ja, moet hij nou eerst centraal spelen en Doke op de back positie? Straks moet pelle nog op doel en Hahn in de spits. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Je kunt niet ongestraft maar het hele seizoen blijven veranderen van positie. Dat had in de voorbereiding al gemoeten. Straks is het seizoen voorbij en hebben we als supporters weer een K seizoen achter de rug.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›