MATCHDAY | SC Heerenveen start met Lammers in oefenduel

( 29 reacties)
MATCHDAY | SC Heerenveen start met Lammers in oefenduel

Zaterdagavond om 19:00 uur speelt SC Heerenveen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een oefenwedstrijd tegen Borrusia Mönchengladbach O23. De wedstrijd wordt gespeeld in Langezwaag.

Heerenveen start in ieder geval met Sam Lammers die gehuurd wordt van PSV. Daarnaast is er een plaatsje in de basis ingeruimd voor testspeler Robin Schouten. De 20-jarige verdediger krijgt dus de kans om zich te bewijzen. Verder zijn het vooral de bekende namen die voor Heerenveen gaan spelen.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Schouten, Høegh, Bulthuis, Pierie; Thorsby, Vlap, Kobayashi; Mihajlovic, Lammers, Zeneli.

Foto: FeanOnline

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jul 2018 om 08:50
    • Quote van 8 Jul 2018 om 20:25
      Dat is natuurlijk onzin. Veerman is geen speler die het moet hebben van voorzetten. Hij moet het hebben van de steekbal. Daarom voetbalde hij altijd prima samen met Vlap (of in theorie met andere spelers met een steekpass).
    Veerman moet vooral een beetje ruimte hebben. En met een vol doelgebied kun je niet echt spreken van ruimte. Voorzetten hoeven niet altijd door de lucht. Dus zorg voor steekballen van b.v Vlap en voorzetten van de zijkanten en Henk gaat wel scoren. Maar dan moet het veld breed gehouden worden en niet weer alles in de bekende trechter.
  • 8 Jul 2018 om 20:25
    • Quote van 8 Jul 2018 om 18:34
      Zonder goede voorzetten wordt het vaak een lastige klus voor Henk. Met steeds naar binnen trekkende spelers als Zeneli en Ødegaard schier onmogelijk. Met Mihajlovic op links en Rojas op rechts zie ik wel mogelijkheden voor Henk. Maar dan moet hij zich wel opscherpen, want het ziet er nog niet allemaal zo gedreven uit wat ik heb gezien.
    Dat is natuurlijk onzin. Veerman is geen speler die het moet hebben van voorzetten. Hij moet het hebben van de steekbal. Daarom voetbalde hij altijd prima samen met Vlap (of in theorie met andere spelers met een steekpass).
  • 8 Jul 2018 om 19:18
    Veerman met zijn huidige instelling herft geen waarde voor ons. Het is zo passief en reactief. Hij creëert niets zelf door bewegen, loopacties enz.
  • 8 Jul 2018 om 18:34
    • Quote van 8 Jul 2018 om 18:00
      Hij heeft nog steeds de naam van pinchhitter maar hij heeft toch weinig potten kunnen breken in de afgelopen wedstrijden waarin hij inviel, maar goed, als je dat in 10 minuten moet bewerkstelligen is dat misschien ook niet helemaal een eerlijk oordeel...we zullen zien wat er allemaal nog gebeurt, ik ben benieuwd!
    Zonder goede voorzetten wordt het vaak een lastige klus voor Henk. Met steeds naar binnen trekkende spelers als Zeneli en Ødegaard schier onmogelijk. Met Mihajlovic op links en Rojas op rechts zie ik wel mogelijkheden voor Henk. Maar dan moet hij zich wel opscherpen, want het ziet er nog niet allemaal zo gedreven uit wat ik heb gezien.
  • 8 Jul 2018 om 18:00
    • Quote van 8 Jul 2018 om 16:01
      Mwah, ik hou Veerman er toch nog graag een jaartje bij als pinchhitter. Hij lijkt opnieuw geen basisplaats af te kunnen dwingen bij weer een nieuwe trainer. Na komend seizoen maar lekker transfervrij weg dan.
    Hij heeft nog steeds de naam van pinchhitter maar hij heeft toch weinig potten kunnen breken in de afgelopen wedstrijden waarin hij inviel, maar goed, als je dat in 10 minuten moet bewerkstelligen is dat misschien ook niet helemaal een eerlijk oordeel...we zullen zien wat er allemaal nog gebeurt, ik ben benieuwd!
  • 8 Jul 2018 om 16:01
    • Quote van 8 Jul 2018 om 14:03
      Ben ik helemaal met je eens, wat mij betreft spelen we in de voorhoede met Rojas, Lammers, Mihajlovic en dan Vlap op 10. Hoop stiekem op een andere leuke club voor Veerman want aan Jizz Hornkamp heb je veel meer in mijn ogen...
    Mwah, ik hou Veerman er toch nog graag een jaartje bij als pinchhitter. Hij lijkt opnieuw geen basisplaats af te kunnen dwingen bij weer een nieuwe trainer. Na komend seizoen maar lekker transfervrij weg dan.
  • 8 Jul 2018 om 14:03
    • Quote van 8 Jul 2018 om 12:52
      Zijn gemoedstoestand lijkt sprekend op die van vorig seizoen rond deze tijd. Hij kan zo enorm gefrustreerd reageren na een mislukte actie. Vreemd dat je weer zo schreeuwend en tierend aan het nieuwe seizoen moet beginnen. Ik vind Mihajlovic overduidelijk meer brengen aan de linkerkant. En als ik heel eerlijk ben Rojas ook vanaf rechts. Jammer voor Arber, maar hij zal wat mij betreft toch duidelijk beter moeten worden om straks absoluut basisspeler te zijn.
    Ben ik helemaal met je eens, wat mij betreft spelen we in de voorhoede met Rojas, Lammers, Mihajlovic en dan Vlap op 10. Hoop stiekem op een andere leuke club voor Veerman want aan Jizz Hornkamp heb je veel meer in mijn ogen...
  • 8 Jul 2018 om 12:52
    • Quote van 8 Jul 2018 om 11:14
      Hij speelde eerst op rechts, later wisselde hij naar links, paar leuke acties maar weinig effectief verder, zie hem in ieder geval nog niet bij Napoli spelen ;-)
    Zijn gemoedstoestand lijkt sprekend op die van vorig seizoen rond deze tijd. Hij kan zo enorm gefrustreerd reageren na een mislukte actie. Vreemd dat je weer zo schreeuwend en tierend aan het nieuwe seizoen moet beginnen. Ik vind Mihajlovic overduidelijk meer brengen aan de linkerkant. En als ik heel eerlijk ben Rojas ook vanaf rechts. Jammer voor Arber, maar hij zal wat mij betreft toch duidelijk beter moeten worden om straks absoluut basisspeler te zijn.
  • 8 Jul 2018 om 11:14
    Goede ploeg om tegen te oefenen. Zou in NL een volwaardige eredivisieploeg zijn. Heerenveen moest echt aan de bak en werd fel op de huid gezeten. Schouten zal geen selectiespeler zijn, voegt niets toe.
  • 8 Jul 2018 om 11:14
    • Quote van 7 Jul 2018 om 21:12
      Speelt Zeneli op links of rechts?
    Hij speelde eerst op rechts, later wisselde hij naar links, paar leuke acties maar weinig effectief verder, zie hem in ieder geval nog niet bij Napoli spelen ;-)
  • 8 Jul 2018 om 10:36
    Hoe deed Schouten het?
  • 7 Jul 2018 om 21:12
    Speelt Zeneli op links of rechts?
  • 7 Jul 2018 om 21:07
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:09
      We speelde ook gewoon tegen real soceidad dus dit is bullshit
    Volgens mij speelden zij toen ook meer met een B elftal. Met O23 weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent. En zoals hier ook al werd gezegd, dik verliezen is ook niet echt wat je in de voorbereiding wil
  • 7 Jul 2018 om 20:46
    Inmiddels 3-3.
  • 7 Jul 2018 om 20:37
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:36
      3-2 voor Heerenveen - Rojas
    Dan weten we dus ook de beste voorhoede mihajlovic lammers en Rojas beter kan je je niet wensen
  • 7 Jul 2018 om 20:36
    3-2 voor Heerenveen - Rojas
  • 7 Jul 2018 om 20:33
    We gaan al wel meer vaardigheden zien in de opstelling. de goede tegenstanders komen we nog tegen. Prima opbouw qua tegenstand dit! Tegen Dortmund 5-0 verliezen wordt je ook niet blij van in een voorbereiding
  • 7 Jul 2018 om 20:33
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:15
      Dus jij vind het niet erg dat we tegen jong Borussia Mönchengladbach spelen terwijl we waarschijnlijk tegen een Wolfsburg konden spelen?
    Nee dat vind ik in dit stadium van de voorbereiding niet zo erg 3 amateurploegen - semi profs en dan de zwaardere tegenstanders, zoiets noem je weerstand opbouwen.
  • 7 Jul 2018 om 20:21
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:15
      Dus jij vind het niet erg dat we tegen jong Borussia Mönchengladbach spelen terwijl we waarschijnlijk tegen een Wolfsburg konden spelen?
    Begrijp je probleem niet zo goed. In de voorbereiding wordt altijd langzaam de tegenstand opgebouwd. Beginnend bij amateurs eindigend bij een goede buitenlandse club. Dat we dan in deze nog vroege fase tegen een O23 team spelen vind ik niet zo gek. Beter dan weer tegen een amateurclubje. En trouwens, gezien de tussenstand kunnen ze prima voetballen;)
  • 7 Jul 2018 om 20:15
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:11
      De nummer 12 in spanje of een top 3 club uit Duitsland is wel een groot verschil anders, weet trouwens niet wat stierenstront daar mee te maken heeft Een top club uit Duitsland kiest liever voor zwaardere tegenstanders , de nummer 12 uit Spanje is vergelijkbaar met het niveau van Heerenveen..
    Dus jij vind het niet erg dat we tegen jong Borussia Mönchengladbach spelen terwijl we waarschijnlijk tegen een Wolfsburg konden spelen?
  • 7 Jul 2018 om 20:11
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:09
      We speelde ook gewoon tegen real soceidad dus dit is bullshit
    De nummer 12 in spanje of een top 3 club uit Duitsland is wel een groot verschil anders, weet trouwens niet wat stierenstront daar mee te maken heeft Een top club uit Duitsland kiest liever voor zwaardere tegenstanders , de nummer 12 uit Spanje is vergelijkbaar met het niveau van Heerenveen..
  • 7 Jul 2018 om 20:09
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:07
      Omdat we MAAR Heerenveen zijn daarnaast begint dortmund pas 13 juli met de oefencampagne
    We speelde ook gewoon tegen real soceidad dus dit is bullshit
  • 7 Jul 2018 om 20:07
    • Quote van 7 Jul 2018 om 20:01
      Waarom spelen we niet tegen he echte Borussia Mönchengladbach?
    Omdat we MAAR Heerenveen zijn daarnaast begint dortmund pas 13 juli met de oefencampagne
  • 7 Jul 2018 om 20:01
    Waarom spelen we niet tegen he echte Borussia Mönchengladbach?
  • 7 Jul 2018 om 19:49
    het staat inmiddels 2-2 doelpunten : Lammers en Vlap 2de goal van dortmund was een penalty .
  • 7 Jul 2018 om 19:48
    En in t buitenland.
  • 7 Jul 2018 om 19:42
    • Quote van 7 Jul 2018 om 19:15
      Matig idd dat ook deze voorbereiding er weer geen samenwerking is met zo’n liveregistratiepartij. Ondanks de dan vaak niet beste kwaliteit is het voor supporters zoals ik uit Midden-Nederland leuk om het ook een beetje te kunnen volgen.
    En Zuid-Nederland :)
  • 7 Jul 2018 om 19:15
    Matig idd dat ook deze voorbereiding er weer geen samenwerking is met zo’n liveregistratiepartij. Ondanks de dan vaak niet beste kwaliteit is het voor supporters zoals ik uit Midden-Nederland leuk om het ook een beetje te kunnen volgen.
  • 7 Jul 2018 om 18:58
    Het wordt niet toevallig ergens uitgezonden? Ben wel benieuwd naar hoe ze het doen. Maar ben niet echt in de buurt helaas.
vrijdag 10 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›