''SC Heerenveen moet zich aanpassen aan ons, wij niet aan Heerenveen''

( 12 reacties)
Groenste stroom van Nederland
''SC Heerenveen moet zich aanpassen aan ons, wij niet aan Heerenveen''

SC Heerenveen start vrijdagavond aan het nieuwe seizoen met een uitwedstrijd tegen PEC Zwolle, dat een aantal nieuwkomers heeft. Clint Leemans is één van hen. De middenvelder, die overkwam van VVV-Venlo, kijkt uit naar de competitiestart.

Leemans heeft de uitslagen van SC Heerenveen in de voorbereiding ook gezien, maar hecht daar niet teveel waarde aan. "Ik hoor daar meer mensen over praten, maar de voorbereiding zegt niet heel veel", zegt hij bij Sportief Zwolle. "Hoffenheim is gewoon echt een heel goede ploeg, van Champions League-niveau. We kunnen Heerenveen echt niet onderschatten."

Toch verwacht Leemans dat PEC Zwolle de drie punten in eigen huis houdt. "Ik vind dat Heerenveen zich aan moet passen aan ons en wij niet aan Heerenveen. Het publiek achter ons krijgen en volle bak gaan. Ik heb er zin in", aldus de middenvelder.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 11:28
    • Quote van 10 Aug 2018 om 09:38
      Een van de zwakkere subtoppers ook nog wel. Maar het zal wel jaar om jaar verschillen welke ploegen achter de top 3 aansluiten en welke in de middenmoot eindigen. De verschillen zijn minimaal. Het goede nieuws is dan wel weer dat je met goede vorm en een goede serie wel enorm snel kan stijgen omdat alles zo dicht bij elkaar zit.
    Az, Vitesse en Utrecht zijn toch wel aardig stabiel achter de top drie Struisvogel? Daarna komt het rijtje Groningen, Heerenveen, Zwolle etc.
  • 10 Aug 2018 om 09:38
    • Quote van 10 Aug 2018 om 07:17
      Niet zo dramatisch doen. Dit is niet realistisch, Heerenveen is beter dan dat. We zijn op zijn minst nog een prima (!) Middenmoter.
    Een van de zwakkere subtoppers ook nog wel. Maar het zal wel jaar om jaar verschillen welke ploegen achter de top 3 aansluiten en welke in de middenmoot eindigen. De verschillen zijn minimaal. Het goede nieuws is dan wel weer dat je met goede vorm en een goede serie wel enorm snel kan stijgen omdat alles zo dicht bij elkaar zit.
  • 10 Aug 2018 om 07:17
    • Quote van 9 Aug 2018 om 22:59
      Zo is het precies! Zij zijn niet bang meer voor ons. FC Zwolle.... die tijd is echt voorbij. Wij hangen echt net boven het degradatievoetbal. Eigenlijk hebben we het afgelopen jaren nog redelijk gedaan. Ik ben blij dat ik hier reacties lees van fans die ook realistisch zijn. Want wij moeten echt stoppen te denken dat we nog 4e kunnen worden of een uitschieter naar plek 2? Als wij linkerrijtje halen mogen we trots zijn!! en tevens trots dat wij nog niet verkocht zijn. Dat we het zelf doen. Trots dat we onze eigenheid behouden zonder een suikeroom. Laat Heerenveen maar de Nederlandse St. Pauli worden, dan maar eerste divisie. Maar dan wel!!! Karakter, Cultuur en Mentaliteit voorop
    Niet zo dramatisch doen. Dit is niet realistisch, Heerenveen is beter dan dat. We zijn op zijn minst nog een prima (!) Middenmoter.
  • 9 Aug 2018 om 22:59
    Zo is het precies! Zij zijn niet bang meer voor ons. FC Zwolle.... die tijd is echt voorbij. Wij hangen echt net boven het degradatievoetbal. Eigenlijk hebben we het afgelopen jaren nog redelijk gedaan. Ik ben blij dat ik hier reacties lees van fans die ook realistisch zijn. Want wij moeten echt stoppen te denken dat we nog 4e kunnen worden of een uitschieter naar plek 2? Als wij linkerrijtje halen mogen we trots zijn!! en tevens trots dat wij nog niet verkocht zijn. Dat we het zelf doen. Trots dat we onze eigenheid behouden zonder een suikeroom. Laat Heerenveen maar de Nederlandse St. Pauli worden, dan maar eerste divisie. Maar dan wel!!! Karakter, Cultuur en Mentaliteit voorop
  • 9 Aug 2018 om 15:28
    Ik vermoed juist dat velen hier PEC zwaar overschatten. Vorig seizoen stegen zij boven zichzelf uit met name in de eerste helft van de competitie. Vervolgens na de kerst trad het verval in en waren zij één van slechts presterende clubs. Met de huidige transferwindow en spelerswisselingen vind ik zij niet beduidend beter geworden. Ook niet met Leemans en van Duinen
  • 9 Aug 2018 om 15:01
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:37
      Kom op, zo erg is het ook weer niet. Met een Streppel die lang niet alles uit de selectie haalde werden we afgelopen jaar 8e met maar 3 punten afstand op de 6e plek (Vitesse). De basiself is lichtelijk achteruit gegaan, ik bedoel daarmee dat eigenlijk alleen het vertrek van Dumfries écht een anderlating is. 8e moet eenvoudig kunnen.
    Precies, potentieel zit er een mooie klassering in. De schone taak voor JOR om dat te bewerkstelligen. 5e plaats is maximaal haalbare en dat is ook mogelijk als alles eruit gehaald wordt. Of bekerwinst.
  • 9 Aug 2018 om 14:37
    Kom op, zo erg is het ook weer niet. Met een Streppel die lang niet alles uit de selectie haalde werden we afgelopen jaar 8e met maar 3 punten afstand op de 6e plek (Vitesse). De basiself is lichtelijk achteruit gegaan, ik bedoel daarmee dat eigenlijk alleen het vertrek van Dumfries écht een anderlating is. 8e moet eenvoudig kunnen.
  • 9 Aug 2018 om 14:26
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:21
      Denk eerder tussen plek 8 - 12 wat reeel is. Dat is wat helaas de realiteit is momenteel. Maar het is gelukkig nog geen 1 september.
    Zonder verdere versterkingen mag JOR bij behalen 8e plek wel op de schouders door Friesland gedragen worden door de achterban. Dat zou een geweldige prestatie zijn gezien het materiaal.
  • 9 Aug 2018 om 14:21
    Denk eerder tussen plek 8 - 12 wat reeel is. Dat is wat helaas de realiteit is momenteel. Maar het is gelukkig nog geen 1 september.
  • 9 Aug 2018 om 14:15
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:12
      Dat ik dit ooit nog heb mogen lezen. Een middenvelder van Zwolle die zegt dat zij Heerenveen niet moeten onderschatten. Is onze status zo tanende?
    Nou Zem, de status is wel degelijk veranderd. Er zullen ook maar weinig basisspelers van Zwolle een stap naar ons overwegen op dit moment. Het is wel moeilijk om te ondergaan, ik zit af en toe ook nog in de ontkenningsfase. Dan denk ik weer even dat sc Heerenveen een ploeg is die mee gaat doen om de plekken 4-5. Maar nee, dan word ik weer wakker. Us Fean is inmiddels een club onder vele clubs die niet veel voor elkaar onderdoen tussen plek 6-12. Daar zit Zwolle ook bij.
  • 9 Aug 2018 om 14:12
    Dat ik dit ooit nog heb mogen lezen. Een middenvelder van Zwolle die zegt dat zij Heerenveen niet moeten onderschatten. Is onze status zo tanende?
  • 9 Aug 2018 om 14:05
    Zolang 't Fean Clint maar in de tang heeft. Dat scheelt veel. Voorin is Zwolle verder weinig soeps en achterin belegen en traag. Veel moet komen van deze Leemans en Namli.
zondag 19 augustus 2018
16:45
Volledige programma ›