VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest oefenduel van Ingolstadt 04

( 34 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest oefenduel van Ingolstadt 04

SC Heerenveen heeft donderdagmiddag de oefenwedstrijd tegen FC Ingolstadt 04 verloren. Het doelpuntrijke duel in La Manga eindigde in een 4-3 overwinning voor de Duitsers.

Op het trainingskamp werd er drie keer 45 minuten gespeeld, zodat alle spelers voldoende speelminuten zouden krijgen. Het meest positieve aan de kant van SC Heerenveen was de rentree van aanvoerder Stijn Schaars, die na lang blessureleed weer in actie kwam en ruim een uur speelde.

SC Heerenveen kwam na twaalf minuten op achterstand tegen Ingolstadt, de hekkensluiter van de Tweede Bundesliga. Agyemang Diawusie tekende uit een voorzet voor de 0-1. Een kwartier later was het alweer gelijk. Michel Vlap was alert in de rebound en zetten de gelijkmaker op het scorebord.

In de tweede helft maakte Schaars zijn rentree. SC Heerenveen ging op zoek naar de voorsprong en werd na 71 minuten beloond. Arber Zeneli schoot een vrije trap fraai raak. Vlak voor het einde van de negentig minuten was het alweer gelijk. Charlison Benschop tekende voor de 2-2. Dat was niet de stand na negentig minuten. Michel Vlap zorgde met zijn tweede voor de 3-2, maar vlak voor het verstrijken van de tweede helft werd het via Jonatan Kotzke alsnog 3-3.

In de derde helft, die ditmaal niet in de kantine maar op het veld werd uitgevochten, leek SC Heerenveen de wedstrijd naar zich toe te trekken. Ingolstadt sloeg echter, zoals het Duitsers betaamt, in de slotfase toe. Het was Stefan Kutschke die de winnende treffer binnenkopte.

Scoreverloop
12' 0-1 Diawusie
27' 1-1 Vlap
71' 2-1 Zeneli
86' 2-2 Benschop
89' 3-2 Vlap
90' 3-3 Kotzke
125' 3-4 Kutschke

Opstelling SC Heerenveen: Hahn (91' Bednarek); Floranus (91' Schmidt), Høegh (91' Hornkamp), Pierie (91' Drkusic), Woudenberg (91' Frederiksen); Bruijn (46' Schaars, 106' Hajal), Van Amersfoort (91' Kobayashi), Vlap (91' Kongolo); Van Bergen (91' Rojas), Lammers (91' Rienstra), Zeneli (91' Mihaljovic).

Opstelling FC Ingolstadt 04: Tschauner (46' Heerwagen); Otavio (67' Gaus), Mavraj (67' Gimber), Schröck (67' Neumann), Ananou (67' Paulsen); Kerschbaumer (67' Röcher), Cohen (67' Pledl), Träsch (46' Kotzke); Kittel (67' Kaya), Lezcano (67' Benschop) en Diawusie (67' Kutschke).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2019 om 16:16
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:56
      Dit hoeven we niet af te wachten. Gebeurt niet.
    Ach , hoe kon ik dat nu vergeten , had jou eerst even moeten vragen !
  • 11 Jan 2019 om 15:56
    • Quote van 11 Jan 2019 om 15:45
      We wachten af....toch ?!
    Dit hoeven we niet af te wachten. Gebeurt niet.
  • 11 Jan 2019 om 15:45
    • Quote van 11 Jan 2019 om 14:13
      Petrovic deed het anders niet zo best bij ADO, zijn opvolger Groenenvenveld daarintegen wel. En wat Advocaat betreft dat gaat nooit gebeuren.
    We wachten af....toch ?!
  • 11 Jan 2019 om 14:13
    • Quote van 11 Jan 2019 om 11:25
      Nou...daar heb je een punt/ gelijk in :) Zeljko Petrovic komt na dit seizoen vrij , is niet voor niets de "rechterhand" van Advocaat , en inmiddels bekwaam genoeg ,zou een prachtige opvolger zijn van jor.....eindigt ook op "vic" inderdaad ;)
    Petrovic deed het anders niet zo best bij ADO, zijn opvolger Groenenvenveld daarintegen wel. En wat Advocaat betreft dat gaat nooit gebeuren.
  • 11 Jan 2019 om 13:36
    • Quote van 11 Jan 2019 om 12:40
      Laat Utrecht anders wel heel goed draaien vergeleken met hoe het daar ging aan het begin v.h. seizoen.
    Klopt. Maar het is dus geen garantie. Dat werd bij Sparta wel duidelijk. En laten we eerlijk zijn, Utrecht heeft ook gewoon goed materiaal. Kwalitatief en in de breedte gewoon beter als ons.
  • 11 Jan 2019 om 12:40
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:01
      Dat dus. Advocaat is ook geen tovenaar. Zag je bij Sparta wel.
    Laat Utrecht anders wel heel goed draaien vergeleken met hoe het daar ging aan het begin v.h. seizoen.
  • 11 Jan 2019 om 11:51
    • Quote van 10 Jan 2019 om 23:43
      Humor. Geloof in stunten tegen Ajax. Als ze twee keer vol gas geven, dan wordt het 7/8-0. Met onze verschrikkelijke slechte achterhoede.
    Je doet net of Ajax niet te verslaan is. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt maar als wij een goede dag hebben is een stunt mogelijk. Zelfs met deze verdediging!
  • 11 Jan 2019 om 11:28
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:55
      Belachelijk dit.
    Jij was het toch / vindt toch verliezen niet zo erg ?, over belachelijk gesproken!
  • 11 Jan 2019 om 11:25
    • Quote van 10 Jan 2019 om 23:42
      Zo lang de naam van een trainer/speler bij sibbele niet eindigt op “vic” weet je toch dat hij het niks vindt...... Laat gaan.
    Nou...daar heb je een punt/ gelijk in :) Zeljko Petrovic komt na dit seizoen vrij , is niet voor niets de "rechterhand" van Advocaat , en inmiddels bekwaam genoeg ,zou een prachtige opvolger zijn van jor.....eindigt ook op "vic" inderdaad ;)
  • 10 Jan 2019 om 23:43
    Humor. Geloof in stunten tegen Ajax. Als ze twee keer vol gas geven, dan wordt het 7/8-0. Met onze verschrikkelijke slechte achterhoede.
  • 10 Jan 2019 om 23:42
    • Quote van 10 Jan 2019 om 23:31
      Het is nog steeds moeilijk voor je om inhoudelijk te reageren begrijp ik.
    Zo lang de naam van een trainer/speler bij sibbele niet eindigt op “vic” weet je toch dat hij het niks vindt...... Laat gaan.
  • 10 Jan 2019 om 23:31
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:27
      Nee, dat zijn jor en hamstra wel "..dáár had Ik even niet naar gekeken .
    Het is nog steeds moeilijk voor je om inhoudelijk te reageren begrijp ik.
  • 10 Jan 2019 om 23:10
    • Quote van 10 Jan 2019 om 15:40
      Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Wat is het gros ongelooflijk negatief. Niet te begrijpen. Ja we krijgen veel goals tegen. Daar wordt aan gewerkt. Dat is niet in 1 week opgelost. Ik heb goede hoop richting Ajax en AZ. Ik weet zeker dat we 1 keer kunnen stunten tegen Ajax. Naast de tegengoals wordt er ook 3! keer gescoord, dat gebeurd ook nog steeds. Pas als we niks meer scoren zal ik mij pas zorgen gaan maken.
    Je kunt niets zeker weten. Ik wil graag positief zijn, maar daar is helaas geen enkele aanleiding toe.
  • 10 Jan 2019 om 22:55
    Belachelijk dit.
  • 10 Jan 2019 om 22:30
    • Quote van 10 Jan 2019 om 18:57
      Misschien heeft Utrecht ene van Seumeren die af en toe bijspringt.? Appels met peren vergelijken.
    En jij gelooft dat Advocaat tonnen verdient , neem van mij aan van niet, de liefhebber wint hier.
  • 10 Jan 2019 om 22:27
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:01
      Dat dus. Advocaat is ook geen tovenaar. Zag je bij Sparta wel.
    Nee, dat zijn jor en hamstra wel "..dáár had Ik even niet naar gekeken .
  • 10 Jan 2019 om 20:01
    • Quote van 10 Jan 2019 om 18:57
      Misschien heeft Utrecht ene van Seumeren die af en toe bijspringt.? Appels met peren vergelijken.
    Dat dus. Advocaat is ook geen tovenaar. Zag je bij Sparta wel.
  • 10 Jan 2019 om 18:57
    • Quote van 10 Jan 2019 om 17:21
      De td had naar mijn inziens al lang z'n biezen moeten pakken. Wellicht wil Advocaat ná dit seizoen er een jaar instappen !? Om één en ander weer op de rails te krijgen, zoals die zoknap doet bij Utrecht. Hij stopt na dit seizoen bij de domstedelingen.....zo'n persoon zou eens nodig zijn na al dat gepruts van deze en gene.......trainer en td.
    Misschien heeft Utrecht ene van Seumeren die af en toe bijspringt.? Appels met peren vergelijken.
  • 10 Jan 2019 om 18:05
    • Quote van 10 Jan 2019 om 17:55
      Dus resumé. Hamstra en JOR liggen nog tot 2020 vast. Die zullen zolang moeten worden doorbetaald. Tevens komen er nieuwe salariskosten voor een nieuw TD boven op en moet ook nog de dure Dick Advocaat hier een jaartje worden aangesteld. Dat terwijl er veel spelers uit hun contract lopen en vervangen moeten worden, er niet veel tranferinkomsten binnen zullen komen en er moet een operationeel tekort moeten worden gevuld. De tering moet naar de nering bij Heerenveen. Hoe wil je dit in godsnaam gaan financieren?
    Eens. Al zei ik JOR en Hamstra graag vertrekken. Dat Heerenveen deze wedstrijd zou verliezen dat wist ik van te voren wel. Ik had niet anders verwacht. Naja, komende jaren wordt het alleen maar erger, geen tranferinkomsten meer, terugloop sponsors en een leeg stadion. Er is ook geen creativiteit meer in de TD, ook zullen spelers niet zo snel meer naar Heerenveen willen. Doe ik dramatisch? Nee, dit is realistisch.
  • 10 Jan 2019 om 17:55
    • Quote van 10 Jan 2019 om 17:21
      De td had naar mijn inziens al lang z'n biezen moeten pakken. Wellicht wil Advocaat ná dit seizoen er een jaar instappen !? Om één en ander weer op de rails te krijgen, zoals die zoknap doet bij Utrecht. Hij stopt na dit seizoen bij de domstedelingen.....zo'n persoon zou eens nodig zijn na al dat gepruts van deze en gene.......trainer en td.
    Dus resumé. Hamstra en JOR liggen nog tot 2020 vast. Die zullen zolang moeten worden doorbetaald. Tevens komen er nieuwe salariskosten voor een nieuw TD boven op en moet ook nog de dure Dick Advocaat hier een jaartje worden aangesteld. Dat terwijl er veel spelers uit hun contract lopen en vervangen moeten worden, er niet veel tranferinkomsten binnen zullen komen en er moet een operationeel tekort moeten worden gevuld. De tering moet naar de nering bij Heerenveen. Hoe wil je dit in godsnaam gaan financieren?
  • 10 Jan 2019 om 17:21
    • Quote van 10 Jan 2019 om 16:45
      Wij hoeven ons niet meer te verbazen. Onze achterhoede is KK-divisie-niveau en onze TS kan het organisatorisch niet verbeteren. Allemaal onkunde bij elkaar. Dus we hoeven met dit materiaal geen enkele illusie te hebben dat we gaan presteren dit seizoen. Hopelijk blijven we weg bij de degradatieplaatsen. Het enige wat telt.
    De td had naar mijn inziens al lang z'n biezen moeten pakken. Wellicht wil Advocaat ná dit seizoen er een jaar instappen !? Om één en ander weer op de rails te krijgen, zoals die zoknap doet bij Utrecht. Hij stopt na dit seizoen bij de domstedelingen.....zo'n persoon zou eens nodig zijn na al dat gepruts van deze en gene.......trainer en td.
  • 10 Jan 2019 om 16:45
    Wij hoeven ons niet meer te verbazen. Onze achterhoede is KK-divisie-niveau en onze TS kan het organisatorisch niet verbeteren. Allemaal onkunde bij elkaar. Dus we hoeven met dit materiaal geen enkele illusie te hebben dat we gaan presteren dit seizoen. Hopelijk blijven we weg bij de degradatieplaatsen. Het enige wat telt.
  • 10 Jan 2019 om 16:32
    Vind het persoonlijk wel beschamend. Nu is het tweede niveau van Duitsland natuurlijk ook een aardig niveau, maar weer 4 doelpunten tegen.. tegen FC Köln was het gewoon 8-2 etc. Geweest. Alsof die tegen een amateurvereniging oefenen..
  • 10 Jan 2019 om 16:31
    Mooi verslag van je Mackan. Dank daarvoor. na een week trainen dus nog geen verbetering. Zolang de tegenstanders elke keer meer doelpunten maken dan ons heb ik er een hard hoofd in dat dat zal verbeteren. Niet onder deze technische leiding. En zeker niet met zo'n keeper. Had grote verwachtingen van hem toen hij kwam, maar tot op heden valt het bitter tegen
  • 10 Jan 2019 om 16:17
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:58
      Ik denk dat het woord 'hetze' wat een grote lading draagt. Het is simpel, je bent fan van bepaalde spelers of niet. Ik heb meer met karakters als die van Morten. Bij ons ook absoluut geen hoogvlieger, maar immer fatsoenlijk, bescheiden en met waarde voor het team door zijn grenzeloze inzet. Verder vind ik persoonlijk dat de grote bek en het altijd naar anderen wijzen zijn geloofwaardigheid een behoorlijke deuk heeft veroorzaakt.
    Ik wil alleen aangeven dat zonder Bulthuis ook nog niet echt stabiel ogen...dus wie kunnen we nu de schuld geven? Het hele team faalt, niet 1 individu. Ik krijg door deze uitslagen weinig vertrouwen in een goede 2e seizoenshelft. Maar ik laat me graag verrassen.
  • 10 Jan 2019 om 16:07
    • Quote van 10 Jan 2019 om 15:27
      Ik maak mezelf niets wijs. Er is niets veranderd en er gaat naar alle waarschijnlijkheid ook niets veranderen.
    Ik maak mezelf ook niets wijs, hoor. De kans dat het na de winterstop beter gaat in verdedigend opzicht is niet heel groot, al zouden ze nu wel beter op elkaar ingespeeld moeten zijn.
  • 10 Jan 2019 om 15:43
    Oooo maar vier goals tegen valt mee...
  • 10 Jan 2019 om 15:40
    • Quote van 10 Jan 2019 om 15:32
      Lekker vier keer in het net vissen... twee keer Ajax en Az en je kan nog 11/12 tegengoals noteren....
    Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Wat is het gros ongelooflijk negatief. Niet te begrijpen. Ja we krijgen veel goals tegen. Daar wordt aan gewerkt. Dat is niet in 1 week opgelost. Ik heb goede hoop richting Ajax en AZ. Ik weet zeker dat we 1 keer kunnen stunten tegen Ajax. Naast de tegengoals wordt er ook 3! keer gescoord, dat gebeurd ook nog steeds. Pas als we niks meer scoren zal ik mij pas zorgen gaan maken.
  • 10 Jan 2019 om 15:32
    Lekker vier keer in het net vissen... twee keer Ajax en Az en je kan nog 11/12 tegengoals noteren....
  • 10 Jan 2019 om 15:27
    • Quote van 10 Jan 2019 om 15:14
      Afgelopen zomer was Bundesliga-subtopper Hoffenheim met 8-2 te sterk, nu 2. Bundesliga-laagvlieger Ingolstadt met 3-4... Dus of er nu vooruitgang in zit... Laten we maar van het positieve uitgaan! ;)
    Ik maak mezelf niets wijs. Er is niets veranderd en er gaat naar alle waarschijnlijkheid ook niets veranderen.
  • 10 Jan 2019 om 15:14
    Afgelopen zomer was Bundesliga-subtopper Hoffenheim met 8-2 te sterk, nu 2. Bundesliga-laagvlieger Ingolstadt met 3-4... Dus of er nu vooruitgang in zit... Laten we maar van het positieve uitgaan! ;)
  • 10 Jan 2019 om 15:01
    ('121 Frederiksen) voor Frederiksen moet uiteraard zijn van der Heide...
  • 10 Jan 2019 om 14:58
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:51
      uitslagen in oefenwedstrijden zeggen niet alles maar de 4 tegengoals is wel tekenend voor de huidige defensieve malaise binnen het team. Zo zie je ook dat de hetze tegen Bulthuis wel lichtelijk overdreven is want ook zonder hem is het een gatenkaas...
      Gelukkig hebben we met Ajax uit een makkelijke tegenstander om de 2e seizoenshelft te beginnen en kunnen we meteen weer wat vertrouwen tanken!
    Ik denk dat het woord 'hetze' wat een grote lading draagt. Het is simpel, je bent fan van bepaalde spelers of niet. Ik heb meer met karakters als die van Morten. Bij ons ook absoluut geen hoogvlieger, maar immer fatsoenlijk, bescheiden en met waarde voor het team door zijn grenzeloze inzet. Verder vind ik persoonlijk dat de grote bek en het altijd naar anderen wijzen zijn geloofwaardigheid een behoorlijke deuk heeft veroorzaakt.
  • 10 Jan 2019 om 14:51
    uitslagen in oefenwedstrijden zeggen niet alles maar de 4 tegengoals is wel tekenend voor de huidige defensieve malaise binnen het team. Zo zie je ook dat de hetze tegen Bulthuis wel lichtelijk overdreven is want ook zonder hem is het een gatenkaas...
    Gelukkig hebben we met Ajax uit een makkelijke tegenstander om de 2e seizoenshelft te beginnen en kunnen we meteen weer wat vertrouwen tanken!