''Ze moeten zich afvragen waarom het verzorgde voetbal niet leidt tot resultaat''

( 20 reacties)
Groenste stroom van Nederland
''Ze moeten zich afvragen waarom het verzorgde voetbal niet leidt tot resultaat''

SC Heerenveen moest afgelopen zondag de meerdere erkennen in FC Utrecht. Door een 2-1 nederlaag werd de ploeg van scheidend trainer Jurgen Streppel uitgeschakeld in de race om het laatste ticket voor Europees voetbal.

Martijn Krabbendam analyseerde de verschillen tussen beide clubs in Voetbal International''Het grote verschil tussen Utrecht en Heerenveen zat ’m afgelopen zaterdagavond niet in kwaliteit, maar in beleving. De Friezen speelden om de 4-3 voorsprong uit de eerste wedstrijd te verdedigen, FC Utrecht wilde ten koste van alles winnen'', denkt Krabbendam, die in FC Utrecht een stabiele subtopper ziet.

''SC Heerenveen zal dat ongetwijfeld ook wel weer worden, alleen moet de clubleiding zich eens afvragen waarom het vaak verzorgde voetbal niet leidt tot resultaat. Toen FC Utrecht de Friezen in de competitie klopte, zag trainer Jurgen Streppel al een groot verschil in overlevingsdrang. Dát er nog bij in zijn eigen team en Heerenveen zou hebben gewonnen, stelde hij destijds.''

''Maanden later blijkt er niks veranderd. Streppel constateert al twee jaar wat Heerenveen mist, maar kreeg het er niet in en vertrekt'', beseft Krabbendam. ''Dat ligt niet alleen aan de coach, maar duidt op een probleem dat dieper zit en teruggaat naar scouting en opleiding. Als Heerenveen echt weer wat wil gaan winnen, heeft het meer nodig dan alleen een verzorgd positiespel. FC Utrecht gaf de Friezen zaterdagavond weer eens het goede voorbeeld.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2018 om 07:54
    • Quote van 15 May 2018 om 23:55
      Daar heb je gelijk in, echter... Alle bovengenoemde spelers hadden niet veel bereikt voor Heerenveen (behalve Bosvelt). Die spelers hebben zich allen onder Verbeek uitstekend kunnen ontwikkelen. Stuk voor stuk spelers met specifieke kwaliteiten maar deze spelers werden op de juiste manier ingezet en geprikkeld waardoor hun kwaliteit duidelijk zichtbaar werd. Zet Radomski spits en Samaras libero en iedereen vindt het is slechte voetballers, Huntelaar in dd spits zonder vleugelspelers maakt hem lam.
      Probleem is dat Streppel geen spelers heeft doorontwikkelt en zet ze niet op de juiste manier in waardoor hun kwaliteiten ook nog onderbelicht blijven. Tijden zijn inderdaad veranderd.
    Huntelaar, Pranjic, Alves, Samaras etc hadden zoveel klasse die hadden zich onder elke trainer wel ontwikkeld. Wat ik er mee wil zeggen is dat een trainer over het algemeen zo goed is als zijn materiaal. Verbeek had meerdere klasbakken in zijn team. Jongens die boven aan stonden in de topscorers lijst. In het jaar Alves zorgde Alves hoogstpersoonlijk voor Europees voetbal. Had daar een Reza gestaan of een Veerman was dat niet zo afgelopen. Dat Verbeek bij zijn laatste vier clubs er uit gegooid werd was niet omdat hij zo goed spelers ontwikkelde. Wanneer je zoveel praatjes heb als hij moet je presteren anders wordt het niet gepikt.
  • 15 May 2018 om 23:55
    • Quote van 15 May 2018 om 22:23
      Ja en hij had ook klasbakken als Huntelaar, Bradley, Pranjic, Nilsson, Hansson, Bosvelt, Radomski, Beerens, Alves en Samaras. Dat voetbalt wat makkelijker. Tijden zijn veranderd.
    Daar heb je gelijk in, echter... Alle bovengenoemde spelers hadden niet veel bereikt voor Heerenveen (behalve Bosvelt). Die spelers hebben zich allen onder Verbeek uitstekend kunnen ontwikkelen. Stuk voor stuk spelers met specifieke kwaliteiten maar deze spelers werden op de juiste manier ingezet en geprikkeld waardoor hun kwaliteit duidelijk zichtbaar werd. Zet Radomski spits en Samaras libero en iedereen vindt het is slechte voetballers, Huntelaar in dd spits zonder vleugelspelers maakt hem lam.
    Probleem is dat Streppel geen spelers heeft doorontwikkelt en zet ze niet op de juiste manier in waardoor hun kwaliteiten ook nog onderbelicht blijven. Tijden zijn inderdaad veranderd.
  • 15 May 2018 om 22:28
    • Quote van 15 May 2018 om 19:21
      thuis tegen Utrecht had juist Streppel in moeten grijpen! Je staat 3-1 voor en hebt een man meer.. Maar die onbenul doet NIKS! Hij had toen meteen een verdediger eraf moeten halen en de tegenstander vol onder druk zetten, je hebt immers een man meer.
      Maar nee, meneer gaat lafjes doen en krijgt zelfs goals tegen..

      Oh wat een trainer.. 1 simpele wissel en het was heel anders verlopen, alleen Streppel ziet dat soort dingen nooit!
    Al gesolliciteerd als trainer?
  • 15 May 2018 om 22:26
    • Quote van 15 May 2018 om 14:22
      Maar spelers prikkelen, voorbereiden, oppompen, belang van een wedstrijd overbrengen. Dat zijn toch taken van een trainer?
    Dacht je dat hij dat niet deed? Maar je bent een winnaar van jezelf. Niet door een trainer.
  • 15 May 2018 om 22:23
    • Quote van 15 May 2018 om 19:19
      Verbeek speelde altijd wel aanvallend voetbal met Heerenveen.
    Ja en hij had ook klasbakken als Huntelaar, Bradley, Pranjic, Nilsson, Hansson, Bosvelt, Radomski, Beerens, Alves en Samaras. Dat voetbalt wat makkelijker. Tijden zijn veranderd.
  • 15 May 2018 om 19:21
    • Quote van 15 May 2018 om 14:39
      Dat is hem tegen Utrecht thuis dus aardig gelukt. Het is altijd zo makkelijk om maar over mentaliteit te beginnen. Soms lukt het gewoon niet, soms wordt je overlopen door je tegenstander. Dan kan je wel zeggen, dat is mentaliteit, maar dat is echt onzin. Dat is simpele supportersretoriek.
    thuis tegen Utrecht had juist Streppel in moeten grijpen! Je staat 3-1 voor en hebt een man meer.. Maar die onbenul doet NIKS! Hij had toen meteen een verdediger eraf moeten halen en de tegenstander vol onder druk zetten, je hebt immers een man meer.
    Maar nee, meneer gaat lafjes doen en krijgt zelfs goals tegen..

    Oh wat een trainer.. 1 simpele wissel en het was heel anders verlopen, alleen Streppel ziet dat soort dingen nooit!
  • 15 May 2018 om 19:19
    • Quote van 15 May 2018 om 13:43
      Je had best wel een redelijk betoog en dan begin je over Verbeek. Jammer.
    Verbeek speelde altijd wel aanvallend voetbal met Heerenveen.
  • 15 May 2018 om 16:46
    • Quote van 15 May 2018 om 14:39
      Dat is hem tegen Utrecht thuis dus aardig gelukt. Het is altijd zo makkelijk om maar over mentaliteit te beginnen. Soms lukt het gewoon niet, soms wordt je overlopen door je tegenstander. Dan kan je wel zeggen, dat is mentaliteit, maar dat is echt onzin. Dat is simpele supportersretoriek.
    Daar leg je precies het juiste accent....soms....maar denk dat toch wel duidelijk is na 2 seizoenen dat het vaker dan soms ontbrak?
    Kan idd ook aan de spelers liggen, tja, dat zou het nog veel erger maken uiteraard....in ieder geval te makkelijk om te spreken van “simpele supporters retoriek”
  • 15 May 2018 om 15:29
    • Quote van 15 May 2018 om 14:39
      Dat is hem tegen Utrecht thuis dus aardig gelukt. Het is altijd zo makkelijk om maar over mentaliteit te beginnen. Soms lukt het gewoon niet, soms wordt je overlopen door je tegenstander. Dan kan je wel zeggen, dat is mentaliteit, maar dat is echt onzin. Dat is simpele supportersretoriek.
    Thuis wel. Maar in Utrecht was er niks meer van te zien.
  • 15 May 2018 om 14:41
    • Quote van 15 May 2018 om 13:43
      Je had best wel een redelijk betoog en dan begin je over Verbeek. Jammer.
    Nou, niet zo negatief. Na de sublieme tactische besprekingen van Verbeek bij FC Twente heeft hij toch één keer gewonnen. Hij was tactisch net zo sterk als bij Bochum, Nurnberg, AZ, Feyenoord. Ook louter positieve geluiden komen daar weg als je over Verbeek begint.
  • 15 May 2018 om 14:39
    • Quote van 15 May 2018 om 14:22
      Maar spelers prikkelen, voorbereiden, oppompen, belang van een wedstrijd overbrengen. Dat zijn toch taken van een trainer?
    Dat is hem tegen Utrecht thuis dus aardig gelukt. Het is altijd zo makkelijk om maar over mentaliteit te beginnen. Soms lukt het gewoon niet, soms wordt je overlopen door je tegenstander. Dan kan je wel zeggen, dat is mentaliteit, maar dat is echt onzin. Dat is simpele supportersretoriek.
  • 15 May 2018 om 14:22
    • Quote van 15 May 2018 om 13:45
      Karakter eigenschappen van spelers zal geen één trainer weten te veranderen. Het karakter hebben om te overleven is een kwaliteit. Een kwaliteit die niet elke speler gegeven is.
    Maar spelers prikkelen, voorbereiden, oppompen, belang van een wedstrijd overbrengen. Dat zijn toch taken van een trainer?
  • 15 May 2018 om 13:45
    • Quote van 15 May 2018 om 13:12
      Dat helpt, de meeste overtredingen... Die Krabbendam slaat de spijker precies op zijn kop. Het blijkt maar weer dat Streppel geen goede trainer is. Als je in de competitie ziet dat Utrecht meer beleving en wil heeft om te winnen, en dat in de play-offs nog niet weet aan te passen. Dan ben je niet geschikt voor dit vak.
    Karakter eigenschappen van spelers zal geen één trainer weten te veranderen. Het karakter hebben om te overleven is een kwaliteit. Een kwaliteit die niet elke speler gegeven is.
  • 15 May 2018 om 13:43
    • Quote van 15 May 2018 om 12:15
      Streppel speelt als een angsthaas dan krijg je dit.

      Thuis 3-1 voorstaan en een man meer. Wat doet streppel? Die blijft rustig met 4 man achterin staan en laat Yuki de ballen ook nog eens ophalen.. Dus je speelt met 5 man achterin, terwijl je een man meer hebt..

      We hebben een tactische onbenul als trainer gehad, een trainer die geen DRUK durft te zetten. Zelfs niet in de laatste wedstrijd tegen Feyenoord terwijl je niks te verliezen hebt en thuis speelt. Als je echt zo'n mietje bent, dan is het trainerschap niet voor streppel bestemd.

      Blij dat die angsthaas weg is. VERSCHRIKKELIJK! 2 jaar lopen ergeren aan zo'n tactische onbenul.

      Het bestuur had ook veel eerder moeten in grijpen. Maar ook daar zit veel te weinig voetbalkennis..

      Gert-jan Verbeek, kom aub snel de club helpen!!
    Je had best wel een redelijk betoog en dan begin je over Verbeek. Jammer.
  • 15 May 2018 om 13:12
    • Quote van 15 May 2018 om 12:23
      Alsof wij niet kunnen uitdelen, we staan nota bene bovenaan wat betreft overtredingen. Beetje simpel gelul van die gozer.
    Dat helpt, de meeste overtredingen... Die Krabbendam slaat de spijker precies op zijn kop. Het blijkt maar weer dat Streppel geen goede trainer is. Als je in de competitie ziet dat Utrecht meer beleving en wil heeft om te winnen, en dat in de play-offs nog niet weet aan te passen. Dan ben je niet geschikt voor dit vak.
  • 15 May 2018 om 12:23
    Alsof wij niet kunnen uitdelen, we staan nota bene bovenaan wat betreft overtredingen. Beetje simpel gelul van die gozer.
  • 15 May 2018 om 12:18
    • Quote van 15 May 2018 om 12:15
      Streppel speelt als een angsthaas dan krijg je dit.

      Thuis 3-1 voorstaan en een man meer. Wat doet streppel? Die blijft rustig met 4 man achterin staan en laat Yuki de ballen ook nog eens ophalen.. Dus je speelt met 5 man achterin, terwijl je een man meer hebt..

      We hebben een tactische onbenul als trainer gehad, een trainer die geen DRUK durft te zetten. Zelfs niet in de laatste wedstrijd tegen Feyenoord terwijl je niks te verliezen hebt en thuis speelt. Als je echt zo'n mietje bent, dan is het trainerschap niet voor streppel bestemd.

      Blij dat die angsthaas weg is. VERSCHRIKKELIJK! 2 jaar lopen ergeren aan zo'n tactische onbenul.

      Het bestuur had ook veel eerder moeten in grijpen. Maar ook daar zit veel te weinig voetbalkennis..

      Gert-jan Verbeek, kom aub snel de club helpen!!
    Verbeek? Die is echt passe.. We moeten vooruit, niet terug in de tijd!
  • 15 May 2018 om 12:15
    Streppel speelt als een angsthaas dan krijg je dit.

    Thuis 3-1 voorstaan en een man meer. Wat doet streppel? Die blijft rustig met 4 man achterin staan en laat Yuki de ballen ook nog eens ophalen.. Dus je speelt met 5 man achterin, terwijl je een man meer hebt..

    We hebben een tactische onbenul als trainer gehad, een trainer die geen DRUK durft te zetten. Zelfs niet in de laatste wedstrijd tegen Feyenoord terwijl je niks te verliezen hebt en thuis speelt. Als je echt zo'n mietje bent, dan is het trainerschap niet voor streppel bestemd.

    Blij dat die angsthaas weg is. VERSCHRIKKELIJK! 2 jaar lopen ergeren aan zo'n tactische onbenul.

    Het bestuur had ook veel eerder moeten in grijpen. Maar ook daar zit veel te weinig voetbalkennis..

    Gert-jan Verbeek, kom aub snel de club helpen!!
  • 15 May 2018 om 12:00
    Spelers als Doke en Jordy wordt bedoeld
  • 15 May 2018 om 11:51
    Bullshit. Totaal was het gewoon gelijk. Het is dat de een uitdoelpunt zwaarder telt maar zo goed was Utrecht ook niet. Wat dat betreft staan ze even ver.
zaterdag 20 oktober 2018
20:45
Volledige programma ›