'Opstelling PEC Zwolle bekend: Van 't Schip mist duo, Namli op de bank'

( 10 reacties)
Groenste stroom van Nederland
'Opstelling PEC Zwolle bekend: Van 't Schip mist duo, Namli op de bank'

PEC Zwolle kan vrijdagavond in de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen nog geen beroep doen op Rick Dekker en Kenneth Paal. Het tweetal trainde donderdag apart en is nog niet inzetbaar.

Voormalig SC Heerenveen-speler Younes Namli kan wel speelminuten maken, maar begint op de bank. De vleugelaanvaller kampte in de voorbereiding met knieproblemen. Daardoor begint Denis Genreau, die door PEC Zwolle gehuurd wordt van Melbourne City, in de basis.

"We starten gewoon met Denis", bevestigt trainer John van 't Schip tegenover De Stentor. "Hij heeft de hele voorbereiding meegemaakt en op de rechtsbuitenpositie gespeeld. Alleen tegen AA Gent had hij het moeilijk. Verder heeft hij het heel goed opgepakt en zich razendsnel aangepast aan het elftal en onze manier van trainen."

Younes is nog niet fit om te starten. "Maar de laatste tien dagen heeft hij enorme vooruitgang geboekt. Vorige week heeft Younes een helft bij de beloften gespeeld en later op de dag nog een half uur bij ons. Dat ging goed. Hij heeft alleen nog geen negentig minuten kunnen spelen, dus daar gaan we tegen SC Heerenveen ook nog niet vanuit", aldus Van 't Schip.

Opstelling PEC Zwolle: Boer; Ehizibue, Marcellis, Lachman, Van Polen; Thomas, Leemans, Flemming; Genreau, Van Duinen, Van Crooy.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Aug 2018 om 20:04
    Zwolle heeft beter ingekocht dan ons. Ik verwacht daarom ook een verlies. Maar dat geeft niet, omdat ik denk dat we in de loop van de competitie gaan groeien.
  • 9 Aug 2018 om 19:15
    • Quote van 9 Aug 2018 om 16:55
      En doe dat zelfde bij onze selectie. Dan kom je bijna op het zelfde uit. Keeper: Redelijk goed, moet contestant worden. Centraal verdediging: ervaren maar niet de snelste. Backs: Pierie groot talent. Schmidt kkd niveau. Middenveld: de kwaliteiten zijn er wel, alleen nog niet op elkaar afgestemd. Thorsby veel lopen en hard werken, meer niet. Yuki alleen aan de bal kan hij wat betekenen. Vlap moet het laten zien, nog niet heel overtuigend. Aanval: als ze het op hun heupen hebben dan zijn ze gevaarlijk. Nu is het meer los zand.
    Conclusie, een open wedstrijd met veel kansen en weinig goals. 1-1, teken ik voor.
  • 9 Aug 2018 om 17:25
    Gewoon een vraag maar is dit ECHT officieel en vast of kan het zijn dat Zwolle Riekerink probeert te beinvloeden door eerst een hele andere opstelling op te geven?
  • 9 Aug 2018 om 17:13
    Dat lijkt mij een goed middenveld. Yuki ernaast. Is niet veel van hetzelfde. Maar ik vrees dat hij weer met Yuki en Thorsby begint. Team van Zwolle valt niet mee op papier. Als ze wat ballen en durf laten zien, dan moet er wat inzitten. Maar daar heb ik nu net geen vertrouwen in. Ze zijn veel te positief. Maakt lichtzinnig.
  • 9 Aug 2018 om 16:56
    • Quote van 9 Aug 2018 om 16:14
      Keeper: ervaren maar matig Defensie centraal: betrouwbaar maar traag, kwetsbaar op de counter Defensie backs: Ehizibue gevaarlijk, van Polen ervaren maar redelijk doorsnee Middenveld: Goeie combi van loopvermogen en creativiteit, wordt belangrijk om met name Leemans af te stoppen Aanval: matig, van Duinen heeft mij nooit kunnen imponeren. v Crooij vooral eerste divisieniveau. Genreau ken ik niet.Conclusie: volgens mij hebben we best kans op een resultaat, veel ontloopt het mekaar echt niet en de opmaak van de editor op deze site is om te janken.
    Mijn middenveld van links naar rechts zou zijn: Vlap Kongolo Thorsby. Thorsby zou ik gebruiken waar die het beste in is. Fungeren als een stormram!!! Hij kan die Leemans wel aan. Als je hem daar op laat focussen maakt PEC niet heel veel kans. Kongolo gwn samen met Pierie gebruiken voor de opbouw van een aanval. Vlap achter Lammers laten spelen.
  • 9 Aug 2018 om 16:55
    • Quote van 9 Aug 2018 om 16:14
      Keeper: ervaren maar matig Defensie centraal: betrouwbaar maar traag, kwetsbaar op de counter Defensie backs: Ehizibue gevaarlijk, van Polen ervaren maar redelijk doorsnee Middenveld: Goeie combi van loopvermogen en creativiteit, wordt belangrijk om met name Leemans af te stoppen Aanval: matig, van Duinen heeft mij nooit kunnen imponeren. v Crooij vooral eerste divisieniveau. Genreau ken ik niet.Conclusie: volgens mij hebben we best kans op een resultaat, veel ontloopt het mekaar echt niet en de opmaak van de editor op deze site is om te janken.
    En doe dat zelfde bij onze selectie. Dan kom je bijna op het zelfde uit. Keeper: Redelijk goed, moet contestant worden. Centraal verdediging: ervaren maar niet de snelste. Backs: Pierie groot talent. Schmidt kkd niveau. Middenveld: de kwaliteiten zijn er wel, alleen nog niet op elkaar afgestemd. Thorsby veel lopen en hard werken, meer niet. Yuki alleen aan de bal kan hij wat betekenen. Vlap moet het laten zien, nog niet heel overtuigend. Aanval: als ze het op hun heupen hebben dan zijn ze gevaarlijk. Nu is het meer los zand.
  • 9 Aug 2018 om 16:49
    • Quote van 9 Aug 2018 om 16:14
      Keeper: ervaren maar matig Defensie centraal: betrouwbaar maar traag, kwetsbaar op de counter Defensie backs: Ehizibue gevaarlijk, van Polen ervaren maar redelijk doorsnee Middenveld: Goeie combi van loopvermogen en creativiteit, wordt belangrijk om met name Leemans af te stoppen Aanval: matig, van Duinen heeft mij nooit kunnen imponeren. v Crooij vooral eerste divisieniveau. Genreau ken ik niet.Conclusie: volgens mij hebben we best kans op een resultaat, veel ontloopt het mekaar echt niet en de opmaak van de editor op deze site is om te janken.
    Denk dat feanonline een nieuwe in dienst heeft. En dat is niet zo’n succes.
  • 9 Aug 2018 om 16:14
    Keeper: ervaren maar matig Defensie centraal: betrouwbaar maar traag, kwetsbaar op de counter Defensie backs: Ehizibue gevaarlijk, van Polen ervaren maar redelijk doorsnee Middenveld: Goeie combi van loopvermogen en creativiteit, wordt belangrijk om met name Leemans af te stoppen Aanval: matig, van Duinen heeft mij nooit kunnen imponeren. v Crooij vooral eerste divisieniveau. Genreau ken ik niet.Conclusie: volgens mij hebben we best kans op een resultaat, veel ontloopt het mekaar echt niet en de opmaak van de editor op deze site is om te janken.
  • 9 Aug 2018 om 15:55
    Achterin en op het middenveld staat bij PEC meer kwaliteit dus het wordt een moeiljnke missie om daar punten te halen. Puntje zou heel prettig zijn.
  • 9 Aug 2018 om 15:47
    Wordt een interessante wedstrijd. Ik acht Zwolle niet sterker dan ons. De vorm zal de doorslag wel gaan geven, en ben bang dat Zwolle daar wat verder in is. Voorbereiding is geweest, nu gaat het om de punten.
zondag 19 augustus 2018
16:45
Volledige programma ›