Homepage » Eerste elftal » Olde Riekerink staat voor dilemma: ''Dan moet je kiezen''

Olde Riekerink staat voor dilemma: ''Dan moet je kiezen''

( 9 reacties)
Olde Riekerink staat voor dilemma: ''Dan moet je kiezen''

Morgen staat er een lastige pot voor SC Heerenveen op het programma. In het eigen Abe Lenstra stadion ontvangt het zondag FC Utrecht, een team wat de laatste tijd erg goed bezig is.

Maar ook de thuisploeg is de laatste twee weken bezig aan een aardige reeks, al vindt trainer Jan Olde Riekerink het wat voorbarig om te noemen dat zijn ploeg in een flow zit. ''Ik vind twee wedstrijden dan wel wat weinig'', zegt Olde Riekerink in gesprek met Omrop Fryslân.

''Maar we hebben in ieder geval goed gespeeld, ik denk dat dat het belangrijkste is. We hebben er een hoop energie ingestoken, we hebben het tegen tien man uiteindelijk ook heel goed gedaan. Voor de laatste twee wedstrijden zaten we in een flow.''

Voor komende wedstrijd zit de oefenmeester met een heus dilemma. Sam Lammers is weer fit, maar Pelle van Amersfoort heeft de afgelopen weken zijn kans gepakt en deed dat goed. ''Ik denk dat Pelle het gewoon hartstikke goed gedaan heeft. Hij heeft lang op zijn kans moeten wachten en in de laatste twee wedstrijden heeft-ie echt iets toegevoegd."

"Alleen Sam komt nu terug, dan moet je kiezen tussen iemand die het goed gedaan heeft en iemand die het nu goed doet. Ik ga morgen (zondag, red.) met de jongens zitten en dan maak ik het bekend", aldus Olde Riekerink.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Dec 2018 om 21:06
    Twee potten gespeeld zonder Lammers en 8 goals en 2x winst. Lammers is lui en passief en voegt alleen iets toe als hij kan dribbelen. Hij verliest elk duel. Pelle werkt voor de ploeg, laat anderen beter spelen en brengt nog wat op. Lammers kunnen ze terug krijgen in Eindhoven zsm wat mij betreft. Desnoods Hornkamp. Liever eigen spelers!
  • 16 Dec 2018 om 11:33
    • Quote van 15 Dec 2018 om 21:21
      Er is meer focus op de spits, maar die scoort maar 1 keer. Ergens klopt er iets niet in die redenering. Want nu scoren toch vooral de spelers om de spits heen. Ik zou toch greg Lammers zien, omdat hij denk ik gewoon beter is dan van Amersfoort. Maar Pelle heeft het wel gewoon goed gedaan dus zou het niet terecht zijn als je hem weer op de bank zet. Ik ben benieuwd. Ik zou zelf niet weten wie ik zou opstellen. Zeneli zal wel weer basis staan ten koste van Mihajlovic die het ook gewoon goed deed. Maar al die spelers zitten er momenteel wel lekker in. En als dat tijdens de wedstrijd niet zo blijkt te zijn zou ik niet al te laat gaan wisselen
    Laat ook Mihajlovic staan. Betaald zich honderd procent uit,
  • 15 Dec 2018 om 22:39
    • Quote van 15 Dec 2018 om 18:03
      2 wedstrijden geleden kon pelle er niks van en nu zou hij moeten staan blijven. Sam heeft 6 doelpunten gemaakt, da,'s ook van belang toch. Zet pelle dan maar op het middenveld Ipv yuki. Meer duelkracht dus.
    6 Goals in hoeveel gewonnen wedstrijden?
  • 15 Dec 2018 om 22:03
    • Quote van 15 Dec 2018 om 18:03
      2 wedstrijden geleden kon pelle er niks van en nu zou hij moeten staan blijven. Sam heeft 6 doelpunten gemaakt, da,'s ook van belang toch. Zet pelle dan maar op het middenveld Ipv yuki. Meer duelkracht dus.
    Hoezo?? Yuki doet t prima. Ik vind namelijk ook never chance a winning team. En hoe geweldig ik lammers ook vind, vlap en van amersfoort kunnen elkaar vinden. En lammers word gehuurd en van amersfoort moet eigenlijk verkocht worden. I rest my case.
  • 15 Dec 2018 om 21:21
    • Quote van 15 Dec 2018 om 18:37
      Klaarblijkelijk is het team stabieler met de voorgaande opstelling, dit kan ook met de manier van spelen te maken hebben. Ik heb het idee dat er zonder Sam veel minder focus op een spits is, en dat de hele voorhoede creatiever met elkaar bezig is. Laat deze dus intakt. Je kan Sam altijd in de 60e minuut brengen. Van Amersfoort verdient nu gewoon een kans, als hij het goed doet moet je het laten staan.
    Er is meer focus op de spits, maar die scoort maar 1 keer. Ergens klopt er iets niet in die redenering. Want nu scoren toch vooral de spelers om de spits heen. Ik zou toch greg Lammers zien, omdat hij denk ik gewoon beter is dan van Amersfoort. Maar Pelle heeft het wel gewoon goed gedaan dus zou het niet terecht zijn als je hem weer op de bank zet. Ik ben benieuwd. Ik zou zelf niet weten wie ik zou opstellen. Zeneli zal wel weer basis staan ten koste van Mihajlovic die het ook gewoon goed deed. Maar al die spelers zitten er momenteel wel lekker in. En als dat tijdens de wedstrijd niet zo blijkt te zijn zou ik niet al te laat gaan wisselen
  • 15 Dec 2018 om 18:37
    Klaarblijkelijk is het team stabieler met de voorgaande opstelling, dit kan ook met de manier van spelen te maken hebben. Ik heb het idee dat er zonder Sam veel minder focus op een spits is, en dat de hele voorhoede creatiever met elkaar bezig is. Laat deze dus intakt. Je kan Sam altijd in de 60e minuut brengen. Van Amersfoort verdient nu gewoon een kans, als hij het goed doet moet je het laten staan.
  • 15 Dec 2018 om 18:11
    Yuki is juist erg goed in combinatie met Pierie en Rienstra. Altijd laten staan. De agressie die Pelle in het spel brengt is net wat we nodig hadden. Die moet je in een thuiswedstrijd juist ook laten staan.
  • 15 Dec 2018 om 18:03
    2 wedstrijden geleden kon pelle er niks van en nu zou hij moeten staan blijven. Sam heeft 6 doelpunten gemaakt, da,'s ook van belang toch. Zet pelle dan maar op het middenveld Ipv yuki. Meer duelkracht dus.
  • 15 Dec 2018 om 14:20
    Never change a winning team! Ben altijd kritisch op Van Amersfoort als aanvallende middenvelder maar hij zorgt er in de punt voor dat andere om hem heen beter spelen. Lammers vind ik daarintegen een egoïst die maar weinig oog heeft voor z’n teamgenoten
zaterdag 30 maart 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›